Luokanopettajan opinnoista kysymys!
Tietäisikö joku, saako avoimessa yliopistossa suoritetut kasvatustieteen perus- ja aineopinnot kokonaan hyväksiluetuksi luokanopettajan koulutuksessa?
Kommentit (12)
Siis ne avoimessa suoritetut perus- ja aineopinnot taitaa olla yhteensä 80 opintopistettä, ja luokanopen koulutushan on 300. Tarkoitin kysymykselläni sitä, saanko ne kaikki 80 pistettä suoraan hyväksiluettua, jos pääsen luokanopen koulutukseen?
ap
Perus ja aineopinnot saa hyväksiluettua esim. jos suorittaa Helsingin yliopiston avoimessa ja myöhemmin pääsee tutkinto-opiskelijaksi Helsingin yliopistoon. Kaikkia kansanopisto-opintoja ei vältt. hyväksytä, jos ei ole virallisesti avoin yo.
perus- ja aineopinnot, yhteensä 60op.
Niistä opinnoista ole pisteellisesti enää mitään hyötyä hakuvaiheessa, toki "tietoa" on paljon enemmän. En tiedä voiko okl:iin hakea erityisen avoimen väylän kautta.
Jos on suorittanut perus- ja aineopinnot Helsingin avoimessa ja menee Hämeenlinnaan (Tampereen yliopiston alaiseen) opettajankoulutukseen, hyväksytäänkö ne silti ihan yhtälailla?
Kiitos kun selvennätte näitä mulle!
ap
Mutta joudut suorittamaan opettajan pedagogisia kyllä sitten vielä ylimääräisinä opintoina, koska luokanopettajankoulutuksessa osa pedagogisista opinnoista on sisällytetty kasvatustieteen perus ja aineopintoihin. Eli todennäköisisesti tuo 300op ylittyy.
Itse opiskelin lastentarhanopettajan tutkinnon jälkeen luokanopettajaksi ja yhteensä opintopisteitä kertyi kaikkiin yli 470op. Kasvatustieteen perus- ja aineopinnot eivät sellaisenaan riittäneet vastaavia opintoja luokanopettajakoulutuksessa korvaamaan vaan jouduin siis suorittamaan vapaavalintaisia enemmän kuin normaalissa tutkinnossa.
Toki tuossa on myös mukana ylimääräisiä sivuaineita ja vapaavalintaisia.
avointa väylää missään yliopistossa. Terv. Tuo lto:sta lo:ksi jatkanut. Ihan normaalikiintiössä jouduin minäkin hakemaan, vaikka oli siis jo kandin tutkinto taustalla.
esim jyväskylä ei ainakaan ennen ole hyväksynyt suoraan esim. helsingin avoimessa tehtyjä opintoja vaan niistä on korvattu vain osa. Tampereellä käsittääkseni sama juttu. Turku taas hyväksyy ainakin perusopinnot suoraan.
esim. Helsingin yliopisto hyväksyy vain Helsingin yliopiston avoimen opinnot. eri yliopistoissa on eri tutkintovaatimukset ja painotukset.
johon olet pyrkimässä. Hän tietää.
Opiskelen Helsingin yliopistossa luokanopettajaksi ja olen suorittanut H:gin yliopiston avoimessa yo:ssa aineopinnot. Ne eivät korvaudu suoraan, eli jouduin suorittamaan aineopinnot uudestaan. Mutta jo suoritetut opinnot voi laittaa vapaavalintaisiin sivuaineopintohin, joten eivät ne välttämättä hukkaan mene. Minulla tosin menivät, koska olin suorittanut muita sivuaineita. Opinto-oppaasta näet mitä kuuluu suorittaa.
ja harjoittelut tietenkin täytyy tehdä