Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~/~/~ HEINÄHATUT viikkoon 10 ~/~/~

02.03.2009 |

Tässä pinossa kirjoittelevat äidit, joilla laskettu aika on heinäkuussa -09 :)

28.6...tanni84..................84/84.....1............................LUS

28.6...Misti.......................74/71......6.(14v-1v4kk).....Tays

1.7.....Emmi 75...............................2.(04)

1.7.....Frankie..................32/42......3.(2xt05).............Saksa

1.7.....Nanni79................79/79......2.(07)..................Kätilöopisto

1.7.....Kamom1lla...........28/26.....1..........................SATKS

1.7.....Lenni75.................75/78......2..........................Vaasan KS

1.7.....sasa79..................79/80......7.(02,03,04,05,06;08)..OYS

1.7.....Emmi69................38/39......2.(07)

1.7.....Taateliz..................81/79.....1.

2.7.....Miksuliinu.............32/34......4..........................K-S KS

2.7.....Äiti-76....................32/33......2.(1.yht)..............SAS/TYKS

2.7.....Palle72..................72/65.....3..........................Tays

3.7.....Helga 07...............................2.

3.7.....miina1980............80/75.....3.(t06,t07)..........TYKS

3.7.....amelia_82............25/26.....2.(05)

3.7.....Helga07................32/32.....2.(07)..................SAS

3.7.....liinu75...................75/75.....3.(p04,t05)..........PKKS

3.7.....Amanda81............27/30.....2.(t06).................P-KKS

4.7.....anskur...................84/82.....3.(06, 08)...........VAS

4.7.....Puunukke..............81/79....1...........................PHKS

4.7.....tiituli08...................26/28.....3..........................SatKs

4.7.....Milli76....................76/76.....3.(98,03).............tyks

4.7.....Vatsansisäinen...79/78.....1..........................TYKS

4.7.....tikru85...................85/84.....1...........................LPKS

4.7.....Jeevi......................77/74.....2...........................Sas tai Tyks

4.7.....Mirella_73............................2.

5.7.....Katja.......................27/34....3...........................SatKs

5.7.....Angie83.................25/25.....1..........................Kätilöopisto

5.7.....Suffeliisa...............................4.(1.yht)

6.7.....Aatuliina.................25/33.....2.(06).................Oulaskangas

6.7.....mp73......................73/72.....3.(91,94)............K-PKS

7.7.....La80ku..................80/83......1..........................K-HKS

7-8.7..Jenniliini...............80/76......1..........................KOKS

8.7.....Emppu 74.............................3.

8.7.....näppis84...............84/82.....4.(02,03,06)......TAYS

8.7.....NapNap................27/26......2.(t06).................Kos

8-9.7...Miiza76................................4.

9.7.....Tai.........................79/79......3.(01,02)............Jorvi

9.7.....empunmami.......26/32......2.(03)..................HYKS

10.7...AW_83..................83/79.....1...........................NKL/kättäri

10.7...Ritu79...................29/28.....1...........................TAYS

11.7...Lokamamma......................4.(p97,p99,p02).Naisten klinikka

11.7...satu.......................85/82.....1.

11.7...Tatar......................29/28.....1..........................TAYS

12.7...Munmuru..............78/78.....3..........................Kätilöopisto

12.7...Vivi81.....................83/84.....2.........................Ekks

12.7...vapsula.................................3.........................NKL

13.7...merimus...............80/84.....2.(t06)................Pkks

14.7...Suzan73...............73/75.....1..........................K-S KS

14.7...Hepeliini...............79/78.....2.(07)..................KOS

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

14.7...e69........................39/42.....3..........................Tays

15.7...Isosmurffi.............83/81.....1..........................Naistenklinikka

15.7...Agnetha................27/26.....2.(p07)................Lohjan sairaala

15.7...Niina.....................74/71.....3.(03,06).............K-S KS

15.7...Athina...................................3.(01, 03)

16.7...Nennuski.............79/84......2.........................LKS

16.7...Keiju07.................76/72......2.........................NKL

16.7...upuna...................33/32......3.........................TAYS

16.7...Miinnu...................82/79......3.(t00,p02).......TAYS

16.7...annukka-72.........72/61......4.(p90,p95,p07).TAYS

16.7...Evinia..................27/28.....1....................Kätilöopisto

17.7...Nasqu...................27/29......2.........................Kätilöopisto

17.7...RituRanska..........28/28.....1.

17.7...Anita......................33/35......2.(1.yht).............Raahe

18.7...Rosina..................36/31.....3.(1.yht)..............TYKS

18.7...Pulputtaja.............................1........................PHKS

19.7...armasäiti.............................2.

19.7...Suska74...............34/42.....2.(07)..................Tyks

19.7...mamu77...............31/31.....2.(07)..................Irlanti/Suomi

19.7...Jonsku85..............23/25.....2.(t07)................Oys

19.7...pikkukakkonenko...............2.(07)..................NKL

20.7...Jempula................29/31....3...........................Kätilöopisto

20.7...-Veruska83-.........25/26.....2.(07)..................OYS

20.7...Piitu-Miina............29/33.....5...........................Naistenklinikka tai Lohja

21.7...Bejpi......................86/85.....2...........................K-HKS

22.7...nimba...................................3.(t04,t05)

25.7...Elomasu..............76/63......3.(1.yht)

25.7...skriikka.................75/86.....5.(1.yht) ..............Salon sairaala

25.7...Pixelina.................31/32.....6...........................Hyvinkää

26.7...Weera85..............23/24.....1...........................OYS

27.7...Rachella..............35/34......2.(05)

27.7...vee-lan.................30/32.....1............................Ruotsi

27.7...riitu78...................78/71.....1............................OYS

28.7...Indifani.................77/77.....2.

29.7...Ikonka..................77/71.....3............................KYS

29.7...Misti74.................74/74.....2.(05)....................NKL

29.7...Mariia_09............77/77.....1............................NKL/Kättäri

30.7...astaliini................87/82.....1...........................Seinäjoki

30.7...Pötkö....................81/78.....2.(t05)..................Kätilöopisto

31.7...miranna..................89/86.....1.

Kirsikkasuklaa...............80/76.....2.

Puddin............................................1.

Ainoanis..........................80/82.....1...........................TAYS

Vierailija
2/61 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä viime viikon jutustelut:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Viime viikko oli meillä hiihtolomaviikko ja niin kuin Murphyn laki edellyttää, sairastellessahan se tietysti meni :/ Vatsatauti jylläsi meidänkin huushollissa liki koko viikon, joten viemäristä -ihan kirjaimellisesti- sai vetää meidän perheen lomasuunnitelmat. No, seuraavaa lomaa odotellessa :)

Neuvolassa kävin jo viikko sitten maanantaina ja siellä kaikki oli hyvin. Pissa, paineet jne. kunnossa. Hemppakin oli eka neuvolan mittauksesta noussut (!) pari pykälää, ollen nyt 138. Rautaa en siis ainakaan tarvitse :) Sf-mittaa ei mitattu vieläkään, mutta ehtiihän tuota. Navan paikkeilla kohtu joka tapauksessa oli. Vauva oli tosi aktiivinen sydänääniä kuunneltaessa ja monotteli doppleria ihan urakalla :)

Muutenkin tämä masukas on ihan kiitettävästi liikkuvaa sorttia, joka sopii kyllä mulle. Liikkeet näkyvät hyvin jo ulos päinkin, joten kotona ollaan :)

Nyt täytyy alkaa tehdä päivän hommia, meni eilinen itselläkin vähän toipilaana vielä.

Tulkaahan ahkerasti kuulumisia kertomaan :)

M ja kuutonen rv 23+1

p.s. päivitin tuohon listaan joitain ilmoitettuja muutoksia, joten katsottehan, että meni oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitettiin kaks uutta ketjua, mut sä oot nähny tän kaa niin paljon vaivaa et käytetään tätä. Kopsaan oman tekstini vaa suoraan tänne.

