Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveän turvaton olo tulevaisuudesta, onko muita?

Vierailija
27.09.2024 |

Kovat arvot jyllää Suomessa. Oon itse pienituloinen sairaseläkeläinen. Ollut 5v. Olin hoitoalalla mutta niitä töitä en voi enää tehdä ja sain potkut sairaslomien takia. Olen 47v ja nainen. Asun yksin. Minulla on omaisuutta joka ei mene kaupaksi. Siitä ehkä enintään jää 100 000€ jos siis menee edes kaupaksi.mutta pitäisi ostaa asunto koska nyt vuokralla. Pelottaa ihan hirveästi oma tulevaisuus juuri sen takia että tukia ym halutaan leikata. Saan 1400€ kk netto. Tää tilanne tulee tulevaosuudessa varmasti vain huononemaan. Pelkään etten pärjää tai joudun kadulle asumaan. Koska en pysty edes parantamaan tilannettani töillä

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se elämä kantaa. 

Vierailija
2/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama juttu. Olen kyllä jo 62v ja pari vuotta vielä työelämässä. Eläkkeeni jää kyllä pieneksi koska olen matalapalkkaista työtä tehnyt. Nuorempana ei ollut vakinaista työtö vaan pätkätöitä. Vuokralla olen.

Vierailija
4/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Ei täällä kestään välitetä.

Vierailija
5/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan persuja äänestä!

Vierailija
6/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä niitä äänestänyt, enkä kokoomusta vaan sdp

Ap

Vierailija
7/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1400 euroa kuussa pitäisi kyllä yhden ihmisen menoihin riittää. Moni ei saa edes työtä tekemällä yhtä paljon.

Vierailija
8/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja saan suunnilleen saman verran. Itsevalittu osa-aika.

En ymmärrä valitustasi. Omaisuuttakin sulla on. Hyvin monella ei ole latin latia.

Jos kansantaloutta kiristetään niin ymmärrän sen koska elämme nyt hankalia aikoja. Mitä se murehtiminen mitään auttaa? Nuorena olin hermoheikko mutta näin vanhemmiten ajattelen että aion kuolla nauraen, tuli mitä tuli.

Vierailija
9/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä niitä äänestänyt, enkä kokoomusta vaan sdp

Ap

äänestät sdp:tä, että seuraavatkin sannamarinit saavat lahjoittaa veromiljardit ulkomaille?

Vierailija
10/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

47 vuotta ja tehnyt eläissäsi 5 v töitä. Kouluttautunut max. 3,5 vuotta tai huomattavasti vähemmän, riippuen siitä, mitä "hoitoalaa" olet tehnyt.

Millä oikeudella katsot, että sinua pitäisi muiden elättää vielä seuraavat 40+ vuotta? Et ole antanut yhteiskunnalle mitään.

15vuotta olin töissä kunnes sairaus museesi ura ja ttö haaveet. 5vuotta ollut eläkkeellä

Ap

Vierailija
11/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sullahan on asiat ihan hyvin. 1400euroa kuukaudessa on ihan hyvä eläke ja sulla on omaisuutta 100 000 eurolla.

Vierailija
12/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevaisuus on hevoseton.

Vierailija
13/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulevaisuudesta on paljon huolestuttavampiakin asioita kuin että saanko tukia 500 vai 600 euroa. Mutta yksi muiden joukossa.

Vierailija
14/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinulla on eläke 1400 euroa? Miten se tilanne siitä muuttuu, tuohan on pysyvä tulo. Sen lisäksi saat vielä sata tonnia omaisuutta myydessäsi? Ja on turvaton olo? Lääkkeet?

Vierailija
15/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin on ahdistus. Ihan vakavissaan olen harkinnut , että jos liikaa kurjistetaan ja viedään kaikki niin teen isomman talousrikoksen ja menen vankilaan.

Saa ruokaa 4 kertaa päivässä, levätä omassa sellissä ja katsoa telkkaria, käydä kirjastossa, tehdä töitä vankilan sisällä jos haluaa, kouluttautua ilmaiseksi, saunoa ja saa uusia ystäviä. Useampi sukulainen on ollut vankilassa ja en enään koe sitä mahdottomaksi itsellekkään enään. 

Ahaa, että semmoista sukua.

Vierailija
16/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusitte täyttää maan "pakolais" eläteillä ja kustantaa niiden elämän meidän rahoilla. No nyt on rahat loppu.

Naattikaa!

Te oikeistossa hoette tuota niin paljon, että epäilen sen olevan teidän agenda. Teillä kun on tapana aina syyttää vastapuolta siitä mitä itse teette. En minä ainakaan ole halunnut tänne yhtään ulkomaalaista viemään työpaikkoja, eikä niille käsittääkseni ole mitään tarvettakaan, mutta eihän suomalaisia palkata ja kenes vika se on? Oikeistolaisten tietysti. Joten älä lässytä.