Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIVAUVAT 2009 vko10

02.03.2009 |

Ajattelinpas laittaa uuden pinkan ku edellinen rupee jo oleen aikast pitkä. En ainakaa uutta viälä havainnu... Joku taitava voisi kenties heittää tähän pinoon noi listat mukaan? Mä ihan tumpelo niitten kaa...

Tänne ei ihmeempiä. Paitsi Touhotin heräs aamulla puol 4 syömään, eikä hänt ois huvittanu ollenkaa enää nukkuu sen jälkee :( masentavaa! Mut viiden jäljis annon vähä lisää sit sapuskaa ja sit alko onneks uni maistuun. Harmitti kovasti isännänki puolest ku sil soitti kello taas ennen viittä ku joutu lähtee töihi ajamaa, vähä pelotti ku toine iha väsyneenä lähtee ajelee mut minkäs teet.

Touhottimen kakka on edelleen aika piukas eikä suostu tuleen ollenkaa usein ja se selvästi vaivaa. Kakkaamisen jälkeinen päivä on aina hyvä mut sit alkaa taas rätinä ja vääntö. Eile annettii teelusikalline luumulientä (laitin yhen likoomaa keitettyy vetee) ja sitte tuli kakka! Taas odotellaa sitte koska se seuraavaks tulis, josko vaikka ilman tota luumujuttuu.

Viime viikol käytii töissäki moikkaas porukoi, mut tuliki äkkilähtö ku siä oli noro-virusta :( Kaks päivää sit jännättii et saatiinko se mut säästyttii täl kertaa onneks!! Voimia kaikille nuhanenille ja muille sairastaville! Ilmotin samal pomol, et voisin joskus sunnuntaisin tulla jonkun vuoron tekemään... sekun on ainut päivä jota ei lasketa äippärahaan eikä siis vaikuta siihen :)

Ristiäisetki ois kahe viikon pääst. Mun äiti lupas voikkari-kakut ja anopin kehotin tekemää täyttärin. Pullaa voin leipoo jollei pakkases enää oo. Emmä jaksa sellasii ressaa sen enempää, toki pitänee siivota ennen viä mut onneks isäntä on aina kovin avulias ni ei jää mul yksin. Nimi on jo kauan ollu valmiina, vaan nyt on pompannu esiin myös uusi ehdokas, täs koitamme ny pähkäil, et kummaltakos tuo pieni poikanen nyt näyttäis :D

Ei vaan, nyt sohvan nurkkaan. Jos pysyis hereil ja näkis Lemmen viemää ;)

Muksaa maanantaita!!

Marlene ja Touhotin 5vko

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuneiti kasvaa niin että kohina kuuluu, perjantaina olisi neuvolan täti tulossa käymään joten jännityksellä odotan kuinka paljon painoa on tullut lisää. Vielä ne 1 koon vaipat menee mutta 2 koko on huomattavasti parempi, ja huomaa kyllä noissa kestoissa ettei läpät enään mene päällekkäin kun massua on vähän tullut =)

Hormooni tissit ovat häipyneet, ne oli kyllä aika kamalat =( mielummin olisin ottanut neidille näppyjä naamaan. Mutta nyt on sitten kaikki taas "normaalia"

Viime viikolla oltiin hiihtolomalla ja mökillä kaikki sujui mukavasti, tavarapaljous oli hirveä mutta hyvin autoon mahduttiin vaikka oli kaikki talvivarusteet laskettelusuksia ja luistimia myöden mukana... Hyvää harjoitusta kevään laskettelureissua silmällä pitäen :p

Aika vaan ei enään tunnu riittävän mihinkään, mutta ehkä tästä saan aikataulutettua itseni siten että saan kaiken hoidettua. Mies lupasi pitää loput isyyslomat siten että on perjantaisin pois töistä eli tekee lyhennettyä työviikkoa, totisesti siitä on enemmän apua kun että olisi viikon putkeen.

JB72 kera pesueen

Vierailija
22/75 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tännekin kuuluu. Nyt on kokeiltu jo autoilua (ei ole neidin juttu) ja shoppailua (tullut selvästi äitiinsä). Viikonloppuna käytiin mummolassa, matkaa on reilu 50 km ja neiti valvoi koko menomatkan, kitinän säestyksellä. Eilen oltiin ostoksilla, ja tyttö nukkui yhtä nopsaa syöttöä lukuun ottamatta neljä tuntia! Ihanaa muuten oli, kun ihmiset pysähtyivät juttelemaan ihan vauvan vuoksi.

En ole varmaan vielä kiittänyt *KainoElvi'* jumppavinkeistä, joten kiitos! Kova hinku olisi jo jumppasallle, mutta pitänee vielä tyytyä jumppaamaan kotona, sillä neidin hermot ruoka-ajan sattuessa ovat kuin heinäsirkalla! Ilta on tiivistä tankkausaikaa - tai on ollut etenkin viime päivinä - emmekä ole vielä kokeilleet antaa rintamaitoa tuttipullosta. No jospa syöntikerrat kohta puoliin harvenevat.. tiedä häntä.

Meidän vauvan vatsa toimii vähän liiankin hyvin. Kuka se nyt hyvin sanoikaan, oliko se MiaMik, että "vauvan takapuoli räjähti". Täällä se räjähtää useita kertoja päivässä. :D

Voih, oon vihreenä *JB:lle* mökkilomasta... pitääkin yrittää puhua mies ympäri edes lyhyelle viikonloppulomalle, nimimerkillä kunhan edes jonnekin pääsisin. En ole oikein kotona viihtyvää tyyppiä.

*Marleneko* mainitsi rotaviruksen. Aiotteko ottaa/oletteko ottaneet sen rotarokotteen? Aika kallishan se on, mutta toisaalta pienelle vakava sairaus.

Kovasti olette hehkuttaneet niitä Bumgenious-vaippoja. Tarkistan vielä, että koskeeko hehkutus taskuja vai AIO-vaippoja? Entä te jotka niitä käytätte, onko teillä kuivausrumpu? Arveluttaa tuo kuivumiseen kuluva aika, meillä kun rumpua ei ole.

Curious ja Lumikki 3 vko 1 pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti tissillä, että pahoittelen mahdollisia kirjotusvirheitä.. Nukkui ulkona yli 5tunnin päikkärit, niin nyt pitää kunnolla tankata. Toivottavasti tämä ilta menis rauhallisemmissa merkeissä kun eilen taas ilta meni itkun ja huudon kanssa. Piti taas pakkasesta maitoa antaa että sain ees vähäksi aikaa neitikäisen hiljenemään. Tänä aamuna taas pumppailin illaksi varalle että jos taas on samanlaista huutoa.

Meillä kans vauvalla maha toimii usein, joka vaipassa on enemmän tai vähemmän kakkaa. Joskus jopa ääriään myöten täynnä. En ymmärrä mistä sitä niin paljon riittää... Piereskeleekin tosi naisekkaasti ;)

Mulla nuo bumgeniukset on niitä taskuja, mut olen tilannu yhen aio:n. Aio ei vielä ole tullu, joten siitä en voi sanoa mitään. Toivottavasti pian tulis että pääsis sitäkin testaamaan. Ja meillä ei ole kuivausrumpua. Kuivaan vaipat semmosessa sukkien kuivaustelineessä ja ihan hyvin kuivaa. Jos illalla pesee, niin aamulla on kuivat.

Onko teillä imetyspaitoja? Mistä niitä olette hankkineet? Netistä olen katellu, niin tosi kalliita on kyllä melkein kaikki. Kotona ihan sama mitä päällä imettää, mtta kylään tai muualle mennessä olis kiva ettei olis ihan niin paljastavaa hommaa... Mietin kyllä että jos ite tekis, mutta jotenki ei jaksa nyt kiinnostaa.

Mikähän auttais, kun nietikäinen pulauttelee nykyään tosi paljon. Melkeinpä joka syönnin jälkeen ensin röyhtäsee ja sitten melkein heti perään pulauttaa. Ja joskus pulauttaa pitkän ajan päästä syömisestäkin. Mikähän siihen auttais? Vaatteita pitää useaan otteeseen päivän mittaan nykyään vaihtaa kun aina sotkeentuu. Tänää multakin puklannu jo kaks paitaa..

Täytyy alkaa itellekki jotain evästä tekemään. Palataan astioille taas kun jotain höpötettävää ilmaantuu ;)

Hömppä ja Aino 5vk 1pv

Vierailija
24/75 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää tulla tännekin kehumaan meidän neitiä kun yleensä olen käynyt vain valittamassa :) Tyttö nukkui ulkona ekan kerran 2,5h, josta puolisen tuntia oli vaunuttelua ulkona. Sen jälkeen söi tissin ja nyt nukkuu sisällä...niin ihmeellistä. Aiemmin on kerran nukkunut 1h vaunuttelun jälkeen, muuten on herännyt heti kun vaunut lakkaa liikkumasta.

Öisin heräilyt vaihtelee. Viimeyönä söi kaksi kertaa, kun taas välillä syö neljästi. Joku muukin kirjoitti, että vauva nuhahtaa hieman itkien..meillä on sama juttu. Tekee sellaista uni itkua ja häslää käsillä ja hamuaa. Kun saa tissin suuhun joka ei aina onnistu niin nukahtaa heti. Ei edes ime sitä. Eilen sain imuroitua, neiti nukkui erittäin hyvin kun imuri surisi vieressä :)

Oliko se marlene vai miamik, jadmiras nyt ainakin kun kehuin jotain kantoliinaa bub hug vai mikä se oli...mitäs sellainen maksaa ja mistä olette ostaneet? Tuntuu että välillä meidän neiti on vaan koko ajan sylissä eikä saa edes tehtyä ruokaa tai syötyä...vois olla nimittäin silloin hyvä.

Voisitko Curious tai joku muu päivittää mun tiedot tuohon listaan, kun itse olen niin tumpelo tän uuden läppärin kanssa.. Eli Lila82 26v t01/09 Uusimaa

Curious kyseli että ottaako joku rotavirusrokotteen vauvalle. Itse ajattelin sen meidän neidille ottaa. Jos sen saa niin voi tulla sairaalareissu. Rokote on kallis, mutta maksaa se sairaalassa olo myös.

Mä olen kanssa ihan hukassa noista teidän kestovaipoista...itse en kestoile kun olen päässäni kehittänyt sen ajatuksen että ne on niin hankalia...mitä teidän kirjoittelujen mukaan eivät kuitenkaan ole. Nostan teille hattua kun jaksatte olla ekologisia.

Meidän neidillä on kamalasti hormoninäppyjä ja nyt myös sammasta..puolukalla olen sitä koittanut poistaa, mutta olen ollut kyllä melko laiska sen suhteen. Muuten pitääkö bepanthen huuhtoa pois tissistä ennen imetystä?

Ei muuta kuin mukavaa viikon jatkoa kaikille.

Lila82 ja neiti 5vkoa tasan

Vierailija
25/75 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotaviruksesta: Oltiin tänään neuvolalääkärissä tytön kanssa ja meille sitä kanssa suositeltiin, tosin on ihan hiton kallis, ja meillä muutenkin rahat koko ajan tosi tiukilla..:( Jostain olisi kuitenkin kiva repiä ne rahat, mutta mistä, se onkin ihan eri asia..

Kantoliinasta: Itse tilasin huutonetistä, kun uutena olisi maksanut 85e. Huutiksesta siis huusin 75 eurolla, mutta sain 25e alennusta, kun myyjän lapsi oli kerennyt juuri ennen pakkaamista sen tahraamaan. :D Tosin itse en siitä sitä tahraa löytänyt, mutta ei sen niin väliä olisikaan ollut, tuskin se käyttöä olisi haitannut millään tavalla. :)

Neuvolalääkäristä siis tultiin tunti sitten, neiti nukkunut siitä asti parvekkeella rattaissa, tiedä sitten kauanko siellä vielä nukkuu. Yleensä herää heti, kun rattaat pysähtyy.

Paino oli jo 4865g (4590g) ja pituus 57cm (55cm). Päänympärys ei ollut kasvanut kuin 0.6cm. :D

Oli muuten tosi kiva, kun ajat siellä oli melkeen tunnin myöhässä ja siellä oli jo ennen meitä 2 äitiä ja vauvaa odottamassa vuoroaan, ja meidän jälkeenkin tuli vaikka kuinka monta odottamaan sinne..

Joo mutta pizzakuski toi just pizzat, nin menenpä syömään. :)

Mukavaa illan jatkoa kaikille.

Jadmiras ja Oona 1kk1vko6pv

Vierailija
26/75 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, viime yö meni onneks paremmi ku hyvi. Jätkän pätkä heräs klo 00, 03.30 sekä puol 6 syömää ja sit nukuttii viä reilu tunti :) Nyt on äitiki paremmal tuulel. Eikä esikoinenkaa oo mikää iha hulvaton ollu ollenkaa.

Mä puhuin siitä noro-viruksesta... siihe ei oo rokotet eikä tuu vastustuskykyseks. Mut hyvä ku otitte puheeks ton rota-viruksenki... Mä oo pohtinu kans sitä mut en usko et otetaa. Ei isompikaa sitä koskaa oo saanu, rokotteena tai tautina. Toivon siis ehkä et silt taas säästytää. Mut en tiä, on viä pari viikkoo aikaa pähkäil enne neuvolaa.

Meil on ollu ne Cuplatonit ahkeras käytös pari viikkoo ja eile lopetin niitte antamise ku on silti nii ritinä rätinää ollu koko vauva... kummaa kyl, se rätinä loppu ku seinää ku ei oo saanu sitä enää, outoo :O Tänää hain niit Rela-tippoi, katotaa mitä ne tekee. Mites ne teil on auttanu??

Ei vaan, mistäs muusta sitä olikaa juttua... Laho ku latvusto on ni ei voi muistaa :( Pitänee hehkuttaa et harjottelin tänää pilatesta tunnin verran ja crosstreenaukset päälle :D vitsi ku ootan, et näkyiski sit joskus jossai...

Nyt isompi lapsista hössöttää kaikkee nii lujaa, et en kykene enää keskittyy muuhun (tuu antaa sitä ja tätä, mää haluun piirtää, leikkaa, maalaa...) joten siirryn takavasemmalle.

Hauskaa viikonjatkoa,

Marlene ja jätkät 5vk1pv, 3v

Vierailija
27/75 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Curious:*

- Minäkin olen hehkuttanut niitä BumGenius TASKUvaippoja. Aikoinani joskus kokeilin paria aio-vaippaa (popolinon), mutta ne oli jotain iha kamalia (lähes aina vuosi jostain, alkoivat äkkiä haista puhtainakin tosi pahalle, kesti kuivua tosi kauan jne..)! Joten meille en enää yhtään aio-vaippaa hommaa. Nää taskut kuivuu tosiaan nopsaan, se vaipan mukana tuleva paksumpi imu kuivuu hiukan hitaammin, mutta hyvin me ainakin pärjätään ilman kuivausrumpua.

- Rotavirus -rokote jää nytkin ottamatta. Ei olla muillekaan otettu, ihan sen kalliin hinnan takia (paitsi esikoinen oli mukana siinä rotavirus -tutkimuksessa v.2003 ja saikin ihan oikeaa rokotetta, ei lumea).

*Lila:*

- Hehkutan myös Hug-a-Bub -liinan puolesta! Odotan jo innolla kesää, että pääsee liinailemaan ulos, kauppoihin, jne.. =)

- Bepanthenia ei tarvitse huuhdella pois ennen imetystä. On muuten ihan ykkösrasva - sopii todella joka paikkaan! Esim. vauvan pylly ja poimutkin hoituu sillä äkkiä kuntoon, jos alkaa punoittaa.

*Hömppä:*

- Minä hommasin vain kastepöydälle pienen sievän kukkakimpun, ei mielestäni tarvitse kummempaa (tietty kahvipöytään, jos tykkää).

- Mulla on jatkuvasti H&M:n imetyspaidat käytössä. Oli jo raskausaikana, ja pidän niitä niin kauan kuin imetän. Ovat tosi ihania päällä, ja käteviä myös! Vain pari olen tilannut ihan uutena H&M:lta, muut huuto.netistä.

- Meidänkin neiti pulauttelee lähes joka syötön jälkeen, ja pulauksen jälkeen alkaa hikka (hikkailee joka ikinen päivä!). Pitäis varmaan kesken syötön aina välillä röyhtäyttää, niin vois pulauttelu vähentyä, mut ite en "viitti pelata"..

*Marlene:*

- Meillä oli myös Cuplatonit muutaman päivän käytössä, mut ei niistä tuntunut olevan apua, joten jätettiin pois, ja sen jälkeen onkin mielestäni tullut röyhyt ja pierut paremmin!

- Rela-tippoja en ole "uskaltanut" kokeilla, koska en anna edes DeVitol-tippoja, koska ovat öljypohjaisia kummatkin. (Minäkö pelkään vatsavaivoja..?)

Meillä oli tänään esikoisen 6v neuvola ja kolmosen 2v neuvola. Mielellään olisin kyllä muistelematta koko reissua, sen verran oli järkyttävä kokemus! Kyllä taas kerran päätin, että ikinä en enää lähde yksin näitten neljän kanssa minnekään kotoa! Esikoinen löi nyrkillä kolmosta päähän, kolmonen teki kaikkensa, ettei oltais saatu hoidettua hänen neuvola"tehtäviään" ja otettua mittoja, kakkonen ihan flunssassa, kuumetta nostattamassa, ja kyllä siinä sitten tää nelonenkin jo kyllästyi kaukaloonsa.. huoh, huoh.. No, onnex sieltä kuitenkin kotiin selvittiin (saivat muksut kyllä kotimatkalla kuulla kunniansa..).

Jep, mutta nyt äkkiä sänkyyn, ennen kuin joku alkaa huuteleen.. Yks kun on jo kuumeessa, ni varmaan kohta on ainakin pari muutakin (vaikka toivon hartaasti, ettei!). Nii, ja kuumeissaan tuo kakkonen oksensikin, joten mitä lie flunssaa/tautia on.

Minnikki ♥ tutteri 7vk 1pv ♥

Vierailija
28/75 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hehkutan niitä bumgeniuksen *taskuja* ! Kuivuvat kyllä todella nopeasti! Varsinkin se itse tasku. Meilläkin ollut joskus muutama aio käytössä ja kun niiden kuivuminen kesti 2 päivää, niin myin ne pois!

Hug a bub kantoliina on siis meilläkin ja aivan mahtava, vaikka aluksi menikin hermot siihen pituuteen (niinkuin joku täällä siitäkin mainitsi ;)) Ostin omani joskus raskausaikana huutiksesta ja jollen väärin muista niin 55e oli posteineen. Eli kannattaa ensin kärkkyä käytettynä kun ovat uutena niin kamalan dyyriitä. Jos ostaa käytettynä ja myy itse joskus eteenpäin esim huuto.netissä niin voi saada jopa omansa takaisin :) Meillä on myös Manducan kantoreppu. Sitä saa muistaakseni käyttää vasta kun vauva 4,5kg ja meidän tirppana oli viimeksi 4130g niin en ole vielä uskaltanut sitä käyttää. Nooh, tänään on neuvolalääkäri ja saadaan uudet mitat.

Meillä edelleen cuplatonit käytössä ja en edes uskalla kokeilla lopettamista. Esikoisen kanssa kokeilin useasti lopettaa, mutta aina tuli huudot ja sitten 4kk iässä päästiin niistä eroon.

Kukas se taas puklailusta kirjoitti? Hömppä? Meidän neiti on myös kova puklailemaan. Syötön jälkeen tulee helposti röyhtäisy, usein 2-3kin. Silti puklailee melkeinpä joka syötön jälkeen. Muutaman kerran päivässä oikein kaaressa lentää ja muuten nousee suuhun tai valuu kaulapoimuihin kermaa ;)

Hömppäkö se kyseli myös imetyspaidoista? Minä käytin esikoisen aikoihin h&m:n ja niitä taisi olla vain 1-2 kaapissa. Imetin esikoista 1v2kk, joten nyt jos mennään samalla kaavalla niin päätin panostaa tällä kertaa imetyspaitoihin kun on se aika pitkä aika kuitenkin. Ostin jo raskausaikana 2kpl boobin imetyspaitaa, viime viikolla ostin vielä yhden h&m:n. Mutta kun mulla menee ne paidat joka päivä pyykkiin, kun maitobaarit valuu solkenaan niille, niin oli pakko tilata pari paitaa lisää, tällä kertaa mamabellasta netistä. Myös huutiksesta olen muutamaa yrittänyt huutaa ja yhden huudon jo voitinkin :)

Rotavirusrokotetta ei oteta tälle pikkukakkosellekaan. Mun siskohan synnytti viime viikolla tytön vatsataudissa ja hänen mies oli myös! Samana yönä äitini oli vatsataudissa ja siitä parin päivän päästä siskoni keskimmäinen myös ripuloi. Viime viikolla sitten tauti iski myös mun mieheen ja nyt ollaan jännitetty koska mulle tai Idalle tulee. Eipä ole vielä näkynyt onneksi. En tiedä sitten olisiko se noroa... Kun ei vaan vauvalle ainakaan tulisi!

Mun äiti teki muuten esikoisen ristiäisiin itse sen kastekimpun. Tai siis sen mikä tulee kastepöydälle, muuten ei kukkia ollut. Se kimppu on tosi helppo tehdä itse! Ostaa vaan sitä vihreetä mihin ne kukat asettelee, muutamat ruusut ja rehut ja siinäpä se, tulee tosi nätti ja paljon halvempi kuin valmis kimppu! Tiimarista vielä joku koristenauha siihen :)

On se vaan kumma miten näin pienellä vauvalla voi mennä päivä ihan sekaisin jos poiketaan rytmistä. Eilinen oli kyllä huh huh aikamoista. Mulla oli aamupäivällä hammaslääkäri ja vein tytöt mun äidille hoitoon. Vauva ei siis päässyt vaunuihin nukkumaan klo 9.30 kun en jaksanut tai siis osannut ottaa vaunuja mukaan (en osaa vielä kasata niitä kun mies hoitanut sen homman). Lilli otti ensin 5min torkut automatkalla ja heräsi heti kun päästiin mummille. Mummi oli antanut pullosta maitoa ja hän oli oikein loukkaantuneella ilmeellä juonut 20ml ;) Sitten nukahti sitteriin ja nukkui kuulemma 10min. Oltiin sitten jo puolilta päivin kotona ja aattelin laittaa Lillin vaunuihin nukkumaan. Vajaan puolen tunnin päästä sitten sieltäkin heräsi ja 3h taistelin taas kun yritin saada omaan sänkyyn nukkumaan, tai meidän sänkyyn, tai edes jonnekin muualle kuin mun kainaloon. Lilli nukahti koko ajan mun syliini tai tissille viereen. Mutta aina kun yritin siirtää omaan sänkyyn tai itse lähteä pois vierestä niin hänpä heräsi heti! Eli koko Idan päikkäriajan tätä tein ja sitten luovutin ja annoin nukkua sylissä :D Illalla oltiin sitten parin tunnin lenkillä koko perhe ja sen ajan neiti sentäs nukkui, olikin aika väsynyt, kun eihän ne torkut mihinkään riitä.

Nyt taidan kaivaa Lillin neuvolakortin jostain ja pyyhekin piti ottaa tänään neuvolaan mukaan. Me kävellään ensin mun äidille ja jätän Idan sinne päikkäreille kun mennään vauvan kanssa neuvolaan. Mies hakee sitten Idan kotiin iltapäivällä töiden jälkeen.

MiaMik ja Lilli 5vkoa2pv

Vierailija
29/75 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vaan taustaillut hetken...ja menin hölmö rekisteröityyn facebookkiin, niin kulunut siellä nettiaika. :D

Joku kysyi kestovaippasuosituksia. Meillä on käytössä siis tuo paljon hehkutettu bumgenius ja lissää tillaan kyllä heti ku rahhaa tullee. Ja sitte myllymuksujen taskuja ja sitte myllymuksujen aio, jota en oo vielä testannu...tuntuu kuivuminen hieman kestävän meidän kylmässä pesuhuoneessa. Ja sitte oma tekemiä kestoja myös käytössä ja pari muovikuorta ja yhdet ruskovillan merinovilla housut ja myllymuksujen villapuolipotkarit odottaa myös pesua. Kuten myös mun itse tekemät hahtuvat. Minä oon ihan seonnu noihin vaippoihin. Yölläkin ku odotin unta, niin suunnittelin, että minkälaisia vaippoja tilaan seuraavaksi ja mitä teen itse. Eikä niiden kuivuminen (yleensä) kestä kauan. Mulla roikkuu ne kans sellaisesta sukankuivaustelineestä.

Me ollaan kans pohdittu tuota rotavirus rokotetta....on kyllä kallis, mut veikkaanpa, että ne rahat jostain (isovanhemmilta) sais. Pitää vielä pohtia.

Mulla on tuo Mauri Kunnaksen vauvakirja ja se on kyllä kiva. En oo vielä sitä kauheena täytelly, ku täyttelin ensin Vau-kirjalta saamaani kirjaa. Ja sitte mulla on Mauri Kunnaksen 2009 vuoden kalenteri, niin siihen oon merkannu aina kans kaikkee Kalleen liittyvää, niin sieltä voi sitte siirtää tietoja vauvakirjaan ku jaksaa. Haluan täyttää noi kirjat NIIN tarkkaan ku voin, koska mun äiti on täyttäny molemmista mun isoveljistä tosi tarkkaan ja sitte multa ei OLLENKAAN! MUR! Olen ikuisesti katkera. :)

Poju on kahtena iltana vetäissyt enkkari unet alku"yöhön". 5h! Harmi vaan, että en itse malta mennä nukkuun vielä ysin aikoihin niin sitte ei itse saa muuta hyötyä tuosta kuin hetken omaa rauhallista aikaa. Iso hyöty siis kuitenkin. :)

Meillä pantattiin kakkaa yks päivä ja täälläkin räjähti pojan pylly sitte eilen. ;D ihan kauhee homma oli putsata poika, hoitotaso, kestovaippa, mies, lattia, minut, kissat yms. :DD No ei nyt ihan kissoja, mut yhtenä päivänä poju tähtäs ruikkauksen pissiä meidän poikakissan selkään. Kissa raukka luuli, että sitä ammutaan vesisuihkepullolla(jota tehdään ku se tekkee tuhmuuksia). :D

Olen menossa tännään pellaan sulkapalloa pitkästä aikaa. Ennen raskautta pelasin jotain kerran pari viikossa ja se on kyllä kivvaa. :) Saa nähdä miltä tuntuu, koska mulla on jääny synnytyksestä sellainen paineen tunne alapäähän jos on pitkään jalkojen päällä. Luin netistä jo kohdun ja emättimenlaskeumasta, mut ei ne mun tuntemukset oikeen siltä vaikuta. Ku ei sieltä mitään tursua. :) (anteeksi kuvaus) Mut jälkitarkastuksessa sitte parin viikon päästä kyssyy, että miltäs siellä näyttää noin niinku ammattilaisen silmin. Meillä ei oo vieläkään heiluteltu peittoja...molempia kyllä kiinnostais jo niitä heilutella, mut jotenkin minä hannaan....pelottaa, että poika herrää, tai että se sattuis, tai että paikat on vaan tyhjää luolaa (anteeksi taas kuvaus) tai että kortsut pettäis ja tulisin raskaaksi. Imetän kyllä ihan täysin. Oli niin kiva olla iliman ehkäisyä yli vuosi ja sitäkin ennen pillerit käytössä,niin eipä niistä kauhiana vaivaa ollu. Mut eipä tuolla asialla oo kiire...heilutellaan sitte ku siltä tuntuu.

Mut tulipas rommaani ku ei oo pitkiin aikoihin kirjoitellu. Anteeksi. :) Ja tuli vähä omalla murteella kirjoitettua ku naamakirjassa kirjoitan murteella, niin jäi päälle. :)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille tammivauvavanahemmille.

Amelie ja Kalle 1kk ja 3viikkoa melkein. :)

Vierailija
30/75 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinku joku puhui imetyspaidoista...mulla on yks henkkamaukan (joka oli aika kökkö...se mikä on nettikaupassa...hirveen pitkät ne nauhat ja tilasin ehkä yhden numeron liian ison) ja sitte mulla on yks itse tehty. Sain lahjaksi. Se on ihan hyvä, mut pitkähihainen, että kessää kohti pitäis ostaa jotain toppeja ja t-paitoja. Pitäis päästä käymään henkkamaukalla. Ku siellä liikkeessä on enemmän tarjontaa ku netissä. JA joo hirveän kalliita kaikki imetyspaidat!!!!!

Niin tulin antaan vinkin teille joilla on jäänyt raskausajalta niitä tuubeja. (ja niitähän nyt tekkee helposti itse). Niin mää käytän ihan tavallisen paidan alla sellaista tuubia, niin ku nostan imettäessä paidan ylös, niin silti maha ei paljastu ja "yläpaidan" helmaa saa rinnan peitoksi, ettei ihan kaikki näy. Mulla ne tuubit vaan alkaa oleen jo vähä löysiä, ku kiloja tippunu, mut tosiaan sellaisenhan tekee helposti itse.

joo, nyt poju hermostuu, pittää mennä.

Vierailija
31/75 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotarokotteesta: me otetaan se, otettiin kakkosellekin, onhan se kallis, mutta halvemmaksi tulee kuin sairaalahoito + miehen töistä pois olo jen. Kuitenkin kevät ja vatsataudit tulossa. Täällä tulee vasta syyskuussa kaikille ilmaiseksi se rotarokote, joka on hyvä juttu se. Vaikka me ei siitä päästäkään nauttimaan.

Relatipoista, että meillä ne on käytössä. Aloitin ne viikon iässä ja mahavaivoja ei ole ollut, pieruja tulee ja kakkaakin monta kertaa päivässä, hyvä niin. Eipähän jää se ilma sinne mahaan vaivaamaan. Kakkonen meillä alkoi kakkaamaan 6 vkon iästä eteenpäin kerran viikossa ja sitä jatkui siihen asti kun täysimetin eli 6kk. Oli aika hassua,mutta ihan normaalia kuulemma. Voisi samaa taktiikkaa käyttää tää kolmonenkin.

Kestoilusta, että mä osakestoilen ja olen todennut parhaiksi taskuvaipat, ne on jotenki niin helppoja ja imuja lisäilemällä saa pidempikestoisen paketin aikaan jne. Ne äp:n imsevimset jäi käyttämättä, niitä olis nyt tuolla 8 kpl odottamassa uutta kotia...

Nukkumisesta: poika menee yöunille 20 aikaan,kuten isommatkin ja ekan pätkän nukkuu n,. 4h eli syö 00 aikaan ja sit 2-3 aikaan ja sitten 5 aikaan. Mutta mun vieressä pääosin nukkuu (ekaa pätkää lukuunottamatta) joten en ooo ihan varma noista syötöistä.. Aamulla herä'tään koko porukka 7 aikaan,kun miehen kello soi. Poika saattaa joskus jatkaa unia 8 asti. Ekat päiväunet 9-10 aikaan ja sisällä nukkuu n. tunnin. toiset unet n. 12-13 aikaan( nämä nukutaan ulkona), jotka kestää n. 2 tuntia. Sitten vielä 17-18 aikaan pikku tirsat ja siinäpä ne sitten on. Ja seuraavana päivänä voi kaikki olla jo toisin =)

Amelielle siitä paineen tunteesta, että mulla on sama juttu, tuntuu kun sieltä joatin valuis,mutta oikeesti mitään ei valu/trursua. Lantiophjanjumppaa vaan ahkerasti niin sillä se vaiva paranee =) Ja siitä seksistä, ja paikkojen väljyydestä, että ainakin ekoilla kerroilla on tuntunut aika ahtaalta ne paikat... mikähän lie. Mutta lantiopohjanjumppa auttaa myös mahdolliseen paikkojen väljyyteen. Rohkeasti kokeilemaan vaan ja voihan sen homman lopetattaa kesken jos tuntuu epämukavalta. Kondomi ja erityisesti liukuvoide käyttöön, siitä se sitten pikkuhiljaa lähtee.. varsinkin jos haluja löytyy =)

mehiz ja rasavillit + poika huomenna jo 1kk ( mihin tää aika menee...)

32/75 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan loppu, siis viikon valvonut kaikki yöt. Kaduttaa aivan sairaasti että menin kokeilemaan sen takaisinvirtaukseen annetun Gaviscon -lääkkeen lopettamista kun siitä ei muka tuntunut olevan apua ja kakan lykkääminen vaikeutui (muuttaa kakan koostumusta sitkeämmäksi). No, siitä kiitokseksi vauva lopetti jo hyvään vauhtiin päässeen rytmin, nukkui siis jo parikin 3-4h pätkää putkeen yössä - nyt sitten tunnin, aivan korkeintaan kaksi kerrallaan... Aloitin lääkkeen jo uudestaankin mutta enpä tiedä päästäänkö enää koskaan takaisin minkäänlaiseen rytmiin. Tosin eilen päivällä vauva vetaisi 3h ja 2h unet ulkona. Olen itse aika hyvin jaksanut päivät, mieshän meni ma töihin, mutta öitä suorastaan pelkään. Tänään on eka päivä että olen aivan loppu. Vauva nukkuu parasta aikaa pihalla ja isommat muksut odottaa mua sinne, lupasin että kävellään leikkipuistossa tuossa lähellä... Pää on ollut varmaan 5 päivää putkeen kipeä.

Nyt täytyy mennä, vauva huutaa vaunuissa...

eikkuli ja poitsu 1kk tänään

Vierailija
33/75 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppu ollaan täälläkin, vauva on nukkunut tosi huonosti nyt viimeiset kaksi vuorokautta, ja viimeisen vuorokauden aikana nukkunut vain ja ainoastaan kolmet ihan lyhkäset unet. Eilen kun tänne kirjoitin, nukkui tyttö ensimmäisen kerran sen päivän aikana, mutta ne jäivätkin sitten myös viimeiseksi uniksi päivällä..Yöllä nukkui kahdet ihan lyhyet unet, ja välissä valvoi 3-4h...

Ja sitä ihmettelen kaikista eniten, kun neiti vaan huutaa ja huutaa, mikään ei auta, ei se kipeältäkään vaikuta tai mitään..voiko koliikki olla 24/7?

Nuo taskuvaipat ja imut mitä mulla on huutiksessa myynnissä, tarkistin äsken niiden valmistajan sivuilta, paljon niiden oikea hinta on, niin 19.5e/kpl. Kauhean kalliita siis..Eikä niistä ole huudettu tähän mennessä kuin 60e, millä en todellakaan niitä vielä myy! :) Tänään kohde siis sulkeutuu ja tuskin saan niistä haluamaani hintaa..:(

Joo, neiti se tuolla taas kaipailee..

Jadmiras ja Oonuska 1kk2vko

Vierailija
34/75 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

kirjoitan lyhyesti.eilen pitkä pätkä katosi kiitos esikoisen!

jaksamista toivon teillekin jadmiras ja eikkuli!itse olen myös aika poikki.vauva nukkunut huonosti tämän viikon niin päivin kuin öin. nukkuu sellaisia max kahden tunnin pätkiä, usein ottaa lyhyitä torkkuja, syö parin tunnein välein päivin ja öin. ei mua nämä päiväsyömiset niin stressaa, mutta yöllä hän voi herätä jopa tunnin välein syömään ja olo on kyllä aika väsynyt. lisäksi esikoinen on sairaana kotona. sitten kun vauva nukkuu, eskoinen yskii eikä saa nukuttua jne. Muuten nyt sairaana tietenkin kaipaa enemmän syliä ja sympatiaa, joten muutamia mustis-kohtauksia on ollut vauvaa kohtaan.

alussa vauva viihtyi myös paremmin itsekseen, nyt kaipaa koko ahan syliin..ilman kantoliinaa en kyllä saisi mitään tehtyä.

Rela-tippoja ollaan nyt annettu, kun tuntuu, että pikkuisella vatsaa vääntää, mutta ei tilanne ole niiden myötä ainakaan vielä muuttunut.

en muista mitä piti kommentoida.

kaikille mukavaa keskiviikkoa!

Ahava ja poitsu 1kk 2pvä

p.s. Onko teidän miehet pitäneet varpajaisia? Oma mieheni ei sellaisia halunnut esikoisen syntymänkään jälkeen pitää, mutta nyt hänen ystävänsä ovat sellaisia järjestämässä.Mä en ole ikinä ymmärtänyt tätä koko varpajaishommaa.Äidillehän jos jollekin kuuluisi kunnon juhlat järjestää.

Vierailija
35/75 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Amelie:* Mulla on erilaisia H&M imetyspaitoja, koska näissä mun ei ole mitään nauhoja, vaan ovat sellaisia kietaisumallisia (vaikea selittää, mutta tissien kohdalla on alimmassa kerroksessa reiät, joista sitten saa imetettyä vedettyä päällimmäisen kerroksen sivuun..). Tämä on kätevä ja istuva malli.

*Ahava:* Meillä mies on pitänyt varpajaisia (en nyt muista onko kaikista neljästä..). Eikä hänkään olisi välttämättä itse sellaisia niin halunnut (saati minä!), mutta lähinnä kaverit (ovat melkein itse itsensä tänne kutsuneet).. Mielestäni ovat yhtä kuin ryyppäjäiset. =/

Meillä on nyt kolme neljästä muksusta kipeenä - tosi kiva. Onnex vauvelilla ei (ainakaan vielä!) ole oireita, ja toivon sydämeni pohjasta ettei tulekaan!! Viime yö oli karsea, kolmonen heräili varmaan 100 kertaa, yht'äkkiä hänkin ihan räkäinen, yskäinen ja kurkkukipuinen, kuten kakkonen oli jo eilen. Kakkosella oli eilen myös kuumetta, ja kerran oksens. Esikoinen valittaa kurkkua, mut ei ole (vielä) räkäinen. Tuskin itsekään taudilta säästyn, toivon vaan että menis lievänä ja pikaisesti ohi! Tulee niin elävästi mieleen jo edesmenneen rakkaan mummun sanat "kyllä vaan niin kauan kelpaa, kun lapset on terveitä". Niin tosi on!

Nyt hommiin, kun tais viimein kolmonenkin hiljentyä sänkyynsä, ja vauvelikin ulos vaunuihinsa.

Minnikki taas..

Ainiin, *Jadmiras:* Jos ei kauppoja synny, niin testaa ihmeessä itse vaippoja! Jälleenmyyntiarvo kyllä säilyy, ja saatat innostua niistä! =)

Vierailija
36/75 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillin tuoreet mitat pikaisesti, neiti kun ähisee jo vaunuissa. Elikkäs pituutta oli 54,7cm ja painoa 5330g (sm 49cm,3260g). Lilli oli syntyessään puoli kiloa pienempi kuin siskonsa ja nyt saman ikäisenä jo 400g isompi ja 1,5cm pitempi :)

Vierailija
37/75 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksuja kaikille vauvojensa valvottamille :)

Meillä on tänään ollut tissi tankkaus päivä, ei se haittaa kun osuu näin päivä aikaan. Nyt tytteli onkin jo nukkunut sitten 2h putkeen...ja varmaan nukkuu tuonne lähemmäksi kuutta ennen kuin herää. Se vain kun toinen on tississä kiinni niin meidän pikku kolmonen keksii kaikkea todella järkevää, ja kun vielä kaiken lisäksi tekee kulmahampaita niin on erittäin kärttyinen ja sylin kipeä.

Imetyspaidoista on ollut juttuja, mulla on yksi Boob:in paita ja se on tosi hyvä sellainen kokomatkalta edestä aukeava malli, ne H&M paidat ovat vähän kumman mallisia...mulla kun ei tissi meinaa mahtua ulos ja se reuna painaa ikävästi imettäessä.

JB72

Vierailija
38/75 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoitan, yritän ryhdistäytyä :-)

Rota-rokotteesta: varmaan otetaan se , kun saadaan ristiäislahjaksi rahaa. Otettiin esikoisellekin. Ja tosiaan keväällähän se epidemia usein iskee.

Mulla on myös H&M:n imetyspaitoja. Jotenkin niistä on kaulus lörpsähtänyt, joten vanhimpia ei kyllä ihan julkisilla paikoilla voi käyttää. Sit ostin sikakalliin Glamourmomin imetyspaidan, joka on aika surkee. Siinä on integroidut liivit eli imetysliivejä ei tarvita vaan luukut on suoraan paidassa. Joten pesussahan se on koko ajan, kun eihän sitä voi montaa päivää pitää, kun maitoa valuu ja heti paita märkänä, kun suojuksista tulee läpi. Pitänee myydä mokoma huutiksessa :-)

Kestoista mäkin hehkuta Bumgeniusta. Tykkään myös nalle nöttösistä ja cuddlebunseista. Mutta siis ehdottomasti Bumgeniuksen taskuja suosittelen. Yhden luomu-aio:n ostin ja se kyllä falskaa aika tavalla. Meillä on kestoilu jäänyt vähiin, kun on nuo lonkkavaljaat. Eilen , kun oltiin kylässä ja vaipat loppu niin laitoin esikoisen Bumgeniuksen joka onneks sattui mukaan. Ja hyvin pelitti :-)

Tiistaina käytiin vaihtamassa valjaat isompiin. Vielä kaks viikkoa pitäis sinnitellä niiden kanssa. Siis toivottavasti saadaan ne silloin pois. Maanantaina otin valjaat pois ja kylvetin tytön. Olikin ihanaa pidellä tyttöä ihan pelkkänä. Tuntui jotenkin pieneltä... Ja tyytyväisenä vauvakin ojenteli jalkojaan ja yönkin nukkui kuin pieni possu. Nyt sitten ottaa päähän kun valjaat laitettiin takaisin, niin ei sitten viime yönä kauheesti nukkunutkaan. Häiritseekö Jaffan vauvaa nuo valjaat tai teillä oli kai jokin lasta?

Kakkajuttua oli myös. Meillä on sellainen taloudellinen vauva, joka kakkaa ehkä noin kuuden-seitsemän päivän välein. Ihan hyvä noita valjaitakin ajatellen, etteivät mene kakkaan, jos usein tulisi. Vaivaahan vauvalla on , mutta ehkä enemmän ilmavaivaa kuin tuosta pitkästä kakkavälistä johtuvaa. Koska kakkaamisen jälkeen saattaa huudella ihan samaan malliin kuin ennen sitä. Meillä käytetään Disflatyliä ja Biolatte-nimistä maitohappobakteeria. Kävin luontaistuotekaupasta ostamassa. Muutaman päivän on nyt saanut sitä, joten vaikutusta vielä odotellaan.

Oltiin tänään ulkona jatehtiin esikoisen kanssa lumiukko ja käytiin naapurissa katsomassa heppoja. Reissun jälkeen oli sitten oikea tissi vuotanut ihan kivasti. Koko paita ihan märkä. Toivottavasti ei tee nyt mitään rintatulehdusta. Harvoin mulla maito valuu, mutta nyt oli tullut reilusti enkä itse huomannut mitään.

Jaksamista vaan kaikille valvoneille!!!

Jepsis ja vauva 5 vk sekä Helmi 2v4kk zzzzzz...

Vierailija
39/75 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhellä kädellä harjotan.. poitsu tissillä, taaskin.. ois kokoajan :/

Meillä havaittavissa esikoisella mustasukkaisuutta, haluis mun syliin välillä kun imetän, ei siis aina, mut äitiä kaipaa nyt selvästi.. oon kyl ulkoilut sit sen kaa, et saa mun huomioo ja mä ulkoilmaa!

Vauvan jaa ulkoiltu varttia nyt pakkaspäivinä alkaen 2 vko:n iästä ja tänään oltiin tunti esikoisen ja vaavin kaa (..liian kauan, kääk?)

Meillä semmosta ihme tissillä heilumista, etten tie tuleeko liian vähän maitoo.. yölläkin sitä ja tuleeko sillon sitten liikaa vai oisko jotain väsymystä. Edelleen ennen yötä annettu lisämaitoo ja hyvin uppoo.. Taas vauva sai semmosen ihme kohtauksen tissillä.. Taisitte kans semmosista kirjotella joskus ekassa pinossa, et kuuluuko sitten jotenkin näin pienille?

Nyt pakko lopettaa, ei tästä tuu näin mitään.. Jaksuja kaikille väsyille!!!

Emmuli ja Mauno 2,5 vkoa

Vierailija
40/75 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista kaikille joiden vauva valvottaa... meillä on onneksi nyt nukuttu hyvin ja tänään on taas unipäivä.

Ja just kotiuduin päivystyksestä....39, 5 kuumetta ja vasen tissi TAAS kipeä. Eli rintatulehdus TAAS! Sain antibiootti kuurin ja panadolia reseptillä. Pelottaa vaan tuo lääkkeiden runsas syönti, ku imetän täysin....lääkäri kyllä sanoi, ettei vaikuta lapseen nuo lääkkeet, mut apteekissa käski tarkkailla vauvaa, jos onkin vaikka allerginen antibiootille. Ajattelin herätellä yöllä syömään ja tyhjentään rintoja jotain 2-3 tunnin välein. Ja pakko sitte vaikka käsin yöllä vähä lypsää kipua pois. Onneksi mies hoitaa nyt kaiken muun paitsi imetyksen. Ihana mies, pittää jotenkin kiittää sitä myöhemmin. (vaikka suostua siihen peittojen heilutteluun :)). (no ei vitsi)

Onneksi vauva ei hylji kipeää tissiä... ja onneksi imetys ei ihan kauheana satu...ekat hetken vain.

Lääkäri veikkas, että edellinen tulehdus(n1kk sitten) ei oo parantunu kunnolla ja siksi nyt tuli, esim kylmästä tai lypsämisestä.

ELI PITÄKÄÄ NE TISSIT LÄMPIMÄNÄ! TÄÄ EI OO KIVVAA!!!!

amelie ja Kalle taas