Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avaatteko koskaan viikolla isoa viinipulloa? Kuinka usein juotte viikolla? Entä paljonko

Vierailija
03.03.2009 |

menee viikonloppuisin?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, ennen joulua, kun oli stressiä ja vaikea irtautua töistä illalla, otin lasillisen viiniä. Ei siitä ollut oikeasti mitään apua. Nykyään keitän mukillisen kamomillateetä. Se auttaa!

Viikonloppuna joskus juodaan viinipullo miehen kanssa puoliksi. Sen päälle tulee korkeintaan yksi saunakalja (eri iltana).

Vierailija
2/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sellainen tavallisen kokoinenko, 0.75l? Kyllä me avataan välillä viikolla viinipullo, en ole koskaan ajatellut, että se liittyisi jotenkin viikonloppuun. Välillä menee useampi pullo viiniä viikossa kahteen pekkaan, vaikka sellainen 2-3l pahvipaketti parissa päivässä, välillä taas on viikkoja ettei osteta ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai no opiskeluaikana kun oli 10-iltoja(markkoja) baareissa niin silloin tuli otettua. Nykyään ei enää maistu, viikonloppuna saatan pari sauna-siideriä juoda.

Vierailija
4/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin stressaa niin siihen nyt enää mitään alkoholia tartte. Alkoholilla kun ei mitään parantavia vaikutuksia ole!

Vierailija
5/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin maistu viikolla ja eipä se treenien päälle olisikaan järkevää. Viikonloppuna viini maistuu ruoan kanssa.

Vierailija
6/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä lauantai-iltana avataan sellainen tavallinen punkkupullo ja sitä juodaan vielä seuraavalla viikollakin tai sitten menee loput viemäriin.

Vierailija
7/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin viikollakin voimme avata viinipullon. Kyllä avattu pullo säilyy, kun siihen laittaa kunnollisen korkin, ei pullollista ole pakko yhtenä iltana tyhjentää.

Vierailija
8/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan periaatteen vuoksi emme juo arkipäivinä (siis että seuraava päivä on ma-pe) alkoholia lainkaan. (Emme myöskään juo noin päivinä limuja tai syö sipsejä tms. epäterveellistä herkkua.) Viikonloppua on sitten kiva "juhlistaa" vaikkapa saunasiiderillä tai n. kerran kuussa viinipullolla. Mies ottaa konjakin viikonloppuiltoina, jos ei avata viinipulloa.

Mies on välillä ollut vuosia täysin absolutistina, mutta nyt meille sopii tämä kohtuukäyttö.

Joskus on tullut kesälomalla tissuteltua monta päivää putkeen ja siitä tulee jotenkin epämukava olo. Jää helposti tavaksi ottaa pari lasia päivässä, enkä halua sellaista tapaa itselleni.

Vierailija
9/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Jos esim. keskiviikkona pullon avaa, sitä vielä ihan hyvi perjantaina tai lauantaina juo jos on pullon hyvällä korkilla hyvin sulkenut.

-Usein ruuanlaittoon saattaa mennä viiniä (punaviinikastike, Burgundinpata tmv.) joten ei sitä koko pulloa "tarvitse" juoda vaan osa menee ruuanvalmistukseen.

Vierailija
10/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon n.kerran kuussa kunnon humalat..muuten en juo mitään=)

Vierailija
11/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä näihin kyselyihin vastaa aina kunnolliset ja alkoholittomat ihmiset. En viitsi edes kertoa paljonko käytän viikolla ja se kertaa kymmenen viikonloppuna.. Surullista mutta totta. En ole kovin ylpeä itsestäni mutta minkäs teet kun ei ole selkärankaa.. Tämä on yksi hyvä syy miksi olen lapseton. Ei näitä holisti, riippuvaisuus geenejä kannata jatkaa. Nimim. Alkoholisti jo ainakin neljännessä polvessa :-(

Vierailija
12/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatan juoda lasin joka päivä, joskus kaksikin, tai sitten en. Ja viikonloppuisin saatan myös juoda saman verran tai sitten en. Mulle tämä ei ole tarkkojen sääntöjen arvoinen asia.

Vierailija
13/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kaada sitä punkunloppua viemäriin, vaan käytä kastikkeisiin, patoihin. Olen oppinut sellaisen konstin, että viinin voi kaataa jääpalapusseihin ja pakastaa. Pahvipakkauksen pussissa olevat jämät voi pakastaa pussissa. Ja siitä sitten siis ruokaan.

Kysymykseen: meillä juodaan silloin tällöin viiniä tai mies olutta ruuan kanssa. Ei ole eroa sillä onko arki vai pyhä.

Vierailija
14/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ottaa joskus saunakaljan ja minäkin saatan pienen pullon/lasillisen juoda.

Viiikonloppuisin ostetaan usein punkkupullo, josta juodaan kumpikin pari, kolme lasillista.

Lomalla tilanne on eri ja tavat vähän vapautuneemmat!

Vierailija
15/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin juon 1-2 lasia viiniä ruuan kanssa. Viikonloppuna en juo välttämättä yhtään tai saatan juoda suunnilleen saman verran tilanteesta riippuen. Juhlissa (1-2 kk:n välein) saatan juoda vähän enemmänkin.

Mainittakoon vielä, että avaan viinipullon silloin kun minulla on vieraita. Mm. vieraiden määrästä riippuu kuinka paljon viiniä kuluu / viikko. Joskus kaadan n. puolet pullosta viemäriin, joskus tyhjenee jopa kaksikin pulloa.

Vierailija
16/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kaljaa menee päivässä! Siis "33 cl" eli vanhan ajan pullollista tai pikku tölkkiä. Ne menee joko saunakaljana tai ruokajuomana illalla. Saunon lähes joka päivä, kun omistan oman saunan. Yleensä en juo muuta alkoholia. Viiniä tai shampanjaa voi mennä juhlissa lasi tai kaksi! Minä vain pidän oluesta ruokajuomana kotona ja saunan jälkeen yksi olut on poikaa!

Vierailija
17/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ei jaksa ku o töis mut sit vkl menee pari mäyrää(jos siis otan ni kans otan) pitkin päivää itelle siis.Oho taidan olla oluen ystävä

Vierailija
18/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tosi harvoin yksin haluaa viiniä juoda. Toisaalta kun olen töissä en ehdi sellaista viiniruokaa laittamaankaan.

Aikaan kun olin kotona, enkä ollut raskaana saatettiin juoda viiniä jollakin viikolla viitenä kuutena päivänä ja jollakin viikolla ei ollenkaan. Ihan riippui siitä mitä ruokaa tein. Jauhelihakastikkeen ja perunoiden kanssa ei oikein viiniä tee mieli, mutta esim. kunnon pihvi tai herkullinen äyriäispasta hukkaa yli puolet makuelämyksestä jos sen syö piimän kanssa...

Vierailija
19/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikuisella laihdutuskuurilla ja lauantaisin on karkkipäivä. Silloin voi ottaa pari sideriä tai lasia viiniä.

Vierailija
20/36 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan molemmat 1-2 lasillista, sitten laitetaan jääkaappiin. Voihan siitä myöhemmin viikolla ottaa lasillisen tai käyttää ruokaan/kastikkeeseen.

Ihan yhtä usein me varmaan viikolla avataan bissepullo tai juodaan viiniä kuin viikonloppuisinkin. Sillä erolla, että viikonloppuna saatetaan juoda tölkki olutta lounaan kanssa. Viime viikolla mies taisi juoda yhteensä 3 tölkkiä olutta, eri iltoina - mä en viime viikolla juonut lainkaan. Joskus se on toisin päin.

Eihän yhdestä viinipullosta loppujen lopuksi tule kuin 3 lasillista per nuppi. Harvoin me sen enempää juodaan, oli viikonpäivä tai -loppu. Viimeksi joulukuussa on mennyt enemmän, silloin meillä oli vieraita kylässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän