G: Millaisia ikäviä kommentteja olet saanut yllättäen ventovieraalta vastaantulijalta?
naamani lähelle ja huusi, että ruma ruma!! Kun siis kävelin kaikessa rauhassa kadula.
Kerran taas kun nousin bussiin pari nuorta poikaa sanoivat kovaan ääneen, että tuossa on niin ruma nainen ettei sen kans kehtaisi kulkea.
Kommentit (66)
Ventovieras mies tuli iskemään mun kaveriayökerhossa ja sanoi mulle, että "voitko pottunokka poistua". Tuntui hirväeltä loukkaukselta nuorelle naiselle, joka oli muutenkin arka itsestään. Miehestä oli hauska heitto, mutta tuo pieni "heitto" aiheutti mulle nenäkompleksin. Jotenkin muutenkin tuollainen kovaan ääneen huudettu julkinen nolaus oli rankka kokemus ja pahoitti mielen. Kaiken huippu oli, että ystäväni alkoi ystävällisesti juttelemaan miehelle, ikäänkuin hän olisi hyväkin "saalis". Mä en lähtenyt minnekään, vaan lamaannuin, mikä jälkikäteen ajatellen oli sille miehelle aivan oikein eli en tehnyt hänen toiveensa mukaan ja jättänyt heitä kahden, vaan pystyi sopertamaan jotain tyyliin "mä oon just siellä missä mua huvittaakin". Miksei näissä tilanteissa tule mieleen koskaan mitään nasevaa vastinetta?
Erehdyin lähellä joulua lähtemään halliin rattailla. Tungosta oli, mutta kun lapsi nukkui en raaskinut herättää häntä, jotta olisimme voineet jättää rattaat ulos. Ostokset oli pakko tehdä, koska oltiin lähdössä maalle, eikä aikaa ollut mullakaan kamalasti. SIsällä joku ukko huusi todella raivoissaan "Pitääkö tänne kakarat raahata ja rattailla vielä. ULOS!". Ei sitten huutanut samalla tavalla mm. rollaattorilla kulkeneille eläkeläisille, jotka veivät vähintään yhtä paljon tilaa kuin meidän matkarattaat. Sain suustani ulos "Hyvää joulua vaan sinullekin!" Kyllä otti pattiin. Samalla reissulla joku mummeli mutisi, että kotiäidit voisi tulla muuhunkin kuin ruuhka-aikaan vaikka itse oli takuulla jo eläkeläinen (n. 80v.)!!! Eli kotiäitien pitäisi tulla kauppa-asioille johonkin muuhun aikaan kuin eläkeläisten ja työssäkäyvien. Miten sujuvaa logiikkaa!
huutelivat kaksi aikuista miestä minulle n. 16-vuotiaalle juna-asemalla. Olin hame päällä menossa juhlimaan ja sain traumoja, että näytän jotenkin huoralta.
Asemalla oli paljon ihmisiä joten koin itseni tosi nöyryytetyksi ja olisin arvoastanut, että edes joku aikuinen olisi pitänyt puoliani.
Vieläkin voin tunta sen ahdistuksen...
Olin menossa perheeni kanssa kahvilaan, tulin viimeisenä sisään ja ahtaahkossa tuulikaapissa vastaan tuli ihan tavallisen näköinen mummeli. Yht'äkkiä aivan varoittamatta tämä löi mua nyrkillä mahaan ja sähähti "Älä töni ÄMMÄ!" Todellakaan en ollut töninyt, olin arka ja kiltti lapsi ja äärettömän järkyttynyt tuosta tapauksesta. En tainnut edes uskaltaa puhua vanhemmilleni mitään.
Tuolloin taisin menettä ns. lapsen viattomuuden ja tajusin että kuka tahansa aikuinen (vaikka kiltin mummun näköinen) voi oikeasti olla ihan millainen vaan.
mummeli tuli mulle(olin silloin 17v) kaupassa sanomaan että "kannattais vähän katsoa minkä näkösenä lähtee ulos". mummolla itsellään oli joku kulahtanut lassi&leevi t-paita päällä joten ei hänkään mikään muotitietoinen tainnut olla.
kerran olin pysähtynyt fillarin kanssa jalkakäytävälle räpläämään puhelinta ja lähössä just liikkeelle ja menossa autotien reunaan ajamaan kun yks mummo hyppäs mun pyörän eteen ja täräytti nyrkillä käsivarteen ja huusi että "jalkakäytävällä ei saa ajaa" olin ehkä max. 5m ajanut siinä jalkakäytävällä ja selvästi menossa myös pois siitä.
yks neekeri kerran alko bussissa hiplaa mun tissejä. onneks lopetti kun sanoin.
--- piti keksiä jokin ruoka joka tulee mieleen jostain oppilastoverista. Antoi sitten esimerkin minusta (minulla oli tuolloin paha akne): "x on niin kuin pizza."
Tänks! En kyllä tiedä vieläkään sanoiko opettaja tuon tahallaan vai vahingossa, mutta ainakin luokkassa kohahti hieman ja olin NIIN lyöty! Itsetuntoni on kyllä muutoin kunnossa, mutta iho oli minulle todella paha paikka ja muistan tuon tilanteen vielä näin vuosien päästäkin :(
Hervannassa ollessani kaverini kanssa lenkillä, puistonpenkillä istuneet pojat huusivat "huorat!" olivat vielä n. 18-20 vuotiaita, tuollaista käytöstä odottaisi lähinnä yläaste-ikäisiltä.
Olin juuri tulossa ihan mieli maassa sairaalasta ja kävelin Kampisssa bussia odottamaan, kun sitten eräs mieshenkilö päätti kommentoida rintavaustustani. Olen lyhyt 150 cm ja pieneen ihmiseen on pitänyt sitten tulla kuppikoon g rinnat:( Hän ohi mennessään tuli minua ihan lähelle ja tokaisi " MAHTAVAT TYKIT"! Sillä hetkellä ei naurattanut, kun oli muutenkin mieli maassa ja olen saanut kuulla rinnoistani ihan tarpeeksi, mutta jälkikäteen olen kyllä nauranut moneenkin kertaan.
Kannattaa pistää asiat mittasuhteisiin, eikä jäädä murehtimaan törkeyksiä sairailta ihmisiltä. Heidän elämänsä on varmasti aika lailla onnetonta. Lisäksi löytyy ihan vaan ilkeitä ihmisiä, jotka kaatavat oman pahan olonsa toisten niskaan, oma mieli kepenee kummasti kun on saanut toiselle aikaiseksi pahan olon.:(
Työnsin esikoista vaunuissa Tampereen keskustassa ja vanhempi rouva pysähtyi kysymään, onko lapsi mun. No, vastasin, että on kyllä. Sen jälkeen alkoi hirveästi päivitellä, kuinka tuollaiset lapset lisääntyy ja pitäisi ensin kasvaa aikuiseksi jne. Aika sokea oli. Olin tuolloin 31v. ja lisäksi ihan tätimäinen tyyppi, jota luullaan aina ikäistään vanhemmaksi. Mietin jälkikäteen, oliko tuo piruilua...
Mutta ei mulle ole koskaan mitään erityisen loukkaavaa tultu sanomaan.
meillä on vilkkaat lapset, toisella diagnoosikin
kaikenlaista kuullaan jatkuvasti
jos et saa pentujasi kuriin, pysy kotona. Jos saat, tervetuloa ihmisten ilmoille.
tassa lukiessani mietin, etta miksi "uhrit" ovat aina naisia? Tunnetteko jonkun naisen, joka menisi uimahallissa sanomaan miehelle speedoissa jotta kivat pallit sulla? Miksi oi miksi a) vastakkainen sukupuoli b) "enemman elaneet" kuvittelevat, etta he voivat arvostella muista, yleensa siis nuorempia naisia? Varsinkin kun on enemman saanto kuin poikkeus etta nama kommenttien latojat ovat normaaliulkonaolla varustettuja, eivat siis Brad Pittin kaksoisolentoja omasta takaa.
Raivostuttavaa.
Itse olen toki kuullut samat perussetit: huora, laski, ruma jne jne. Juu juu pojat, takaisin hiekkalaatikolle.
tassa lukiessani mietin, etta miksi "uhrit" ovat aina naisia? Tunnetteko jonkun naisen, joka menisi uimahallissa sanomaan miehelle speedoissa jotta kivat pallit sulla? Miksi oi miksi a) vastakkainen sukupuoli b) "enemman elaneet" kuvittelevat, etta he voivat arvostella muista, yleensa siis nuorempia naisia? Varsinkin kun on enemman saanto kuin poikkeus etta nama kommenttien latojat ovat normaaliulkonaolla varustettuja, eivat siis Brad Pittin kaksoisolentoja omasta takaa. .
Yleensä silloinkin tosin miesten suusta. Omalle miehelleni ollaan tultu huutelemaan ja haastamaan riitaa monesti, yleensä syynä ollut pitkä tukka, joten haukuttu on hipiksi, sivariksi, hinttariksi jne. Miehet siis.
Taksikuskina nuorena olleelle miehelle on naiset levitelleet alastomia haarojaan (oikeasti!) ja näin tarjottu kyydistä maksua. Mies oli kovastikin loukkaantuntut tästä, ikäänkuin kaikilla miehillä olisi mielessä aina vaan se yksi asia. Osaa ne naisetkin...
fair enough :) itse en tunne sellaisia naisia, tama alkaa olla jo ihan uutta. Haarojenlevittely on muuten todella torkeaa, itse saisin hepulin jos joku tulisi jorma ojossa maksamaan matkasta..
fair enough :) itse en tunne sellaisia naisia, tama alkaa olla jo ihan uutta. Haarojenlevittely on muuten todella torkeaa, itse saisin hepulin jos joku tulisi jorma ojossa maksamaan matkasta..
;-DDD.Nyt naurattaa,mutta ei tosielämässä tietenkään. Hyvin sanottu!
Niiltä samalaisilta neuvoja antavilta mummeleilta, joihin muutkin ovat törmänneet. Lähinnä mieheni saamat kommentit ovat liittyneet lapsiin "Etkö saa kakaraasi kuriin. Nuo nykyajan pehmoisät ei saa mukulaansa edes hiljaiseksi" tai "kyllä on nykyajan meno ihmeellistä, kun isät istuu hiekkalaatikolla ja naiset elättää". Tällaista pk-seudun mummeleiden suusta.
Aika paljon tosiaan on känniräyhääjiä (haastaa riitaa, ärsyttää tahallaan), sairaita tai vihaisia eläkeläisiä, jotka syyttää nuorempia polvia kaikesta (itsessä ei mitään vikaa). Sitten syytetään, kun vanhuksia ei kunnioiteta, jos sanoo jotain takaisin.
Esim. tuota ilmaisua sekatyömiehestä käytti minua ultrannut kätilökin kertoessaan lapsen sukupuolen. (oli siis samaa kun kaksi edellistäkin) En kokenut sitä mitenkään loukkaavaksi, se on vaan sanontatapa.
Esim. tuota ilmaisua sekatyömiehestä käytti minua ultrannut kätilökin kertoessaan lapsen sukupuolen. (oli siis samaa kun kaksi edellistäkin) En kokenut sitä mitenkään loukkaavaksi, se on vaan sanontatapa.
"Ei oo mikään sekatyömies teän iskä."
vanha mies bussipysäkillä katsoi mua ja katsoi poikia:
"Miehes ei sitte oo sektyömies!"
(Suomennos jos et tajunnut: sun miehes värkeillä ei sit onnistu tyttöjen tekeminen)