Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Odotan lisää ongelmia tyttäreni kanssa. Apua!

Vierailija
04.03.2009 |

Mietin, että olisikohan siitä apua, jos kävisin keskustelemassa jonkun ammattilaisen kanssa tästä?

Rakastan tytärtäni siinä missä poikianikin, mutta minun on vaikeaa hyväksyä tiettyjä piirteitä hänessä. Hän on kostonhaluinen, määräilevä ja tyly toisia lapsia kohtaan. Hän kieroilee ja juonittelee. Uhkailee myös, että jos jokin ei mene niin kuin hän haluaa, niin hän tekee niin ja niin (piilottaa esim lelun). Leikki toisten tyttöjen kanssa on mielestäni töksähtelevää. Hän on kaunis pomottava prinsessa, joka ei keskustele, vaan leikitään niinkuin hän haluaa. Hän päättää, että ei leikitä, jos ei pidä jostain leikistä. Ihmettelen, että miksi kavereita riittää silti. Vähenevätköhän kaverit tätä menoa ja minkä ikäisenä? Nyt hän on 5 v.

Poikani ovat suoria ja reiluja, jotka yrittävät täyttää tämän neidin pyynnöt ja käskyt ja minua ärsyttääkin se, että kotioloissa tyttö saa määräillä veljiään ilman, että he siitä mitään älähtävät. On oppinut käyttäytymään samalla tavalla sitten kavereidensakin kanssa. Veljet tykkäävät rehellisestä painistakin siskonsa kanssa ja se onkin ok, mutta tuota kieroilua en arvosta.

Miten kertoa tytölle, että hänen tavoin käyttäytyvä tyttö ei ole oikealla tavalla suosittu kaveripiirissään? En muista itse olleeni tuollainen, vaikka olinkin jonkin verran poikatyttö ja viihdyin siis poikien leikeissä.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh,, Missäköhän niitä kasvaa? valmiiksi alistuneita nyhveröitä??

Minusta on ihan tervettäkin, että lapsi/lapset uskaltaa vastustaa vanhempiaan. Se kertoo minusta vain turvallisesta kasvuympäristöstä.

Meinaatko, ettei lapsissa ole eroja? Kyllä mä tunnen useampiakin lapsia, jotka ovat monella tapaa helpompia kasvatettavia kuin omani, mutta ei se tee heistä "nyhveröitä", vain rauhallisempia ja sopeutuvampia. Kummallinen asenne taas...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla