Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tällaisesta 8-vuotiaan tytön käytöksestä:

Vierailija
01.03.2009 |

eli tyttö oli oli ottanut meille kylään mukaan omia helmia ja tytöt alkoivat sitten askartelemaan. Tyttö sano tekevänsä itse kaulakorun mutta minun tyttöni saisi tehdä vain rannekorun, etteivät hänen helmensä kuluisi.

Huom. aiemmín tytöt olivat tehneet meillä tyttömme helmistä todella paljon koruja myös kaulakoruja ja siksi ne olivatkin loppu!

Oliko itsekästä ja huonoa käytöstä noinkin isolta lapselta?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviäkin kiinnostaa. Hanki oma elämä ni ei tarvii lasten elämää elää niin vakavissaan.

Vierailija
2/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne lapset harjoittelee tätä elämää varten. Tuon ikäiset osaa jo vähän itse sovitella ja keskustella tuollaisista asioista. Ja ehkä "vääntää vähä kättäkin" et miten tehdään.

toiset ihmiset yleensäkin on anteliaampia entä toiset. Jotkut aikuisetkin ovat tosi pihejä, toiset taas antavat avokämmenellä vaikkei itelle jäisi mitään.

Ihmisissä on eroja ja kasvatuksissakin. Jossain perheessä ehkä opetetaan lapsille että kavereille niitä ei sit jaeta ja toisessa sanotaan et muista sit antaa kaverillenkin.

Meitä on moneksi.

8-v on aika pieni mukula vielä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa lapsi.

Vierailija
4/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaa lasten käyttäytminen.

Vierailija
5/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa suorastaan kun lapsia kytätään nykyisin suurennuslasin kanssa, miten taitavia, sosiaalisia, anteliaita jne, kenenkin perheen lapset ovat. Lapset ovat niin kuin joku projekti joilla mitataan vanhempian onnistumista. Ja oma lapsi ei saisi pettyä missään vaan kaikki pitäisi siloitella lapsen tieltä, Jatkuvasti täälläkin törmää aloituksiin, miten jonkun toisen lapsi on kohdellut huonosti meidän pientä mussukkaa. Antaa lasten selvitä itse eikä puututa liiaksi heidän elämään. Lapsilla on lasten tavat.

Vierailija
6/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset sitten ohjaavat niitä ja kertovat miten käyttäytymissäännöt menevät.

Vierailija
7/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkäiden lasten vanhemmat ovat juuri mainitsemiasi curling-vanhempia, joille lapsen sana on laki.

Vierailija
8/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomioon ottamista. Mutta unohdin, että Suomessahan lapset saikin elää kuin pellossa.

Vierailija
9/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neitille tuollainen ei tulisi kuulonkaan, hänellä on sen verran luonnetta ja omaa tahtoa sanoa vastaan.

Vierailija
10/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joihin aikuisen ei tarvitse puuttua. Tyttösi pitää itse puolustaa itseään ja sanoa vastaan jos jokin tuntuu epäreilulta.

Näitä tapauksia on nähty useita joissa äiti aina hoitaa kaikki negatiiviset asiat ja sitten lapsi on aina vollottamassa mamin helmoissa että äitin pitäs hoitaa kaikki asiat niin että ne olivat hänen edukseen

Vierailija
11/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina tarvi olla puuttumassa lasten tekemisiin. Harjoittelemalla oppii selviytymään erilaisista tilanteista muiden kanssa.

Vierailija
12/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni aina päivittelee kuinka huonosti kasvatettuja suomalaiset lapset ovat. Suomessa lapsilta ei vaadita minkäänlaisia käytöstapoja.

Vierailija
13/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli tuollainen "itsekäs" kaveri, joka piti kyllä omista tavaroistaan huolen, komenteli ja oli välillä sietämätön. Itse olen aina ollut tällainen hissukka :) mutta arvaas mitä, ollaan edelleen hyviä ystäviä 20-v jälkeenkin. Hän on valinnut miehen, joka on tossun alla ja jota saa komennella ja minä olen kiltti vaimo. Niin, me kaikki olemme siis erilaisia. Kyllä tyttösi oppii pitämään puolensa. :) Nuo helmet kuitenkin on aika pieni asia, vai mitä :)

Vierailija
14/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikin vain esimerkki tytön luonteesta. On jatkuvasti samantyyppinen. Itsekäs ja määräilevä....

Vierailija
15/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikin vain esimerkki tytön luonteesta. On jatkuvasti samantyyppinen. Itsekäs ja määräilevä....

Vierailija
16/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakevat ystävikseen näitä mitäänsanomattomiaq hiirulaisia joilla ei ole omaa tahtoa kun äiti kyllä hoitaa kaikki..

Vierailija
17/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen että helmet tosiaan on hänen, niin kai hän saa päättää miten paljon helmiään haluaa antaa kaverin käyttöön.

Siitäkin huolimatta että kaveri on antanut omia helmiään hänelle. Sehän oli taas oman tyttäresi päätös, että antaa vieraan tehdä omista helmistään niin isoja koruja kuin haluaa.

Toiset lapset haluaa jakaa lelujaan ja toiset ei.

Vastaisuudessa voit opettaa myös omalle tyttärellesi ettei anna lelujaan rajattomasti käyttöön. Ainakaan tälle kyseiselle kaverille, joka ei jaa omiaan.

Vierailija
18/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli ei helpolla anna omastaan.

Nuorempi antaa vaikka paidan päältään jos joku tarvitsee, ja myös huomaa itse, milloin joku tarvii jotain.

Eli olen ajatellu että lasten perusluonne on kyllä eri (vaikka kasvatuskin tietysti menny pieleen), ja tuo vanhempi tarvii tukea että jakaisi omastaan...

ei haittaisi minua jos muutkin aikuiset sanoisivat hänelle, jos tnäitä tilanteuta tulee,,,

Esimerkiksi: puhuttiin enne jolua että on näitä "toisenlaisia lahjoja" ja "köyhistä lapsista. 4 v sanoi että "minä voin antaa puolet kaiksita rahoistani köyhille lapsille" ja 6 v: "riittääkö kymmenen senttiä.."

Vierailija
19/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakevat ystävikseen näitä mitäänsanomattomiaq hiirulaisia joilla ei ole omaa tahtoa kun äiti kyllä hoitaa kaikki..

en ole "mitäänsanomaton", hiirulainen kylläkin.. omaa tahtoa on eikä äiti ole hoitanut kaikkia asioitani. Näin varmasti myös ap.n kohdalla.. saahan sitä nyt hyvänen aika olla kiinnostunut lapsensa tekemisistä ja kavereista.

t. se, joka aiemmin jo vastasi, jonka lapsuudenystävä oli "pomottelija"

Vierailija
20/24 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi jakaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme