Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesettekö IHAN AINA kädet vessassakäynnin jälkeen?

Vierailija
02.03.2009 |

Kuvottaa ihmiset jotka ei pese. Meillä lapsetkin kummastelee jos yleisissä vessoissa joku poistuu ilman käsien pesua.

Meillä kädet pestään myös aina kun tullaan kotiin. Lapset osaavat itse mennä käsipesulle suoraan eteisestä, jopa vajaa 2-vuotiaskin.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pesen aina enen kun teen ruokaa, aina kun viahtuu raaka-aine ruokaa tehdessä. Aina ennen ruokailua, aina ruokailun jälkeen. Ja Aina kun tuleen kotiin ulkoa.

Pesen PALJON käsiäni.

Ollaan harvoin kipeitä

Vierailija
2/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pesen aina kädet vessassa käynnin jälkeen ja niin pesevät myös lapset.

...

Meillä kädet pestään myös aina kun tullaan kotiin. Lapset osaavat itse mennä käsipesulle suoraan eteisestä, jopa vajaa 2-vuotiaskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pyyhin.....Minusta on ihan turha hinkata käsiään koko ajan,ja viel'ä saippualla.Kuivattaa ja kaikki omat vastustuskyvyt katoaa...ap

Ja yleensä kyllä kaikki vetää vessan, joten siitä napista tai tapista voi saada jos minkälaisia pöpöjä.

Vierailija
4/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pyyhin.....Minusta on ihan turha hinkata käsiään koko ajan,ja viel'ä saippualla.Kuivattaa ja kaikki omat vastustuskyvyt katoaa...ap

Vierailija
5/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oon opettanut myös, kotona ja aina, aina, aina.

Samoin kun tullaan kotiin esim. kaupasta pestään kädet.

Vierailija
6/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yleensä siis tuotokset menee paperiin, enkä ymmärrä miksi pitäisi kädet pestä. Kylässä tai jos meillä on vieraita niin valutan hetken hanasta vettä että muut kuvittelisivat minun pesevän :)

Muuten - hivelen pimppiä useasti päivän aikana enkä silloinkaan pese. Pimppini on ihan puhdas (pesen sen ainakin kaksi kertaa viikossa)!

Ainut milloin pesen on silloin kun ruuanlaitossa joudun käsittelemään raatoja eli jotain kuollutta elukkaa. Se inhottaa niin totaalisesti että kuuraan käteni perusteellisesti jollain tavallista käsienpesuainetta vahvemmalla.

Vierailija
7/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain jos käsiini menee kakkaa. pissat kuivaan käsipyyhkeeseen.

Vierailija
8/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää ap:ta pesemästä?

Vierailija
9/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei ole toistaiseksi tuntenut tarvetta pestä, kuin jos kädet ovat oikeasti likaantuneet. ap

Vierailija
10/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin sitten kotona tai muualla. Myös ennen ruoanlaittoa pesen ja muutenkin aina pitkin päivää. Esim. jos täytän vesilasin niin pesen samalla kädet jne. Enpä ole juuri koskaan ollut sairaana, viimeksi joskus 3. luokalla.

Vierailija
11/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää! Siis uskotko tosiaan että ihan perushygienian noudattamisella on mitään tekemistä sairastavuuden kanssa? MItä enemmän paskaa käsissä, sitä terveempi on? Ei voi olla noin tyhmä! YÄK!

Milloin muulloin pesette?Miten usein?

Kun mä en pese läheskään aina, ja kipeänä ollut viimeksi vuonna 2007 keväällä.Lapsetkin terveitä:)

Vierailija
12/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi käydä terveyskeskuksissa katsomassa miten käy kun pöpöt siirtyy paikasta toiseen, sen riskin otat ja niitä samoja pöpöjä levität. Tuurilla toki saatat pysyäkin terveenä, ei siinä mitään. Mutta ei se Nokiankaan vesi ihan turhaan saastunut, ulosteperäiset mömmöt siellä vilisi.

Ihan hyvä tapa on pestä kädet jos tulee esim. kaupungilta missä käsi käy kaiteilla ja ovenkahvoissa missä käsiään pesemättömätkin ovat käsiään pitäneet. :P

Vierailija
13/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutoinkin tosi useasti.

Silti ollaan melkoisen usein sairaana.

Vierailija
14/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese läheskään aina. Toki pesen kakattuani, muuten yleensä en ellei käsin osu jotain enkä varsinkaan saippualla. Muuten kyllä pesen usein esim ruokaa laittaessa vähän väliä, koska kädet ovat koko ajan jossain tahmassa. Jatkuva vesipesu on ihan turhaa, käsidesi on paljon tehokkaampi tapa. EIkä meillä olla kipeitä juuri koskaan, varsinkaan mahataudeissa tms!

Oikeesti, en olis uskonut, että kaikki noin ahkerasti klottaavat. Mäkin joskus kylässä lorautan vähän hanaa, jotta muut luulevat käsiä pestävän :)

Vierailija
15/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattisesti pesen kädet vessakäynnin jälkeen, onnistuis varmaan unissaankin. Ihan normaalisti sairastan, n. kerran vuodessa flunssan. Mun mielestä käsien pesu on perushygieniaa jokaisen pitäisi se taitaa. Meillä lapsetkin pesevät kätensä käskemättä kun ollaan ne siihen opetettu.

Vierailija
16/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on itsestäänselvyys, että wc-käynnin jälkeen pestään kädet. Toki myös ennen syömistä ja enne kuin alan tekemään ruokaa, leipomaan tai olen käyttänyt pienimmän wc:ssä.

Aika usein ja aika terveitä mekin ollaan.

Vierailija
17/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku leuhkii sillä, että ei pese käsiään, vaan kantaa mieluummin suolistobakteerit ja kihomadonmunat mukanaan :)

Vierailija
18/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on atooppinen iho, ja joskus on kädet olleet ihan verillä.

Silloin en joka pissan jälkeen ole pessyt. Mutta isomman hädän jälkeen aina ja jos pissaa menee pyyhkiessä jostain syystä käsille.

Pesen aina kotiin tullessa ja ruokaa käsitellessä.

Vierailija
19/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sillein hutaisten huuhtele ilman saippuaa, mitä usein näkee yleisissä vessoissa.

Vierailija
20/59 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää mitä hyötyä on pelkästä vedestä?

Itse en pese aina käsiä pissan jälkeen kotona. Pesen kädet vain kun tulen kotiin ja kun ne ovat likaiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi