Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikähän meissä on vikana?

Vierailija
01.03.2009 |

Aloin oikein tänään miettimään, että meillähän ei käy juuri koskaan vieraita, eikä meillä ole kyläpaikkoja missä käydä perheen kanssa kylässä.

Mieheni on muuttanut kaukaa tänne, joten hänen tuttavansa jäivät kotipaikkakunnalle. Minäkään en ole kotoisin täältä, missä asumme. Tuttuja on kyllä, mutta ei sellaisia, joiden kanssa kyläilisimme koko porukalla. Ainoastaan naapurimme perhe on ystäväperheemme, joiden kanssa kyläillään muutaman kerran vuodessa.

Minun vanhempani käyvät lasten synttäreillä, anoppi silloin tällöin. Työkavereita olen joskus kutsunut kylään, ei oikein tunnu kiinnostavan. Nyt kun olen itse hoitovapaalla, olisi kiva treffata muita äitiyslomalaisia, mutta kukaan ei ehdi käymään, eikä meitä ole kenenkään luo kutsuttu.

Yksi lapsuudenystävä asuu kauempana, hän käy lapsineen joskus, samoin me heillä. Muiden lapsuudenystävien kanssa yhteydenpito on hiipunut. Ei huvita itse kutsua itseään kylään.

Myönnän, että ei olla mitään huippusosiaalista porukkaa, mutta mielestäni ihan normaalia. Kun jotain tuttua näkee kaupassa, niin juttua riittää vaikka kuinka pitkään, mutta kun pyydän tulemaan vaikka kyläilemään kun ehtivät, niin vastaukseksi saan jotain ympäripyöreätä, eikä heistä kuulu, ennenkuin taas sattumalta nähdään, ja puhuttavaa olisi vaikka kuinka paljon.

En millään keksi, mikä meissä on vikana. Asumme omakotitalossa, lapset ovat normaaleja hyvinkäyttäytyviä, tarjoamme aina vieraille kahvit ja pitkämatkalaisille ruuan myös. Ehkä me sit ollaan niin tylsiä tyyppejä, ettei ketään kiinnosta:(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pienessä kaupungissa.

Ap

Vierailija
2/11 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain länsi-suomalaisessa pikkukylässäkö??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teissä ei ole vikaa, vaan ympäristö on sisäsiittoista piiri-pieni-pyörii-porukkaa, joka katsoo vinoon kaikkia uusia!

Ehkä 10 vuoden kuluttua kuulutte joukkoon, ehkä ette...

Sorry!

Tule tänne Espooseen, niin saat kavereita heti puistoista, seurakunnan kerhoista, äiti-lapsi-tapaamisista, muskareista yms...!

Vierailija
4/11 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos sä pyydät kaupassa, että "tulkaa käymään, kun ehditte!", et saa varmasti vieraita. Kutsu on liian epämääräinen. Parempi on sanoa, että " hei kuule, tulkaapa meille perjantai-iltana käymään, olisi kiva rupatella ihan kunnolla!". Aivan varmasti saat noin vieraita suuremmalla todennäköisyydellä, kun selvästi sovitaan molemmille sopiva aika.

Tai sitten suoraan soittaa kaverille ja pyytää kylään huomenna/lauantaina jne. Siis sopia tarkka päivä. Noin toimin itse, ja noin meidän ystäväpiirissä toimitaan. Sitä välillä on niin saamaton tai laiska, että ei viitsi kutsuttaa itseään kylää. On kiva, kun joku soittaa ja pyytää, tai itse kutsuu.

Vierailija
5/11 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin oon vaan ajatellut, että tuntuu väkisin kutsumiselta, jos itse sanon päivän. Sanon yleensä, että meille sopii ensi viikolla mikä päivä tahansa, ollaan kotona, että mikä teille vaan sopii. Tavallaan heitän pallon silloin heille.

Ap

Vierailija
6/11 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurisidonnainen juttu. Muuallakin voi tavata kuin jonkun kotona.

Vierailija
7/11 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee niin helposti hulinaksi, eikä keskustelusta tule mitään, jos mennään jonnekin kahvilaan tms. Täällä kun ei ole mitään hoploppeja.

Ap

Vierailija
8/11 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit meistä ystäväperheen? ;) Me ollaan aika vähän aikaa Kokkolassa asuttu, ja uudet tuttavuudet on tervetulleita. :)

Vierailija
9/11 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin olette muuttaneet tänne?

Ap

Vierailija
10/11 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sähköpostia, Maaru100@luukku.com

MInä siis olen se Kokkolaan muuttanut tyyppi. :) Tutustutaan ja katotaan, josko tultais hyvin juttuun! :)

Vierailija
11/11 |
01.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku sanoo että "tuu käymään ihan koska sulle sopii" Tuskin.

Pyyntö on niin epämääräinen ettei oikein tiedä oliko pyytäjä edes tosissaan. Ja ei kai kenelläkään ole oikeasti 24/7 aikaa ottaa vastaan vieraita. Näin minä ainakin ajattelisin ja varmaan moni muukin.

Todellakin toimii paremmin jos sanot vaikka että "olisiko sulla aikaa vaikka torstai-iltana, siinä 16-18 maissa tulla käymään"