epäonnistunut huutonet kauppa
ostin tuotteen joka oli täysin viallinen, sillä ei tee mitään. myyjä lopulta suostui maksamaan maksamani hinnan eli hinnan + pk:t jotka olin maksanut mutta myyjä vaatii postittamaan tuotteen omasta pussistani, lähetys maksaa 10-15 e. kuuluuko minun maksaa? myyjä väittää että luuli sen olevan ehjä, kuitenkin vastaava nega palaute hänellä toisista kaupoista.
Kommentit (21)
kun myyjä yritti mahdollisesti huijata minua, hänellä siis nega vastaavasta tapauksesta. itse en hyötynyt mitään muuta kuin hirveästi vaivaa ja kulujakin tästä jo tullut. tuo vain ruokkii myyjien vilpillisyyttä että ostajat vielä ilmaiseksi palauttaa tuotteita.
Miksi aina epäilette pahinta. Hervoton vaivannäkö se on myynnissä myyjilläkin ja jos ainoa lopputulos on postin tilin karttuminen, niin ei ole sen väärtti yrittää edes huijata. Eihän tuossa tule myyjälle mitään hyötyä!!! Joten kyllä oletus on, että ihan vahinko on ollut myyjän puolelta, että on rikkinäisen toimittanut. Postikulujen puolitus on reilua!
En maksaisi mitään postikuluja yhtään mihinkään erityisesti kun se tuote todennäköisesti päätyy uudelleen myyntiin.
vilpillinen kauppa kun ei kerran tuote toimi, ei se ole myyjälläkään voinut toimia.
koska niin moni ostaja valehtee hinnanalennusta itselleen, vaikka laite toimisikin. Joten ainakin mulle ostaja saa ensin palauttaa laitteen ja vasta sitten saisi rahan takaisin, mutta vain yhden suuntaiset postikulut. Ei huutonet ole mikään Stockman, jossa saa viedä kotiin (pyytää kotiin) tavaroita koekäyttöön ja jos ei miellytäkkään, niin saisi myyjän piikkiin postittaa sen takaisin. Ei ikinä, kyllä ainakin puolet postikuluista on silloin ostajan itse maksettava tai ei saa mitään.
on pian huutonet täynnä myyjiä jotka myyvät paskaa. monikaan kun ei jaksa lähteä palauttelemaan. mut hyvä tietää että myyjällä näin hyvät markkinat. pistämpä kaikki rikkinäiset tuotteet myyntiin. mulle kun siitä ei mitään kuluja tule. ainakin kannattaa yrittää.
koska niin moni ostaja valehtee hinnanalennusta itselleen, vaikka laite toimisikin. Joten ainakin mulle ostaja saa ensin palauttaa laitteen ja vasta sitten saisi rahan takaisin, mutta vain yhden suuntaiset postikulut. Ei huutonet ole mikään Stockman, jossa saa viedä kotiin (pyytää kotiin) tavaroita koekäyttöön ja jos ei miellytäkkään, niin saisi myyjän piikkiin postittaa sen takaisin. Ei ikinä, kyllä ainakin puolet postikuluista on silloin ostajan itse maksettava tai ei saa mitään.
Kerran sain ostajalta laitteen takaisin, josta myönsi itse vähän tehneen "korjailuja". Tunnusti lopulta, eli oli itse rikkonut. Yritti huijata multa rahat takaisin, onneksi vaadin että palauttaa tavaran, jotta näin, mitä tuhoa oli tehnyt.
vilpillinen kauppa kun ei kerran tuote toimi, ei se ole myyjälläkään voinut toimia.
myynti- ja ostosuojan itselleen. Kirjoista menee kyllä myös joku välityspalkkio. En tiedä paljonko se on, mutta on turvallisempaa kuin huutonetit.
osaan tuotetta käyttää kun olen alan ammattilainen, kuten myyjäkin.
Kyllä se ne omasta lompakostaan otti.
ostaja maksanut postikulut jotka myyjä palautti nyt myyjä pyytää maksamaan postikulut hänelle, eli vain ostajalle tulisi kuluja.
Myyjälle tämä olisi kannattavaa jos en jaksaisi ruveta vaatimaan rahoja yms. kovilla otteilla vaan kiltisti jäisin nuolemaan näppejäni. näin monet tekee kun luulee ettei vaan osaa käyttää laitetta.
ap
. mulle kun siitä ei mitään kuluja tule.
Palautuksessa toisen suunnan postikulut tulee myyjälle, toisen suunnan taas ostajalle. Kumpikin menettää yhtä paljon. Myyjä jää myös miinukselle. Ap:n tapauksessa joko puolituksessa 10-15 euroa tai jos maksaisi kaikki pkt, niin peräti 20-30 euroa. Kannattako siis susta risan myynti?
ostaja maksanut postikulut jotka myyjä palautti nyt myyjä pyytää maksamaan postikulut hänelle, eli vain ostajalle tulisi kuluja.
Myyjälle tämä olisi kannattavaa jos en jaksaisi ruveta vaatimaan rahoja yms. kovilla otteilla vaan kiltisti jäisin nuolemaan näppejäni. näin monet tekee kun luulee ettei vaan osaa käyttää laitetta.
ap
Silloin sinä näyttäisit että laite ei toimi ja myyjä voisi näyttää että toimii.
Mutta tietenkin asutte varmaan jotain satoja km toisista.
myyjän omistama tavara hallussaan. Ostaja on saanut omat rahansa pois, joten hän ei enää omista tavaraa, tavara palautuu myyjän omistukseen.
Ostajan on huolehdittava vieraan ihmisen omaisuudesta huolellisesti ja asianmukaisesti, kunnes on tavaran omistajalta saanut ohjeet, miten toimia tavaran kanssa. Epäilisin, että ongelmia syntyy enemmän, jos nyt ostaja menee kaupan purun jälkeen esim. nakkaamaan roskiin myyjän omistaman tavaran. Harkitse tarkoin mitä teet laitteelle! Rikkinäisenäkin sillä saattaa olla arvoa, jos se on esimerkiksi helpolla korjattavissa.
Sinuna minä pienistä kustannuksista huolimatta palauttaisin tavaran ja laittaisin neutraalin palautteen myyjälle, sillä selvisit hyvänkäytöksisen myyjän vuoksi noin pienin kustannuksin ja kiittäisit palautusmahdollisuudesta. Oikeasti yksityisten välisissä kaupoissa ei tarvi mihinkään palautukseen suostua, koska kuluttajansuojalaki ei koske kahden yksityishenkilön välistä kauppaa.
Oikeasti yksityisten välisissä kaupoissa ei tarvi mihinkään palautukseen suostua, koska kuluttajansuojalaki ei koske kahden yksityishenkilön välistä kauppaa.
Siis myyjän ei tarvi mihinkään kaupanpurkuihin suostua, jos on yksityishenkilö. Ap:n myyjä oli kiltti, kun suostui.
että valtaosan mielestä ostaja saa kärsiä nahoissaan sen että myyjä lähes takuuvarmasti yritti huijata ostajaa (myyjällä kun ollut tällainen tapa). Mielestäni on päivän selvää että rikkinäisen laitteen tai minkä hyvänsä tavaran tai vaatteen myyjä maksaa kulut joka suuntaan, aivan niinkuin oikeissakin nettikaupoissa ja myös ihan markettiostoissakin. kai tiesitte että kauppa maksaa aina KAIKKI kulukorvaukset (kilometrikorvaukset mukaanlukien) siitä että ostaja palauttaa viallisen tuotteen. Toki myyjät yrittävät että ei korvata mutta lain mukaan tulee korvata.
Mielestäni on tässä tapauksessa selvää että on myyjän vastuulla kaikki kulut. Ostajahan ei ole tehnyt mitään väärää.
Mihinkään korvausvastuuseen tai palauttamiseen ei myyjän tarvi lain mukaan suostua, jos hän on yksityishenkilö. Etkö ole lukenut läksyjäsi yläasteen kansalaistaidon kursseilla? Osta oikeasta kaupasta (tai nettikaupasta), jos haluat kuluttajasuojalain alaista tavaraa ostaa.
Se mistä voit myyjää syyttää on lievä petos, jos hän on tahallaan myynyt sinulle risan tavaran. Mutta mites osoitat tahallisuuden, koska hän ei ole taloudellisesti hyötynyt yhtään tilanteesta, vaan myyjä on menettänyt postille lähetyskulut (jotka hän siis palautti sinulle, mutta jotka ovat kilahtaneet postin kirstuun). Myyjä siis ei ole saanut mitään hyötyä, päinvastoin, takkiin tuli. En siis ainakaan minä voi kuvitella hänen petosta tekevän, jos kerta lopputulos on hänelle noin epäedullinen. Usko nyt jo, perusteita huijaukselle ei löydy.
Ja palauta nyt kiltisti se myyjän tavara samassa kunnossa kuin sen saitkin sille myyjälle ja ota kustannukset oppirahoina. Yksityisten välisten kaupoissa on tällainen riski ja sen otat tietoisesti, jos menet jotain netin kautta yksityisihmisiltä ostamaan (suomen kansalaisten oletetaan tuntevan Suomen laki, siitä et voi luistaa missään käräjillä).
että valtaosan mielestä ostaja saa kärsiä nahoissaan sen että myyjä lähes takuuvarmasti yritti huijata ostajaa (myyjällä kun ollut tällainen tapa). Mielestäni on päivän selvää että rikkinäisen laitteen tai minkä hyvänsä tavaran tai vaatteen myyjä maksaa kulut joka suuntaan, aivan niinkuin oikeissakin nettikaupoissa ja myös ihan markettiostoissakin. kai tiesitte että kauppa maksaa aina KAIKKI kulukorvaukset (kilometrikorvaukset mukaanlukien) siitä että ostaja palauttaa viallisen tuotteen. Toki myyjät yrittävät että ei korvata mutta lain mukaan tulee korvata.
Mielestäni on tässä tapauksessa selvää että on myyjän vastuulla kaikki kulut. Ostajahan ei ole tehnyt mitään väärää.
Kyllä taitaa nyt olla kyseessä oleva myyjä tullut mukaan keskusteluun kun noin kivaasti väittää tietävänsä asioista. Se on kuule ihan HYVÄÄ KÄYTÖSTÄ että myyjä palauttaa ostajalle rahat. Eihän ostaja ole tehnyt mitään väärää! Myyjä on joko myynyt viallisen tuotteen tai pakannut tuotteen liaan huonosti, joten se on myyjän vika! Miksi ihmeessä se tavaran lähetys pitäisi ostajan omasta pussista maksaa kun ei ole tehnyt mitään väärää. Jos myyjä haluaa viallisen tuotteen vielä takaisin niin saa itse hoitaa siitä koituvat korvaukset tai sitten itse hakea tuotteen. Tämähän on ihan perinteinen huijaus yritys, myyjä on toivonut että ostaja pitäisi vaan suunsa kiinni niin kaikki sujuisi hyvin. Ja tätä on vielä tapahtunut aiemminkin niin ihan selvä tapaus!
AP älä ihmeessä lähetä sitä tavaraa niin että maksat postarit omasta pussistasi!
pitää ylipäätään palauttaa jos se on rikki? Siis mitä se myyjäkään sillä enää tekee?
Ja Huutonetissä on todellakin oikeus purkaa kauppa jos tuote ei vastaa kohdekuvausta, lukekaa säännöt!!
Tällaisissa tapauksissa, jossa ainoastaan posti päätyy saamaan jotain rahaa koko hommasta, kannattaa sopia postikulut puoliksi. Ostaja maksaa toiseen suuntaan postituksen ja myyjä toiseen suuntaan. Reilua olisi! Tuskin kukaan nyt huvikseen rikkinäisiä tuotteita ostajille lähettelee, varsinkaan kun siitä ei ole kuin vaivaa. Ainoa joka jotain saa on POSTI!