Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIVAUVAT 2009 vko10

02.03.2009 |

Ajattelinpas laittaa uuden pinkan ku edellinen rupee jo oleen aikast pitkä. En ainakaa uutta viälä havainnu... Joku taitava voisi kenties heittää tähän pinoon noi listat mukaan? Mä ihan tumpelo niitten kaa...

Tänne ei ihmeempiä. Paitsi Touhotin heräs aamulla puol 4 syömään, eikä hänt ois huvittanu ollenkaa enää nukkuu sen jälkee :( masentavaa! Mut viiden jäljis annon vähä lisää sit sapuskaa ja sit alko onneks uni maistuun. Harmitti kovasti isännänki puolest ku sil soitti kello taas ennen viittä ku joutu lähtee töihi ajamaa, vähä pelotti ku toine iha väsyneenä lähtee ajelee mut minkäs teet.

Touhottimen kakka on edelleen aika piukas eikä suostu tuleen ollenkaa usein ja se selvästi vaivaa. Kakkaamisen jälkeinen päivä on aina hyvä mut sit alkaa taas rätinä ja vääntö. Eile annettii teelusikalline luumulientä (laitin yhen likoomaa keitettyy vetee) ja sitte tuli kakka! Taas odotellaa sitte koska se seuraavaks tulis, josko vaikka ilman tota luumujuttuu.

Viime viikol käytii töissäki moikkaas porukoi, mut tuliki äkkilähtö ku siä oli noro-virusta :( Kaks päivää sit jännättii et saatiinko se mut säästyttii täl kertaa onneks!! Voimia kaikille nuhanenille ja muille sairastaville! Ilmotin samal pomol, et voisin joskus sunnuntaisin tulla jonkun vuoron tekemään... sekun on ainut päivä jota ei lasketa äippärahaan eikä siis vaikuta siihen :)

Ristiäisetki ois kahe viikon pääst. Mun äiti lupas voikkari-kakut ja anopin kehotin tekemää täyttärin. Pullaa voin leipoo jollei pakkases enää oo. Emmä jaksa sellasii ressaa sen enempää, toki pitänee siivota ennen viä mut onneks isäntä on aina kovin avulias ni ei jää mul yksin. Nimi on jo kauan ollu valmiina, vaan nyt on pompannu esiin myös uusi ehdokas, täs koitamme ny pähkäil, et kummaltakos tuo pieni poikanen nyt näyttäis :D

Ei vaan, nyt sohvan nurkkaan. Jos pysyis hereil ja näkis Lemmen viemää ;)

Muksaa maanantaita!!

Marlene ja Touhotin 5vko

Kommentit (75)

41/75 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kk neuvolasta! Vähän pitkään katsoin neuvolakorttia, että näinkö ihan oikein, mutta niin siinä oli: ikä 4kk. Tais lääkärille tulla oikosulku, kun 6vkoa muuttui 4kk. =) Täytyy kyllä th:lta huomenna soittaessa ja seuraavaa aikaa siirtäessä kysyä tarkastiko se lääkäri ihan oikeat asiat... Juulia oli kasvanut hyvin: 5450g, 55.3cm ja py 37,7cm. Aloin siinä sitten miettimään, että edellinen vauva (nyt 1v9kk) oli aika tarkkaan Juulian kokoinen (5340g/55cm/37,5cm) SYNTYESSÄÄN! Jotenkin sitä vaan unohti toisen olleen silloin näin "iso".

Muuta erikoista ei sitten kuulukaan. Voimia valvoneille ja kipeille!

Äippä ja Juulia

42/75 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilan lisään listalle...

3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa

Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)

Amelie p01/09, Oulu

Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi

Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa

Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Jadmiras 19v, t01/09, Karkkila

Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki

JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme

KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi

Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo

Lila82 26v, t01/09, Uusimaa

Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo

Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi

mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa

MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa

minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta

Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi

Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin eilen neuvolassa ja tyttö painaa nyt 4010g ja on 51cm pitkä (sm 2715g ja 46cm) eli hyvin on alkanut kasvaan. Tuun uudestaan kun ehdin nyt mulla kitisee kaksi kakkavaippalaista tuossa vieressä :)

Vierailija
44/75 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sit voi käsittää tämmöst aamukätinää... Tai siis ku koko yö nukutaa hyvi ja nukahdetaa heti syömise jälkee ni miks pitää aamutuimaa kuuden mais alkaa rätisemää ja huutaa sit niin kaua, et joku nousee häne kans ylös. Rätinä loppuu ku seinää ku hänet saa pestyy ja puettuu ja hän menee sitteriin. Mä en viittis nousta nii aikasi aina, ja ku en kuitenka pysty nukahtamaa enää ku oon siihe aikaa ylös noussu... rasittavaa jotenki.

Yöllä huomasin, et on kurkku tosi kipeenä ja nyt oon koko aamun pärskiny ja niistäny, mä en haluu kipeeks :( Vaik emmä muista koska mä viimeks oisin ollu jossai nuhakuumees. Aika hyvin mul ainaki toimii toi influenssa-rokote ku en mitää lentsui ikinä sen jälkee saa :)... paitsi vissii nyt.

Siis näitä yö juttuja ku tulee naurettua aina sillon tällön. Ku iha horrokses asioi hoitelee... Yleens isäntäki sanoo öisin "hei haloo" ku mä oon iha kuutamol :) Ku syöttämiseenki pitää nousta lämmittään siis pulloo. Ja aina noustes mä katon kelloo, enkä silti aamul muista millon on syöty. Ja seuraaval syömiskerral mä joskus vaa ihmettelen et kui se ny taas o nälkäne ku just söi, vaiks oikeest siit voi ol neljäki tuntii. Onneks toine on selväjärkisempi, harmi ettei se oo aina kotona.

Nooh, viime yönä sitte laitin ton NAN-purkin sinne mikroo ja jätin tuttipullon maitoinee pöydäl, ihmettelin koht vaa, et kui se tollai rätisee ku ois maksalaatikkoo... vitsi mikä uuvatti XD

Pitänee alkaa laittautuu valmiiks. Pitää viädä isompi hoitoo leikkiin ja käydä kaupas ja pilates pitäs suorittaa enne ku alkaa Lemmen viemää :) Mä oon nii koukus sihe...

Hauskaa päivää ja mukavia ilmoja. Sekä voimia kaikille väsyneille ja sairastaville!!

Marlene ja Touhotin 5vk4pv

Vierailija
45/75 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, mulla on vähän sama juttu kun sullakin, että aina yöllä katon kelloa, mutten enään aamulla muista, että moneltako on yöllä syöty. :D Ja sitten toi, että kun neiti herää syömään, niin "joko nyt taas, justhan se söi", vaikka olis menny muutama tunti edellisestä. :)

Meijän neiti menee myöskin yöllä YLEENSÄ heti syötön jälkeen takasin nukkumaan mutta sitten aamulla 5-7 hjäädäänkin valvomaan, kun mä tahtoisin mennä takas nukkuu...

Mutta nyt neiti kitisee, palaan myöhemmin.

Jadmiras ja Oona 1kk2vko1pv

Vierailija
46/75 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa eilen käytiin neitikäisen kanssa. Mitat nyt 4590g /54,5cm ja 38cm. (Syntymämitat oli 3715g/ 48cm ja 34,5cm.) Aika oli puoliltapäivin, just neitikäisen päikkäriaikaan. No senhän arvaa miten loppupäivä meni, kun piti kesken unien herättää... Kätinaksihän se meni. Mutta onneksi yön nukku hyvin, vaikkakin kovasti uneksi.

Kohta pitäisi lähteä vaatekauppoja kiertelemään ja itelle ristiäisvaatteita ettimään. Jotenkin vaan jo etukäteen epätoivoselta tuntuu koko homma.. Ja vauvakin pitä mukaan ottaa, niin ei varmaan kovin kauaa voi kaupoissa kekkuloida.

Joo, mutta pitää alkaa laittautuu että pääsee ihmisten ajoissa lähtemään. Mukavaa torstaita kaikille!

Hömppä ja Aino 5vk 3pv

47/75 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa

Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)

Amelie p01/09, Oulu

Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi

Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa

Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa

Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Jadmiras 19v, t01/09, Karkkila

Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki

JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme

KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi

Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo

Lila82 26v, t01/09, Uusimaa

Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo

Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi

mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa

MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa

minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta

Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi

Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu

48/75 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimein yritän ehtiä kirjoittaa jotain, olen suunnilleen lukenut viestit läpi tässä viime päivien aikana mutta arvatkaas muistanko mihin on pitänyt ottaa osaa keskusteluun... Nyt saatiin justiin syötyä isompien kanssa, poitsu on nukkunut 2h pihalla joten tuskin kovin kauaa enää jaksaa vedellä horkkaa.

Eilen käytiin taas vyöhyketerapiassa, sinne mennessä ajattelin että onkohan tästä mitään apua kun nyt on tosiaan 4x käyty. Mutta yllätys yllätys, tällä kertaa ensinnäkin vauva parahti itkuun monta kertaa käsittelyn aikana ja hoitaja sanoi, että paksusuolen pisteet aristavat kovasti, käsitteli niitä sitten niin paljon kun uskalsi ja ilta meni oikein hyvin, yölläkin nukkui ekan pätkän liki 3h joten rauhallisin yö viikkoon! Että tuntuu kuin tällä kertaa olisi todella mennyt hoito perille. En vienyt vauvaa illalla kylpyynkään kun oli niin uninen. Aamuyöllä taas vatsaa väänsi mutta meni kuitenkin toinenkin parin tunnin pätkä. Itsekin olen siis jopa nukkunut 4h :) Heh, mikä saavutus tässä hullun hommassa...

Meillä on ristiäiset 15.pv ja myös muilla on vaatteet valmiina paitsi miehelle pitää uusi valkoinen paita käydä jostain hankkimassa ja omista vaatteista ei mitään tietoa. Ajattelin että jospa tällä kertaa tuosta paikallisesta vaateputiikista sattuisi jotain löytymään, kun en millään jaksaisi ajatellakaan lähtöä mihinkään kauemmas. Hyvä kun kauppamatkan pysyn ratissa nukahtamatta.

*Kestovaippayhdistyksen jäsenmaksu tälle vuodelle on muuten vain 5e, jos sen maksaa maaliskuun aikana!* Liityin itse eilen, kun ajattelin että tilaan jostain nettikaupasta niitä Bumgeniuksen taskuja 3kpl paketin että päästäisiin kokeilemaan :) *Kannattaisiko niistä Bumgeniuksista tilata tarrallinen vai nepparillinen vaihtoehto??? Kokemuksia???* Kyllä noista kertiksistä tulee niin paljon jätettä, nyt sen oikein huomaa kun norm. meillä on jäteastia ollut tyyliin puolillaan kun 2vk välein tyhjätään ja nyt se on täpösen täynnä... Kakkoselta tulee se vielä se läpimärkä yövaippa myös. Meillä on ollut pampersin 2-koon vaippoja päiviksi, ne sopivat nyt hyvin mutta yöllä pitää olla Liberon 3-koko ja sekin on yleensä pakko kerran vaihtaa kun on aivan täynnä pissaa. Noita ä-pakkauksen kestoja (joihin ompelin tarranauhat) ja harsoja olen käyttänyt imsen kuoren kanssa. Mutta tosiaan pikku kiire käyttää nuo 2-koon vaipat loppuun niin kauan kun mahtuvat kun niitä saatiinkin vielä paketillinen... Nuo ä-pakkauksen kuoret muuten saisivat todellakin olla vähintään S-kokoa, sillä meidän poitsu on luultavasti jo noin 5,5kg joten hädin tuskin mahtuvat kiinni enää kun nb-koko on 6kg asti :/ Tosi lyhyt käyttöikä siis niillä.

Vauvasta vielä, ei viihdy ollenkaan isänsä tai kenenkään muunkaan sylissä, äiti vaan on maailman napa. Sitterissä saattaa hyvällä tuurilla hetken istua ja katsella leluhökötystä... Onneksi kuitenkin nuo unet ulkona vaunuissa maittavat.

*Nukutusasennoista,* en ole uskaltanut vauvaa selällä nukuttaa kun sairaalassa sanottiin että sitäei suositella enää ollenkaan vaan kyljellä vaan. Nyt vauva pystyy jo punnaamaan peittokääröä sen verran että menee selälleen ja sitten tietty on tukehtua pukluun. Vaunuissa kyllä nukkuu tyytyväisenä selällään, tiedä sitten olisiko hänelle soppeli nukkuasento,. mutta kurjaa tuon kovan puklailun kanssa...

Jospa vielä ehtisin naukata jäätelön ennenkuin herää ;) Painoa on vielä 10kg jäljellä mutta en toisaalta ole huolissaan, kun vaan pääsisi harrastamaan sitä liikuntaa jo pikkuhiljaa... uimahalliin ei vielä taida olla asiaa, jälkivuotoakin tulee vielä ihan minimimäärä.

eikkuli ja poitsu 1kk1pv

49/75 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuo nyt näyttää nukkuvan! kohta 3h, ihmeellistä - pitää pian mennä tarkistamaan onko enää hengissä ollenkaan...

Varpajaiset mies on pitänyt esikoisen synnyttyä, oltiin silloin vielä sairaalassa. Ovat kyllä minunkin mielestäni pelkät ryyppäjäiset... Kakkosen kohdalla miehen kaverit oli niin kaukana että jäi pitämättä, nyt se vähän suunnitteli mutta uudenvuoden överien jälkeen oli itsekin sitä mieltä että saa jäädä. Tosin suvun miehet ovat jo kyselleet että koskas ne on... no mun puolesta pitäköön sitten vaikka juhannuksena, mutta nyt kun itse on rättiväsynyt niin mikään ei ärsytä enempää kuin sikakännissä pahalta haisevana kotiutuva mies joka krapulaansa valitellen on poissa pelistä seuraavankin päivän vielä...

