Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkökentässä musta piste??

Vierailija
01.03.2009 |

Kai on kysyttävä tätä vihdoin. Eli olen jo reilun viikon verran huomannut tietyssä valaistuksessa (lähinnä valkoista taustaa katsellessa) mustan pisteen oikean silmäni näkökentässä. Ensin laitoin sen vaan väsymyksen tms piikkiin ja kyllähän noita tähtiä ja ties mitä joskus näkyy ilman mitään syytäkin. Mutta kun se on koko ajan siinä tismalleen samassa kohdassa, eikä liiku mihinkään. Niin mistä sellainen voisi johtua ja onko edes syytä mennä silmälääkärille?

Näkö minulla ollut aina todella hyvä, eikä pysyviä pisteitä ole koskaan aiemmin ilmaantunut.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellähän se sitten selviää

Vierailija
2/15 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoin palaset alkoivat loksahtaa paikoilleen. Olen jonossa magneettikuvaukseen muista oireista ja olin todella huolissani oireistani, pelkäsin jo vaikka mitä. Taisin löytää selityksen kaikille oireilleni: MS- tauti. Se selittäisi kaiken ja koska minun oireeni ovat olleet lieviä 2v ajan, en usko itselläni olevan mitään nopeasti etenevää muotoa.

Jään odottelemaan tutkimuksia vähän paremmalla fiiliksellä. Mieluummin MS kuin joku muu vaihtoehto. Tunnen 2 MS- tautista ja kummankaan tauti ei juuri työtä ja muuta elämää haittaa. Pahenemisvaiheessa ovat saikulla, mutta muuten täysin aktiivisia ja työssäkäyviä naisia. En vaan aiemmin osannut yhdistää oireitani tuohon.

Isompi kivi putosi hartioiltani ja uskon todella, että tästä voisi olla kyse.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta lasiassumentuma.

Vierailija
4/15 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä muita oireita sinulla on, että pääset magneettikuvaukseen?

Vierailija
5/15 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen ollut aina, näkyy just vaaleaa vasten katsottuna. En muista mistä luin mutta se voi olla vaikka joku solunpala yms. Ei lainkaan vaarallinen mutta häiritseehän se välillä. Mulla se on tosiaan ollut ihan aina.

Vierailija
6/15 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole tullut mieleenkään,et ne voi olla vaarallisia??????

Vierailija
7/15 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä nään niitä kirkkaalla valolla.

Vierailija
8/15 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala tarkemmin luetella tässä, mutta kaikki täsmää MS- taudin oireisiin. Kognitiivisia oireita lievinä paljon ja ajoittain vaikeampina muutama. Fyysisiä oireita pari. Fyysiset oireet minut säikäyttivät ilmaantuessaan ihan tyhjästä ja tajusin että kognitiiviset oireetkin pahentuneet vuosien varrella ja samaan aikaan fyysisten oireiden ilmaannuttua.

En ole masentunut tai stressaantunut, vaikka niillä olen tähän asti kaiken itselleni selittänyt.

Nyt tunnen itseni ihan tyhmäksi, kun en ole tullut edes ajatelleeksi MS- tautia, vaikka läheisten taudit tuntien olisi pitänyt sitä epäillä jo aiemmin.

-ap

Vierailija
9/15 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne mustat pisteet eivät nyt sitten tarkoita että teillä kaikilla on MS-tauti. Lasiaissamentumaa ne vain ovat, eivätkä ole vaarallisia.

Vierailija
10/15 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä oli paljonkin kirjoituksia. Näyttää olevan harmiton, vaikka kiusallinen.

Monelle tämä olisi varmaan järkytys, mutta olen edelleen helpottunut siitä, että oireet täsmää MS- tautiin. Pitäkää silti peukkuja, ettei ole mitään muuta.

Kunnassani jono magneettikuvaukseen kestää 3-6kk, joten menee aika tovi, ennen kuin pääsen kertomaan kuinka kävi. Jos Ms- tauti olisikin, niin siihenhän liittyy vielä muitakin tutkimuksia, joten en taida ennen syksyä saada diagnoosia.

MS- tautiin liittyy joitain silmä/näköhäiriöitä. Näköhermotulehdukseen minun pisteeni ei viittaa, mikä on MS- taudille tyypillinen oire. Silti monella MS- potilaalla ollut muitakin silmävaivoja ja tällaisia mustia pisteitä.

-ap

Vierailija
11/15 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis se, että koet helpottuneisuutta jos oireesi täsmäävät MS-tautiin. Itse ajattelen, että jos olisi pakko sairastua niin toivottavasti en koskaan ko. sairauteen. Ja tällä en tarkoita loukata MS-tautia sairastavia, sen sijaan arvostan heitä sillä ainakin tapaamani tautia sairastavat ovat olleet hyvin positiivisia ja sitkeitä, vaikka sairaus edetessään on hyvin hankala ja ennakoimatonkin ymmärtääkseni.

Vierailija
12/15 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämättä ms-tautia tartte olla. Voihan vain verisuoni ollut muutenkin katkennut. Eikös esim sokeritaudissa näin käy.

Mitä muita oireita ap:llä on, jotka viittaisivat ms-tautiin. Itsekin sitä pelkään nimittäin. Magneettikuvassa saa 95 %:n varmuuden, että ei ole ms-tauti, jos siinä ei näy jälkiä.

Vierailija
13/15 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla oli musta piste, joka ei liiku mihinkään eli on eri asia. Olen jostakin lukenut, että näkökentässä paikallaan olevat mustat pisteet pitäisi aina tutkia eivät välttämättä ole vaarattomia.

Vierailija
14/15 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni silmälääkärille ja verkkokalvo oli revennyt ja hän joutui leikkaukseen aika pian. Oli lähellä ettei verkkokalvo revennyt kokonaan ja silloin olisi mennyt näkö. Suosittelen todella silmälääkäriä!

Vierailija
15/15 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustat pisteet leijuvat, kuvataan "nokisateeksi" ap:lla siis ei ole vek irtauma. Naapurilla on ms-tauti, istuu sidottuna pyörätuolissa, mitään ei pysty itse tekemään. Kova vapina koko ajan, puhekin sammaltaa. En todellakaan toivoisi sitä(kään) sairautta :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi