Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen pitää sairaslomansa loppuun, vaikka on selvästi jo parantunut ja

Vierailija
02.03.2009 |

voisi tulla päivääkin aikaisemmin töihin?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen eräässä HUS:in sairaalassa.

Vierailija
22/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen eräässä HUS:in sairaalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalaisella.

Vierailija
24/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos työnantaja ja -tekijä yhdessä sopivat/ovat samaa mieltä, että työntekijä on työkykyinen, niin työntekijä voi palata kesken sairausloman töihin. luin just tästä artikkelin terveyskeskuksen taululta. ja jos työntekijällä on esim. käsi murtunut ja säryt ei estä esim. koulutukseen osallistumista, niin työntekijällä on oikeastaan velvollisuus osallistua koulutukseen.

Vierailija
25/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmä tuli kuitenkin kuntoon vajaassa viikossa. Minun piti ottaa yhteyttä työterveyslääkäriin joka purki sairausloman toteamalla että olen työkykyinen ja sitten sain mennä takaisin töihin. Näin tehtiin työnantajan ohjeiden mukaisesti. En tiedä noista vakuutus yms. jutuista mitään...

Vierailija
26/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikasemmin voit olon mukaan mennä töihin

Vierailija
27/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei liity vakuutuksiin, vaan johonkin muuhun.

Vierailija
28/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se ei liity vakuutuksiin, vaan johonkin muuhun.

Vierailija
29/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vakuutusasia ei ole mikään urbaani legenda.

Vierailija
30/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sillä voittaa? toisten suosion, tuskin.. ja jos jotain haavereita töissä silloin sattuu, niin vakuutus ei korvaa..

Vierailija
31/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutus kysymys ei saa mennä töihin jos on lääkärintodistus

Vierailija
32/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan meillä (kaupungilla). Jos menet töihin ja jotain sattuu (työtapaturma), työnanatajan vakuutus ei korvaa.

Sairaslomalla saat käydä työpaikalla esim hakemassa henk koht tavaroita mutta töitä et saa tulla tekemään.

Miksi menisin päivää aikaisemmin töihin? Mitä se hyödyttää? Jos talo siihen kaatuu, niin kaatukoon..... Jos lääkäri määrännyt viikoksi saikulle niin olen sen viikon. Itse en ole lääkäri enkä pysty arvioimaan kuinka kauan tarvitsen sairaslomaa.

Vierailija
33/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestit toisensa jälkeen jotkut älypäät kertovat muka uutisena etteivät vakuutukset ole voimassa.

Kyllä ne ovat, uskokaa pois vaan.

Vierailija
34/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestit toisensa jälkeen jotkut älypäät kertovat muka uutisena etteivät vakuutukset ole voimassa.

Vierailija
35/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidetään loppuun asti. jos tulet ennemmin töihin ja sairastut vielä pahemmin niin työnantajanpa ei tarvi tai vakuutuksen korvata mitään

Vierailija
36/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kuulun siihen osaan, jotka kuvittelee että maailma kaatuu jos en ole töissä. Sama juttu, vaikka on 40 astetta kuumetta, en ole sairas.

Kun mulle määrätään sairaslomaa 3 pv, mun pitää pitää se vaikka olisin omasta mielestäni terve, kun tiedän etten kuitenkaan ole. On kaikki tartuntavaarat, rasitusriskit etc, eli kun silloin harvoin ollaan himassa sairauden takia, ollaan se eikä hinguta takas töihin. Kyllä ne työt tulee tehtyä, mutta oma terveys on aina tärkeämpi.

Vierailija
37/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiön kanssa tulee vaikeuksia, jos syntyneellä sählingillä ja sairaudella on joku yhteys. Muutoin vakuutukset on voimassa.

Vierailija
38/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka sairausloman on kirjoittanut lääkäri ja joka tietää että sairauslomalla ei työnantajan vakuutus välttämättä ole voimassa.

Esim. Minä... Menin parivuotta sitten ennen saikun loppumista töihin ja siellä loukkasin jalkani, kas kummaa työnanatajan vakuutus ei ollutkaan voimassa, jouduin Kelan sairaspäivärahalle jolla jouduinkin olemaan ja kauan.

Vierailija
39/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvausvastuunsa tuon ns. urbaanilegendan takia... joka ainakin mun kohdalla oli täyttä totta

Vierailija
40/45 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieroja ja osaavat asiansa niin että pääsevät korvaamasta vammaa.

Onhan toi nähty, työkaverin jalka jäi painavan laatikon alle ja murtui parista kohtaa, vakuutusyhtiön päätös, ei korvata -synnynnäinen vika- (sekö että ei kestänyt monen sadankilon painoa ja murtui)

Siksi ei kanatta my6öskään riskeerata sairauslomalla menemällä töihin