Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Konfirmaation tarjottavat?

Vierailija
03.03.2009 |

Antakaas minulle hyviä vinkkejä , mitä tarjottavaa pojan rippijuhliin.

Aattelin ihan lämmintä ruokaa, kun osa vieraista tulee kauempaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutulla oli juuri lohikeittoa ja tuoretta sämpylää--maistu aivan ihanalta

itse olen miettinyt suppilovahverokeittoa tai torvisieni+sämpylät ja sitten joku laatikko.mutten sitten tiedä

Vierailija
2/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, etten taida kuulua vierasjoukkoonne... Kuulostaa herkulliselle.

Jos lämmin ruoka ei ole välttämätön, itse tykkään runsaasta (ja ruokaisasta) salaattipöydästä ja hyvästä, tuoreesta leivästä (eri lajeja) sekä hyvästä, raikkaasta juotavasta. Ihan perusjuttua siis, mutta hyvistä raaka-aineista ja yhteensopivista ja mietityistä makuelämyksistä. Salaattien ongelma on se, ettei niitä voi tehdä paljon etukäteen, keiton voi tehdä edellisenä päivänä, jos itse vastaa ruuan valmistuksesta.

Mitä päivänsankari itse toivoisi? (Pitsaa, lihapullia, perunalastuja... mikä ettei?)

tutulla oli juuri lohikeittoa ja tuoretta sämpylää--maistu aivan ihanalta

itse olen miettinyt suppilovahverokeittoa tai torvisieni+sämpylät ja sitten joku laatikko.mutten sitten tiedä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin keskustele asiasta sankarin kanssa. Onhan rippijuhlat nuoren oma juhla. Sitten teette jonkinlaisen konpromissin, koska eiväthän ne täysin yhteen osu äidin ja nuoren toiveet.

Meillä oli pari vuotta sitten pojan konfirmaatiojuhlat. Lämpimää ruokaa ei tarjottu ja se kerrottiin suoraan pitkänmatkalaisekin (Oma porukka sai kinkkukiusauksen, joka tuli järjestelyjen aikana itsekseen uunissa). Muuten tarjolla oli mm: karjalanpiirakoita+ munavoita, pieniä lihapullia, kinkkukääryleitä, kinuskikakkua, paria erilaista keksiä, kuivakakkua. Näistä oli sitten rinnakkaisversioina laktoosittomia, maidottomia+ munattomia ja gluteenittomia versioita. Sankari olisi halunnut lisäksi kinkkusalaatin, mutta kesähelteen takia en suostunut majoneesipohjaiseen salaattiin.

Vierailija
4/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli paikat pöydän ääressä.

Pojan toivomuksesta tarjolla oli fajitaksia (jauheliha).

Kahvin ja limsan kanssa oli täytekakun sijasta vaniljajäätelö ja mansikoita (heinäkuu), suklaakakku( kuiva) sekä Doris-keksejä.

Vierailija
5/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasit sinäkin pienen kauneusvirheen ap:n kysymyksessä. Ymmärsit kuitenkin varmaan kysymyksen tarkoituksen, onko sinulla siihen vinkkejä?

Konfirmaatiossahan tarjottavat lienee talon puolesta:).

Vierailija
6/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kysellyt toiveita ja poika sanoi,että kaikki käy. Siksi siis sitä suppilokeittoa mietinnässä

Vierailija
7/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdenlaista kiusausta: kinkku ja kana. sen kanssa salaattia ja leipää.

kahvin kanssa oli täytekakku, porkkanapiirakkaa, keksiä ja jotain naposteltavia. (en muista tarkkaan kun 2 v aikaa)

kunnon ruoka oli hyvä ja laatikot helppoja lämmittää uunissa. olimme tilanneet valmiit kiusaukset hyvästä keittiöstä, se helpotti paljon urakkaa.

Vierailija
8/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen arkiruoka kotioloissa muttei perheen juhlissa.

Keittiömestari

Vierailija
9/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös muistaa eri ruokavaliot mm. veget, gluteenittomat

Vierailija
10/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista mielestäni tarjottavan ruoan valinnassa on se, tulevatko kaikki vieraat yhtä aikaa ja istutaanko pöydässä kaikki yhdessä syömässä vai tuleeko porukkaa vähitellen ja jokainen syö ajallaan. Ja onko juuri niin kuin joku jo kysyi, että osa syö kenties seisten/sohvalla tai tuolilla ilman pöytää vai mahtuuko kaikki pöydän ääreen.

Vierailija
11/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole mielestäni juhlaruokaa.

Olen ollut myös rippijuhlissa, jossa oli lohikeittoa (n. 60 vierasta). Oli hyvää!

Salaatit ja suolaiset piirakat toimii hyvin.

Myös yhden kirjoittajan mainitsemat fajitakset kuulosti kivalta ja "sankarin näköiseltä".

Vierailija
12/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten meillä tarjoillaan varmasti lihaa suoraan grillistä hyvä salaatin kerra, jälkkäriksi kakkua, hyytelökakkua sekä pikkuleipiä. Sankari rakastaa grilliruokaa ja salaateja.

Vierailija
13/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kattaus kirkosta tuleville:

paahtopaistia kastikkeella, keitettyjä perunoita, lihapullia, kukkakaaligratiinia, kraavilohta, kahta erilaista salaattia, leipä, kotikalja, piimä maito ja vesi (tämä on n. 20 henkilölle)

Toinen kattaus pitkin päivää tuleville vieraille:

täytekakkua, voileipäkakkua, karjalanpiirakoita + munavoi, kinkkupiirasta, kuivakakkua, pullaa, pikkuleipiä, konvehteja, kahvia, limua ja mehua (tämä noin 60 henkilölle)

Vierailija
14/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ensi kesänä miehen pojan rippijuhlat ja olen jo mietiskellyt, mitä sitä tarjoaisi. Täällä olikin hyviä vinkkejä, kiitos niistä! Itsekin ajattelin jotain salaatteja, piirakoita, ehkä voileipäkakkua ja sitten jokin juhlava täytekakku. Ja tietysti jotain muuta, onneksi on aikaa vielä mietiskellä. Osan tilaan pitopalvelulta, osan teen itse.

Vierailija
15/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat hyviä ruokia jo siksi, että ne on helppo tehdä, pitää lämpimänä ja maistuvat kaikenikäisille. Jos haluaa kokeilla jotain erikoista, mutta taatusti hyvää, kokeilkaa Lapin Ukon keittoa:

Lapin ukon keitto

Ainekset

700 g poronkäristyslihaa

5 ml suolaa

150 g sipulia

7,5 dl vettä

1 kpl lihaliemikuutio

500 g perunoita suikaleina

500 g kasvissuikaleita

250 g viherpippurisulatejuustoa

2,5 dl kermaa

1 dl persiljasilppua

ruohosipulia, rakuunaa

Ohje

1. Ruskista aluksi poronkäristysliha pannulla ja kuullota samoin pilkottu sipuli. Lisää suola käristykseen.

2. Kaada kattilaan ja lisää joukkoon lihaliemi ja perunat sekä kasvissuikaleet.

3. Sulata juusto kerman kanssa ja lisää sekin kattilaan

4. Kun perunat ja juurekset ovat kypsiä pyöräytä joukkoon ruohosipuli ja rakuuna

5. Keiton päälle koristeeksi persiljaa

Vierailija
16/16 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne on:

-Helppo valmistaa, ei vaadi tuntien keittiössä kökkimistä

-Helppo syödä ihan vaikka seisaaltaan pelkällä haarukalla (vert. tärisevä pappa istuu sohvalla lohikeitto tai pihvi sylissä...)

-Maistuvat lähes kaikille, niin lapsille kun aikuisille

-Säilyvät hyvin ja pysyvät lämpiminä pidempäänkin uunissa jos vieraat tuleva pitkin päivää/iltaa

-Helppo tehdä monta eri variaatiota samaan pöytään, esim. kinkku- lohi- poro- ja janssoninkiusaus

-Monesti juhlissa halutaan tarjota jotain pidemmän matkan takaa tulleille jotta saavat mahansa täyteen. Se kaunis kattaus gourmee puoli voi sitten löytyä sieltä kahvipöydästä, johon on kaikkien iloksi panostettu sen seitsemäätoista sorttia kaikkia ihanuuksia

-Kiusaukset ovat myös edullisia ja helppo pakastaa, eli jos ei kaikkea tule syödyksi ei harmita heittää menemään/pakastaa loppuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi