Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~/~/~ HEINÄHATUT viikkoon 10 ~/~/~

02.03.2009 |

Tässä pinossa kirjoittelevat äidit, joilla laskettu aika on heinäkuussa -09 :)

28.6...tanni84..................84/84.....1............................LUS

28.6...Misti.......................74/71......6.(14v-1v4kk).....Tays

1.7.....Emmi 75...............................2.(04)

1.7.....Frankie..................32/42......3.(2xt05).............Saksa

1.7.....Nanni79................79/79......2.(07)..................Kätilöopisto

1.7.....Kamom1lla...........28/26.....1..........................SATKS

1.7.....Lenni75.................75/78......2..........................Vaasan KS

1.7.....sasa79..................79/80......7.(02,03,04,05,06;08)..OYS

1.7.....Emmi69................38/39......2.(07)

1.7.....Taateliz..................81/79.....1.

2.7.....Miksuliinu.............32/34......4..........................K-S KS

2.7.....Äiti-76....................32/33......2.(1.yht)..............SAS/TYKS

2.7.....Palle72..................72/65.....3..........................Tays

3.7.....Helga 07...............................2.

3.7.....miina1980............80/75.....3.(t06,t07)..........TYKS

3.7.....amelia_82............25/26.....2.(05)

3.7.....Helga07................32/32.....2.(07)..................SAS

3.7.....liinu75...................75/75.....3.(p04,t05)..........PKKS

3.7.....Amanda81............27/30.....2.(t06).................P-KKS

4.7.....anskur...................84/82.....3.(06, 08)...........VAS

4.7.....Puunukke..............81/79....1...........................PHKS

4.7.....tiituli08...................26/28.....3..........................SatKs

4.7.....Milli76....................76/76.....3.(98,03).............tyks

4.7.....Vatsansisäinen...79/78.....1..........................TYKS

4.7.....tikru85...................85/84.....1...........................LPKS

4.7.....Jeevi......................77/74.....2...........................Sas tai Tyks

4.7.....Mirella_73............................2.

5.7.....Katja.......................27/34....3...........................SatKs

5.7.....Angie83.................25/25.....1..........................Kätilöopisto

5.7.....Suffeliisa...............................4.(1.yht)

6.7.....Aatuliina.................25/33.....2.(06).................Oulaskangas

6.7.....mp73......................73/72.....3.(91,94)............K-PKS

7.7.....La80ku..................80/83......1..........................K-HKS

7-8.7..Jenniliini...............80/76......1..........................KOKS

8.7.....Emppu 74.............................3.

8.7.....näppis84...............84/82.....4.(02,03,06)......TAYS

8.7.....NapNap................27/26......2.(t06).................Kos

8-9.7...Miiza76................................4.

9.7.....Tai.........................79/79......3.(01,02)............Jorvi

9.7.....empunmami.......26/32......2.(03)..................HYKS

10.7...AW_83..................83/79.....1...........................NKL/kättäri

10.7...Ritu79...................29/28.....1...........................TAYS

11.7...Lokamamma......................4.(p97,p99,p02).Naisten klinikka

11.7...satu.......................85/82.....1.

11.7...Tatar......................29/28.....1..........................TAYS

12.7...Munmuru..............78/78.....3..........................Kätilöopisto

12.7...Vivi81.....................83/84.....2.........................Ekks

12.7...vapsula.................................3.........................NKL

13.7...merimus...............80/84.....2.(t06)................Pkks

14.7...Suzan73...............73/75.....1..........................K-S KS

14.7...Hepeliini...............79/78.....2.(07)..................KOS

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko viel tulla laittaa mun mitat. Vatsaympärys navan kohtaa ennen odotusta 108 cm ja nyt 113,5cm ja ed. päivänä neuvolassa se kohdun pohjan korkeus 16 cm joten meillä miksu on 10 cm eroa!! Oot tosin kaks viikkoo mua edellä ja mulle tulee se eka.

Vierailija
42/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrassa käyty ja kaikki ok. Tyttö näyttäisi meille olevan tulossa :) mutta eihän se 100% varmaa ole.

Jotkut ne vaan mahtuu vielä tavallisiin vaatteisiin :0, mulla ollut äippähousut käytössä jo kuukauden. Nyt on maha taas ihan selvästi kasvanut, alkaa olla aika iso. Paino ei ole onneksi noussut kun n. 3kg.

Tosin ei mullakaan ekassa raskaudessa maha vielä näillä viikoilla juurikaan näkynyt.

Vauva tuntuu olevan melko rauhallinen tapaus, liikkeitä tuntuu, mutta kerrallaan eivät kestä pitkään. Aamulla ja iltaisin kaikkein tuntuu eniten. Nyt on alkanut näkyä potkut myös mahan ulkopuolelle.

