Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~/~/~ HEINÄHATUT viikkoon 10 ~/~/~

02.03.2009 |

Tässä pinossa kirjoittelevat äidit, joilla laskettu aika on heinäkuussa -09 :)

28.6...tanni84..................84/84.....1............................LUS

28.6...Misti.......................74/71......6.(14v-1v4kk).....Tays

1.7.....Emmi 75...............................2.(04)

1.7.....Frankie..................32/42......3.(2xt05).............Saksa

1.7.....Nanni79................79/79......2.(07)..................Kätilöopisto

1.7.....Kamom1lla...........28/26.....1..........................SATKS

1.7.....Lenni75.................75/78......2..........................Vaasan KS

1.7.....sasa79..................79/80......7.(02,03,04,05,06;08)..OYS

1.7.....Emmi69................38/39......2.(07)

1.7.....Taateliz..................81/79.....1.

2.7.....Miksuliinu.............32/34......4..........................K-S KS

2.7.....Äiti-76....................32/33......2.(1.yht)..............SAS/TYKS

2.7.....Palle72..................72/65.....3..........................Tays

3.7.....Helga 07...............................2.

3.7.....miina1980............80/75.....3.(t06,t07)..........TYKS

3.7.....amelia_82............25/26.....2.(05)

3.7.....Helga07................32/32.....2.(07)..................SAS

3.7.....liinu75...................75/75.....3.(p04,t05)..........PKKS

3.7.....Amanda81............27/30.....2.(t06).................P-KKS

4.7.....anskur...................84/82.....3.(06, 08)...........VAS

4.7.....Puunukke..............81/79....1...........................PHKS

4.7.....tiituli08...................26/28.....3..........................SatKs

4.7.....Milli76....................76/76.....3.(98,03).............tyks

4.7.....Vatsansisäinen...79/78.....1..........................TYKS

4.7.....tikru85...................85/84.....1...........................LPKS

4.7.....Jeevi......................77/74.....2...........................Sas tai Tyks

4.7.....Mirella_73............................2.

5.7.....Katja.......................27/34....3...........................SatKs

5.7.....Angie83.................25/25.....1..........................Kätilöopisto

5.7.....Suffeliisa...............................4.(1.yht)

6.7.....Aatuliina.................25/33.....2.(06).................Oulaskangas

6.7.....mp73......................73/72.....3.(91,94)............K-PKS

7.7.....La80ku..................80/83......1..........................K-HKS

7-8.7..Jenniliini...............80/76......1..........................KOKS

8.7.....Emppu 74.............................3.

8.7.....näppis84...............84/82.....4.(02,03,06)......TAYS

8.7.....NapNap................27/26......2.(t06).................Kos

8-9.7...Miiza76................................4.

9.7.....Tai.........................79/79......3.(01,02)............Jorvi

9.7.....empunmami.......26/32......2.(03)..................HYKS

10.7...AW_83..................83/79.....1...........................NKL/kättäri

10.7...Ritu79...................29/28.....1...........................TAYS

11.7...Lokamamma......................4.(p97,p99,p02).Naisten klinikka

11.7...satu.......................85/82.....1.

11.7...Tatar......................29/28.....1..........................TAYS

12.7...Munmuru..............78/78.....3..........................Kätilöopisto

12.7...Vivi81.....................83/84.....2.........................Ekks

12.7...vapsula.................................3.........................NKL

13.7...merimus...............80/84.....2.(t06)................Pkks

14.7...Suzan73...............73/75.....1..........................K-S KS

14.7...Hepeliini...............79/78.....2.(07)..................KOS

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassa käydessä tuli tänään aamusts vähän veristävuotoa. On tullut aikaisemminkin, mutta sit tänään sitä tuli enemmän kuin aikaisemmin. Soitin sit paniikissa neuvolaan ja käskivät sielä mennä käymään varmuuden vuoksi lääkärissä. Lääkiäri pisti mut sitten äippäpolille tarkistukseen. Olin kyllä jo siinä vaiheessa ihan paniikissa. Onneksi sit kuitenkin kohdunsuu oli kiinni ja mutenkin kaikki ok. On se vaan hassua, että vielä kolmatta odottaessakin pitää panikoitua milloin mistäkin. Pääasia, että vauva on kunnossa ja itsellä taas mielenrauha.

Niina rv 20+6

Vierailija
22/61 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useasti tulee luettua palstaa mutta ei itse oikein saa kirjoitettua.

Jos joku vielä päivittää tuota lasketun ajan listaa niin minulla laskettu aika onkin 27.7.2009 (eikä 29.7). Taisin jossain vaiheessa tuolla alussa laskea päivät väärin.

Hassua, että keskustelun avaajalla on lähes sama nimimerkki kuin minulla :)

Taisin ottaa tämän käyttöön joskus 2004 kun aloin odottaa esikoista.

Nyt on pieni huoli liikkeiden vähyydestä tai onko niitä ollenkaan. Mielestäni tuossa vajaa kuukausi sitten aloin tuntemaan pieniä nykähdyksiä silloin tällöin ja oletin niiden olevan pieniä potkuja. Tuntui muutaman kerran päivässä. Mutta nyt kun olen viikon verran oikein etsimällä etsinyt liikeitä, niin en vaan tunne niitä. Ehkä pieni nykäisy välillä... Toisaalta esikoista odottaessani muistan tarkkaan, ettei ensimmäiset liikkeet tuntuneet nykäisyiltä vaan ennemmin kuin "elohiiri" olisi sykkinyt alavatsassa. Voiko liikkeet tuntua niin erilaisilta?

Itselläni oli noin vuosi sitten keskeytynyt keskenmeno joka huomattiin np-ultrassa rv. 12 ja mielessä käy välillä että käykö taas samanlailla. Viimeksi kävin neuvolassa rv 16+ ja kaikki oli ok, siis sydänaanet kuului hyvin.

Rakenneultra on maanantaina, joten vajaa viikko pitäisi vielä odottaa. Tiedän että voisin kysyä neuvolasta, mikäli kuuntelisivat sydänääniä siellä mutta jos eivät saakaan niitä kuulumaan? Mulla on vielä sellainen terveydenhoitaja joka on tehnyt näitä hommia vasta muutaman kuukauden ja on melko epävarma kaikesta.

Täällä oli vissiin kyllä muutama muukin, joka joutui pidempään odottamaan liikkeitä ja kaikki kuitenkin hyvin; toivattavasti myös minulla :)

Misti74 ja rv 19+1 (muistaakseni)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vaan täältäkin. Rakenneultra on nyt käyty ja kaikki hyvin. Näimme sukupuolen ja neitihän sieltä tulee .. sokerin kanssa pääsen osastolle tällä viikolla käyräilemään ja sitten alkaa kaiketi ehkä insuliinit..kaksi lääkäriä on ollut sillä kannalla..mutta sisätautilääkärihän se päätöksen sitten tekee. Huolestuttaa loppuraskaus kahdelta kantilta..tämähän ei pääty luonnolliseen synnytykseen vaan johonkin muuhun joka sattuu enemmän kuin luonnollinen..ja se, että ,miten nuo sokerit lähtee elämään insuliinin kanssa..viimeksi heittelehti jossain vaiheessa niin pahasti, että sairaala kutsui. Pitänee yrittää kerätä vaan aurinkoa nutun alle ja olla murehtimatta.

Odottavien osastolla oleminen on seikka sinänsä. Siellä näkee kaikenlaista raskaana olijaa..joskus on ollut aika alakuloinen olo kun on kotiin sieltä tullut..viimeraskaudessa kävin kolmesti osastolla. Toisaalta siellä on aika hurttia huumoria ja pää-asiassa mukavia hoitajia. Kerronpa sitten kun palajan miten meni.

Kunnon antanen laskea edelleen ja pääsen sitten ensiviikolla urheilemisen makuun.. voihan se olla, että uintivalvoja saa noutaa valaan altaan pohjasta ensimmäisen 200m jälkeen:)

murmelska rv 20+2

Vierailija
24/61 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei pitkästä aikaa!

Täällä ollaan taustailtu muutama viikko ja odotettu tuskastuttavat 2 viikkoa lapsivesipunktion tuloksia. No onneksi viikko sitten tuli kirje, että kaikki oli kunnossa :) Saman päivän aamuna oltiin myös rakenneultrassa, jossa oli myös kaikki hyvin. Ultrahoitaja veikkasi sukupuoleksi poikaa ja tietysti piti sitä sitten vielä varmistella tyksistä, sen kun siitä kromosomitutkimuksesta myös selvisi. Ja siis poikahan sieltä nyt sitten tulee esikoistytön seuraksi.

Omaa napaa vielä, täällä myös hengästyn todella helposti. Työssäni kävelen jonkun verran portaita välillä ja pistää kyllä puuskuttamaan. Kaukana on se esikoisen odotusaika, jolloin tuli jotain liikuntaa harrastettua melkein päivittäin. Hyvä kun kerran viikossa nykyään. Anita-tukivyön olen minäkin kaivanut esiin, koin sen jo viime odotuksessa hyväksi. Tulee mun aika isosti pullottavaa masua hyvin ja pääsen kävelemään paremmin ja reippaammin.

Jos joku vielä jaksaa päivitellä tuota alun listaa, niin mun la on 14.7. , muuttui np-ultrassa aiemmaksi. Mulla on sektio edessä, joten varmaan vaavi näkee päivänvalon jo viikkoa aiemmin.

Täällä on varmaan jo aiemminkin keskusteltu vaunu-asioista, mutta vielä oisin kysellyt, että minkä ikäisille olette hankkineet/hankkimassa tuplarattaita. Itse mietin niitä vielä, tyttö on 1v11kk pikkuveljen syntyessä, ja ois kiva päästä puistoon, kerhoon, kauppaan kävellen enkä oikein usko tytön jaksavan seistä vielä laudalla.

No mutta nyt kutsuu unet

Suska74 rv 21+0

Vierailija
25/61 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myy_81, Ensimmäistä lasta täällä odotellaan. Esikoispoikaa ilmeisesti siis.

Enkä mä oikeastaan vieläkään tarvitse niitä äitiysvaatteita... tilailin vaan jo valmiiksi =P

Ajattelin että tossa kesemmällä ehkä tarvii masutuubia toppien kanssa. Nyt menee vielä ihan tavalliset paidatkin.

Mirable, meillä on sama laskettu aika! =) 7.7 mä olen kyllä täälä e-hämeessä.

Tän viikon torstaina on neuvola. Olisi tarkoitus täyttää papereita että saa tukia ja mikä tärkeintä: äitiyspakkauksen!

Vasta mun kolmas neuvola. Ja nyt saan vasta verikokeidenkin tuloksen. Ekalla kerralla otetut verikokeet meni "pilalle" ja ne otettiin tokalla, eli viime neuvolakäynnillä uudestaan.

Meidän pitäisi myös hommata isompi auto. Kun meillä on tuollainen kämänen kaksiovinen pikkuauto. Eli tarkoittaa myös autolainaa, eli pankkiin pitäisi mennä...

Hieman kyllä alkanut ahdistamaan nämä raha-asiat. Asuntolaina jne. Yhtiövastikekkin nousee kesällä kun meidän taloyhtiöön tehdään parveke- ja julkisivuremontti! (asutaan siis kerrostalossa) Eli odotettavissa on myös remonttimekkalaa kesäksi, kiva varmaan vastasyntyneen kanssa... =(

Tähän asti ollaan maksettu kaikki miehen kanssa puoliksi.

Vähän tuntuu ettei tuo mies ollenkaan ymmärrä kuinka tiukkaa meille voi tulla kun ollaan lähinnä hänen tulojensa varassa...

Vierailija
26/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä täällä kovasti mietin tuplien hankkimista, ja neiti on kakkosen syntyessä 2v 7kk. :D Meillä kuitenkin suosikki puistoon vissiin kilometri matkaa, ja jos neitiä ei satu käveleminen huvittamaan, niin voisi olla tuskallinen matka..

Toisaalta mietin sitten et jos pikkuista kantais matkat liinassa..

Omaan napaan ei uutta, kohta pitäis lähtee suihkuun kun tunnin päästä pitäis olla lähdössä perhekerhoon tuohon tien toiselle puolelle..

Palailen iltapäivällä kun saan tytön hoitoon ja pääsen lukee toisen sivun tekstit, äsken taas temppuili sivut..

Bejpi ja Tiuhti 20+1

Vierailija
27/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä aamu. Kaaduin noustessani bussista, onneksi rattaat ja muksu jäivät roikkumaan bussiin, eivätkä tulleet päälle. nyt maha on kipeä ja odottelen, josko jotain liikkeitä alkais kuulumaan. Tulin silti kouluun.. voin sitten kipaista tuohon päivystykseen, joka on tien toisella puolelle jos oikein rupeaa hirvittämään. Vielä kaksi päivää pitäisi kuitenkin kärvistellä tuohon maagiseen rajaan.

NiinaR, onneksi kaikki oli hyvin, tuollainen verenvuoto varmasti säikäyttää. Ja onneksi kaikki ottivat asian vakavasti.

Monella on ollut ongelmia sokereiden kanssa. Mä en edelleenkään tiedä kuuluuko mun mennä sinne rasitukseen vai ei. Valtakunnallisten ohjeiden mukaan kyllä, koska rasitus koskee kaikkia yli 25v ja paikallisten ohjeiden mukaan taas ei.. koska ei ole mitään syytä.. BMI 20, ei suvussa yhtään 2.tyypin diabeetikkoa, ei sokereita pissassa, esikoinen 3200g. En yhtään innostu asiasta, varsinkin kun multa on noita sokereita muuten mittailtu ja näihin rajoihin nähden tuo paasto olisi koholla!

Tuplistakin oli juttua ainakin Suska ja bejbi miettivät asiaa. Meillä yritetään selvitä tavallisilla vaunuilla ja sisarlaudalla. Tyttö on joutunut jonkun verran kävelemään hoitajansa kanssa ja muksun syntyessä on 2,5 joten saa hyvin minun puolestani kävellä. Voisin kuvitella, että tuollaiselle alle 2-vuotiaalle tuplat voisivat olla hyvä ratkaisu. Toki kesällä ja syksyllä on helppo pitää vauvaa liinassakin. Katsotaan mitä mieltä olen kun todellisuus koittaa ja hankitaanko tuollaiset matkatuplat kumminkin. ;)!

Muuten kaikki jatkuu omalla painollaan!

-Myy 21+5

Vierailija
28/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään ihmeitä, arkea taas loman jälkeen elellään. Itse olen ollut pari päivää kiukkuinen kuin ampiainen, tuntuu, että jokaikinen lapsistakin on juuri nyt sotajalalla :/ Mur!

Vatsataudista on nyt -toivottavasti- selvitty. Seitsemästä viisi sen lopulta sairasti. Onneksi isommat lapsista osaavat jo itse mennä vessaan, niin ei sitä oksupyykkiä tullut mahdottomasti. Toki petivaatteet silti piti vaihtaa ja pestä, mutta olipahan siistimpää hommaa ilman jätöksiä :)

Itselläni paino putosi 1,5kg, eikä ruokahalu ole vieläkään ennallaan. Täytyy välillä ihan pakottaa itseään syömään. Vauva onneksi melskaa päivin ja öin, joten sen puoleen en ole huolissani.

Misti74 - samaa katselin minäkin näiden nimimerkkien osalta, kun ensimmäisen kerran tähän pinoon kirjoitit :) Ihan hätkähdin silloin, me kun ollaan samanikäisiäkin, olettaen, että tuo 74 on sinun syntymävuotesi :) Itse olen tällä nikillä kirjoitellut ainakin jo vuodesta -03, jolloin kuumeilin meidän neljättä vauvaamme.

Hyviä ultra- ja punktiouutisia oli tullut, hienoa! Ja osa ainakin oli saanut sukupuolenkin selville. Me ollaan sukupuolta kyselty vasta neiti nelosen ajasta eteenpäin, siihen asti olivat yllätyksiä. Nyt vaan on jo ihan varusteiden kannalta kiva tietää, kumpi on tulossa. Ja kun kumpiakin on jo ennestään, niin sinällään ei ole mitään väliä, uteliaita ollaan vain :)

Tuplarattaista oli ollut juttua. Meillä pohdinnassa sama hankinta. Kuopus on vauvan syntyessä aika tarkalleen 2v, joten jotain käyttöä niille saattaisi olla. Meillä ei ole ennen ollut näin pientä ikäeroa (kyhyin ollut 2v8kk, pisin 4v) ja siksipä edellinen on aina jo ihan ilman ihmettelyjä kävellyt reippaasti vauvan tullessa. Jotenkin vierastan ajatusta tuplista, etenkin kun on kesäaika. Toisaalta, nykyinen kuopus nukkuu edelleen parhaiten päiväunensa vaunuissa, joten... Ihan lyhyen käytön takia en taas haluaisi niihin panostaa, edelliselle ostettiin kuitenkin ihan uudet yhdistelmät. Sitä kiddy boardia en halua, sellainen meillä oli, kun kakkonen syntyi, enkä tykännyt siitä yhtään. Siis työntöasento vaunuilla meni minulle hankalaksi, kun joku oli siinä käsien välissä.

Myyllä oli ollut kurja aamu, onneksi ei käynyt pahemmin! Samoin NiinaR oli pelästynyt veristä vuotoa. Hyvä, että asia tuli tarkistettua ja kaikki on hyvin.

Ja nyt on taas mentävä, joten mukavaa päivänjatkoa kaikille!

M rv 23+3

Vierailija
29/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vielä tällä viikolla ehtinytkään kirjoittelemaan, vaikka muuten aktiivisesti olenkin kirjoitellut. Tänä aamuna oli siis neuvola pitkän tauon jälkeen. Kaikki ok, rautaa tarvii alkaa syömään, hemoglobiini 120. Seuraava neuvola onkin sitten lääkärineuvola 7.4. Kelan laput sain jo mukaan, laittoi päiväykseksi niihin 13.3. eli sen jälkeen voin laittaa laput eteenpäin.

*Sf-mitta* oli 20, eli yläkäyrällä mennään, kuten eiskoisestakin... Muutamat täällä kirjoitelleet, etteivät vielä tarvitse äippävaatteita. Mulla ei puhettakaan että mahtuisin enää tavallisiin vaatteisiin... Paino ei ole noussut koko raskauden aikana onneksi kuin 2 kiloa :)

*Myy*llä oli ollut hurja aamu kaatumisineen! Toivottavasti kaikki ok!

*Hengästymisestä* ja huohottamisesta ollut puhetta --> sama vika myös täällä. Varsinkin illalla nukkumaan mennessä saa haukkoa hengitystään...

*OKsennustaudeista* myös ollut puhetta; itse sairastin tuon taudin viime viikon lopulla, muu perhe ihme kyllä säästyi siltä!

Olen miettinyt, että onkohan ensimmäinen raskaus jotenkin löysyttänyt liitoksia ja paikkoja muutenkin sen verran, kun en tässä raskaudessa ole juurikaan selkäkipuja ym. tuntenut, toisen kuin esikoista odotatessa. Joitain viikkoja sitten selkä ja iskias vähän vaivasivat, mutta anita-tukivyö helpotti ja nyt en ole yli viikkon ko. vyötä tarvinnutkaan... Ihan kiva näin :) N. viikko sitten nukkuminen aiheutti jo ongelmia; selällään kun oli niin ahdisti ja kyljellään olo otti paljon lonkkiin. Sitäkään ei kestänyt onenksi kuin muutaman yön ja nyt tunnun taas olevanielämäni kunnossa (väsymystä lukuunottamatta).

*Isyyslomista* : miten teidän miehet pitää isyyslomansa, kesävauvoja kun on tulossa, niin pitävätkö siihen kesälomansa ym. putkeen? Mulla mies oli jo töissä sopinut aloittavansa isyyslomansa kun vauva syntyy ja pitää siihen perään 5 viikkoa kesälomaa, eli on 2 kk kotona. Yritin vielä puhua miehelle, että jos aloittaisi kesälomansa esim. viikkoa ennen la:ta niin saisi ehkä oikeasti lomaillakin ennen kuin vauva syntyy... Oletuksena siis ettei poju synny etuajassa.. No, katsotaan. Tosi paljon on mulle apuja tulossa, tosiaan mies on pitkän pätkän kotona ja oma äitini kertoi hänellä olevan niin paljon lomapäiviä, että voi syksyllä tehdä yli kuukauden 4 päiväistä työviikkoa ja ola yhden päivän viikosta mua auttamassa. Täytyy katsoa miten se arki lähtee rullaamaan kahden lapsen kanssa, olisi kyllä tärkeää antaa esikoisellekin ihan sitä omaa aikaa...

Huh, tulipahan taas tekstiä, vaikkei olevinaan ollut mitään asiaakaan :)

Nasgu ja poju rv 20+5 + tyttö 06/06

Vierailija
30/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasqu: Meillä kans olis tarkoitus tehdä niin että mies jää kesälomalle kun minulla laskettu aika on.. :) Ei tarvii panikoida että miten nyt pääsisi nopeasti sairaalaan jos yksin olisin.

Itselläni oli eilen tosi kova harjoitussupistus. Onko teillä muilla ollut?

On aikaisemminkin ollut mutta mennyt poies puolen tunnin sisään, eile se sitten kesti koko illan nukkumaan menessäkin ja tuntui ilkeälle maata... :/ Neuvolasta kuitenkin sanottiin että jos tiheentyy niin silloin tarvii lääkärille mennä.

Olimme tosin n puolitoista tuntia kaupoissa eikä yhtää huilittu välissä...

Mutta tosi kovasti supisteli koko illan ja aamulla unenpöpperössä tunti että olisi ollut sivuilta maha kipeä mutta kun heräsin myöhemmin niin ei enää onneksi ollut..

Säikäytti vaan tosi paljon... :/ Viime pe oli neuvola, sielä kaikki ok ja tosiaan mulla ei sitä rakenne ulrtaa ole... :( Harmittaa vieläkin...

Miranna 18+5

Vierailija
31/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja noista liikkeistä joku kirjoitteli..

Mulla tuntui ekat liikkeet viikolla 16+5 ja sen jälkeen ei tuntunut pariin päivään..

Sitten taas alkoi tuntua ainakun söin jotn makeaa tai join pillimehua... Nykyään se sielä ihan itsekseen heiluu menemään pitkin päivää aamusta iltaan, eilen juuri ihmettelin että miten se näin illalla sielä liikuskelee, kello oli jo 23.00 :> ja monesti vielä myöhempääkin heiluu kun olemme hereillä. Joskus öisin herään pieniin hentoisiin potkuihin masussa :>

Ja ihmettelen kuinka aikaisin mulla alkoikin tuntumaan liikkeet... :) Mutta on kiva et tietää sielä olevan elämää.. Tuossa välissä kerkesinkin alkaa ajatella että onkohan se sielä elossa kun ei mitn kuulu mut turhia panikoin... :)

Vierailija
32/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,

olen raskausviikoilla 19+2 ja laskettupäivä on 27.7.

Kysyisin että onko teillä muilla jo masuasukilla unirytmi? Mulla taitaa olla kun herään öisin aina tiettyyn aikaan ja on vaikea saada enään unta sen heräämisen jälkeen. Se on oikeastaan aika rasittavaa. En muista millä viikoilla viime raskaudella tuo sama juttu alkoi. Niin eli minulla vähän yli kolme vuotias poika jo ja odotan toista lasta perheeseen.

Täytän toukokuussa 26v ja mieheni täyttää tänä vuonna 28v.

Ja menemme synnyttämään Kätilöopistolle kuten viimeksikin.

Olisi kiinnostavaa kuulla onko muilla jo tuo unirytmi!? :)

Vierailija
33/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mahtuu uusi mukaan? :)

Josko tää nyt vaikka onnistuis... Olen näköjään säätänyt oikein urakalla tänään aamupäivällä.

Kirkkonummen suunnalta uusi odottaja olis mukaan tunkemassa...

Ikää mulla on 24 ja mies on saman ikäinen,lapset on syntyny 2005(tyttö) ja 2007(poika). Mulla laskettu aika 13.7.09 ja kätilö maanantaina rakenne ultrassa kovasti toista poikaa sieltä veikas tulevaks. Jorviin olis tarkoitus mennä synnyttämään. Eka lapsi syntyi TAYSissa ja toinen Vammalan aluesairaalassa. Täytyy joka vauva eri sairaalassa synnyttää,niin ei kyllästy paikkoihin... :D :D

Kaikki on sujunu tähän asti ihan hyvin,paitsi et muutama viikko sitten pyörryin juna-asemalle kun verenpaineet heitti kuperkeikan... Selvittiin onneksi säikähdyksellä ja kenellekään (paitsi mun egolle) ei käyny kuinkaan.

Äippä-84 ja Pöppiäinen rv21+2

Vierailija
34/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessaa on tullu vipa tohon mun LA. oikea la ois 25.7 :) ja sairaala on seks.

Muuten kaikki täälä ok, pikkusia supistuksia on, mutta niitä oli edellisessäkin.

Paripäivää sitten vauvan potkut on alkanu tuntua selkeämmin, mutta pieniä hipaisuja ne vieläkin on...kohtu on taaksepäin. paino ei meinää nousta. Alusta lähteny 5kg eikä varmaankaan kun kilo tullut takas. Sama ongelma oli ekassa odotuksessa, toki paino alko nousta rv 17 kohalla, mutta nyt näyttää hiljaselta. Pitääs alkaa vissiin syömään vähän paremmin ja enemmän et vauvakin sais energiaa. Normaalisti olen tähän mennes syönyt ja on vähän noit liikakilojakin, mut näin se vaan menee sukuvika.

rv 19+3

Vierailija
35/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin varhain.. Mulla kans tuntuu vielä hennoilta hipaisuilta nuo liikkeet, välillä muljahtelee kovastikin... :D

Vierailija
36/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pinossa kirjoittelevat äidit, joilla laskettu aika on heinäkuussa -09 :)

28.6...tanni84..................84/84.....1............................LUS

28.6...Misti.......................74/71......6.(14v-1v4kk).....Tays

1.7.....Emmi 75...............................2.(04)

1.7.....Frankie..................32/42......3.(2xt05).............Saksa

1.7.....Nanni79................79/79......2.(07)..................Kätilöopisto

1.7.....Kamom1lla...........28/26.....1..........................SATKS

1.7.....Lenni75.................75/78......2..........................Vaasan KS

1.7.....sasa79..................79/80......7.(02,03,04,05,06;08)..OYS

1.7.....Emmi69................38/39......2.(07)

1.7.....Taateliz..................81/79.....1.

2.7.....Miksuliinu.............32/34......4..........................K-S KS

2.7.....Äiti-76....................32/33......2.(1.yht)..............SAS/TYKS

2.7.....Palle72..................72/65.....3..........................Tays

3.7.....Helga 07...............................2.

3.7.....miina1980............80/75.....3.(t06,t07)..........TYKS

3.7.....Helga07................32/32.....2.(07)..................SAS

3.7.....liinu75...................75/75.....3.(p04,t05)..........PKKS

3.7.....Amanda81............27/30.....2.(t06).................P-KKS

4.7.....anskur...................84/82.....3.(06, 08)...........VAS

4.7.....Puunukke..............81/79....1...........................PHKS

4.7.....tiituli08...................26/28.....3..........................SatKs

4.7.....Milli76....................76/76.....3.(98,03).............tyks

4.7.....Vatsansisäinen...79/78.....1..........................TYKS

4.7.....tikru85...................85/84.....1...........................LPKS

4.7.....Jeevi......................77/74.....2...........................Sas tai Tyks

4.7.....Mirella_73............................2.

5.7.....Katja.......................27/34....3...........................SatKs

5.7.....Angie83.................25/25.....1..........................Kätilöopisto

5.7.....Suffeliisa...............................4.(1.yht) 5.7.....mp73......................73/72.....3.(91,94)............K-PKS

6.7.....Aatuliina.................25/33.....2.(06).................Oulaskangas

7.7.....La80ku..................80/83......1..........................K-HKS

7.7.....Mirable...................79...........1.

7-8.7..Jenniliini...............80/76......1..........................KOKS

8.7.....Emppu 74.............................3.

8.7.....näppis84...............84/82.....4.(02,03,06)......TAYS

8.7.....NapNap................27/26......2.(t06).................Kos

8-9.7...Miiza76................................4.

9.7.....Tai.........................79/79......3.(01,02)............Jorvi

9.7.....empunmami.......26/32......2.(03)..................HYKS

10.7...AW_83..................83/79.....1...........................NKL/kättäri

10.7...Ritu79...................29/28.....1...........................TAYS

10.7...myy_81.................27...........2.(12/06).............TAYS

11.7...Lokamamma......................4.(p97,p99,p02).Naisten klinikka

11.7...satu.......................85/82.....1.