Hyvää uutta viikkoa kaikille.

Ei mulla ollu mitää erityistä kirjoittelin ed.pinoon illalla ja päivittelin pinon hiljaisuutta. Kukaan ei kahteen päivään kirjoittanu.

Täällä papunen pitää kovaa jumppaa koko ajan. Yöllä hän kyllä nukkui. Sama juttu ed päivänä ja yönä. Toivottavasti olis sama rytmi syntyneenäkin. No hah ei oo toivookaan..

Huomenna ollaan puolessa välissä noin virallisesti paitsi jos kärvistellään yliajalle.

Tänään mennään neuvolaan ja oon varma et painosta tulee sanomista. Kiloja on tullu yht. 6 ja sen on mulle liikaa. Toivoin et paino ois yht noussu koko raskauden aikana 10 kg.

Eipä kait tässä sitte muuta ku jaksamisia.

IS ja PAPUNEN 19+5

Vierailija
4/61 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas kirjottelemassa...

Tänään taas kirjaimellisesti mut potkittiin ylös hereille sängystä...siinä 10 korvilla. Alkaa olla aika säännölliset nuo jumppa ajat. Illalla just kun pitäs maate käydä 11-12 korvilla ja sitte aamusella jumpataan taas. Mut en valita, kiva herätä siihen...tulee jotenkin niin ihana olo kun herää pienen potkuihin. Oon heti aamusta hyvällä tuulella kun on saanut kontaktia. Päivällä tunnen liikeet harvemmin...johtuneeko edessä olevasta istukasta vai siitä että puuhailen pitkin päivää etten "ehdi" kuulostelemaan kaikkia liikkeitä vai mistä lie... Jokatapauksessa liikkeet tuntuu aina kupeissa...

Me käytiin rakennetta ultraamassa viimeviikolla ja kaikki oli oikein hyvin. Asukki oli jälleen kerran sen 5 päivää isomman kokonen, mut eivät muuttaneet la aikaa vieläkään, kun tiedetään niin tarkkaan milloin se on sisään menny.

Jalkoväliinkin kurkattiin, ja sen johdosta työnimemme James on nyt muuttunut Justiinaksi... Oli kyl niin Justinan olonen kun ei oiken suostunut kuvailtavaksi vaan meni aina piiloon ja sykkyrälle, tai sitten kättä eteen. Omapäinen - pienestä pitäen. Noh, vaikka minä poikaa enemmän toivoin, niin olen silti onnellinen että mahassa ylipäätään on kukaan ja terve! Mies on luonnollisesti "kiusoitellu" mua omahyväsenä, kun hän veikkas tyttöä...tosin ihan kuulemma vaan siksi että mä toivoin poikaa...ja nyt kun hänen veikkaus sattui oikeaan. Aina kun silittelen masua tai vähän tuuoin, että sais liiketta tuntumaan, hän leikkisästi murahtaa, että älä kiusaa hänen tyttöä =)

Huomen ois "kela" neuvola, ja parin viikon päästä mennään sitten 4d kuvaukseen. Mies odottaa ehkä innokkaammin tuota ultraa, kun harva se päivä hän huokaa, kun ei jaksaisi odottaa sitä enää... Minä sitte tietty kiusaan sitä ja sanon odottavani vielä ihan rauhassa niin saa Justiina kasvatettua sen kahvan jalkoväliinsä....eli siis minä menen hakemaan sieltä muka toista mielipidettä tähän sukupuoliasiaan =P No en vaiskaan, kuhan huuatan miestä!

Mutta sitten "vakavampiin" asioihin:

Kärsiikö kukaan muu hengenahdistuksesta?

Mulla on tullu ihan päivittäiseksi ongelmaksi...

