Pesettekö IHAN AINA kädet vessassakäynnin jälkeen?
Kuvottaa ihmiset jotka ei pese. Meillä lapsetkin kummastelee jos yleisissä vessoissa joku poistuu ilman käsien pesua.
Meillä kädet pestään myös aina kun tullaan kotiin. Lapset osaavat itse mennä käsipesulle suoraan eteisestä, jopa vajaa 2-vuotiaskin.
Kommentit (59)
En pese kotona kuin isohädän jälkeen, töissä ja julkisissa vessoissa aina. Kädet kuivuvat hirveästi, jos niitä koko ajan pesee.
Pesen AINA. Pesen aina sen jälkeenki kun olen käynyt kaupassa ja tulen kotiin.
Sen jälkeen en ole erikseen käsiäni pessyt. Suihkussa tai kylvyssä käyn kyllä joka päivä.
yöllä jos unisena käyn veskissä.
yök tiedän!
Milloin muulloin pesette?Miten usein?
Kun mä en pese läheskään aina, ja kipeänä ollut viimeksi vuonna 2007 keväällä.Lapsetkin terveitä:)
mutta esim. yleisissä vessoissa pesen aina
Ja pesen muutenkin usein käsiä. Vaipanvaihdon jälkeen, kun ovat muuten likaantuneet, teen ruokaa tai muuta ja töissä, kun joudun käsittelemään rahaa.
ja pesen aina enne ruoanlaittoa, ruokailua, kun olen vaihtanut nuorimmaiselle vaipan ja kun kädet sottaantuvat. Meillä pesee 5-vuotiaskin ihan automaattisesti vessassa käynnin jälkeen.
Etova ajatuskin että jättäisin kädet pesemättä vessassa käynnin jälkeen.
pesen käsiä muutenkin ahkerasti, myös lapset pesee
Esim. jos yöllä pitää käydä pissalla niin menen kyllä samantien nukkumaan, en jää pesemään käsiä
Aina pesen kädet vessareissun jälkeen!pesen myös vaipanvaihdon jälkeen ja ennen ruuanlaittoa ja koko perhe pesee kotiin tullessa ja ennen ruokaa. Ei siinä paina pelkästään kipeäksi tulon pelko,mä vaan en ainakaan tahdo et mun käsissä on ties mitä paskaa.
Ja paljon pesen käsiä muutenkin. Aloitin tehostetun käsienpesun, kun odotin esikoistani, koska saan helposti poskiontelotulehduksen flunssan jälkitautina (rakennevika poskinonteloissa). En sairastanut raskausaikana lainkaan.
On ihan tutkittu juttu, että hyvä käsihygienia vähentää sairastumisia. Siksi monissa päiväkodeissakin satsataan nykyään tähän.
samaten pesen, kun tulen kotiin, alan laittamaan ruokaa tai jos olen tehnyt jotain sotkuista hommaa jne.
Kipeänä en ole juuri koskaan. Päiväkodissä työskennelessäni en saanut vatsatauteja koskaan enkä flunssakaan kovin usein. Kunnon vesi ja saippuapesu eikä mitää desinfiointiaineina, jotka tappavat kaikki hyvätkin pöpöt.
ollaan laiskoja käsien pesijöitä... lapselta ei pestä välttämättä kertaakaan päivän aikana käsiä! Itse pesen (tai no huuhtelen) vessassakäynnin yhteydessä ja muulloin vain jos selkeästi likastuu. Ja terveinä ollaan pysytty!
Ja ap:lle voisi sanoa, että olet säilynyt terveenä siitä huolimatta ettet pese käsiäsi, et sen ansiosta....
Mä olen joskus jopa jättänyt yhden miehen sen takia kun huomasin että se ei pese käsiään vessäkäynnin jälkeen. Yök!
Pesen kädet myös saippualla aina ennen kuin kosken johonkin ruokaan tai kun tyhjennän puhtaat astiat tiskikoneesta tai kun käytän tiskirättiä jne. Meillä pestään siis tosi paljon käsiä. En ole kuitenkaan mikään siisteysfriikki.. meillä on aina sotkuista....
Samoin vaipanvaihdon jälkeen, kaupasta tullessa, ennen ruoanlaittoa ym. Lasten kanssa touhutessa tulee oltua koko ajan pesemässä käsiä, ja ne ovatkin rutikuivat, kun ovat kuivuuteen taipuvaiset vähemmälläkin pesemisellä.
Toinen juttu kyllä on, että mun käsienpesu tuskin pitää pöpöjä loitolla, en aina mitenkään huolellisesti saippualla hankaa, vaan nopeasti huuhtaisen, hieraisen ja kuivaan. Eli paremminkin tavan vuoksi kuin siksi, että siitä olisi hyötyä. =(
mutta en myöskään vedä vessaa vaan jätän pissan jälkeen vetämättä.
Käteni ovat vereslihalla ja joudun pitämään suuren osan päivää hanskoja kädessä ja rasvaamaan käsiä puolen tunnin välein.
En ole hoito- enkä elintarvike alalla. Opiskelen tällä hetkellä.
Kesäisin kyllä pesen käsiäni, mutta talvella en vaan pysty...