11.7...Tatar......................29/28.....1..........................TAYS

12.7...Munmuru..............78/78.....3..........................Kätilöopisto

12.7...Vivi81.....................83/84.....2.........................Ekks

12.7...vapsula.................................3.........................NKL

13.7...merimus...............80/84.....2.(t06)................Pkks

13.7...äippä-84...............84/84.....3.(t05,p07)........Jorvi

Vierailija
37/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

14.7...Suzan73...............73/75.....1..........................K-S KS

14.7...Hepeliini...............79/78.....2.(07)..................KOS

14.7...Suska74...............34/42.....2.(07)..................Tyks 14.7...e69........................39/42.....3..........................Tays

15.7...Isosmurffi.............83/81.....1..........................Naistenklinikka

15.7...Agnetha................27/26.....2.(p07)................Lohjan sairaala

15.7...Niina.....................74/71.....3.(03,06).............K-S KS

15.7...Athina...................81/80.....3.(01, 03)............NKL

16.7...Nennuski.............79/84......2.........................LKS

16.7...Keiju07.................76/72......2.........................NKL

16.7...upuna...................33/32......3.........................TAYS

16.7...Miinnu...................82/79......3.(t00,p02).......TAYS

16.7...annukka-72.........72/61......4.(p90,p95,p07).TAYS

16.7...Evinia.....................27/28.....1.......................Kätilöopisto

17.7...Nasqu...................27/29......2.........................Kätilöopisto

17.7...RituRanska..........28/28.....1.

17.7...Anita......................33/35......2.(1.yht).............Raahe

18.7...Rosina..................36/31.....3.(1.yht)..............TYKS

18.7...Pulputtaja.............................1........................PHKS

18.7...Weera85..............24/24.....1...........................OYS/Oulainen

19.7...armasäiti.............................2.

19.7...mamu77...............31/31.....2.(07)..................Irlanti/Suomi

19.7...Jonsku85..............23/25.....2.(t07)................Oys

19.7...pikkukakkonenko...............2.(07)..................NKL

20.7...Jempula................29/31....3...........................Kätilöopisto

20.7...-Veruska83-.........25/26.....2.(07)..................OYS

20.7...Piitu-Miina............29/33.....5...........................Naistenklinikka tai Lohja

21.7...Bejpi......................86/85.....2...........................K-HKS

22.7...nimba...................................3.(t04,t05)

25.7...Elomasu..............76/63......3.(1.yht)

25.7...skriikka.................75/86.....5.(1.yht) ..............Salon sairaala

25.7...Pixelina.................31/32.....6...........................Hyvinkää

25.7...amelia_82...........25/26.....2.(05)..................Seks

27.7...Rachella..............35/34......2.(05)

27.7...vee-lan.................30/32.....1............................Ruotsi

27.7...riitu78...................78/71.....1............................OYS

27.7...Misti74.................74/74.....2.(05)....................NKL

27.7...Kuki83..................26/28.....2............................Kätilöopisto

28.7...Indifani.................77/77.....2.

29.7...Ikonka..................77/71.....3............................KYS

29.7...Mariia_09............77/77.....1............................NKL/Kättäri

30.7...astaliini................87/82.....1...........................Seinäjoki

30.7...Pötkö....................81/78.....2.(t05)..................Kätilöopisto

31.7...miranna...............89/86.....1.

Kirsikkasuklaa...............80/76.....2.

Puddin............................................1.

Ainoanis..........................80/82.....1...........................TAYS

Vierailija
38/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

supistuksista..

Mulla niitä päivittäin ja ihan runsaanlaisesti. Mä oon AIKAS MONEEN kertaan niitä täällä päivitellykkin viime viikkojen aikana.

Kohdunsuu tarkistettiin just viime viikolla ja oli ok ja saan olla töissä niin kauan ku jaksan elleivät muutu kivuliaiksi (tosin kyllä ne välillä nippaileekin) ja pitene jatkuvasti yli 30 sekunttiksi..

Tänään oli kyllä ihan hullu päivä duunissa tosi kiire. Selkää särkee..

Onneksi Myy selvisi säikähdyksellä.. Nyt vaan kaikki lyllerrätte varovasti.

Verenvuoto säikäyttää aina mut onneks päivystykseen saa mennä koska vaa..

Mä meen ny suihkuu ja sit nukkuu. Aamulla taas töihin.

Pelkään kyllä tätä turvotusta ku sitä on jo nyt millainen oon kesäl..

Ainii meillä papunen nukkuu yöt ja melskaa päivät. On selkeä rytmi. Taisin tästäki just kirjoittaa viime viikol vai oliko se eilen....

IS ja PAPUNEN 21+0

Vierailija
39/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä jaksais kirjotella.

Mulla on myös ollut pieniä supisteluja. Varsinkin työpäivän jälkeen ja öisin. Tosin en oo ollut kun vasta kaks viikkoa töissä, 2,5 kk sairasloman jälkeen. Mut heti ne alkoi kun työt aloitti. Pomo siirsi mut vielä kevyempiin hommiin, vaikka siinäkin kiiretä riittää. No enää 8 viikkoa kesälomaan =).

Meilläkin oli rakenneultra helmikuussa, kaikki oli ok ja kehitys edelleen 3 päivää edellä. Ja kyllä ne sieltä sukupuolenkin sai selville, vaikka oli jalat ristissä. Oli kasvot ylöspäin ja sai jotenkin sieltä alakautta kuvan, saatiin ihan se kuva mukaan. Itse en olisi osannut sanoa kumpi on kuvan perusteella. Ja tosiaan luulin sydänäänten perusteella olevan toista sukupuolta, vaikka eihän ne sydänäänet mitään kerro.

4 d ultraan pitäisi vielä mennä, kun mies haluaa. Onhan se ihan kiva, vaikka aika kallis, mutta mies lupasi maksaa =).

Tänään ilmottauduin haikaranpesään synnyttämään. Toivottavasti kaikki menisi hyvin ja pääsisi sinne.

Täällä kanssa unirytmi vauvalla löytyy. Nukkuu alkuillan ja aloittaa potkimisen siinä n.21-22, kun pitäis mennä nukkumaan ja aamulla herättää n. 1h ennen kuin itse tarvitsi herätä. Oon ollut tosi väsynyt, kun ei pysty kunnolla nukkumaan. Potkii myös paljon silloin kun on kiire ja mahaa kiristää, ilmeisesti ahdasta siellä. Ja potkut tuntuu tosi terävänä, vaikka istukka on edessä.

Eipä tässä muuta tällä kertaa, jospa sitä jaksais vähän useammin kirjotella.

AW_83 rv 21+6

Vierailija
40/61 |
04.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun joku muu oli päivittänyt listaa kanssa! Kiitokset Mistille! Tein taas uusimmat, mutta kuka päivittääkään seuraavan, niin täytyy nuo rivivaihdon puutokset lisätä, eivät taas näkyneet minun versiossani ennen lähetystä.

myy_81 päivitin kuin päivitinkin sinut jo listaan! Tervetuloa! Olen käynyt lukemassa juttujanne haahuissa ja hauskaa, että päätit tulla tännekin! Minullakin oli ennen tätä raskautta kaksi keskenmenoa peräkkäin ja kyllä aika pitkään sitä ajatteli vaikka mitä, vieläkin välillä, mutta hyvälle tämä nyt kuitenkin näyttäisi. Itsekin on välillä ajatukset kovin erilaisia muiden mietteisiin verrattuna, varmaan lapsien ja keskenmenojen määrä suurinpana syypäänä, mutta mukavaa täällä on silti pyöriä, välillä vain tulee pidempiä kirjoitustaukoja =)

Hengästyttää täälläkin, taitaa olla kaiken lisäksi kestovaiva heinäkuulle asti... Liikkua jaksaa muuten ihan hyvin, mutta tempoa täytyy laskea. Syöminen on toinen kiva juttu, määrät joutuu jo nyt pitämään paljon tavallista pienempinä, muuten jää tuolle hengityskalustolle liian vähän tilaa. Ja minä kun niin pidän varsinkin iltasyömisestä...

mp73 minullakin ollut tässä raskaudessa rytmihäiriöitä päivittäin, normaalisti ehkä muutaman kk välein. Kysyin äippäpolilla ja lääkäri sanoi, että ei tarvitse tutkia vaikka on paljonkin (ei ole siis koskaan tutkittu), jos eivät kestä pitkiä aikoja, ei ala pyörtyilemään ja suvussa ei ole ollut rytmihäiriöongelmia.

Tuplarattaita on moni miettinyt, me ostimme jo valmiiksi (ikäeroa tulee 1v10kk). Tiedän että tarvitsemme, kahdella ekallakin oli (ikäeroa vähän vähemmän) ja olivat kovassa käytössä siihen asti kun vanhempi oli noin 4v, vaikka olikin tosi reipas kävelijä. Koira tietty lisäsi tarvetta. Rattaisiin saa hyvin suojaan huonoilta säiltä, kiukkukohtauksilta ja saattaa jopa ehtiä joskus perille =)

Isi pitää isyysloman suurimman osan meilläkin kesäloman yhteydessä, jää lomalle pari viikkoa la:n jälkeen. Pitää sitten aikanaan myös sen isäkuukauden.

( . ) Kävin taas neuvolassa tänään, kaikki oli ok, jopa hB noussut melkein ennalleen ja ihan vain rehuja yms. syömällä! Viimeksi mitatun sf-mitan ajattelin olevan mittavirhe, no en kuvittele enää. Tänään oli 26 eli jossain siellä kaukana yläkäyrän yläpuolella. Th sanoi, että onhan tuo kohtu aika kookas... Vauva oli onneksi rakenneultrassa ihan samankokoinen kuin edelliset, taitaa olla yksiö jo niin moneen kertaan venytetty, että ei enää palaudu ja tilaa on nyt melskata. Vauva onkin tosi vilkas ja raskasjalkainen tapaus ;-) Mahanympärys oli sitten viimeinen niitti, 93 jo nyt, joten eipä tarvitse ihmetellä miksi ihmiset hämmästyvät lasketusta ajasta. Ja normaalisti olen kokoa 36 :-p

Onnittelut vielä kaikille hyviä ultra- yms. uutisia saaneille, olikin tässä vaiheessa pitkä lista!!

Miksu 22+6