Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tapana ostaa häälahja jos ei mene häihin?

Vierailija
09.05.2008 |

Omista häistäni on jo aikaa mutta laittelin juuri kortteja kansioon. Siitä tuli mieleen kysyä seuraavaa. Mitä mieltä olette:

jos saat kustun häihin, mutta et halua/ pääse juhliin, ostatko ja toimitatko lahjan tai kortin? Onko eroa siinä, onko hääpari läheinen vai ei?

Itse olen aina ilman muuta lähettänyt postissa tai vienyt itse häälahjan, saman arvoisen kuin jos olisin mennyt juhliin.

Olin itse hiukan hämmentynyt, kun huomasin, että aika moni kutsuttu jätti kokonaan muistamatta meitä.

Yksi parsikunta ilmoitti sähköpostilla (eivät edes soittaneet) ettei tule eikä sen jälkeen heistä ole kuulunut mitään (minun ystäviäni monen vuoden ajalta, mutta joita en ollut nähnyt 3 vuoteen).

Kaksi pariskuntaa (miehen lapsuudenystävä, miljonääri sekä minun opsikelukaverini) ilmoitti tulevansa mutta edellisiltana soittivat, etteivät pääsekään (lapsiperheitä, lapset kipeinä). Myöskään heistä ei sen jälkeen ole kuulunut mitään häihin liittyvää.

Yksi pariskunta (serkku) ilmoitti tulevansa häihin mutta heitä ei näkynyt. Ollaan tavattu sen jälkeen mutta hääaihetta ei olla sivuttu mitenkään.

Kaksi hyvää ulkomailla asuvaa ystäväperhettäni ei ilmoittanut mitään eikä lähettänyt korttia, sähköpostilla onnittelivat (sekin on enemmän kuin nuo aiemmat).

Yksi häävieras (miehen kaveri) oli mukana juhlissa mutta ei tuonut korttia tms (se ei niin harmita, tulihan hän juhliin).

Onko tämä ihan tavallista vai omituista? Olin itse yllättynyt. Lisäksi tiedän osan noista ostaneen lahjan meille, koska olivat hävinneet listalta mutta emme ikinä saaneet lahjoja. Häistä on aikaa pian 2v.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pelkän kortin olen lähettänyt, en lahjaa. Yleensä syy häistä pois jäämiseen on ollut se, että emme ole mielestämme olleet niin läheisiä hääparin kanssa, että olisimme halunneet kuluttaa vähiä rahojamme heidän häihin (matkat, yöpyminen, vaatteet, lahja), joten emme ole myöskään kokeneet tarvetta lahjalla muistaa. Kortin toki aina olemme lähettäneet.

Kaukaisen sukulaisen, etäisen kaverin yms. häät siis jää väliin. Sellaisten, joiden kanssa ei olla muuten ikinä tekemisissä (tai oltu vuosiin).

Vierailija
2/6 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjoja ja onnittelukortteja sukulaisilta ja kavereilta, jotka eivät olleet edes kutsuttu häihin (pidimme häät vain lähisuvun ja ystävien kesken).

Tyhmänä en kuitenkaan lähettänyt heille kiitos-kortteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muista mitenkään, jos en mene häihin. Tai kortin lähetän, jos on kutsuttu, mutta en mene. Mutta lahjaa on toimita.

Minusta lahja on hääjuhlan "maksu". Jos en syö, niin en siitä maksakaan...

Paitsi nyt tulee mieleen eräs ystävä, jolla lähetin lahjan, vaikka en päässyt häihin. Asuin silloin ulkomailla.

Vierailija
4/6 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä lukea erilaisia ajatuksia.

Meikin saimme itse asiassa muistamisia (kortteja ja isojakin lahjoja) sellaisiltakin, joita emme edes harkinneet kutsuvamme häihin. Joka ikiselle häissä olleelle/ kortin lähettäneelle lähetimme tilatun kiitoskortin. Itse asiassa jopa noille kaikille ensimmäisessä viestissä mainitsemilleni, paitsi sille, joka sanoi tulevansa häihin mutta teki oharit ilmoittamatta.

Osa (kaksi) noista oli sellaisia pariskuntia, joiden häissä emme ole olleet mutta joille olemme postitse toimittaneet lahjan... (ennen omia häitämme).

Vierailija
5/6 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloinkaan en ole jättänyt menemättä häihin kun on kutsuttu, mutta jos sellainen tilanne olisi, että kutsu kävisi, mutta en menisi, riippuisi sitten ihan tästä hääparista miten toimisin.

Läheisiä ystäviä ja sukulaisia muistaisin varmasti lahjalla. Etäisempiä kortilla.

Vierailija
6/6 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen puolelta jäi puolet sukulaisista tulematta, eivätkä muistaneet mitenkään.

Itsekkään en ostaisi lahjaa jos en menisi häihin, ellei olisi tosi hyvä ystävä tai lähisukulainen kenen kanssa olisi paljon tekemisissä. KOrtin voisin ehkä lähettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan