Minkälainen ihminen pitää sairaslomansa loppuun, vaikka on selvästi jo parantunut ja
voisi tulla päivääkin aikaisemmin töihin?
Kommentit (45)
Työnantajani on ehdoton siinä, että sairaslomalla ei saa tulla töihin. Liittyy ihan vakuutusasioihin.
jos sinulla on sairaslomaa vaikka viikko parannut kahdessa päivässä on sinun oltava poissa se viikko silti. Koska jos vaikka loukkaannut töissä sairaslomallasi ei työnantajan vakuutukset eikä välttämättä omasikaan korvaa mitään. Päinvastoin työnantaja saattaa joutua kuseen jos selviää, että olet töissä vaikka olet saikulla.
että jos vaikka tulet sen päivää aiemmin töihin, sairauslomalla, ja ajat vaikka työpaikan autolla kolarin, vakuutus ei korvaa sinulle mitään, eikä työnantajan tarvitse korvata mitään, koska virallisesti et ole töissä.
Eli oma mokasi. Ei kyllä juuri kannata esittää marttyyria, että voisi sanoa tulleensa päivän aiemmin töihin.
Olin työoikeuden kurssilla. Siellä kerrottiin moneen kertaan että vakuutukset ovat aivan normaalisti voimassa olit sitten sairiksella tai töissä.
vaan iha tosi juttu. Vakuutusyhtiön ei ole korvattava latiakaan, jos työntekijälle tapahtuu jotain töissä, jos siis on mennyt töissä sairaslomalla. Ja minun työnantaja kun on ehdottomasti kieltänyt tulemasta töihin sairaslomalla.
Niin ja enpä ole ilman syytä koskaan sairaslomalla edes ollut.
että jos vaikka tulet sen päivää aiemmin töihin, sairauslomalla, ja ajat vaikka työpaikan autolla kolarin, vakuutus ei korvaa sinulle mitään, eikä työnantajan tarvitse korvata mitään, koska virallisesti et ole töissä.
Eli oma mokasi. Ei kyllä juuri kannata esittää marttyyria, että voisi sanoa tulleensa päivän aiemmin töihin.
aikana EI SAA tulla töihin. Kuten ylempänä on mainittu, se on ihan vakuutuskysymys ja työsuojelulaissa määritelty asia. Eikä tämä käsittääkseni ole työpaikkakohtaista!
Välillä on erityisen inha, joten silloin olen kyllä pois niin kauan kuin mahdollista.
Vakuutus kyllä korvaa jos jotain sattuu vaikka menisinkin töihin sairaslomalla, kunhan asiasta on sovittu etukäteen työnantajan kanssa.
aikana EI SAA tulla töihin. Kuten ylempänä on mainittu, se on ihan vakuutuskysymys ja työsuojelulaissa määritelty asia. Eikä tämä käsittääkseni ole työpaikkakohtaista!
Työnantajani on ehdoton siinä, että sairaslomalla ei saa tulla töihin. Liittyy ihan vakuutusasioihin.
Vakuutukset ovat kyllä ihan normaalisti voimassa. Toi vakuutushomma on urbaani legenda.
vaan iha tosi juttu. Vakuutusyhtiön ei ole korvattava latiakaan, jos työntekijälle tapahtuu jotain töissä, jos siis on mennyt töissä sairaslomalla. Ja minun työnantaja kun on ehdottomasti kieltänyt tulemasta töihin sairaslomalla.
Hesarissa oli lokakuussa juttu juuri tästä. Asiantuntijat kertoivat ja korostivat että tämä on todellakin urbaani legenda joka aina vaan elää.
parantunut? Monissa taudeissa on jälkitautien riski, jos liian aikaisin rasittaa itseään.
Mutta jos esim. aamulla ilmoittaa että tulenkin jo tänään töihin, niin kyllähän ne vakuutukset ovat voimassa ihan normaalisti.
oli Hesarissa juttu talous&työ osastolla. Juttu on täyttä legendaa, ei siis totta.
Vakuutukset ovat aivan normaalisti voimassa.
vakuutus ei korvaa jos jotain sattuu!!!! näin on meillä asiat!!!