Onko kaikki boheemit epäsiistejä? Järkytyin tuttavapariskunnan kodista! Likaa joka paikassa.
perheessä on toki viisi lastakin, mutta SILTI!! Lattia oli ruoanmurusten peitossa, kaikki pinnat olivat täynnä tahroja ja pinttynyttä likaa. Auttelin perheen äitiä illallistarjoilussa ja samalla pääsin näkemään uunin ja mikrouunin kunnonkin.. aivan karmeassa kunnossa olivat.
Perheessä laitetaan paljon ruokaa, isäntäväki on hyvin fiksua ja aikaansa seuraavaa sakkia, mutta se lian määrä kummastuttaa. Vai kuuluuko epäsiisteys epäsovinnaiseen elämäntapaan ja boheemiuteen??
Kommentit (48)
5-lapsen vanhempi ja pitää kotia siistinä. Ok, voi, jos käy siivooja joka päivä.
Tai masennusta. Masentuneet ihmiset elävät monesti paskassa...
mutta olen boheemi humanisti, yhden lapsen äiti enkä ole kovin siisti. Nopeasti vilkaistuna meillä on yleensä suhteellisen siistiä, mutta mikrot ja uunit on kyllä varmasti kauheassa kunnossa. Eihän niitä tarvitse siivota, kun eihän ne näy ulospäin ;-) Sulkee vaan mikron oven ja sillä siisti.
Miksi tämä asia sinua niin mietityttää? Ihmiset ovat erilaisia, kannattaisi vain hyväksyä se. Me olemme hyvin onnellisia, vaikka mikro onkin likainen.
Mikron pyyhkimiseen menee joku 20 sekuntia.
pyyhin mikron vain jos ollaan muuttamassa. paljon kiinnostaa joku mikron pyyhkiminen. totta, välinpitämättömyyttähän tämä, mutta MIKSI sitä pitäisi olla pyyhkimässä joka välissä?
eräs boheemi.
Mikron pyyhkimiseen menee joku 20 sekuntia.
Tuttavaperheessä aivan kaamea siivo myöskin. Siis todella, KAAMEA. Ja tarkoitan tällä sitä että joka paikka on lian peitossa, murusia ja roskaa pitkin lattioita, sormenjälkiä, rasvaa, kärpäsiä pörrää enemmän sisällä kuin ulkona (kesällä), perheessä 6 lasta.
kahden lapsen äiti, siivonnut tänään kaksi kertaa(kerännyt lelut tms.) ja imuroin päivittäin. täällä on silti aivan totaalisen sekasta kun noi muksut sekottaa. keittiön tasot ja uuni ja mikro on ainut minkä saan pidettyä suht siistinä.
kyllä veikkaan että puolet porukasta järkyttyis kun tulis meille käymään kun on niin sotkusta.
On siistä ja ei ole koskaan käynyt ulkopuolinen siivooja. Tosin meillä kylllä mies tekee paljon kotihommia. Joten kaikki ei ole yksin minun kontollani. Olen kotona hoitamassa lapsia.
5-lapsen vanhempi ja pitää kotia siistinä. Ok, voi, jos käy siivooja joka päivä.
neljäs lapsi tulossa ja koti on kyllä täysin siisti. Pyyhin pölyt lattioilta ja suuremmilta pinnoilta joka päivä. Ruoat siivoan lattialta, uunista ja mikrosta heti kun huomaan jotain. Lattialla ei ole roskan roskaa. Kerran viikossa pestään ovet, lattiat, imuroidaan ja pyyhitään pölyt tarkemmin. Lapset osaavat siivota lelut itse.
Miksi peset ovet kerran viikossa? Tarkoitatko keittiön kaappien ovia, väliovia vai mitä?
neljäs lapsi tulossa ja koti on kyllä täysin siisti. Pyyhin pölyt lattioilta ja suuremmilta pinnoilta joka päivä. Ruoat siivoan lattialta, uunista ja mikrosta heti kun huomaan jotain. Lattialla ei ole roskan roskaa. Kerran viikossa pestään ovet, lattiat, imuroidaan ja pyyhitään pölyt tarkemmin. Lapset osaavat siivota lelut itse.
saatko sä jotain tyydytystä tuosta että paikat on tiptop? joskus toivon että itsekin nauttisin siivosta kodista :D
tunnen jotain mammoja, jotka juuri tuolla tavoin siivoavat ja puunaavat (tai joissain tapauksissa, komentavat miehensä siivoamaan KAIKEN kun itse makoilevat sängyssä telkkua katsellen), ja sitten narisevat siitä kuinka rankkaa elämä onkaan kun aina pitää siivota. en käsitä mikä pakko sitä on sitten koko ajan jynssätä, jos siitä ei edes mitään saa, muuta kuin mielipahaa itselleen.
eräs boheemi
Itsekään en ole mikään intoilija siivouksessa, nuukuuttani siivoan ja pidän kodin kunnossa, omakoti niin onhan sillä väliä kuinka usein remonttia tarvitaan. Olen nähnyt noita vuokra-asuntoja joidenkin jäljiltä niin maalaukseen menee kaikki pinnat ja kodinkoneet vaihtoon. Ei ihme, että vuokrankorotuksiin välillä tarvetta.
Mieleen eräs ystävä jonka äiti oli kyllä kotiäiti mutta hän ei koskaa ehtinyt oikein lasten kanssa olemaan koska koko aika meni siivoamiseen;-).
Meillä ovia ei ole pesty varmaan muuton jälkeen, ei ole tullut mieleenkään pestä! Kahvoja kyllä pyyhin silloin kun pölyrätti sattuu kädessä olemaan. Meillä lapsia kolme ja en kyllä ehdi joka tahraa mikrosta pestä. Koululaiset kun koulun jälkeen sattuu lämmittämään itselleen evästä ilman mikrokupua niin varmaan on mikro sen näköinenkin. Siihen kun sopivasti joku vieras tulee vauvanruokaa lämmittämään niin varmaan järkyttyy ja kotiin mennessään suuntaa suoraan av:lle. Siisteyskäsityskin on niin erilainen eri ihmisillä, ja omassa kodissa ei aina osaa kiinnittää huomiota sotkuun samalla lailla kuin vieraassa paikassa.
Kerran viikossa pestään ovet, lattiat, imuroidaan ja pyyhitään pölyt tarkemmin. Lapset osaavat siivota lelut itse.
on vanhat ovat, jossa semmoiset "syvennykset". Niistä pyyhin pölyt ja ovista sormenjäljet. Ja keittiön kaapit ovat semmoista kiiltävää materiaalia. Niistä pyyhin myös sormenjäljet.
Ei mua stressaa siivoaminen. Se on kivaa, kun koti on puhdas:)
Olin 4 lapsen kotiäiti ja meillä olisi voinut vaikka syödä lattialta. Olin kireä ja pahalla tuulella ja huusin miehelle jatkuvasti jos hän sotki jonkin paikan. Puunasin ja siivosin ja ärhentelin.
Kun menin töihin, alkoi koti rapistua:)
Nykyään loikin sulavasti villakoirien yli ja lähden lasten kanssa ulos. Koti on välillä ihan kaaoksessa, mutta ei haittaa. Raivaamme tilaa ja laitamme monopolin lattialle. Mikrokin saattaa olla kyllä suttuinen esikoisen aamulla lämmittäessä siellä lämpimiä voileipiä. Uunin olen viimeksi pessyt kinkun paiston jälkeen jouluna.
Mutta olen nykyään paremmalla tuulella. Ei ahdista, eikä hermostuta. Aikaa on enemmän lasten kanssa. Harmittaa kun kotiäitivuodet mietin vain sitä, mitä muut sanoo jos meillä ei kaikki paikat kiillä ja tuhlasin niitä vuosia siivoukseen.
Ehdin puunata paikkoja taas sitten kun olemme miehen kanssa kahdestaan.
Mieleen eräs ystävä jonka äiti oli kyllä kotiäiti mutta hän ei koskaa ehtinyt oikein lasten kanssa olemaan koska koko aika meni siivoamiseen;-).
himosiivooja. kilahtaa appiukolle jos on jäänyt kahvimuki pöydälle. pyyhkii ovet monta kertaa viikossa. kahvipöydässä ei koskaan saa rauhassa istua vieraatkaan kun jos patistelee siirtymään jotta pääsee pyyhkimään tasot...melko rasittava ihminen.
Haluavat käyttää sen vapaa - aikansa lapsiin ja touhuavat niiden kanssa siivoamisen sijaan. Tosin eräs tuttava perheen koti on suorastaan vaarallinen lapsille. Jos esim. joku lasinen tavara menee rikki sitä ei siivota ja se lojuu lattialla missä konttausikäinen konttailee. Lastenhuoneista saatta löytyä rikkinäisiä cd-kasetteja, jotka on älyttömän terävä reunaisia rikkoutuessaan.
Tällaista sotkua en ymmärrä, mutta jos jollain tasoilla on tahroja tai mikro tahrainen, niin ei siitä ole haittaa.
Meillä on keittiötasot ikilikaisia jo edellisen asujan jäljiltä. Vaikka kuinka siivoaisi, niin varmasti kylään tullut kauhistelee mielessään likaista kämpäämme, jota ei saa kuin remontilla puhtaaksi. On kuitenkin putkiremontti tulossa, joten turha uusia keittiötä tai kylppäriä.
En tiedä mitä ap tarkoittaa boheemilla, onko kyse taiteilijoista tai muista vapaan ammatin harjoittajista. Minulla tuttava, yksin elävä valtion virkamies, jonka kotona kaikki jämptisti kuin viivottimella vedettynä, ei pölyä pinnoilla tms. Mutta kylppäri on saastaisin koskaan näkemäni! Älkääkä nyt sanoko, että se johtuu siitä, että kyseessä on poikamies. Silloinhan koko kämppä olisi siivoton.
ja boheemiuuteen liittyy mielestäni se että elämässä on tärkeämpiäkin asoita kuin ainainen siivoaminen.
Näin ainakin meillä :D Siivotaan vasta kun tuntuu siltä että on pakko. Ei sitä jokaista murua jaksa heti pois siistiä..