~TONSKAT maaliskuuhun~
Siirrän Merihepan viestin:
Ajattelin tulla jo vähän tännekin puolelle katselemaan, vaikka aika alussa tässä vasta mennäänkin. Plussatestin tein siis reilu viikko sitten, yrityskierto oli kahdeksas ja väliin mahtui yksi aikainen keskenmenokin. Vielä on aika onnensekainen fiilis, vaikka jatkuva pieni pahoinvointi/huimaus vetääkin vähän löysäksi. LA näyttäis olevan 1.11.09. Meidän enska-tyttö syntyi kesäkuussa -07, eli ikäeroa olis tulossa vähään vajaa 2,5 vuotta.
Koitan päästä vähitellen mukaan teidän juttuihin (en ole uskaltanut etukäteen tänne paljoa vilkuilla, heh), mutta ihan tuttuja nimiä täällä kyllä näkyy enska-ajoilta olevan! Uutta pinoa maaliskuulle en uskaltanut ruveta kumminkaan perustamaan. Ehkä joku "konkari" osaa sen väsätä :)
Tulkaahan muutkin juttelemaan!
T:Meriheppa rv 5+2
Kommentit (34)
NIMIMERKKI LaLuna79 Eli Aurora
OMA JA MIEHEN Molemmat vm -79
ASUINPAIKKA Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Poika 13.2.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 20.10.2009
SYNNYTYSSAIRAALA NKL
Aika on taas mennyt nopsaan eikä ole ehtinyt käydä kirjoittelemassa! Viimeisiä päiviä viedään kouluhommien kanssa, eli kaikki vapaa-aika menee niitä tehdessä. Vähänkö on varmaan helpottunut olo kun saa ne palautettua koululle!
Meidän tytön 3v neuvola oli tiistaina, mitat 15kg ja 97cm. Muutenkin kakki hyvin, kovasti näytti taitojaan ja kokosi muutamat palapelit vauhdilla, piirsi, tunnisti värejä, heitteli ja potki palloa ym.
Hyvä että nincan ultrassa kaikki hyvin!
Auroralle tsemppiä väsymyksen kanssa, onneksi rupee sulla jo olemaan parempi olo. Sun neuvolalukemat oli samat kun mulla ekassa neuvolassa, paino ja hemoglobiini oli ihan samat:) Mun hemppa oli viime neuvolassa enää 105, pitäis nyt oikeesti mennä sinne apteekkiin hakee sitä rautaa... Sanoiko terkka sulle mitään raudan syömisestä? Onko muuten muille "määrätty" MultiTabs Raskaus vitaminneja? Mä olen niitä nyt kaksi purkkia vetänyt, seuraavaksi ostan vaan sitä rautaa.
Tyttöä odottaessa syke oli jotain 140-155 luokkaa, nyt on tainnut pyöriä samoissa.
Pikkumillin kuulumisia kaipailen, sähän synnytät ihan kohta, eikö;)
NapNap rv 25+1
Heipat pitkästä aikaa!
Meidän "Emmi" tosiaan syntyi 15.3. klo 2:32 (rv 40+2), ja kaikki on hyvin! Nyt neiti nukkuu sitterissä, saa nähdä kauanko ehdin kirjoittaa...
Eli 14.3. illalla oltiin sairaalan pihassa 23:00. Nauroin vielä anopille, joka meidät sinne vei, että ei tässä muuhun onnea tarvii kuin siihen, ettei tarviis ilman tyttöä enää kotiin tuolta lähteä... Ei tarvinnut ei. Supparit alkoi siis n. 20:00, mutta vielä 22 aikaan ajattelin, että ei tässä ole tosi kyseessä. Päätettiin kuitenkin lähteä näytille, ja hyvä niin.
Saliin ja käyrille mentäessä 23:10 olin vasta 2-3cm auki - blaaaah! Sitten kokeilin ammetta - eipä kauaa auttanut, supistukset alkoi tulla 3min välein. Vasta 3cm auki! Sitten yhden supistuksen ajan ilokaasua - yäääks, paha olo! Päätin sinnitellä hetken ilman mitään, kun puudutuksia ei suositeltu, kun niin vähän vasta auki. No, kestin 3 supparia, ja soittelin kelloa: "epiduraali tänne ja heti..." :) Sitten päätettiin puhkaista kalvot, ja sain epiduraalin tämän jälkeen 1:27 - tällöin 4cm auki... Ajattelin, että menee taas koko yö ja seuraava päivä, vähintäänkin. Epiduraali kuitenkin toi suunnattoman helpotuksen, ja päätettiin vähän miehen kanssa torkkua - mies ihan nukahtikin tuoliinsa ;) Kolmen vartin päästä oli kuitenkin pakko painaa kelloa, kun alkoi olla kauhea kakkahätä... No, eipä ollutkaan kakka (tai taisi olla sitäkin, heh), vaan typyn päähän se siellä oli "luukulla". Kätilö sanoi, että jos pikkasen viittisin ponnistaa, niin neiti olisi ulkopuolella! Me oltiin tietysti miehen kanssa ihan "äimänkäkenä", että miten kaikki menikin yht'äkkiä noin, ja vieläpä täysin ilman kipua aloin ponnistaa!!! Ponn.vaihe 5min, ja kaikki meni niiiiin nappiin. Ei tikkejä tai mitään - siinä "Emmi" sitten pötkötteli! Eli 3,5h sairaalan tulon jälkeen!!! En usko vieläkään, vaikka itse sen sieltä maailmaan punkesin! (Arttua kun tehtiin aikasesta aamusta myöhään iltaan...ja kovien kipujen kanssa!)
Neidin mitat oli 2960g/47cm, eli aika pieni kirppu, muttei onneksi niin pieni, kun jo jossain vaiheessa epäilys oli. Ja paino lähtikin hurjaan nousuun, koska ti 17.3. lähtöpäivänä oli paino 2900g, ja perjantaina jo 3075g. Eli kyllä - ruoka maistuu erittäin hyvin =) Saa molempia, rintamaitoa ja korviketta.
Arttu ei ole juuri vauvasta välittänyt, toki syliin haluaa usein juuri samaan aikaan, mutta niin kai useimmat esikoiset tässä tapauksessa :) Tosi hyvin siis kaikki mennyt tähän asti!
Nyt alkaa kuulua heräilyn ääniä, have to go! Palailen taas..öö..joskus ;)
Pi-Ki, Arttu 2v ja "Emmi" 1vko4pvää
Kuulosti kieltämättä aika helpolta synnytys:) Hieno juttu.
Missäs Viipuli?
Onnittelut Pi-Kille ja koko perheelle! :)
Melko hiljaista nykyään täällä pinossa, missäs kaikki luuraa?
( . ) ei erikoista.. Olin pari päivää vähän hermona kun liikkeet ei oikein tuntunu, mut luulen et yks ilta poju muljahti kuperkeikan eli luultavasti ainakin oli välillä istumassa jolloin ei oikeen tuntunu mitään. Nyt taas liikkeet tuntuu mut silti en ihan varma et miten päin siellä ollaan. Eve alkoi muuttamaa viikkoa myöhemmin olemaan tiivisti rt-ssa.
Muuten tässä odotellaan 15.pvän sokerirasitusta ja siitä viikonpäästä olevaa nla-lääkäriä.
Mies on kuskina kavereilleen Tampereella, jollain helkkarin 6m pitkälle jenkin rohjolla ja tuolla alkoi sataa lunta! Tosi kiva.. No, kohta laitan Even partsille aa-aa ja sit vois keskittyä csi-jaksoihin ja sipseihin. ;)
Bejpi, Tiuhti-poju 23+4 ja Eveliina 2v 3kk tasan
Haalea + muuttui jo selkeämmäksi, joten tännekin uskaltaa kurkistaa. Vaalean ruskeaa tuhrua on tullut, mikä ei tätä alkupiinaa helpota, varsinkin kun on km:ja takana. Nyt pääsen kuitenkin polille ultraan rv6-7. Toivottavasti vihdoin meidän tytölle suotais pikkusisarus.
nau rv3+5 ja tyttö2.5v
Pikaisesti ja omanapaisesti kun oli kyselty... oon kyllä käynyt silloin tällöin lueskelemassa, mutta en oo jaksanut kirjoittaa.
Eli joo, loppusuoralla mennään ja IHAN kypsänä... olisin ihan valmis jo hakemaan oman nyytin kotiin. Oon niin kyllästynyt ja ärsyyntynyt koko raskauteen ettei mitään rajaa. Ei oo mun laji :D
pikku-milli & frank 39+1
Onnea nau!
Kiva kun pikku-milli oli käynyt moikkaamassa! Jospa tuleva vauva olisi yhtä täsmällinen kuin isoveljensä? Tiedättekö muuten tällä kertaa että kumpi on tulossa?
Torstaina on lääkäri ja ensi kuun lopulla neuvola. Pitäis nyt käydä sitä rautaa ostamassa kun kuun alussa olleessa neuvolassa hemppa oli 105 ja en ole muka vieläkään sinne apteekkiin kerinnyt. Tällä viikolla kyllä meen!
NapNap rv25+5
Napnap, sanoi terkka vaan ettei vielä kiirettä raudan kanssa mut voisi kuulemma sitä rautajuomaa ostaa jos haluaa. Olen syönyt jo useamman kk ladyvita plus:aa ja siinä rautaa mut ostin silti tuon rautalitkun ja sitä nyt jo neljä päivää juonut myös. Toivotaan et kolmen viikon päästä ois arvot paremmat:) Huomaa olossa ton alhaisen hempan kun normaalisti siellä 150-155 paikkeilla huitelee.
Pikille onnittelut:) Kuulostipa helpolta!
Naulle myös onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan. Paljon liimaa ja tarrasukat pikkuiselle:)
Pikkumillille lähettelen suppareita, uskon et olo jo aika kypsä. Musta kun olo oli ihan kauhea jo rv24 lähtien ja odotin vaan et olisin jo normaalissa tilassa;) Mitäköhän se enää tän toisen kanssa onkaan?!
Missä vaiheessa muuten teillä masu tullut näkyviin niin, että ulkopuolinen voi arvata? Me kun ollaan ajateltu pimittää tietoa vanhemmilta ja muilta tuonne äitienpäivään, silloin rv17, onnistuukohan niin pitkään vai jäädääkö kiinni aiemmin?:))
Mut to mulla np-ultra, tulen sit kertomaan miltä näyttää ja onko kaikki kunnossa.
Illanjatkoja,
Aurora rv11+0 & O 2v1kk zzzzzzz
Kerhoaamu jälleen ja Even hoitotäti laitto viestin et oma poika kipeä joten joutuu viemään ainakin pari päivää varahoitoon.. :(
Naulle onnittellut plussasta! Ja paljon tarrasukkia mukaan!
Pikkumillille suppareita!
Auroralla np-ultra tulossa, voi kun vielä itsekin pääsis ultraan. :) No jos sokereista jään kiinni niin sit pääsee mut sit taas toisaalta en yhtään sitä haluais kun joutuis mittailee arvoja kotona..
Ja tuo masun näkyminen riippuu varmaan täysin ruumiin rakeenteesta, mä aloitin uudessa työssä muistaakseni rv 21+ eikä pomo eikä työkaveri (+kukaan muukaan ulkopuolinen) huomaa vieläkään mitään kun tuota vararavintoa on niin hyvin omasta takaa. :D Nyt kyl itte huomaa että ei saa enää masua vedettyä sisään, tuntuu et ylämasu alkaa pullottaa..
Meille ei erikoista, ajattelin et aloitan nyt 15 päivän mittaisen karkkilakon + muuta hyvää rajoitetusti niin et selviäis ainakin sokereista. Eikä tulis tota painoa yhtään nyt lisää nla-lääkäriin niin sit oltais jo aika hyvillä viikoilla eikä sit enää (ainakaan mua) haittais..
Eve leikkii söpösti lego hepoilla vieressä ja mun pitäis alkaa tekee jotain et ehdittäis puolen tunnin päästä kerhoon!
Bejpi, Tiuhti-poju 24+2 ja Eveliina 2v 3kk
sain ultra-ajan rv6+1, ei tarvii kuin pari viikkoo jännäillä. Kai silloin vois jo sykekin näkyä, kun oviskin oli kp12?
Hermot on välillä tiukilla tuon esikoisen kanssa vaikka on enimmäkseen ihan kiltisti.
Mulla masu on näkynyt aikas aikaisin, mutta toisaalta on hiukan ylipainoa, niin muut ei välttämättä sitä heti huomaa. Oon kyllä kertonut raskauksista aika aikaisin.
nau rv4
Tänään siis käyty np-ultrassa, vastasi viikkoja 11+1 ja nyt siis menossa kuukautisten mukaan 11+2 eli eipä muutettu kun noin lähellä oli. Niskaturvotus 0,56mm ja munuaiset, vatsalaukku, sydämen lohkot, nenäluu ym kaikki kunnossa!:=) Tuli tosi hyvä mieli kun sai tietää että kaikki kunnossa ainakin näin ultran mukaan. Kovasti siellä jalat ja kädet heilui! Rv 18+0 sit rakenneultra, sitä odotellessa.... Antoi kyllä jo nyt veikkauksen kumpi tulossa (myös O:n sukupuolen veikkasi oikein jo np-ultrassa, mut odotellaan varmaa tietoa vielä 7 viikkoa.
Nau, onneksi sulla enää pari viikkoa niin saat varmuuden että kaikki hyvin. Jaksuja osotukseen!=) Odottavan aika on meinaan piiiiitkä...
Mut nyt ei muuta, mukavaa masunkasvatusta kaikille tasapuolisesti!
Aurora rv11+2
Jos vaihteeks jotain kirjoittelis.
Tänään oli toinen lääkärineuvola. Siellä kaikki mallillaan. Sokrut katottiin tossa reilu kk sitten ja ne meni puhtaasti läpi, hip hei:) Verenpaineet on omalla tasollaan, vähän korkeet mutta olleet aika tasaisesti samat koko aika joten lääkäri ei puuttunut.
Sf huitelee nyt kai jotain 27 tai 28, en oo viel kattonut kortista.
Alakerta kunnossa, ei viitteitä että ihan heti olis tulossa:) Eipä vielä tarttekaan.
Musta tuntuu että tää tyyppi on päättänyt istuskella tuolla! MUR! välillä tuntuu liikkeet paremmin kyljissä yms. mutta pääasiassa sellasena pienenä töpsytyksenä virtsarakolla ja tossa alhaalla.
Masun näkymisestä. Vararavintoo mullakin on ihan riittämiin, mutta kyllä luulisin että nyt jo muutkin erottaa:) Aurora oot sen verran pienempi että voi olla että pumpsahtaa ja ennen tota rv 17, mut sen näkee sit. Tai sit sun pitää siirtyä tunikoihin yms jotka vähän peittää:)
Hmm- mitähän muuta... Ens viikolla lomaa töistä, mut se siitä rentouttavasta lomasta. Muutetaan ensi viikolla. Neuvolan täti sanoi että pitää ottaa sen verran rauhassa ettei ala suppaileen ja et pitää muistaa levätä. Voipi olla helpommin sanottu kuin tehty, mutta eiköhän se tästä. nyt on jo pakkailut hyvällä mallilla:)
Terkkuja kaikille:)
Tikru, "Birk" rv28+2 ja Rontti (2v 3kk)
Enpä ole ehtinyt käydä edes lukemassa kun ulkoilu ja kerhoilu vie kaiken ajan, ja päiväuniaikaan meillä tietysti nukkuu myös äiti:)) Siis väsymys on jotain kauheaa!!:(
Tänään oli eka neuvola ja kaikki ok, paitsi hb oli jo nyt vaan 113. Ennen O:n odotusta oli aina 150-155 ja kävin vertakin pari kertaa vuodessa luovuttamassa. MIhin mun hyvä veri on hävinnyt?!:( Pano oli noussut 54 --> 56kg... mut se oli arvattavissa kun olen alkuajan syönyt tunnin välein pahan olon poissa pitääkseni. Syke 165-175, ei ikinä O:lla ollut noin korkea... tyttökö??:)
Eli olo oli alkuun TOOOOOSI väsynyt ja huono olo tuli jos ei syönyt usein. Oksentanut en kuitenkaan, vähän vain krapulainen olo oli. Nyt jo 5 päivää olo ollut normaali ja väsymys vähentynyt ja paha olo tiessään, jippiii!!
Nyt O kiljuu alakerrassa, palaan myöhemmin esittelyn kera
Aurora rv 10+1