Pesettekö IHAN AINA kädet vessassakäynnin jälkeen?
Kuvottaa ihmiset jotka ei pese. Meillä lapsetkin kummastelee jos yleisissä vessoissa joku poistuu ilman käsien pesua.
Meillä kädet pestään myös aina kun tullaan kotiin. Lapset osaavat itse mennä käsipesulle suoraan eteisestä, jopa vajaa 2-vuotiaskin.
Kommentit (59)
En todellakaan pese lähellekään aina.
ja yleisissä vessoissa.
Tulee tolla vedellä muutenkin lutrattua eri yhteyksissä päivän mittaan, niin silloin tulee kädet pestyä samalla.
kotona pesen lähinnä kakalla käymisen jälkeen
teidän perhe olla jo niin immuuneita p....lle, hyi hitto!
Sillon jos haen vessasta vaikka pinsetit tai palan vessapaperia, niin sillon en pese. Mutta sillon pesen AINA kun ole tarpeillani käynyt tai pyyhkinyt lapsen pyllyn.
tohon oisit saman tien laittaa että pyyhittekö pyllyn joka vessa käynnin jälkeen...hyh hyh
Jossain bajamaja-paikoissakin pyyhin sitten kosteuspyyhkeellä, jos ei vettä ole tarjolla. Pesen kädet myös aina töissä, kun tulen tunnilta opehuoneeseen ja aina silloin, kun syön tai kosken muuten ruokaan. Pesen kädet myös silloin, kun tulen mistä tahansa kotiin. Käsidesiä käytän harvemmin. Pesen vain saippualla ja vedellä.
Jos olen käynyt vaan pissalla omassa, siistissä vessassani jossa käy lisäksi oma perheeni. Muutoin pesen kädet aina ja lisäksi aina kotiin tullessa, ruokaa laittaessa jne.
Eikö se ole ihan perushygienaa? Sitä paitsi sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka useasti on kipeänä. Eihän niitä flunssapöpöjä omasta pissasta saa? :D
Kuinka usein käsiä pitäisi pestä?
Ei ole mitään tiettyä sääntöä; se riippuu täysin aktiviteeteistasi. Kädet pitää pestä WC:n käytön jälkeen, ennen syöntiä ja ruuanlaittoa sekä sen jälkeen, kun on ollut kosketuksissa sairaaseen henkilöön, erityisesti jos hänellä on hengitystieinfektio tai gastrointestinaalialueen infektio.
Ap.n kannattaa lukea koko artikkeli:
http://www.poliklinikka.fi/?page=5575414&id=6560792
kannaattaako kaikki bakteerit pestä pois?Pesen mäkin,jos kädet on LIKAISET, muuten harvemmin:=) ap
Se on pari päivää kummitellut mielessä. Aina kun olen koskenut ovenkahvaan, ottanut kanttiinissa ruokaa vitriinistä ja avannut sen kannen, syönyt ravintolassa, sanonut käsipäivää jollekin, olen miettinyt, että onkohan joku pessyt kätensä paskalla käynnin jälkeen vai onkohan ne roiskeet nyt tässä. Niitä pöpöjä leviää ihan huomaamattakin, ei sitä aina tunne kun käteen menee pieni tippa pissaa. Pari viikkoa sitten kuulin radiosta, että baarin suolapähkinäastiasta oli löytynyt 20 ihmisen kusta ja kahden miehen spermaa!!!! Eli kysymys kuuluu ettekö tosiaan pese käsiänne wc-käynnin jälkeen ja ettekö opeta sitä lapsillennekaan???!!!???
Ei voi kukaan olla noin idiootti. " Hiero paskaa käsiis niin pysyt terveenä!"
Kyllä mä pyyhin anukseni niin että pissaa tai skeidaa ei tule käsille. Vai onko ne niitä kuuluisia kakkahiutaleita kun leijuu pitkin huussia?
Eikö silloin ole pelko että kakkaa on naamassa saakka? Pitäisikö kasvotkin pestä aina vessassa käynnin jälkeen?
En pese aina kotona. Yleisissä vessoissa kyllä.
huokoinen vessapaperi on bakteerien pystäyttäjänä yhtä tehokas kuin suurireikäinen kalaverkko hyttysille.
Kotiin tullessa myös. Ennen ruuanlaittoa / ruokapöytään tuloa. Niistämisen tai aivastamisen jälkeen.
Äitini oli 70-luvulla varuskunnassa sairaanhoitajana. Kertoi, että opettivat poikia käsienpesuun vessassa käynnin jälkeen. Pudotti vatsatautiepidemioiden etenemistä reilusti.
Vessassa istutaan koko toimituksen ajan, myös pojat. Peppu pyyhitään takakautta edestä taakse.Pöntön kansi lasketaan alas ja pönttö vetäistään. Kädet pestään ja pyyhitään. Aika monen vanhemmilta on jäänyt ihan perusasiat opettamatta. Ja sitten ihmetellään miksi taudit leviää. (huokaus)
Ihan laitto naurattamaan miten moni on mennyt halpaan tyhmään provoon!
Toivottavasti ette ainakaan elintarvikealalla, asiakaspalvelualalla, hoitoalalla jne.
aina, koska en pyyhi kädellä vaan paperilla.
Pesen aina jos olen koskenut hiuksiin ja yleensä ennen kuin alan tekemään ruokaa, ja ruuan teon aikana ainakin 20 kertaa.
Yleisissä vessoissa on joskus niin likasta että kauhistuttaa. Se edellinen vessassakävijä on saattanut koskea hanaan paskasilla sormilla, joten en viitsi itse koskea ellei ole sellainen hana jossa on hanassa tunnistin että käynnistyy ilman koskemista. Samoi katon ekaksi kanssa että on jotain millä kuivata.