Mua supistelee aika usein silleen kivuttomasti. Ei kuulemma ole vaarallista, mutta aika epämielyttävää välillä. Lisäksi vauvan majailee tosi alhaalla, joten välillä on tukalaa olla, ja vessassa saa rampata ihan jatkuvasti.

Vielä loppuun kysymys: Tietäisikö joku mistä saa isokokoisia rintaliivejä, mulla normaalisti kuppikoko D ja nyt on rinnat sen verran turvonneet että ei vanhat rintsikat oikein sovi enää. Tilasin h&m:lta E-koon imetysrintsikat, mutta nekin on siinä ja siinä että sopivat.

Ja varmasti kun sitten kun maito nousee rintoihin niin ovat vielä isommat :S

No pitää nyt nauttia näistä kiinteistä ja runsaista muodoista kun sitten imetyksen jälkeen taas surettaa tyjiltä tuntuvat rukkasen tissien tilalla :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

21+3

Vierailija
44/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä uskalla mitata mahan ympärystä en sitten millään :-) Se on iso !! Ylipainoa mulla toki oli jo lähtökohtaisestikin, mutta kyllä tuo maha on vaan pullahtanut niin että, päivittäin kysytään joko olen jo äippälomalla !

6 kg on tullut painoa ehkä 7kg, viimeeksi yli 20 kaikkiaan. Olen tosissaan yrittänyt katoa mitä suuhun pistän, mutta eipä tuo tunnu paljoa auttavan. Syksyllä ostetut farkut kuitenkin mahtui, eikä edes soineet päällä. Matalaa mallia ovat, joten mahtuvat, mutta sen verran painaa alavatsaa ettei viitsi pitää.

Tuo hengästyttäminen on ärsyttävää, sitä on täälläkin. Normaalisti lepopulssi on meikäläisellä noin 60, nyt yli 80 - että ei kai ihme jos vähän puuskututtaa kun jotain yrittää tehdä.

Neuvolaa pitais taas varailla kenties ens viikolle, lääkärineuvola sekä sokerirasitus edessä maaliskuussa vielä.

Pikkumies on kova menijä, potkuja satelee jo välillä niin että melkein sattuu. Perätilassa tuntuu viihtyvän miltei koko ajan, koska kaikki potkut kohdistuvat tuohoin virtsarakon/häpyluun seudulle. Ilkeän tuntuista. Esikoiselta ei sellaista kokemusta siis kyllä ole ollenkaan, oli koko ajan oikein päin toisin kun tämä.

Mirella & pikku-ukko rv 23

Vierailija
45/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä ennen nukkumaan menoa tulla käväsemään netissä seurana suklaalevy ;)

Hengästymistä on myös mulla. Ihan pienissä ja rauhallisissa kävelylenkeissäkin tuntuu et hengästyy todella helposti. Samoin alkaa olemaan jo sen verran ahdas olo ettei tule syötyä niin usein ja niin suuria määriä mitä vielä joitain viikkoja sitten.

Samoin 8h istuminen työpäivisin alkaa olla jo välillä tukalaa. Viime raskaudessa tein istumatyötä ihan äitiysloman alkamiseen saakka eikä yhtään tuntunut pahalta. Toisin kuin nyt. Mut silti nautin tästä odotuksesta :)

Neuvolassa kävin tänään. Hemoglobiini on taas laskenut viime kerrasta oli nyt 112. Edellis kerralla sainkin jo rautatabletteja mut söin niitä vain alkuun ja lopetin sitten. Mut nyt pitää päivittäin yrittää muistaa ottaa. Joka aamu kyllä otan tuon multitabsin joka tarkoitettu raskaanaoleville.

Painoa oli muutama kilo jälleen tullut. Ja sf-mitta oli 21. Kuukaus sitten vielä olin sf mitassa ihan alakäyrillä mut nyt sen verran kasvanut et yläkäyrillä mennään.

Vauvan syke oli 160 ja muutaman kerran potkaisi tuota dobleriakin ku sydänääniä kuunneltiin.

Mekin muutetaan tämän kuun loppupuolella tai ens kuun alussa joten kaikki vähäinen vapaa aika menee pakatessa. Nyt sitten tämä kuukaus asutaan täällä pahvilaatikoiden keskellä. Kyllä niin odotan että pääsee uuteen kotiin. Onneks on parin viikon päästä talviloma jos sitten sais pojan hoitoon mammalle ja pappalle hetkeks ni sais ihan rauhassa pakkailla ja siivoilla niin sais jotain aikaseksikin ku ei koko ajan oo pikkuapulainen touhuamassa vieressä ja purkamassa niitä tavaroita mitä ite saa pakattua.

Jeevi rv 22+4

Vierailija
46/61 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tervetuloatoivotuksista Miksuliinu (halaus)!

