### Huhtikuun Helmet vko 10 ###
.
Kommentit (71)
Tuutille pahoittelut patongista! Mä otan sitten korvausvaateita vastaan... :)
Jälkivuodosta: tuuti- täällä kateudesta vihreänä luettiin toisen kierroksen tehokasta tyhjennystä :)
Mutta hyvä tsemppi muille että myös vähemmällä voi päästä!
nim. täällä vuodettiin ja urakalla. Esikon kanssa vielä pitkän kaavan mukaan. Jälkivuodon jälkeen alkoi menkat jotka vaan jatkui ja jatkui monta viikkoa, melkein jouduin kaavintaan :P
Mutta edelleen liputan niiden sairaalan vaippasiteiden puolesta :D
Mies tuossa naureskeli tänään että ihanaa kun mun kanssa voi nykyään puhua näistä eritejutuista, käy kuulemma äijähuumorista kun näistä vääntää vitsin aihetta(esim. "siteeseen on tullut rusehtavaa vuotoa" "ai, edestä vai takaa")
ehe ehe..huono..kyllä me ihan aikuistenoikeasti ollaan suhteellisen normaalia porukkaa... Lapsiparat :)
Jo-hanna ja Lupu
Voi tylsää nenä valuvana kun ei jaksa mitään tehdä. Onneksi mieskin on saikulla (flunssassa myös).
Kamala oli ollut Auroran päivä. Vasta nyt sain sen luettua (aamulla oltiin samaan aikaan lähettämässä). otan osaa. Nää sivut ei oikein toimi täällä, oisko nettiyhteydessä vähän ongelmia.
En nyt enää muista mitä ajattelin kommentoida, ainakin tuota jälkivuotoasiaa, mulla ainakin (älä verticia nyt järkyty) se oli esikoiselta runsasta ja kesti tosi pitkään muistaakseni kuukauden, tosin ei lopulta enää tietenkään ollut kovin runsasta. Mutta kuukautiset sitten alkoivat vasta pitkän ajan jälkeen ja ne olivat niukkoja eikä lainkaan kivuliata (ilman pillereitä olen ollut tosi kipeä). Jotain hyvääkin siis tiedossa näissä eriteasioissa.
On sentäs joku muukin jolla on jatkuva nälkä kuten minulla.(olikohan Lumikide?)Tosin välillä ei oikein tee mieli mitään. Mikään ei oikein maistu hyvältä, vai oisko vika kokkaustaidoissa? Paino olikin noussut edelliseltä kerralta peräti pari kiloa, (eli vajaassa 2viikossa) se on varmasti tämän kotona jääkaapin vieressä olemisesta johtuvaa, kasvaahan vauvakin. täytyy mennä diistämään.
ai niin aurora kysyi miten sukulaiset suhtautuu raskauteen, ekaa meillä jännittivät enemmän nyt tämän toisen kanssa ei niin väliä. (elikäs kyllä siihen tottuvat). Hyvää yötä!
pikkuäiti rv36
Hei vaan kaikille!
Verticia
Mulla ainakin oli hyvin lyhyet ja niukat jälkivuodot ekan synnyttyksen jälkeen. Myöskin positiivista se, että menkat oli poissa melkein koko imetyksen, eli ei peläkästään täysimetyksen ajan. Kun laps syntyi elokuus niin muistaakseni seuraavana kesänä vasta alkoi menkat. Mulla ollut aina (jos oon ollut ilman pillereitä) täysin epäsäännölliset menkat, kierto tyyliin 38-45 pv. Sitku ne alkoi ekan lapsen jälkeen heittoa maks 2 pv. Ja vieläpä säilyi yhtä niukkana ja lyhyenä kun ennen ekaa lasta. Mitäs positiivista vielä keksisin...
Sukulaisten suhtautuminen?
Ei ne paljon mitenkään noteeraa koko asiaa. Kun täähän on jo toka lapsi. Livenä mäkään en juuri jaksa hehkuttaa tai paasata enkä tehdä numeroa koko asiasta. Täällä kyllä sitten välillä senkin edestä.
Mielenkiinnolla luen kokoarvioista sun muista. Ei meillä täällä mitään oo. Nyt tällä viikolla tosin terkkari sanoi, et seuraavas neuvolas lähettää mut käymään naapurihuonees lääkärillä, jos Lahaja on edelleen poikittain.
Yks äiti jolla oli kuukaudenikäinen vauva jutteli neuvolassa että kannattaa välttää loppuraskaudessa sokeria ja valkoisia jauhoja. Hänelle oli neuvonu joku lääkäri jossain 4-D ultrassa näin kun vauva oli ollu iso niillä viikoilla. Äiti oli totellu ja vauva oli sen normi 3,5 sitten ollut syntyessään. En tiijä sitten oliko sattumaa vaiko eikö.
Aika terveellisesti mä oon ainaki molempien raskauksien aikana syöny. On oikeen himo kaikkeen terveelliseen. Painoa on tullut ns.normaalisti ja esikoista epäilivät loppuun asti pieneksi. yli 4kg oli kuitenkin. Nyt kun ei oo koko aikana viitattu mitenkään vauvan kokoon en tiedä sitten.
Niin siis mikä oli jutun pointti? Onko joku kuullu vastaavaa ja mihin uskotte? Mä jotenkin epäilisin et ei oo yksin ruokavaliosta kiinni. Mun lähisuvun naisilla on kyllä poikkeuksetta ollu tätä kokoluokkaa vauvat. Sit taas esim miehen puolella ei mennä millään yli 3kg. Mut voihan nääki olla sattumaa?Pian sekin nähdään...
Mukavaa perjantaita kaikille ja nautitaan maaliskuun ihanista auringonsäteistä.
Paik ja Lahaja rv 34+1
pikku korjaus kierto 28-45pv
vaikka tuskin ketäänvoisvähempääkiinnostaa jonkun lähes viimeisillään raskaana olevan kk-kierto-history.
Sama
Tänään onkin juhlapäivä, 36+0 viikot ja sen myötä "lupa" synnyttää tuossa oman kaupungin sairaalassa. Saas nähdä koska synnytän, sen verran on tiukat supistukset ja niiden myötä paine tuolla ihan alhaalla, että väkisin tulee edelliset synnytykset mieleen:)
Verticia, ei siitä sf-mitasta voi ihan 1:1een laskea tuota vauvan kokoa, mulla ei ole koskaan ollut loppuraskaudessakaan yli 34cm ja vauvat on olleet isoja, nyt kun tämä mitattiin tiistaina 3,5 kiloiseksi niin sf-mitta oli enää 31cm.. Pari viikkoa aiemmin neuvolassa 32cm mutta nyt siis laskeutunut ja kiinnittynyt. Itse olen niin pitkä (181cm) että th tykkäsi jo aiemmin sf-mitan mittaamisen olevan mun kohdalla lähinnä turha toimenpide.
Jälkivuotoa inhoan minäkin..varsinkin ne synnytyksen jälkeiset holahdukset..yök!
Kakkosesta ei tosiaan tainnut mullakaan kestää kovin kauaa, jälkisupistukset oli ainakin niin hurjat että piti välillä lattialla kiemurrella, joten kai ne sen vuodonkin tyhjensi aika nopeasti.
Jep mutta nyt ei muuta kuin mukavaa perjantaipäivää kaikille! Lähden viemään lapset tarhaan.
Aaku rv 36+0
neuvolasta. Arvot edelleen kunnossa, mutta juoda pitäis kuulemma enemmän. En tosiaan viitsis juoda, kun nytkin hyppään vessassa 2-3 kertaa yössä ja päivällä en edes viitsi pitää lukua. No, kun nyt tuo äippäloma alkaa, niin jos sit tsemppais sen juomisen kanssa. Sykkeet oli edelleen 130 luokkaa, mitä nyt hetkellisesti nousi, kun piti vähän siirtyä anturin alta pakoon. Seuraavaksi on sit taas lääkäri, 3. tässä raskaudessa! En saanut omalle lääkärille aikaa, joka siis on musta ollut kiva, mutta nimi oli suomalainen naisen nimi, eli en sit viitsinyt enempää valittaa. Ja sf-mitta oli mukavat 27,5 eli päästiin just alakäyrän yläpuolelle :)
Hyvää päivänjatkoa kaikille
tuuti, rv 33
Täällä ilmoittautuu yksi joka nyt jäänyt kotiin. Äippäloma ois alkanut parin viikon kuluttua mutta eilinen neuvolareissu+neuvolalekuri poiki saikun loppuajaksi. Neukkistäti oli sitä mieltä että mun työt on tehty ja hyvä niin. Nyt on todella helpottunut olo kun saa keskittyä itseensä ja jaksamiseensa jne.
Mulla kun on noita suppareita ollut aika paljon ja vähän selkävaivaa yms ja en enään pysty istumaan kunnolla siellä päätteellä niin varsin tuskaa ollut. "Istuminen" ollut lähinnä makaamista siinä tuolissa kun vauvaa riittää joka osaan mahaa.
Muuten oli kaikki kunnossa neuvolassa, painoa tosin oli tullut aika reippaasti parissa viikossa ja pikkasen turvotusta joten suolakielto tuli ja lisää vettä.. samoin lähete pissakokeeseen v.putkentulehduksen varalta.
Mutta se omasta navasta.. :)
Hui kun jännää Jo-hanna! täällä odotellaan hengessä mukana!
Aurora kyseli että tunteeko joku muu useassa paikassa liikkeitä ja kyllä vain. Tuntuu about samanaikaisesti jopa 3 eri paikassa ympäri mahaa liikkeitä, mutta neukkistäti totesikin että mulla on maha kyllä niin täynnä vauvaa jo ettei ihme että olo on vähä "stuffed". Selkää tuntui ihan alhaalla ja ylhäällä kylkiluissa:D apuva. Kohta räjähdän! Kokoarvioo tuli muuten 2 kiloo eilen, siis nykytilanne.
Mukavaa viikonloppua kaikille ja saapi nähdä onko vauvoja ensi viikolla!
haleja
t.iza 32+2
Täällä ilmoittaudutaan, kasassa edelleen. Katselin tänään auton ikkunasta ulos kun oli jotenkin niin keväinen päivä(sub urban tribe: first spring day-ihana biisi <3 ), aurinko paistoi ja ihmiset kuljeskelivat kaduilla hymyt naamallaan, viikonlopun viettoon. Totesin miehelle että tänään olisi nätti päivä neidin syntyä :)
Muutenkin tänään ollut jotenkin "sellainen" olo.
Mun masu ilmeisesti yössä laskeutunut(mahdollista?) Koska paita mikä vielä eilen junnasi niin solahti löysänä mahan yli. Tai sitten mä vaan kuvttelen :)
Kroppa vaatinut tänään lepoa kovin, ei ole oikein ruoka maistunut ja masukin toiminut ihan itsestään.
Pojat on mummolla ja mies iltavuorossa, olen vaan keskittynyt minä-maha-symbioosiin, saunonut ja lepäillyt.
Limaa on irtoillut taas tänään. Luulisi limatulppaa olevan?
Niin, olin ihan asennoitunut että tämä viittaa synnytykseen, rauhallinen fiilis, vaavikin liikkunut vähemmän.
Mutta hei, siihen synnytykseen tarvittaisiin varmaan myös niitä supistuksia.. :) eli ei ensimmäistäkään.
Kai sitä vaan psyykkaa sitten itsensä kuvittelemaan että nyt mennään? Mä olen kyllä vieläkin mielestäni tämän vrk:n puolella lähdössä että vielä olisi jokunen tunti aikaa tapahtua :)
No joo, maltti on valttia ja ei ole kiirus valmiissa maailmassa!
Aakulle tsempit-lupaavalta kuulostaa! Kukahan se tuossa kirjoitteli että jos lähtöä tulee ja ehtii niin kävisi merkkaamassa täällä? Idea hyvä että voitaisiin täällä muut jännäillä sitten mukana :)
Izalle onnittelut loman alkamisesta!!
Mukavaa alkanutta viikonloppua kaikille!!
Jo-hanna ja Lupu
Heippa taas!
Mua alkaa kohta jo ihan oikeasti jänskättää. Maanantai on vika työpäivä ja tuntuu toden totta oudolta jäädä kotiin. Mielessä vilisee ajatuksia kaikenlaista ja kovasti pitäisi tätä pesääkin alkaa rakentaa. Mä en millään voi uskoa, että kohta olisi nyytti kainalossa.
Sen verran nuo ajatukset näköjään juoksee, että näin ekaa kertaa syntyneestä vauvastakin unta. Ja sehän oli tietysti aivan pöhkö se uni. Ensin se oli vauva, mutta siten se olikin yht´äkkiä sellainen 2 vuotiaan kokoinen joka käveli ja puhui. Sitten mä vaan sellitin jollekin järkyttyneenä, että siinä lapsessa on jotain vikaa kun se pitäisi olla 2 viikkoa vanha, mutta sen on ton kokonen ja puhuu ja kävelee. Yritin hoitaa sitä kuin vauvaa, annoin tissiä ja röyhtäyttelin, mutta se oli ihan jätti. Niinpä niin, taitaa se kotiinjäänti tehdä mullekin ihan hyvää. Alkaa jo noi unetkin olla ihan sekoboltseja.
Olisin saanut venähtäneestä nivelsiteestä saikkuakin, mutten viittynyt ottaa kun oli enää 3 työpäivää jäljellä. No, sit sai mies saikkua ja pikkasen kyllä harmitti kun olisin voinut jäädä sen kainaloon nukkumaan tänä aamuna. Noh, eiköhän tässä nyt muutaman viikonloppuaamun ehdin vielä toisen viekussa kyhnäämään.
Mä oon käynyt jo kahdesti tän raskauden aikana virtsatesteistä kun on ollut runsasta valkovuotoa etc. Koskaan niissä ei ole mitään vielä ollut. Välillä ihan oikeasti ihmettelen mistä sitä tulee niin paljon.
En muista että mulla olis ollut jälkivuotoa esikoisen kanssa mitenkään ihmeen paljon. Pidin sitä ihan normina. Ei se laitoksella etenkään mitenkään hääviä ollut kävellä vaipat housuissa. Mulla kun tuo hiiva on vielä aika yleistä ja siteet on aika takuuvarmat aiheuttamaan sitä. Pitäisi vaan tuuletella ahkerasti, mutta mites tuulettelet kimppahuoneessa. Nyt nyt on munkin osuus annettu näihin äklöjuttuihin ;-)
Jaksamista kaikille joilla tuntuu jo olevan "lähtölaskenta" alkaneen. Täällä odotellaan jo innolla ketä avaa potin.
Päkkänä ja Saku (höh, nyt menee taas viikot ihan sekasin olikohan se nyt sitten jo 35?)
Iloista viikonloppua kaikille!
Jännittämään alkaa mitä tapahtuu ja milloin. Olen ajatellut, etten nyt jännitä niin paljon kun tiedän mitä on tulossa, mutta ehkä jännitänkin enemmän juuri siksi kun tällä kertaa todella vähän tiedän mitä on edessä. Yllätys meille vauvan sukupuoli ja koko myös nyt kun en kokoarviontiin pääse. Ainoa kokoarvio oli se kun lääkäri kysyi onko maha mielestäsi samankokoinen kuin viimeksi ja minä siihen, että joo, niin että siinäpä se. Onhan se reitti jo kerran kuljettu.
Nyt jännittää vielä miten esikoinen suhtautuu tulokkaaseen ja minkälaista se elämä sitten tulee kahden lapsen kanssa olemaan, vielä kun tuo ekakin on ihan pieni poika (äitin mielestä ainakin). Onnea äitiyslomansa aloittaneille (saikulla tai ilman)! Jo-hannalle ja muille joilla la alusta kuun, että eiköhän tässä vappuun mennessä jakauduta. Sitten onkin ihana toukokuu!