Päivällä huohotan jo kolmen rivakkaamman askeleen jälkeen, ja iltaisin tuntuu että happi yksinkertaisesti loppuu. Joutuu haukkomaan henkeä ihan urakalla... Tuntuu ettei saa ilmaa tarpeeksi sisään eikä myöskään ulos. Makuulla tuntuu kaikista pahimmalle...ja nukkuakin pitäis. Perjantai iltana oli jo tosi paha kun alkoi korvissakin soimaan....mut enpä mennyt sitten tohtoriin kun miehen kanssa netistä lueskeltiin että on kuulemma ihan normaalia tämmönen raskauden aikana. Mut silti vaan huolestuttaa, kun eihän se hapenpuute mulle välttämättä huonoo tee, mut entäs Justiinalle....kuitenkin saman ilman varassa ollaan... Kokemuksia ja mielipiteitä asiaan ja sen kanssa elämiseen kiitos!

Mutta näillä eväillä eteenpäin!

Terv Jenniliini ja Justiina 21+6 (muistaakseni)

Vierailija
5/61 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyi edelleen olevan vanhaa tietoa tuolla ylhäällä eli 24v ollaan nyt molemmat ja la on 18.7. Synnäristä en tiiä vielä, ei olla virallisesti valittu sitä, saadaan valita kokkolan, oulun ja oulaisten välillä ehkä tuonne Oulaisiin mennään kun on lähinnä.

Vierailija
6/61 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi sitten kirjoittelut viime viikolla, ahkerasti kyllä lueskelin pinoa.

Maanantaina tuli rauhallisesti kolmekymppiä täyteen, käytiin chicosissa miehen ja lasten kanssa. Tiistaina töissä sitten supisteli kymmenen minuutin välein pari tuntia ja sitten oli vatsa kipeä vuorotellen oikealta ja vasemmalta pari tuntia. Meni kuitenkin ohi ja sain vasta keskiviikkon tkl ajan. Laitto äippäpkl:lle lähetettä ja UÄII yhteydessä katsottiin sitten tarkasti myös kohdunkaula ja istukka.Kaikki on hyvin! Olin yhtä hymyä kun lähdin ultrasta. Kyllä kieltämättä alkoi jo vähän pelottaa, kun ei ensimmäisillä odotuksilla näitä suppareita ollut ja nyt on niin paljon ja monta viikkoa jo.

Vauva teki itsestään kerää koko UÄ:n ajan ja pyöri karusellia. Oli välillä ultraajan otsa kurtussa, kun toinen niin vauhdikkaasti liikkui. Istukka on takana ja vauva pääsee potkasemaan lisä vauhtia sopivasti supistaja lihaksesta. Edelliset lapset ovat olleet pääosin pää alaspäin jo tässä vaiheessa, liikkuneet 180 astetta, ei täyttä ympyrää. On varmaan kohtu isompi tällä kertaa, tai joitain. No, kun olin innoissani ja sanoin ääneen että nyt pääsee sitten rauhassa työskentelemään ja lasten kanssa ulkoilemaan kun kaikki on hyvin alkoivat kuitenkin rauhoittelemaan, että voinnin mukaan - ei saa olla tukala olo kovin pitkään. HB 124 - eli hyvä sekin. Sukupuolenkin sanoi, mutta mies haluaa olla salaperäinen...

Tuota huohotusta liikkumisesta tulee. Kun päivällä puhuu tyäkavereiden kanssa puhelimessa mennessä autosta sisälle, monet naureskelevat luurin toisessa päässä "huomaa et olet raskaana kun huohotus vaan kuuluu". No kuuluu odotus aikaan....kohtu painaa keuhkoja jne.

Päätin noiden vaunujen kanssa, että menen lapsi messuille nyt keväällä - katson koko tarjonnan ja sitten täytyy katsoa ruotsin hinnat (kruunun kurssi kai on edelleen edullinen ja muutenkin ruotsissa on edullisempaa). Päivä risteilyllähän ehtii hyvin käydä siinä tehtaan myymälä alueella, minne pääsee satamasta suoraan bussilla. Eli vaikka viisaasti tietää, että muutaman vuoden käytetyt ovat ihan yhtä hyvät, niin kyllä ne on ihana ostaa uudetkin... täytyy miettiä...

:D

Vierailija
7/61 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänää aamulla toinen rakenneultra, kun viimeviikolla ei saatu sydäntä ja verisuonia kunnolla näkyviin.

Kaikki oli ookoo. viime viikolla epäilty eteisistukkakin todettiin vääräksi hälytykseksi, eli istukka ei olekkaan kohdunsuun päällä. Olen kyllä helpottunut tästä tiedosta.

Nyt saatiin myös parempaa kuvaa lapsen alapäästä. Poika näyttäisi olevan tulollaan.

Meillä taas mies olisi toivonut tyttöä... Isin pikku prinsessaa. Kysyin että oletko nyt kovin pettynyt, niin hän sanoi että ei, seuraavalla kerralla sitten... =)

Itselleni oli aivan sama kumpi sieltä tulee. Poikaa kyllä epäilin jo np-ultrassa, kun oli niin "pojan näköinen" jo kasvoiltaankin... =)

viikot on nyt 21+6

Sain juuri H&M pakettini, jossa on jo mamma-vaatetta. Masutuubeja ja pari paitaa. Äitiyshousuja en oo vielä hommannut, katsotaan tarviiko edes. Edelleen mahtuu farkut, ja kesällä voi sitten pitää jotain mekkoja...

Vierailija
8/61 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Athina päivittää tietojaan eli minä s-81 ja mies -80 synnytysairaala NKL

Athina ja "pikku-ukko" 20+5

Vierailija
9/61 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin nyt uskaltautuisin mukaan, kun tuo Isosmurffi niin ystävällisesti tänne kutsui ;)!

Vielä ei tarvitse kenenkään listoille lisäillä, mutta sen verran faktoja, että ikää on 27v, toista odotellaan, LA on 10.7. ja TAYSiin olisi tarkoitus mennä synnyttelemään. Esikoinen on syntynyt 12/06 ja näiden välissä on kaksi keskenmenoa, joista toinen oli viedä myös oman henkeni. Melko samanlainen on tämä raskaus ollut kuin tuo esikoisen, hieman enemmän pahoinvointia ja hieman vähemmän supistuksia, muuten aika samalla kaavalla mennään. Esikko oli itsepäinen perätilavauva ja päädyttiin suunniteltuun sektioon, joten "oikeasta" synnyttämisestä ei juuri ole kokemusta. Sektiosta toivuin tosi nopeasti ja täytyy myöntää, että melkoisesti jännittää jos tämä päättääkin olla oikeassa asennossa. Lisämaustetta elämään on tuonut miehen sairastelut ja nyt 9kk sisään on kolmas leikkaus hänellä tulossa. Melko massiivisia mahanalueen leikkauksia nuo ovat olleet, joten hieman tuo tulevaisuus jännittää.

Jenniliini oli saanut mukavia uutisia rakenneultrassa ja onnittelut tytön johdosta! Luulisin, että tuo hengenahdistus on ihan normaalia. En itsekään ole pystynyt enää moneen viikkoon kävelemään reippaasti ja tosiaan tuo makuulla olo on aika kamalaa. Toivottavasti on ohi menevää ja liittyy jotenkin tuohon verimäärän lisääntymiseen ja hapenottokyvyn samalla. Tuolla hengästymisellä kai luonto yrittää nimenomaan turvata vauvalle tarpeellisen happimäärän.

Tai:lle onnea pyöreiden vuosien täyttämisestä! Ja mukavia rakenneultra kuulumisia teilläkin. Onko jo ajatuksia siitä, millaiset vauvut olis hyvät?

La80ku, hienoa, että kaikki hyvin myös teillä! Ja saitte tietää sukupuolenkin! Onko teille kuinka mones lapsi tulossa? Kyllä se poikakin miehestä varmaan mukava on kun saa peliseuraa yms. Vähän kateellisena tässä lueskelin, että tarvitst vasta nyt äitiysvaatteita.. itse olen jo nyt norsun kokoinen.. huoh..

Mutta nyt laittamaan muksulle päiväkotivaatteita valmiiksi ja muutenkin nukkumaan päin!

Myy ja tyyppi 21+3

Vierailija
10/61 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa olen alkanut liikkeitä tuntemaan.

Tänään oli rakenneultra ja vauvalla kaikki ok. Painoa noin 300g. Istukka on edessä eli se selittää sen miksi liikkeet tuntuu niin huonosti. Ensi viikolla on neuvola ja sit pääsee kelan papereita täyttämään. Äippäpolille menen seuraavan kerran 23.4.

Isompaa autoa pitäis alkaa pikkuhiljaa katselemaan. Onko kellään kokemusta mihin autoon mahtuu kolme turvaistuinta takapenkille? Ei haluta tila-autoa vaan joku iso farmari.

Ilman insuliineja vielä jatketaan vaikka paastosokerit välillä koholla.

Niina rv 20+5

Vierailija
11/61 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas pitkästä aikaa omaa napaa kirjoittelisi. :)

Oltiin viime viikko mun vanhempien luona tytön kanssa. Hyvin meni ajomatkat, suuntaansa 256km..

Tänään olis sitten puoliväli, vaikka mä ajattelen vasta ens viikosta niin kun kuitenkin mennään yli. :)

Torstaina olis vihdoin rakenneultra! Mieskin saattaa jopa lähteä mukaan, on onneks nyt joustavat työajat.

Viime viikolla sitten mittailin isäni verensokerimittarilla arvoja ja ei vaikkuttaisi pahalla, paasto oli 4.2 ja tunti ruuasta 4.4. Jospa sitä tällä kertaa selviäisi rasituksesta. :)

Eilen sain tietää että meidän "mamma porukasta" toinen kaimani on myös raskaana, la 26.7. Olis kiva jos oltais samaan aikaan synnärillä. :)

Mut nyt aamupalalle..

Bejpi, Tiuhti 20+0 ja Eve 2v 2kk

Vierailija
12/61 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmeempiä. Tällä viikolla pitäisi käydä verivasta-ainekontrollissa, ensi viikolla neuvola ja rakenneultra.

Kiinnitin huomiota, että eikös sulla isosmurffi pitäisi olla jo 20+5 viikot (siis eilen), jos kerta la:si on 15.7.? Minulla kun on viikkoja tänään 19+6 ja olen tasan viikon sinusta jäljessä.

Vierailija
13/61 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentouttava viikonloppu takana =) Tyttö oli hoidossa mun vanhemilla ja meillä miehen kanssa laatuaikaa ;) Käytiin leffassa ja syömässä ihan rauhassa. Tultiin myöhään kotiin ja nukuttiin aamulla piiiiiitkään. Harvoin käydään ihan kaksistaan, mut kyllä se vaan tekee niin hyvää. Taille synttärionnittelut pyöreistä! Mekin tässä samalla juhlittiin mun 30-v synttäreitä, viikko sitten täytin myös...

Mistille jaksuja oksu rumban kanssa. Ne on kyllä ihan järkkyjä tauteja mokomat. Toistaseks ollaan tämä talvi selvitty kummemmitta ja täytyy vaan toivoa, ettei mikään iskekkään! *koputtaa puuta*.

Jenniliina ihmetteli hengästymistä. Täällä ilmoittautuu kohtalotoveri! Meillä on loiva ylämäki tossa kun tullaan kaupoilta kotia, siis tosi loiva. Ja mä oon ku höyryveturi tullessani rattaiden kanssa kotiin. Vauhti hidastuu 1/3 osaan ja puuskutan ja puhisen. Samoin jos vaan kävelen yhtään rivakammin alkaa hengästyttämään ihan tautisesti. Esikosta muistan, että loppuraskaudesta tuli just nukkumaan käydessä sama tunne, ettei happi riitä. Mut niinku joku sano, liittyneen siihen, että vauva ottaa oman happensa ja laittaa sit vaik puuskuttamaan, et saa tarpeeksi...

Kunnon lumimyräkkä tuolla ulkona...Olin ajatellu Hop Loppiin lähtemistä tytön kanssa, mutta ei sitten saatukkaa autoa, joten se siitä. Jospa sitä kuitenkin uskaltautuis tuonne tuiverrukseen. Tyttö tykkää ja nauttii, äiti ei ehkä niinkään, toss ilmassa...

Nimbalta piti vielä kysyä, et mistä vasta-aine kokeesta kysymys? Mullakin meno rh vasta-aine testiin mutta vasta viikoilla 26-28? Mietin vaan, et oon menossa oikeaan aikaan....?

Hepe rv 21

Vierailija
14/61 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on vähän lauhtunu ilma, otti jo päähän nuo kovat pakkaset! Aurinkoa saisi hieman olla enemmän!

Pieni korjaus tietoihin, LA on neuvolan mukaan 5.7.2009 (tuo 6.7. on vauva-laskurin mukaan).

On: Alaselkää särkenyt ja liitoskivut aika mojovia ollut. Kävin ostamassa Anita-tukiviivin, on todella hyvä. Suosittelen jos joku tuskailee selkä/liitoskipujen kanssa. Eipä muuten ihmeitä... Neuvola on vasta 25.3. eli rv 25+3 tosi tiukille menee ennenkuin saan Kelaa varten todistuksen ja työnanatajalta pitää anoa äippäloma 2kk aikaisemmin, jää 2pv aikaa hoitaa nuo kaikki =s

Täytynee valmistella paperit valmiiksi jo etukäteen.

Ihanaa kuulla, että rakenneultrat ovat menneet hyvin! Ja sukupuolenkin on moni saanut selville (kateellisena täällä....) Itse en saanut selville, vaikka yritettiin tiirailla kätilön kanssa. Ei vaan Sissi suostunut näyttämään värkkejään...!

Mukavaa päivänjatkoa!

mp73 ja Sissi rv 22+2

Vierailija
15/61 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös alkanu kovat hengästymiset/happi meinaa loppua välillä aivan kokonaan!? Todella ahsitava tunne, sekä hikoilu lisääntyny roimasti. Rytimihäiriöistä olen myös kärsinyt jo päivittäin ja välillä jopa muutamia kertoja päivässä. En tiedä pitäisi olla huolissaan asiasta. Jostakin luin että raskausaikana saattaa tulla rytmihäiriöitäkin...?

mp73 ja Sissi rv 22+2

Vierailija
16/61 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin taas liian pitkän viestin - heitti ulos sivuilta. huoh. tiivistäen ja puolet pois jättäen:

NiinaR: autobild 7/ 2007 on testattu 152 autoa, kysymys mahtuuko lastenistuimia kolme taakse. Huomioitu auton tilan lisäksi, penkin muotoilut, auton sisätilan korkeus, turvavyö pistokkeiden paikat. Siis saako lapsi itse vyön kiinni, mahtuuko selkänoja istuin 140cm selkänojalla autoon, onko lasten istuin autossa vinossa muotoilun takia. Kirjoitin äsken mihin sopii, mutta en enää... Jos joku laittaa sen yahoon pinon niin voin yrittää lähettää siihen tuon artikkelin. Tänne ei varmaan sääntöjen mukaan saa. TM:n sivuilla on vertailtu tila ja perhe autoja.

Hepeliinille onnea!

t:Tai RV 21+5

Vierailija
17/61 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta löytyi joku heikko tuntematon vasta-aine tuossa normaalissa verinäytteessä. Johtunee siitä, että sain esikoisen syntymän yhteydessä verensiirtoja. Kuopuksen kohdalla ei vasta-aineissa ollut mitään, mutta nyt siis jotain on ja sen takia mulle määrättiin kontrolli rv 20 sieltä jostain, missä tutkivat noita. Rhesustekijästä ei ole kyse, minä olen rhesus +, eli on joku muu vasta-aine. Kuopukselta kävin minäkin kontrollissa joskus rv 28 tai jotain, vaikkei tuossa kontrollissa mitään silloin ollutkaan. Tämä juuri siksi, kun olen saanut verensiirtoja.

Nyt olisin tod.näk. menossa myöhemmin tuonne kontrolliin, jos ei olisi mitään ollut, mutta kun oli, niin jo nyt. Että olet varmaan menossa ihan oikeaan aikaan :-)

Vierailija
18/61 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savon seudulta täällä äippä vm-79, joka odottelee esikoistaan. Rv tällä hetkellä 22+0 ja LA 7.7. Eilen oltiin toisessa rakenneultrassa, kun rv 20+0 ei lääkäri saanut tarpeeksi hyvää näkyvyyttä vauvan munuaisiin ja rakkoon ja, sanoi että lapsivettä olisi ollut vähänlaisesti sen takia sitten uusi rakenneultra nyt kahden viikon päähän. Nyt sitten saivat peloteltua minut liki hengiltä, kun lääkäri ei saanut kunnon näkyvyyttä vauvan pikkuaivoihin ja alkoi epäilemään, että niissä ei olisikaan kaikki kunnossa. Lääkäri halusi, että toinen lääkäri katsoo myös tilannetta ja jouduin 20 min odottelemaan omien paniikkiajatusteni kanssa aulaan toisen lääkärin ruokatunnin päättymistä. No toinen lääkäri sitten katsoi vauvan aivoja myös ja siinä hetken pyöriteltyään, pähkäiltyään ja mittailtuaan tulivat siihen tulokseen, että kaikki on kuitenkin niinkuin pitääkin, mutta vauvan asento on sellainen, että pikkuaivoista on vaikea saada mittaa. Sellaisen paniikkisiemenen kuitenkin saivat minuun istutettua, että jotenkin tuntuu kuin mikään ei olisi enää entisellään...Ei kai tässä kuitenkaan muu auta kuin uskoa tohtoritasoista erikoislääkäriä ja yrittää olla huolehtimatta.

Vauva ollut koko ajan perätilassa ja tosi alhaalla lantiossa saa nähdä osaako se ollenkaan kääntyä toisin päin, vai ennustaako tämä perätilasynnytystä.

Kyllä on paljon kaikkea mietittävää... ja kun ensimmäinen on tuntuu olo välillä suorastaan hysteeriseltä :(

Vierailija
19/61 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mulla onkin rv 20+6 tänää ja 133 päivää menny ja 133 jäljellä paitsi jos papunen haluaa asustella pidempään. Huomasin itekkin sit et oon viikon jälessä mä oon tosi hajamielinen, en yhtää ihmettelis vaikka joku päivä unohtaisin housut jalasta...

Eilen tosiaan olin sitte neuvolassa ja painoa oli tullu 3,3 kg viidessä viikossa. Tuli sanomista mut th oli kyllä tosi ystävällinen. Pitää jättää limut ja mun lemppari vichy pois kokonaan. Sokerirasitukseen meen huhtikuun alussa. Sinne menee kaikki joiden BMI on yli 27. Hemppa oli laskenu 134:stä 110:neen jotenka apteekin rautaa alan syömään.

Kiva kun tulit Myy ja kaikki muutkin uudet ja vanhat kirjoitelkaa vaa kuulumisia. Ne on mukavia lukea (ei tosin aina mut yleensä) ja antaa itelle tietoa ja huomaa ettei itellä ookkaa aina pahimmat oltavat. Ei tartte sit olla maailman napa jatkuvasti..

Eipä tässä muuta. Sais jo lumi sulaa..

Is ja papunen 20+6

Vierailija
20/61 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yahoon sähköpostilista löytyy

groups.yahoo.com/group/heinahatut2009

Autoasia kiinnostaa myös täällä näin kolmatta odottavana. Nykyiseen autoon emme sitten enää mahdu ja sitäpaitsi siinä ei edes takana ole keskellä vyötä.

Athina 20+6