Oli ihan pakko mittailla omaa ympärystää kun siihen innostitte Isosmurffin kanssa. En löytänyt tähän hätään muuta kuin rullamitan ja se saa kelvata. Mulla mahan ympärys on nyt 90cm, mitä se on normaalisti niin en tiedä mutta voin kertoa, että huomattavasti vähemmän. Omasta mielestäni tämä on kammottavan iso ja olen jo joulusta asti käyttänyt äitiysvaatteita.. jotkut silti vielä sanovat, että he vähän katsoivat tuota mahan seutua, mutta eivät uskaltaneet kysyä mitään. Laihduin tuossa kesän aikana 10kg (entisten raskauksien jämät) ja nyt moni varmaan epäilee minun lihoneen uudestaan. Hassua kyllä maha on aivan erilainen kuin esikoisesta. Nyt se näyttää lähinnä siltä, että joku olisi liimannut tuollaisen etu-ulokkeen tuohon, vyötärö ja kaikki tuntuvat olevan paikallaan. Huomenna on neuvola ja tuo sf-mitta vähän hirvittää, tuntuu tuo kohdunpohja nimittäin selvästi navan yläpuolella..

Olipas paljon omaa napaa. Ja lisää tulee! ;)! Eilinen kaatuminen onneksi vaan säikäytti ja sai paikat kipeiksi. On onneksi vapaa päivä ja nousin vasta (kunnolla) yhdeltätoista, toki ensimmäinen herätys oli jo kuudelta ja kävin viemässä muksun hoitoon, sitten takaisin lepäämään.

Mukavaa päivää kaikille!

-Myy 21+6

Vierailija
47/61 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mulla toivoa parantumisesta. Viimeviestiin ei tullu kirjoitettuakaan omasta voinnista, mutta minulla ollut jo reilun 2 viikkoa yskää ja nuhaa ja nyt viimepäivinä pahentunut niin, että pari kertaa yskiessä oikein yökkö tullut ja keuhkoputkista oikein itse kuulee pihinät. Eilen sitten kävin yksityisellä lääkärillä, kun en jaksanut lähteä päivystykseen jonottelemaan ja ab-kuurille lääkäri määräsi. Kefalosporiinia määräsi, jonka pitäisi sopia myös vauvalle eli luokitellaan noihin turvallisiin antibiootteihin. Lääkäri oli sitä mieltä, että kuuri on aloitettava, ettei yskä painu keuhkoihin saakka, nyt jo aivan keuhkoputkien alaosista vinkunat kuului. No kyllä tää tästä varmaan menee, kun jaksaa vielä muutaman päivän lepäillä. Alkaa vaan täällä kotona seinät kaatua päälle, kun ei oikein mitään tekemistä ole, kun ei voi minnekään ulos juoksentelemaan lähteä. Saikulla ja vapailla ollut koko viikon ja saikkua nyt sit vielä sunnuntaihin saakka.

Onneksi Myy et loukannut itseäsi kaatuessasi :)

Täällä oli puhetta masuasukkien umirytmeistä... meillä ainakin ihan selkeästi illalla herää kovasti mellastamaan klo 21-23 ja aamulla sitten 7-8 välillä, kun mies on lähdössä töihin tai jos itse on lähdössä, niin aamupalalla myös potkut tuntuu. Muuten sitten potkuja tuntuu silloin tällöin pitkin päivää ja yleensä silloin, kun itse pysähtyy johonkin paikalleen istuskelemaan.

Minulla oli tuo kohdun pohjan korkeus edellisessä neuvolassa 16 cm (rv 18+3) ja nyt viikolla 21+6 korkeus oli 19 cm eli tuossa keskikäyrällä mennään sen suhteen. Rakenneultrassa 21+6 vauva painoi 400 g eli paino vastasi viikkoja, mutta mitään jättiläistä meille ei varmaan tule. Tosin vanhemmatkin on aika pieniä, joten kehempä tuosta vauvelista nyt sitten kovin suuri kasvaisi :)

Tuosta isyysloma-asiasta... olkaa onnellisia, jos teillä miehet pystyy pitämään pitkiä lomia. Minun miehellä on oma yritys ja lomia pystyy kyllä pitämään, mutta ei kovin pitkiä pätkiä kerrallaan, kun on taattava lomat muillekin ja yritystä ei kuitenkaan voi laittaa kiinni kesäksi. Pienyrittäjän ongelmia... lyhyet lomat ja pitkät työpäivät X-(

No ehkä tässä on jo kerrakseen mun kuulumisia... kivaa kun pääsin tänne mukaan!