T.pikkuäiti rv36+1
jokohan nyt onnistuisi viestin lähetys
.. ja kesään mennessä kaikki ollaan jo paljon viisaampia ja mahdutaan pienempiin kesähamosiin. Minä olen tuossa jo varustanut pikkuhiljaa tuota sairaalakassia myös tänään tuntui omituisia kipuja alaselässä ja vatsassa asuu nyt jotenkin levoton tyyppi. Laitoin kassiin pari valokuvaa pojasta (ikävä tulee) ja pienen päiväkirjan kun tuskin siellä nettiin pääsee näitä mietteitään kirjoittelemaan.
kauniita unia ja oman vauvan kuvia
Olo on suuri ja torstain neuvolassakin se tuli sitten mittauksella todettua. Yläkäyrän yläpuolella mennään. Vauva on pää alaspäin mutta vielä tuossa "lantion yläpuolella" eli ei ole kiinnittynyt. Sekin vaikuttaa kuulemma paljon vatsan kokoon.Sain nyt jo 3 aikaa neuvolaan valmiiksi. 2 th ja sitten lääkäri aika.
Olen vähän järjestellyt kotia ja menin sitten uudet rattaatkin ostamaan =) teutonia timmyillä piti pärjätä mutta ostin emmaljungan city cross viime vuoden malli niin sai melko edullisesti. Vanhatkin sain jo myytyä pois.
Kestovaippoja olen myös netistä etsinyt ja kestoliivinsuojia. Hyvin onkin aika mennyt tässä tietokoneella kun yrittää halpaa ja hyvää etsiä.
Kävelymatkat on aika lyhyitä... noin kilometri on ihan maksimi. Eilen myös oli pari polttoa alavatsalla mikä hieman säikäytti. Toisaalta oli sellainen olo että on vatsatauti tulossa ja kerrankin vatsa toimi kunnolla. Sitten kun menin autoon niin lorahti vielä housuun jotain mikä sitten olikin valkovuotoa. Onhan tässä vielä 2kk laskettuun aikaan että en vielä usko synnyttämään lähteväni. Aika rauhallisesti kyllä otan enkä jaksa oikein mitään tehdä.
Mites teillä hb? Syöttekö rautaa? Minulla oli 124 mut pitäis kuulemma syödä edelleen se 100mg/pv. Söin jossain vaiheessa 50mg mutta se ei nostanut tuota lukemaa mutta ei kyllä laskenutkaan. Sen jälkeen piti syödä 100mg eikä sekään nostanut. Th-opiskelija oli sitä mieltä että vauvalle voisi olla jopa parempi hieman matalampi hb ja oma th suosittelee syömään rautaa.
Eilen oli kyllä ihanan keväinen ilma!
rv 32?
Jokos se Jo-hanna pääsi synnytyspuuhiin vai vieläkö neiti viihtyy masussa?:)
Mulla oli jotenkin kummallinen aamuyö ja nyt jomottaa taas mahaa ja selkää. Limat ovat myös liikkeellä, mutta se niistä;)
Hb:stä, viimeksi mitattu neuvolassa vajaat 4 viikkoa sitten ja sillon oli 105, toivon mukaan nyt ois edes vähän noussut. Rautaa olen syönyt 200mg/pv mutta imeytymisen kanssa jotain ongelmaa, kuten ollut aiemmissakin raskauksissa. Esikoisen synnytyksen jälkeen se oli vaan 80 mutta kun pysyin pystyssä kuitenkin yllättävän hyvin niin ei sitten laitettu lisää verta.
Jep mutta nyt pitää lähteä käymään kaupungilla noiden muksujen kanssa.
Keväistä viikonloppua kaikille!
Aaku rv 36+1
Pääsikö Jo-hanna tosi toimiin? Itselläni oli myös eilen sellainen olo että kohta mennään... Kirjoittelin tuonne oman aloituksenkin missä veikkauksia kyselin...
On tää niin tuskaa nää loppuviikot, pidemmällä kärsivällisyydellä olisi mut voitu siunata, mutta ei, ei malta odottaa...
Mulle tuli sitten niiden kirjoittamani oireiden lisäksi myös niitä supistuksia, joissa oli jo potkua sen verran että sai puhallella. Mutta hiipuivat iltaa myöten, höh..
Saa tosiaan nähdä kuka meistä ehtii ekana. =))
Terkuin numerokolme ja pikku hippu (ultrien mukaan jo rv 37 paremmalla puolella)
:D
itselläkin enää pari viikkoa laskettuun aikaan, pelottavaa. Ehkä pitäisi pikkuhiljaa alkaa miettiä sitä sairaalakassin sisältöä, onneksi täällä kotona alkaa kaikki olla valmista. Vaikea vaan arvata tuleeko lähtö kovinkin yllättäen.
Onko kellään ollut raskausmyrkytystä tai epäilyjä siitä? Mä olen nimittäin turvonnut aivan kamalaksi 2 vuorokauden sisällä, eikä turvotusta oo muuten ollut koko raskauden aikana ainakaan mainittavasti. Vettä yritän juoda, mutta ei auta... jotenkin oon tosi huono soittamaan turhanpäiten minnekään lääkäriin, neuvolaankaan kun ei viikonloppusin paljon soitella. Eli mistä pitäisi huolestua? Verenpaine on vähän koholla, mutta ei mitenkään ylettömästi. On vähän pahoinvoiva olo, mutta ei päänsärkyä. Maanantaina mulla on lääkäri kuitenkin, eli odottelisko vaan siihen asti?
Onneksi vauva liikkuu vilkkaasti niinkun aikasemminkin! En kyllä erota mahan läpi mitään jalkoja tai korvia (!) kuten täällä joku oli erottanut.
Odottavan aika on pitkä. Lasken jo päiviä enkä enää viikkoja... olishan se kiva että laitettais tänne tietoa kun lähdetään synnyttämään. Ehdottomasti ainakin tietoa siitä, että vauva on syntynyt ja siitä, miten synnytys kenelläkin meni.
Sonja rv 37+3
Sonjalle
Ei omakohtaista kokemusta, mutta siskolla ollut. Ja kertoi juuri, että siihen liittyi hänellä kovaa päänsärkyä, valkuaista virtsassa ja korkea verenpaine. (tähtiä silmissä) Turvotus on yksi oire myös, eli ota ihmeessä yhteyttä äitipolille! Sielläpähän tutkivat lisää jos näkevät tarpeelliseksi. Oireet kai voi olla vähän erilaisia. Ja raskausmyrkytys paranee vain siis synnyttämällä, mutta sulla ainakin on viikkoja jo kasassa. Ei kannata odotella, ettei pääse tilanne liian pahaksi, se on hengenvaarallinen tila sekä vauvalle, että äidille. Laita viestiä miten on mennyt.
Minäkin odotan jännityksellä ekoja uutisia synnyttämään lähtevistä. Olen lukenut tuolta maaliskuisten ketjusta lähtötilanteista. Ja synnytyskertomukset ovat tässä tilassa olevalle mielenkiintoisia myös.
t.pikkuäiti rv36+2
Yritin aamulla tulla ilmoittautumaan mutta netti teki tenät eikä toivoakaan sosiaalisesta elämästä netin puolella :)
Ei nämä näköjään ennenkään ole ajatuksen voimalla syntyneet :D
Eli kaikesta pyhästä uhmasta huolimatta neiti asuttaa yksiötä edelleen.
Limaa ruskeeta/veristä/kirkasta tulee milloin tulee. Eli n.0-4*vrk, tullut ma asti.
Tänään supistellut liikkeellä ollessa mutta hiipunut taas.
Eli tilanne plus miinus nolla :p
Kivaa kun muita jännäilee samoissa vaiheissa ja sitten taas vastaavasti kun alkupää on jakautunut niin tulla tänne loppukuun odottajien kanssa jännäilemään ja kaiholla muistelemaan (really?!! :D ) niitä viime metrin kutkuttavia hetkiä että "joko" :)
Huomenna olisi muuten tuo naistenpäivä...hyvä päivä syntyä? :)
Hempasta, olipas tullut ristiriitaista ohjetta! Täällä lähtötilanne ihan hyvä, jotain 140-150, alimmillaan kävi reilussa sadassa jolloin kehoitus vetää nappia naamaan. Nousi 118 vaikka en kunnolla niitä syönyt(niin älyttömät pää-, ja vatsakivut seurauksena että voisi sanoa päivän olevan siinä), on pysynyt siinä ja kuulemma ok etten enää syö.
Olisiko sitten terkkarista kiinni?
Käytiin tänään ostamassa muksuille puuttuvaa kevätrelettä. Kaveri rupesi niistä juttelemaan ja sain ahaa-elämyksen että kelit voi periaatteessa lämmetä hetkenä minä hyvänsä ja lähde sitten vastasyntyneen plus kahden uhmiksen kanssa ostosturneelle... Eli en :)
Harmi muuten että tänne ekks:n ei näytä olevan muita tulossa, synnärin puoli on täällä nyt uusittu kokonaan.
Luin aikanaan tuolta jostain ketjusta että saman pinon mammat olivat sattumalta olleet viereisissä saleissa synnyttämässä. Selvisi vielä synnytyskertomuksista että toinen ei ollut heti saanut epiduraalia kun anestesia oli ollut toisen luona :D
Maailma on pieni!
Mutta lauantai-illan viettoon(eli sohva-tv-jääkaappi.. perustetaanko jo näin valmiiksi kiloklubi aikaan jälkeen synnytyksen... :)
Jo-hanna ja Lupu 36+5(tai enempi?)
Moikka kaikille! Olen lukenut juttujanne jostain marraskuusta asti, ja on ollut mukava kuulla, että muillakin samanlaisia vaivoja ja tuntemuksia :)
Olemme mieheni kanssa melko nuoria 20-v. ja 21-v. ja vauva on ensimmäinen kaveripiirissämme. Palstaa on ollut ihana lukea ja jakaa samoja kokemuksia. :)
Mahtaisiko vielä ehtiä mukaan? Äitiysloma alkoi viimeviikolla ja nyt roikun palstalla lähes koko ajan, vauvan tavarat, kun jo tuli järjestettyä ;)
Ja hyvää naistenpäivää tosiaan kaikille!
Emminen_ ja Bambi rv 35+5 (Ainii, ja TYKS:ssa olisi tarkoitus synnyttää)
Tervetuloa mukaan Emminen!
Saapas nähdä ollaanko samaan aikaa in action Tyksissä...
Nyt hiihtämään ennenko lumi sulaa. (juu en minä..) Ihana auringonpaiste. Just mahtuu vielä miehen toppahousut kiinni.
Paik ja Lahaja rv 34+4
Jo-hanna toivoi, että kukaan ei ole lounaalla. Lasketaanko patonki? :-) Onneksi mulla ei mene ruokahalut vähästä.
Verticia: Ota joku pipo vauvalle mukaan, monet vanhemmat ihmiset ei halua nähdä lasta ilman pipoa/hattua millään kelillä edes katetulla terassilla. Ei tule turhaa sanomista keneltäkään ulkopuoliselta, kun viet vauvan kotiin. Itse olen pukemassa vauvan kokohaalariin (valkoinen, jossa poitsutkin on tulleet kotiin), pipoon ja toppapukuun/kevyttoppapukuun riippuen siitä, syntyykö pääsiäisenä vai vappuna- eli siis säästä.
Jälkivuoto ei varmaan kenelläkään valitettavasti ole ihan niukkaa, mutta kakkosen kanssa olin varannut kaksi pakettia siteitä kotiin, että pääsisin alkuun ja toinen jäi käyttämättä. Eli vuosin siis nopeasti ja tehokkaasti :-)
Huomenna neuvola, sitten varmaan kuuluu taas omaan napaan jotain uutta. Oma arvio sf-mitasta on 28. Kiinnostaa siksi, että jos on alle 27, niin taas tulee keskustelua, josko pitäis mennä ylimääräiseen ultraan. Nyt se ei olis enää niin riesa, kun äippäloma alkaa., 8 päivää töitä jäljellä. Ja vauvan kamat on tukevasti häkkivarastossa.
tuuti-töissä myös tänään?