Imetyspaitoja mulla on ollut pari, mutta oikein hyvää mallia en vielä ole löytänytkään. Luulen että sopivat pienirintaisille paremmin (no eipä itselläkään mitkään valtavat ole mutta näin imetysaikana kyllä D-kuppia...) mutta kuten joku muukin sanoi niin imettäessä se reuna painaa niin että mulla on joskus tullut noita paitoja käyttäessä oikein tukoksia. Ei kiva. Joten olen käyttänyt ihan Marimekon maripaitoja, vauvakin mielellään katselee räikeitä raitoja ;-P ja puklutkin lähtee suosiolla 60 asteen pesussa. Jossain oli ohje kuinka voi itsekin tehdä T-paidasta tvst. imetyspaidan, mutta en kyllä kuolemaksenikaan muista missä...

Ja ristiäisistä vielä, meillä on ollut kastepöydässä kukkia. Kävin juuri pari päivää sitten tilaamassa semmoisen matalan pienen asetelman kukkakaupasta. Kahvipöytään laitan partyliten semmoisen kiekurakynttelikön ja siihen ympärille aion kietoa murattia ja joukkoon tekokkukkia. Odottelen että milloin se pappi soittaa, varmaan menee kyllä ensi viikolle. Nimi on kovasti mietinnässä, oikeastaan nyt on pari vaihtoehtoa joitten välillä vekslataan... Lapset ovat ihanasti olleet mukana antamassa mielipiteitään, tosin vähän hirvittää pysyykö neiti 2v10kk hiljaa kun joku seuraavan kerran kysyy, tähän mennessä hän on ilmoittanut että vauvasta tulee Valtteri, siis aivan omana mielipiteenään :D

No nyt häivyn terrorisoimasta...

eikkuli taas, hetken vapaudestaan innostuneena ;)

Vierailija
50/75 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Eikkuli:* Mielestäni BumGeniuksen TASKUJA on vain tarrallisina (+edessä ne nepit, joilla säädetään vaipan mittaa), AIO -vaipoissa on sitten kai myös niitä kokonaan nepillisiä. Kannattaa seurata Vaippavilperit -sivuja! Niillä on (viikoittain?) vaihtuvia tarjouksia, ja siellä on kierrossa noita BumGeniuksen taskuja (muistaakseni jotain 21,?e/kpl, eli halvempi hinta kuin 3kpl paketti (66e)). Nyt ei näyttänyt tarjousta olevan, mutta epäilen maanantaina taas olevan. Ja noilta sivuilta saa 3kpl (tai enemmän) bummareita tilattaessa ne ilman postikuluja! Osoite siis http://vaippavilperit.valmiskauppa.fi/specials.php .

Mulla ihan normaalistikin dd-kuppi, ja kyllä mä saan melonini kaivettua ulos niistä h&m:n paidan luukuista. Kai se vähän vaatii totuttelua. =)

Voi p...., unohdin riisit kiehumaan ja neitikin kitisee jo vaunuissa pihalla.. Hitto tällaista nettiä.. ;)

Vierailija
51/75 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä tänä päivänä selällään. Siitä Kirjavaisen tutkimuksesta oli just oliko nyt maanantain vai tiistain hesarissa missä nimenomaan puhuttiin että selällään nukuttaminen on ykkösasento. vatsallaan ei mielellään. kylkiasento tais olla "neutraali".

Vierailija
52/75 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan ylihysteerinen tai jotain, mutta minä en uskalla nukuttaa vatsallaan, enkä selällään. Aina laitan kylkiasentoon (mikä onnistuu hyvin vaunuissakin). Eri juttu sitten kun vauveli itse vaihtaa asentoaan, niin nukkuu miten tykkää, mutta kun minä nukutan, niin on se kylkiasento.

Vierailija
53/75 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin eilen illalla pitkästä aikaa tänne ja purin tuntojani hyvinkin pitkästi. Ja sitten viesti hävisi jonnekkin,kun palvelin taas kenkkuili,GRRRR!!!Ja kyllä mua kenkutti sen jälkeen!!

Mites teillä muilla,viihtyykö vauvanne hereillä ollessaan missään muualla kuin sylissä??Meillä ei ennen tätä päivää ole viihtynyt,ei sitterissä,ei sohvalla eikä missään,vaan huuto alkaa välittömästi.Tänään ihme kyllä viihtyi aamulla sitterissä vähän aikaa,että sain aamupalan syötyä ilman huutosäestystä...Neuvolassa sanottiin,että tässä kuukauden iässä vauvat ovat itkuisimmillaan.Meillä ainakin näin on!Ja minä kun en kestä tuota vauvan itkua,niin sylissä tulee kanniskeltua koko ajan. Ja siinä jää sitten kaikki muu tekemättä,ja se harmittaa itseäni...Rintareppuakin olen pariin otteeseen käyttänyt!

Eilisssä viestissäni kirjoittelin myös omasta väsymyksestä,mutta tänään on taas itsellänikin ollut energisempi päivä! Johtunee varmaan tuosta ihanasta keväisestä ilmasta,sekä siitä,että oikeastaan ekan kerran kävin shoppailemassa (tosin vauvan kanssa!) ja kaupoissa oli niiiin ihania,keväisiä vaatteita... Ja löysin myös itselleni ihanan hamekankaan ristiäishametta varteen,on yksi stressinaihe vähemmän sekin...Tosin,milloinkohan ehdin sen hameen ommella;vikana yönä ennen ristiäisiä!?

Mitähän suolaista sitä voisi ristiäisissä tarjoilla,oisko jollakin ehdotuksia???Voileipäkakkuja en rupea väsäämään ja ne on kyllä tosi hinnakkaita valmiina ostettuina.Vieraita meille tulee n. 25,mukana myös lapsia.Mun äiti auttanee jonkin verran leipomuksissa,mutta muuten kyllä täytyy itse hoitaa nuo leipomukset ja tarjoilut ja hankinnat/koristelut.Onneksi tässä on vielä kk aikaa ristiäisiin,nimestä kun emme ole päässeet vielä yhteisymmärrykseen.Ehdotuksia on vielä n. 4-5 ,joista pitäisi löytää se sopivin nimi tytölle.

En nyt muista,mitä muuta mun piti kirjoittaa tai eilisessä viestissä kirjoitin. On tää kauheeta,kun pää on niin "laho",ettei siellä pysy mikään muistissa!!

Mutta Jaksamisia kaikille meille ja teille vauvojen kanssa!!

T:kotiäityli + tyttönen 4vkoa 4pvää

Vierailija
54/75 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkaa jo vähän ärsyttämään tämä, että miksi ihmeessä mun täytyy olla tähän aikaan hereillä kun lapsetkin vielä nukkuu :) No saanpahan ainakin kupin kahvia juoda ihan rauhassa.

Kotiäityli, aika huonosti meidänkin neiti viihtyy yhtään missään yksikseen. Sanoinkin juuri neuvolassa että päivät kuluu vauvaa kanniskellessa ;) Säälittää tuo esikoinenkin, mutta eipä hän ole oikein moksiskaan. Jotenkin hänestä on tullut vain reippaampi ja keksii enemmän omia leikkejä :) Mutta siis sitterissä meidän vauva viihtyy tasan sen hetken kun joku höpöttää koko ajan naaman edessä ja hemputtaa sitä samalla ;) Lattialla on nyt alkanut enemmän viihtymään! Jos on ilmakylvyssä niin saattaa 20min olla tyytyväisenä, muutenkin ehkä 5min jaksaa olla ja sekin tuntuu tooosi pitkältä ajalta kun aluksi ei tosiaan sekuntiakaan suostunut olemaan. Mutta siis pääasiassa kanniskellaan sylissä tai kantoliinassa. Onneksi sentäs aamupäivällä nukkuu ne 3-5h päikkärit vaunuissa niin saa sentäs sen ajan huilata niskojaan.

Kysyit myös noista suolaisista. Onko teillä Lidliä lähellä? Sieltä saa niitä coctail karjalanpiirakoita, ei maksaa paljon ja uppoaa niin lapsiin kuin aikuisiin munavoin kanssa :) Mun äitikin olisi halunnut tehdä voileipäkakkuja mutta mun mielestä niistä tulee vähän öklöjä sen kaiken majoneesin sun muun kanssa niin päätettiin sitten tosiaan tehdä ihan vaan erilaisia voileipiä rehuineen. Jotain mun äiti höpisi että sellaisella pasteijamuotilla tekee niistä leivistä pyöreitä...

Meillä siirtyi sitten nukahtamisongelma myös yöuniin, huoh. Toissa iltana neiti simahti normaalisti ysin jälkeen mun kainaloon. 5min nukkui ja sitten alkoi. Säpsähteli koko ajan hereille ja hamusi tissiä. Annoin aina tissin suuhun ja siihen nukahti kunnes taas vähän ajan päästä säpsähti hamuamaan. Tätä kesti puolille öin ja sit meni hermo. Annoin vauvan huutaa vieressä muutaman minuutin ja tungin vaan tuttia suuhun ja yllätykseksi hän sitä jonkin aikaa söikin! Sitten taas sylki senkin pois ja tissi suussa nukahti ja sen jälkeen ei enää herännyt kuin vasta klo 4 syömään. Eilinen ilta sitten näytti menevän saman kaavan mukaan. Kymmenen kertaa taas sitä toistin ja sitten meni mulla hermot ja laitoin neidin omaan sänkyyn. Ja vielä mitä, nukahti sitten ihan itse :D Nukkui siis koko yön omassa sängyssään ensimmäistä kertaa. Tai tuossa puoli seiskan jälkeen unohdin laittaa omaan sänkyyn kun nousin itse ylös ;) Myös kahdet päikkärit nukkui eilen omassa sängyssään ja nukahti sinne ihan itsekseen!!! Otin nimittäin eilen äitiyspakkauslaatikon pois pinniksestä, en tiedä sitten voiko se muka vaikuttaa että oma sänky yhtäkkiä kelpaakin :)

En ehtinyt kirjoittaa enempää siitä neuvolakäynnistä. Tuli vaan tuosta hömpän viestistä mieleeni että meillä myös typyn päikkärit jäi ihan kesken kun mentiin neuvolaan. Neiti sitten parkui koko ajan terkan huoneessa, en kuullut mitään mitä th kyseli kun tuolla pimulla ei ole mikään hiljainen itkuääni ;) Mentiin sitten lääkärin huoneeseen ja laitoin vauvan siihen hoitopöydälle. Ja voi sitä hymyn määrää kun mieslääkäri tuli naaman eteen höpiseen :D Neidillä levisi suupielet korviin asti ja vähän jotain höpöttikin hälle "öy öy" :)

MiaMik ja Lilli 5vkoa+

Vierailija
55/75 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil nukuttii viime yö TOSI hyvi :) vaik must kyl tuntuu, et meil on lapset aina kiltimpii ku iskäki on kotona. Mut 19.30 söi 100ml, 21.00 huusi taas nälkäänsä ja söi 100ml ja nukahti. Seuraavaks heräs vasta 02.30 ja isäntä heräs syöttämään. Mä vastasin kutsuhuutoon seuraavaks 05.30 ja sit nukuttii paljo lisää. Mä heräilin sit itekseni puol 8 ku toiset jatko kuorsaamista :)

Kyl mä sit eile sain sen lentsun, iha kaamee olo eile ja ilmesest sellaseks on taas muuttumas. Onneks yön sain nukuttuu. Samaa settii on hyvä olla kipeet vatsalihakset ku muutenki yskittää.

Ai nii, mul alko ekat menkat!!! Eile ajattelin et voik muka viä tulla jotai jälkitiputuksii mut kai nää nyt taitaa niit naiseuden ihanuuksii olla, blääh! En muistanukkaa kui tylsii ne on :(

Varpajaisii olitte kans höpistelly. Kyl meil on isäntä molemmist pitäny. Esikoisest piti sillo ku me oltii sairaalas ja täst uudest sit viikon pääst ku oli syntyny. Onhan ne tietty vaa sellaset kännäjäiset mut mitä sen sit välii. Mun puolesta pitäkööt. Lahjaks hän sai pari pulloo, mä sai lahjakorti lymfaterapiaa ja vauvalleki joku toi jotai vaattei.

Mä en muute yhtää tiä mihi oon sen lahjakortin laittanu. Se pitäs vissii varatakki ku käyttöaika oli muistaakseni vaa 3kk. Mitä siäl sit tehää? Onk joku käyny??

Touhotinkin tykkäis olla sylissä vaa, mut ollaa sit pidetty kyl sitterissäki. Iha hyvi viihtyy ja jos alkaa tulemaan vastaväitettä ni hetken sylin jälkee jää kyl iha kiltisti siihe taas. Toisinaa en ehdi heti ottamaan ku laitan vaiks isommal sapuskaa tai oon pyyhkiis pyllyy tms mut sit hän hetke rätisee ja hiljenee taas, ja iha tyytyväisenä siinä jakkarallaan möllöttelee :) Isäntä tykkäis aina pidellä sylis mut välil kehotan laittamaa sänkyy nukkuu tai sitterii, ettei vallan totu sylittelyy iha hirveest.

Ei vaa, jos menis jo kattoo jotai vaatetta päälleen ja nassua ojentamaan. Isäntä lähti käymää kirjanpitäjäl ja jotai. Mä pääsen kohta parturiin :) !!!! On sitä jo 2kk odotettuki...

Marlene ja Touhotin 5vk5pv

Vierailija
56/75 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla helmissä olen yrittänyt saada jotain keskustelua aikaan, mutta kovin pysyy hiljaisena ja tahtoo mennä yksinhöpinäksi...

Meidän poika kuitenkin syntyi jo tuossa 18.1, joten tammivauvahan hän on mitä suurimmassa määrin, vaikka helmissä odottelinkin. Itse kyllä aavistin ja arvailin, että tammikuussa syntyisi... lapsillani kun on tapana tulla muutama viikko ennen laskettua aikaa. Joten jos vain teidän joukkoonne sopii, niin hyppäisimme tammivauvojen sekaan, ihanhan tässä ollaan vauvataipaleen alussa vasta kuitenkin...

Katjalah + vielä nimetön nelospoju 6vko5pv

Vierailija
57/75 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti minnikille nettilinkkivinkistä, pittää käyä heti katsastamassa. Ajattelin seuraavan kerran ku vaippoja tilaan niin tilata Ronja&Roope tuplaläppävaipan yövaipaksi kokeiluun. Yöllä käytän kertiksiä, mut vois käyttää jo kestoja, ku ei tule kakkaa yöllä ennää ku harvoin(kop, kop). Ja bummareita on pakko saada lissää. Myllymuksujen aio oli eilen testissä ja se falskas säärestä. Pittää kokeilla uudestaan tännään ja laittaa vähä tiukemmalle tai sitte pittää vaan odottaa vähä reisien kasvua. :) siis vauvan reisien. :D ja lisäimua se vielä kaipaa, ku ei oo imu vielä parhaimmilaan ku kahdesti vain pesty.

Täällä on nyt sitte kans ollu vähä masuvaivaa. Kakkaa ei oo tullu kahteen päivään....pierua onneksi kyllä. Nyt tuntuu kyllä pieruakin kitisevän tuossa sitterissä vieressä. Toivottavasti tänään tulis jo kakka pojalla. Kylvetettiin eilen ja oon yrittäny jumppailla häntä vähä, mut ei vaikutusta. Söin itse luumua ja ruisleipää vähän oman mahani takia, mut jospa se vaikuttais poikaankin maidon välityksellä. :) Miten se luumujuttu meni? montako luumua ja pajonko sitä vettä ja pittääkö vesi olla keitettyä? Ku jos tännään ei kakka tuu, niin pittää jottain avustusta pojalle alkaa keksimään.

Niin, en tiedä johtuiko kylvystä, eilisestä tissintankkauspäivästä, eilisistä vähäisistä päikkäreistä, mun syömistä antibiooteista vai siitä, että kapaloin pojan yöksi, niin tää tyyppi nykäisi 8!!!!!!h unet klo 20-04.10!!!!!!!!!! SIIS MITÄ IHMETTÄ! Mää säikähdin sydänjuuria myöten ku katsoin kelloa yöllä, että mikä nyt on hätänä pojalla ku nyt vasta tissiä tahtoo. Eilen tosiaan söi joka välissä ja nukkui vain pätkiä, että liekö sillä merkitystä. Mut aion kyllä kokeilla kapaloida pojua ensi yöksikin, ku se herää yöllä usein siihen, että heiluvat kädet kahisee äitiyspakkauslaatikon reunoihin. Ja ku tuo on jo niin pitkä poika, että taitaa olla aika pian aika luopua siitä koko laatikosta.

hmm, mitähän mun vielä piti kommentoida...no en muista.

Kuume onneksi laski jo toissa yönä ja eilen oli vain heikko olo. Jatkan antibioottikuurin silti loppuun, ettei enää tarvis tissitulehduksia kärsiä.

Mukavaa viikonloppua!

Amelie ja Kalle 1kk3viikkoa huomenna. :)

Vierailija
58/75 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta kakkaamisesta, että jos olette pelkällä rintamaidolla niin on ihan normaalia, että kakkausvälit harvenee vauvan täytettyä 6 viikkoa.Meidän kakkonen alkoi kakkaamaan 6 vkon jälkeen kerran viikossa ja se on ihan normaalia. Rintamaito menee käyttööön niin tehokkaasti vauvan elimistössä, ettei siitä paljoa kakaksi jää. Tuohon toiseen kakkaamis pinoon kirjoitinkin tästä. Eli kerran 7 päivässä tai 7 kertaa päivässä ja kaikki siltä väliltä on normaalia täysimetyksen aikaan. Toki jos vauvaa kovin tuntuu vaivaavan asia niin sitä jumppaa ja se luumujuttu, olikohan että lasillinen hanavettä ( voi kai sen varalta kiehauttaakin) ja sinne luumu tai kaksi ja antaa liota päivän? kuitenkin että veteen liukenee luumua ja pari teelusikallista sitä vauvalle.. Kertokaahan tätä kokeilleet että menikö ohjeet oikein, muistelen vain tähän jonkin jo kirjoittamaa...

katjalah? menikö nikki oikein, että tervetuloa vaan, mulla oli muuten laskettu 18.1 ja meidän poika syntyi vasta 5.2 että meistä tuli sitten helmikuisia =) Taidettiin vaihtaa paikkaa teidän kanssa =)

Juu, vaunuista kuuluu ähinää, täytyy mennä taas

mehiz ja poika 1kk1pvä

Vierailija
59/75 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas risainen yö takana...vauva heräsi tunnin välein syömään. Odotan oikein viikonloppua, että mies veisi lapset ulos ja saisin nukkua hiljaisessa talossa edes pari tuntia ilman herätyksiä. En tiedä kauanko tällainen tankkausvaihe voi kestää.Päivällä kuitenkin nukkuu jopa 3 tunnin pätkiä. Lisämaitoa ei ole annettu, mutta kai se enemmänkin läheisyyttä kaipaa kuin ruokaa. Tuttiakin ollaan muutaman kerran yritetty antaa, tuloksetta. Ei huoli sitä eikä pulloakaan, kuten ei esikkokaan aikanaan.

kotiäityli: minäkin kävin eilen vauvan kanssa Isossa Omenassa...tosiaan ihania kevätvaatteeita tullut kauppoihin. Nauroin jälkeenpäin oikein itselleni, miten stressasin reissua. Syötin pojan ennen kuin lähdettiin ja hyvin meni bussimatkat ja kaikki.Nukkui koko reissun 3 tuntia (varmaan nukkumisennätys, täytyy useimminkin lähteä shoppailemaan), mutta kauhellla kiireella menin kaupasta toiseen, kun ajattelin, että kohta poika herää tai kakkaa tms. Heräsin bussissa vasta hiukan ennen meidän pysäkkiä ja nukahti taas kun päästiin ulos bussista.

katjalah: tervetuloa mukaan!

Meilläkin viikon päästä nimiäiset enkä ole kyllä niiden eteen vielä kovasti vaivaa nähnyt. Äiti on luvannut tehdä suolaiset piirakat, jotain pasteijoita varmaan ostetaan kaupasta.Itse meinaan tehdä makeat ja keksejä ainakin lapsille ostetaan. Jonkun vanhan juhlavaatteen ajattelin päälleni laittaa. Kukkia tietenkin pöydälle ja siivota pitää. Meillä juhlat on enemmän kaveripainotteiset, koska sukulaisia on niin vähän. Eli ihan rennot enkä viitsi niiden takia turhia stressata. Ehkä eniten mietityttää miten me kaikki mahdutaan tänne meidän pieneen asuntoon.

Aurinkoista perjantaita ja hyvää viikonloppua kaikille!

Ahava ja poitsu 1kk 5 pvää

Vierailija
60/75 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa Katjalah joukkoon kummaan =).

Ihana päivä ulkona, mutta meillä on tänään esikoisellakin (5v) kotipäivä eikä sit millään halua ulos!! Ymmärrän kyllä ku oli kolme päiväkotipäivää takana ja eilen oltiin sit koko päivä kylässä niin tänään on vaan halunnu leikkiä omassa huoneessaan omilla leluilla. Perustelee mulle "kuule äiti, ei lapset aina halua olla ulkona, välillä voi olla päiviä, että haluaa vaan leikkiä sisällä". Niinpä, enpä sitten pakota. Sainpahan syyn siivota =). Mies totes eilen, että on jo pidempään pohtinut, että onkohan meillä kovin pölystä ku hänellä menee joka ilta töistä kotiin tullessa nenä ihan tukkoon. Murrr, lykkäsin sille imurin ja rätin käteen ja sanoin, että hoida homma niin ei tarvii KOVIN PITKÄÄN enää miettiä!! Onneks mies on niin kultanen, että pyytäessä (tai toi ei multa kovin pyytämistä ollu enää..) kyllä siivoaa.

Jaha, molemmat lapset päiväunilla niin namipussi esiin ja netissä. Mitä ihmiset on ennen chattailykautta tehnyt ku ollu rauhallinen hetki???? Todennäkösesti leiponu, siivonu, neulonu tms. hyödyllistä ;-)

Meillä kanssa kakkaaminen huomattavasti vähentynyt ku "ikää" tullut. Mulle on kyl aina muistuteltu, että jollei kakkaamattomuus millään haittaa ja vaikka menis viikkokin niin ei tarvii sinne peppuun sit mitään työnnellä. ja eikä nyt satunnaiset kuumemittarikakatukset haittaa, mut tiedän ihmisiä jotka joka päivä sillä kuumemittarilla yrittää kakkaa saada aikaseks. Jumpat ja luumut on ihan ok , jumppaaminen vielä voi olla vauvasta hauskaakin ja luumutkin on ihan terveellisiä!!

Meillä palmusunnuntaina ristiäiset. Vieraita tulossa 25 aikuista ja 12 lasta... Nice. Tarjoilupuoli ahdistaa. Kaks kakkua tilaan ja teen tod.näk. porkkanakakkua sekä mokkapaloja (mul on superherkullinen ohje niille). Sit suolaset onki kysymysmerkki!! Voileipäkakuista en itse tykkää joten niitä en tarjoa. Jotain piirakoita ja varmasti sit noita coctailpiirakoita koska tosi on, että niitä tarjotaan aina ja kaikkialla, mut ne myös aina menee!!

Jees, mukavaa viikonloppua kaikille!

Pantsa ja boy 5vk 5pv