Mukavaa päivää kaikille ja aurinkoa elämään :)

Listaan voi lisätä...että mun synnytyssairaala on KYS ja mun syntymävuosi siis -79 ja miehen -75

Vierailija
48/61 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nyt sitten innostuin mittailemaan tota vatsan ympärystä ja oli tällä hetkellä 101 cm tosta navan kohdalta mitattuna. Ennen raskautta se keikkui siinä 88 cm:n kieppeillä.

- Mirable ja masunasukki 22+2

Vierailija
49/61 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhauttaa kun en saa viestiä oikeeseen paikkaan..blaah.

Kiitos vastauksista tuota rytmiä koskien! Oli kiva kuulla muiden ajoista.

Mulla tosiaankin illalla nukkumaan mentäessä pipana riehuu mahassa ja sitten herää joskus aamuyöstä 5-6 aikaan ja sitten ei saa kyllä mitenkään unta enään. Ihan väsyneeksi sitä tulee. Joskus kuulin että vauva saattaa syntyä niihin aikaan kun rytmiherättää yöllä...meillä tais mennä edellinen synnytysaika lähelle noita öisiä aikoja jos muistan oikein.

Kääk, en ole yhtään mittaillut masuani. Viimeksi neuvolassa painoa oli tullut vain jotain 300grammaa eli ei paljon mitään. Hmmm...ehkä mittailen vasta hiukan myöhemmin. Normaaleita housuja kyl ei voi pitää enään joten ostin semmoset trikoohousut missä ei ole sepalusta tai nappeja. Niillä mennään ainakin hetken vielä. :)

Lantio tukivyötä olen joutunut käyttämään mutta vatsavyötä en ole vielä ottanut käyttöön. Onko muilla täällä jotain sairautta tai reumaa jonka takia joutuisi syömään lääkkeitä?

AW oli menossa Haikaranpesään jos siellä on tilaa. Mekin yritetään uudestaan sinne. Eka synnytys oli sillä osastolla ja tykättiin kovasti!

Seuraavalla viikolla toinen ultra, sitä odotellessa. Kuinka moni muuten aikoo ottaa selvää sukupuolen? Jotkut onkin ottanut jo selvää.

Raskausvko: 19+3

:D

Vierailija
50/61 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkaus: Meillä on 2007 pakkaus, mutta vielä harkinnassa on otetaanko kakkoselle omansa. 140 euroa vrs. 280 euroa painaa jonkin verran. Ei 140 eurolla paljon ostella, yhdet toppa-/välikelihaalarit ja ja joitakin body tms.. Jos pakettiin päädytään, mennee osa tavaroista kiertoon/myyntiin.

Haalareista puheen ollen ostin esikolle tänään haalarin kevääksi/syksyksi ja samalla tarttui mukaan tulokkaalle toppahaalari, heh etuajassa! Pari asustetta hankin jo eilen masuasukille sekä aiemmin rintarepun, jolla voi tarvittaessa kantaa esikkoa selässä. Edellä mainittujen lisäksi meillä on vauvan vaatteita tytön peruilta laatikko tolkulla.

Tuplarattaista: meille hankitaan kyllä ja merkki/malli todennäköisesti selvä. Katsotaan nyt mistä ostetaan. Hankitaan päädyttiin, koska tuskin kaksivuotias aina jaksaa "lautailla" tai kävellä.

Tuohon sukupuoliasiaan sen verran kommentoisin, että itse veikkaisin ensisijaisesti tyttöä, jos sukupuolesta ei saa varmuutta ultrassa ja sitä on yritetty hyvä tovi selvittää. Tietysti välillä vauvan asento saattaa estää näkyvyyden täysin. Veikkaus on VAIN näppituntumaa, joten älköön kukaan sen perusteella ostako vaaleanpunaisia vaatteita tms.. :D

pikku2? & napsukka 20+4

Vierailija
51/61 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin minäkin mittaamaan *vatsan ympäryksen* ja samat lukemat kuin mirablella: nyt 101 cm ja ennen raskautta oli alle 90, mutta yli 80 cm. hurjaa :) No, meneehän se sf-mittakin yläkäyrillä. Varmaan samanlainen jumbomaha odotettavissa kuin esikoisesta: sf mitta oli silloin viikolla 35 sen mitä se on keskikäyrällä viikoilla 40 ja vatsa kasvoi tasaiseen tahtiin koko raskauden. Muistan miten kipeä olin ison mahani kanssa kun liikkuminen ja nukkuminen oli niiin vaikeaa. Synnytys oli suuri helpotus senkin vuoksi, että pääsi eroon jättimahasta!

*Äitiyspakkauksesta* vielä: haluaisin niin tietää miltä näyttää tämän vuoden pakkaus, ennen kuin sitä hakee. Kun ei tiedä saako 2008 vai 2009 pakkauksen. Nykyinen vuoden 2008 pakkaus on ihan kiva. Mutta jos "otan sian säkissä" eli otan äitiyspakkauksen tietämättä uuden värejä ja saankin sen uuden, enkä pidäkään sen vaatteista niin sitten harmittaa. Kun ihan vaatteiden ulkonäön perusteella pakkauksen kuitenkin valitsen, jos ei värit miellytä niin ottaisin sitten rahana. Olipa vaikeasti selitetty, toivottavsti tajusitte :)

Muutaman pienen bodyn jo ostinkin, meillä kun vaan on tytön vaatteita eikä viitsi poikaa vaaleanpunaiseen pukea :)

Mutta nyt tää painuu sohvalle Lostin pariin ja sitten nukkumaan. Takana taas "kevyt" 12 tunnin työpäivä, onneks enää pari kuukautta lomaan! No, saapahan suurempaa äitiysrahaa kun nyt niin paljon ylitöitä.

Nasqu ja poju 20+6 sekä tyttö 06/06

Vierailija
52/61 |
05.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola. Sain kelan papereita täytettäväksi, ja raskaustodistuksen, joka pitää viedä töihin kun mulla työnantaja maksaa sen 3kk palkan.

Nyt en ole varma että pitäisikö mun silti lähettää toi kelan paperi kelaan ilman sitä todistusta... Täytyy selvitellä.

Melko varmasti tulee kuulemma 2009 äitiyspakkaus, jonka kuvia ei kyllä vieläkään ole kelan sivuilla.

Ja terkkari kertoi myös että rotavirusrokote saadaan ilmaiseksi! Se tulee siis tämän vuoden syyskuussa rokotusohjelmaan, ja meidän vauva voi ottaa sen silloin. Ennen syyskuuta se maksaa jotain 150€

Tosi hyvä juttu!

Onnittelen myös itseäni loistavasta ajankohdasta saada lapsi =) Ehdin pitämään kesälomani vielä ennen ä-loman alkamista, eli tulee vähän pidempi loma. (en kyllä suunnitellut tätä etukäteen) =D

Joku kyseli isoista rintsikoista. KappAhlin XLNT-osastolla oli aika hyviä. Mulla on normaalisti C tai D, nyt ostin tuplaD.t siinä XLNT mallistossa on hyvän tukevia liivejä. En tiedä onko imetysmalleja tosin, ite ostin ihan tavalliset.

Sitten tietty varmaan ihan alusvaatekaupoista saa isompiakin kokoja.

Nyt täytyy mennä katsoon Lostia!

Vierailija
53/61 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo monena päivänä alottanu kirjottamisen, mut aina on tullu joku keskeytys...jos nyt saisin sitten valmihiksi asti. Uusia kirjoittelijoitakin on tällä viikolla ilmestynyt useampia, Kiva! Mukava lukea muiden kuulumisia, vaikken itse mikään kauhian aktiivinen kirjottelija olekkaan.

Meilläkin maanantaina oli rakenneultra. Kaikki onneksi vieläkin näytti hyvältä ja kovasti oli nykeröinen kasvanut. 440g oli painoarvio! Muuten ultraajaksi sattui aika hiljainen lääkäri, joka ei paljoa puhunut. Mutta kaiken olennaisen kuitenkin. Sukupuolesta ei edes näkyvyyttä kyselty, kun meillähän oli niin, että mies ei sitä halua tietää. Poika olo minulla kyllä on edelleen :) mutta sen näkee sitten. Seuraavan kerran ultraillaankin sitten vasta viikolla 32, jollei mitään ongelmia ilmaannu. Oudon pitkä aika siihen kyllä on, kun tähän asti kuitenkin vähintään 4 viikon välein ultrailtu.

Neuvola olis ens viikolla, jolloin kelan paperit kai saan. Pakkausta emme kai ota, kun esikoisen pakkaus on käyttämättömänä varastossa odottelemassa. Ostetaan sitten jotain tarpeellista sillä rahalla, vaikkei sillä nyt paljoa saakkaan. Ja tosi paljon tavaraa saamme siskoltani, joka viime kesänä sai kolmannen ja kuulemma viimeisen lapsensa :) sieltä löytyy sekä pojan, että tytön kampetta.

Ohhoh sain nyt ainakin jottain kirjotettua ilman keskeytyksiä :) Kivaa viikonloppua kaikille!

meriimus 21+4

Vierailija
54/61 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen raskautta koko 70-75 E nyt 80-85 H-I. Bebessistä oon löytäny muutamat imetysliivit joita käytän jo nyt. Eivät kyl sovi ueheiluun. Netistä löysin Carriwellin äitiystoppeja jotka ihan hyviä. Tukevia on vaikea löytää. Pitäis käydä viel Beluassa. Ehkä tavallisia rintsikoit löytää alusvaateliikkeist mut äitiysliivejä vaikeet löytää.. Ite en oo ikinä saanu tavallisista kaupoista liivejä. Aina menee vähintään 50 euroa... Olkaa ilosia pienistä rinnoista..

Tässäpä tätä..

Is 21+2

Vierailija
55/61 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalta kotiuduttu, nyt on kesä look päässä. Leikkasin aikasta lyhyeks ja otin raitoja. Rentouttava parituntinen takana=)

Vointi täällä ok, kaveri jumppaa mahassa aktiivisesti. Nyt tuntuu liikkeet jo päivälläkin ja ihan seistessä. Mukavaa! Tuntuu paremmin kun esikoisesta aikanaan.

Tuplarattaista oli puhetta ollut. Mekin vähän kahden vaiheilla. Esikoisella vielä käytössä Brion Duo Kombit tjn:n siis yhdistelmävaunut, irrotettavalla koppaosalla. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä, tyttö tykkäs nukkua koppaosassa 1-v asti. Kesällä oli koppa toimiva, kun oli tarpeeks tilava. Niin siis päätyiskö nyt sit seisomalautaan vai pitäskö harkita niitä tuplia. Aattelin, et jos kattois miten lähtee menemään ja hankkii sit jos kokee tarpeelliksesk. Lauta tuntuis vain nyt äkkiseltään pienemmältä investoinnilta, eikä varastotilaakaan ole liikaa....mutta vielä voi mieli muuttua ;)

Nimballe kiitokset selvennyksestä vasta-ainetestiin liittyen. Musta tuntuu, että oon ravannu muutaman viikon välein verikokeissa. Mul on kilpparin vajaatoiminta ja oon senkin tiimoilta siis juossut kontrolleissa. Mut luotan nyt siis noihin saamiini ohjeisiin.

NiinaR:llä oli ollut pelottaviakin hetkiä, mutta onneks kaikki vuotojen suhteen hyvin.

Myy olit vetänyt lahjakkaasti lipat, onneks ei sattunut pahemmin!

Isosmurffi oli käynyt bebesissä liiviostoksilla. Mäkin kävin tutustumassa viime lauantaina valikoimaan, mutta oli sit kiire leffaan niin en ehtinyt enempää. Pitäs tehdä uus rekti piakkoin.

Kiva tosiaan, et uusia "naamoja" on liittyny joukkoon mahakkaaseen =) Tulee keskusteluihinkin lisää vilkkautta. Itekkään en tosin ehdi joka päivä koneelle, mut ku meit on useempi, ehtii ehkä joku aina piipahtamaan...

Hepe rv 21+3

Vierailija
56/61 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ajattelin mitata vatsan ympäryksen, joka oli 85 cm. Ennen raskautta 69 cm, eli on se kasvanut. Ens viikolla saa sf mitan, kun on neuvola. Esikoisen aikana sf oli rv 23+1, 20cm. Mulla myös potkut tuntuu reilusti navan yläpuolella. Monet kysyy oonko varma et siellä on yks ja luulee mun olevan jo pidemmällä.

Myy muistan kun kirjoittelit alussa tänne. Oon myös seuraillut keskusteluanne haahuissa. Itse en oo sinne saanut aikaiseksi kirjoitettua koskaan, vaikka siellä huolet tuntuu olevan kaikilla samoja viikoista riippumatta. Se on helppo ymmärtää toista saman kokenutta.

Mulla noi liivi ongelmat on melkeimpä toisin päin. Imetysliiveistä ei tunnu löytyvän tarpeeksi pieniä, ehkä ne tästä vielä kasvaa, kun maidot nousee rintoihin.

Miten muut ootte intoutuneet ostelemaan vauvalle tarvikkeita? Itse oon ostanut muutaman vaatteen. Ei oikein uskalla hankkia mitään vielä, kun on pari ikävää kokemusta takana. Onneks meillä on esikoisen jäljiltä aika paljon säästössä varsinkin isoja hankintoja.

Niin ja minkä merkkinen tukivyö olisi hyvä? Esikoisen aikana mulla ei sellasta ollut, eli ei oo minkäännäköistä kokemusta. Puristaako ne? Mulla mammahousujen se trikoo-osan yläreuna painaa ikävästi mahaa varsinkin loppupäivästä ja vauva yleensä potkii juuri siihen kohtaan.

Mulle kaikki makea maistuu, pelkään että neuvolassa on sokeria virtsassa. Esikoisen aikana oli kerran ja laittoivat mut rasitukseen, mut kun en pystynyt juomaan sitä litkua tarpeeks nopeasti eivät pystyneet testiä tekemään. Paino ei oo noussu, kun pari kiloa lähtöpainosta.

Ekassa raskaudessa ei ollut näin paljon kolotuksia, kun tässä. Enkä ollut yhtään näin neuroottinen (johtuu osaksi keskenmenoista). Kuten esim. säteily, lisäaineet, kemikaalit ym. kaikkea sitä yrittää välttää, ehkä liikaakin. Luulis et tokan kanssa olo ois rennompi, mut ei näemmä ainakaan mun kohdalla...

Mukavaa, kun meitä on paljon ja moni pysynyt matkassa mukana, vaikka säikähdyksiä monella ollut matkan varrella.

Hepeliini oli päässyt kampaajalle =), kyllä sellaisia rentoutushetkiä varsinkin näin raskaana ollessa tarvitsee.

Ihanaa kun on viikonloppu ja saa levätä, mukavaa viikonloppua! Oho, onpas kello jo paljon nyt nukkumaan...

AW ja rv 22+0 (olin viimeks päivän edellä)

Vierailija
57/61 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä piti tulla käymään koneella ennen viikonlopun viettoon lähtöä ja kun sai tuon miehen ylös sängystä ;)! Oli eilen pelaamassa pokeria kavereiden kanssa ja kotiutui vasta aamuyöntunteina. Ei kyllä käynyt aamulla kateeksi, vaikka saikin nukkua pitkään. Meillä muksu nimittäin nousee puoli seitsemältä arkena ja viikonloppuna, ja ei täällä kukaan nuku sen jälkeen ;)!

Hepeliini oli käynyt kampaajalla.. huoh, oli varmaan ihanaa. Munkin pitäisi ehkä mennä edellisestä kerrasta kun on aikaa. Viimeksi äiti leikkasi ja värjäsi tukan marraskuussa (!!). Mutta mihinkäs täällä nyt ehtisi..

AW: se on hassua miten rennosti sitä otti esikoisen aikana ja nyt ainakin itse olen 24/7 jotenkin huolissani ;)! Toisaalta, onneksi on tuo esikko pitämässä ajatukset jossain muualla. Hei, meillähän on samat viikot!! Enpä ole tuota ennen huomannutkaan. Vauvatavaroista vielä, että kirpputori ja huutonet ostoksia olen harrastanut eli ihan pienimpiä vaatteita olen ostellut. Viimeksi oli kaikki miltei lainatavaraa tuonne 68cm asti, mutta nyt sukuun on syntymässä toinenkin vauva kuukauden sisään milei, ja juuri heiltä meillä oli noita vaatteita lainassa, joten olen ollut hyvissä ajoin liikkeellä. Jos käy hullusti niin saa muksu sitten nukeillensa roppakaupalla vaatteita. Muuten ei mitään tarvitse ostaa, kaikki on vielä esikolta tallessa. Ja pakkaus me otetaan ehdottomasti. Tykkään tuollaisista klassisista vauvanvaatteista ja olenkin kirpputoreilta kerrännyt muidenkin vuosien pakkauksista paljon vaatteita.

Neuvolakuulumisia vielä sen verran, että sf-mitta huiteli yläkäyrillä ollen 21cm, painoa raskauden alusta 10kg (!!) sykkeet 153. Meillä muksu perätilassa, kuten esikkokin, saa nähdä on yhtä itsepäinen kuin siskonsa ja pysyy loppuun asti siten..

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Myy 22+1

Vierailija
58/61 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masussa kaikki hyvin. Liikkeet alkaneet pikkuhiljaa tuntumaan paremmin.

Minä en ajatellut ottaa äippäpakkausta. Otin esikoiselta, mutta kakkoselle en enään ottanut. Meillä apljon vaatteita kahden tytön jäljiltä, mutta jos tulokas on poika, niin sit pääsee ostelemaan uusia vaatteita. Muutamia neutraalin värisiä vaatteita olen ostanut kirpparilta ja myös uutena. Sitteri meidän täytyy ostaa, kun vanha on mennyt rikki.

Me päädyttiin ostamaan myös tuplat vaikka vauvan ja kakkosen ikäeroksi tulee 2v 10kk. Esikoinen aloittaa syksyllä eskarin ja joudun häntä sinne kävellen kuskaamaan ja hakemaan pois. Ajattelin, että pääsen helpommalla, kun saan kakkosen välillä kyytiin istumaan. Ei välttämättä seisomalaudalla hyvin viihdy. Käytiin jo tänään ostamassa Carenan Duoble Swingit. Halusin erilliset kuomut vauvalle ja kakkoselle, koska kakkonen ei kunnolla enään mahdu kuomun alle eikä siellä myöskään hyvin viihdy ja vauva taas olisi hyvä saada juomun alle suojaan. Nämä oli melkein ainoat missä on kaksi kuomua.

Ensi viikolla on torstaina neuvola ja saan sit kelan paperit täytettäväksi.

Niina rv 21+3

Vierailija
59/61 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispas ihanaa päästä kampaajalle, niinkuin Hepeliini :) Minä vain itse värjasin tukan pari viikkoa sitten ja leikkelin sitten myös etutukkaa. Tuli tosin ihan kiva väri ja muutenkin ok, mutta olis se niin ihan rentouttavaa, kun joku muu laittaisi tukkaa.

Tänään olisi kaverin tupaantuliaiset ja kovasti yritän suggestoida täällä itseäni flunssattomaan tilaan, että voisin mennä edes piipahtamaan. Kaveri jolla tuparit on on myös raskaana taitaa olla viikolla 19, joten siinä mielessä on mukavaa mennä tupareihin, kun tietää, että siellä ei kaikki ota viinaksia. Mieskin lupasi lähteä mukaan... tosi kivaa :) Nykyän niin vähän yhdessä tulee missään käytyä.

Kuopion suunnalla olisi ihana ulkoiluilma, mutta minä vaan kaihoisasti ikkunasta katselen ja haaveilen lenkille lähdöstä. Äsken koiran kanssa hieman ulkoilin ja jo se otti niin henkeen, että yskiä sai todella rankasti. No ei kai tämä flunssa ja yskä voi ikuisuutta kestää, kun nyt jo kolmas viikko menossa. Niin minulla on miehen lisäksi vauvanodotuskaverina 5-vuotias kääpiövillakoira tyttö, joka on oikein mamin lellillikki :)

Noista hankinnoista... me ostettiin tuossa jo joku viikko sitten Gesslein:in yhdistelmät ja sitten Brion turvakaukalo sillä easy fix jalustalla. Miehen siskolta saadaan sänky vauvalle ja hoitopöydäksi kelpaava kaappi on jo valmiina. Äitiyspakkausta varten hakemuksen kelalle vein viikolla, taitaa tulla tuo 2008 pakkaus, koska niitä ilmeisesti on vielä jäljellä. Mitään vaatteita en ole vielä hankkinut, kun olen ajatellut että niitä ehtii vielä hankkia ja jotakin on tulossa myös sukulaisilta ja tutuilta.

Myyllä vauva perätilassa ja niin se on ollut minullakin kummassakin kahdessa rakenneultrassa ja potkut tuntuu pääasiassa todella alhaalla ja jopa välillä ihan kipeästi tuolla rakon seudussa. Kävellessäkin välillä tuntuu oikein painon tunnetta alamahassa, joten ipanainen se siellä varmaa köllöttelee ihan pylly minun lantiossa, niinkuin ultrissa on näkynytkin. Kuitenkin toivoa on siitä, että hän välillä kääntyy muihinkin asentoihin, sillä yhtenä iltana kävin röntgenhoitajakaverin luona entisellä työpaikallani ja katsottiin sitten vauvaa Uä:llä. Siinä ultratessa vauva teki yht'äkkiä kuperkeikan ja nosti pyllyn suoraan ylöspäin. Siinä se sitten lekotteli pylly suoraan taivasta kohti ja pää alhaalla :) saas nyt nähdä sitten miten se loppuraskaudesta käy, mutta ainakin hän siellä vielä mahtuu kääntyilemään... se tuli todistettua :)

No siinähän sitä oli taas omaan napaan tuijottamista kerrakseen, mutta mukavaa viikonloppua kaikille ja aurinkoista odotusta :)

Mirable ja masunasukki 22+5

Vierailija
60/61 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo tainnu kertaakaa vielä kirjotella tänne, mutta säännöllisesti kyllä seurannut jutustelua :) Eli mullahan oli la 4.7. mut jotenki sellanen tunne ett vois tulla jo aikasemminki, mut sen näkee sitte.

Onks kennelläkää tietoa tai onko ollu jonku kans juttua vauvan sydämen sykkeen nopeudesta ett voiks siitä päätellä onko tyttö vai poika tulossa? Työkaveri vaan meinas että tytöillä ois vähä nopeempi syke ku poitsuilla mut tiedä häntä.. Mul on ollu 150-160 välillä.. Tyttöä kyllä salaa toivon vähä enemmän mut poikaki tietty yhtä lailla tervetullut :)

Oma vointi on ihan ok. Vähän liikaa vaan kaikki herkut maistuis.. Viime raskaudes oli sokerit vähä koholla että sen takia pelottaa. Viime sokerirasituksessa oli vielä kaikki hyvin ja parin vkon päästä pitäis käydä uudestaan.

Ootteko nimiä jo keksinyt tuleville pienokaisille? Ite on tullut molemmille jo kaikenlaista mietittyä mut mitään ei oo vielä päätetty..

Nyt lähden tekemään pienen saunalenkin. Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille!