voiko pitkä nainen käyttää korkokenkiä
häpeän pitkiä jalkojani ja pituuttani jota on 174cm. toisaalta olisi kiva pukeutua joskus naisellisemmin eikä vain korottomiin kenkiin. eräs ystäväni sanoi että olen ihan amatsonin näköinen pituudeltani ja se ei kuulemma näytä hyvältä. kaikissa kauniissa kengissä on korko. hävettää olla muita naisia pitempi. oma mies tosin on 190cm eli hänen rinnalla jäisin lyhyemmäksi korkojenkin kanssa
Kommentit (24)
Eihän 174 cm ole mitenkään eriyisen pitkä, ihan tavallinen mitta. Ikävä kommentti hyvältä ystävältä, mutta jättäisin omaan arvoonsa.
Pitkissä jaloissa ei ainakaan ole hävettävää, päin vastoin, semmoisiinhan ne korkkarit on tehty.
ja en käytä korkoja.
Kauhee amatsonikompleksi! =)
Kyllä korottomanakin löytyy nättejä naisellisia kenkiä.
Ja tietenkin pitkäkin nainen SAA käyttää korkoja jos haluaa.
Minä en halua.
tai siis ne ei ole niin naisellisia. ja mulla on myös joku kompleksi pituudesta. haluaisin olla lyhyempi ja käyttää korkokenkiä, korollisia saappaita ym..
Kaytan korkoja paivittain. : ) Kavelykengissakin on pienet korot, vain lenkkarit on korottomat. En osaisi kavella taysin littanoilla ollenkaan. Mies jaa lyhyemmaksi, kun mulla on korkkarit jalassa. Kummallekin asia on aika evvk. Hyvalla itsetunnolla varustettu mies on ylpea pitkasta vaimostaan. : ) Tosin ap:llahan on pidempi mies anyway.
Ap: ala usko kaveriasi, ole YLPEA pituudestasi! Korkkarit jalkaan ja selka suoraksi!
korkokenkiä eikä mulla oo mitään amatsooni-ongelmaa, päinvastoin,
pitkä ihminen on vain näyttävä! ainoastaan urheillessa tai leikkikentällä
käytän tylsiä matalia kenkiä. Käytä rohkeasti vaan!!
ja olen kyllä saanut siitä kuullakin. Voi taivas kuin pitkä sää oot. Oisit hyvä poliisi, kun olet noin iso. Kumpi teitä on pidempi? sinä varmaan voitat monetkin miehet kädenväännössä ym.
En ole lihava, mutta isoluinen ja ottaa pattii kyllä. Ois ihana olla vähän lyhkäsempi ja pienempi! Ois ihana käpertyä miehen kainaloon tuntematta itseään jättiläiseksi.. Ja toisaalta.. onko turhempaa asiaa mistä valittaa, kun on terve kroppa millä elellä..
ja painoa 57kg. Satunnaisesti käytän korkokenkiä ja mieheni on minua muutenkin puoli päätä lyhyempi...
ja mun mielestä just monet korkokengät sopivat vain sellaisille, joilla on pidemmät sääret. Monet korkeakorkoiset kengät näyttävät mun mielestä meillä lyhyillä suorastaan "kompleksikoroilta", kun korko on suhteettoman korkea suhteessa omaan sääreen.
Sinähän olet ihan mallimitoissa. Voit mielestäni hyvin pitää vaikka mitä korkoja (toisin kuin itse en voi). Mieskään ei jää suoa lyhyemmäksi, vaikka käyttäisit mitä.
ja käyttää korkokenkiä, itse olen parikymmentä senttiä lyhyempi ja korkkarit ovat kyllä mielestäni upeat pitkien säärien jatkona.
Kannattaa mennä käymään Hollannissa, tuntee itsensä ihan kääpiöksi siellä :D Ei vaan, mitä h**kkarin väliä sillä on jos on pitempi? Aina löytyy pitempiä miehiä, kuka niitä tumppeja jaksais katsellakaan?!?
ja olen kyllä saanut siitä kuullakin. Voi taivas kuin pitkä sää oot. Oisit hyvä poliisi, kun olet noin iso. Kumpi teitä on pidempi? sinä varmaan voitat monetkin miehet kädenväännössä ym.
En ole lihava, mutta isoluinen ja ottaa pattii kyllä. Ois ihana olla vähän lyhkäsempi ja pienempi! Ois ihana käpertyä miehen kainaloon tuntematta itseään jättiläiseksi.. Ja toisaalta.. onko turhempaa asiaa mistä valittaa, kun on terve kroppa millä elellä..
Näen paljon vaivaa löytääkseni korottomia kenkiä (kokoa 43!). En vaan halua olla yhtään pitempi, etenkin kun mieheni on lyhyempi. Häntä ei kyllä häiritsisi yhtään, mutta musta tuntuu muutenkin aina tylsältä olla muita pitempi.
Todella usein pitkillä ihmisillä on huono ryhti ja se näyttää kamalalta.
ja maailma on suunniteltu "mineille". AIna joutuu kumartelemaan ja kyyristelemään, johan siinä väkisinkin ryhti painuu. Ja tulee niskavaivoja jne. Antaisin mieluusti pituudestani vähän jollekin...
tai no, mikä on korkea: itse tykkään noin 4-5 cm korosta. Yli 6 cm korolla en osaa enää kävellä. No mutta siis, mulla on päivittäin töissäkin korot ja ai että on kiva olla pitkä ja näyttävä! ;)
Käytän korkokenkiä juhlissa ja on minulla nyt arkikäytössäkin korkeakorkoiset talvisaapikkaat. Itse viihdyn korkokengissä ja mieheni haluaa minun myös niitä käyttävän. Olen ollut sinut pituuteni kanssa jo vuosikausia, mutta vielä 20-30 ikävuosien välissä oli minulle hankala asia.
Itse pidän nykyisin siitä että olen muita pidempi ja herätän huomiota-en tykkkää olla seinäruusu.
ja maailma on suunniteltu "mineille". AIna joutuu kumartelemaan ja kyyristelemään, johan siinä väkisinkin ryhti painuu. Ja tulee niskavaivoja jne. Antaisin mieluusti pituudestani vähän jollekin...
olen aina nauttinut pituudestani (174cm + korot). Pitkän naisen pitää kantaa
pituutensa ryhdikkäästi, jotta se on hyvännäköistä. Pituudesta on paljon etua. Onhan tehty tutkimuksia, joissa tuloksena esim. pitkät ihmiset saavat parempaa palkkaa. Minusta on mukavaa kulkea keskipituutta pidempänä, eipä tule ahtaanpaikan kammoa esim. ruuhkajunissa ja -busseissa. Pitkät sääreni olivat nuorempana kyllä kaunista katseltavaa ja sain niistä kuulla kohteliaisuuksia väsymykseen asti. Nykyään pidän harvemmin enää hametta ja jos pidän niin pidempi helmaista kuin ennen.
ja en todellakaan ole sinut asian kanssa. Olen aina halunnut olla lyhyempi, johtuen ehkö siitä, että olen aina ollut pisin niin koulussa, töissä, harrastuksissa yms. Aina uudessa paikkaa kuulee, että oletpas sinä pitkä/kuinka pitkä olet jne. Olisi ihanaa olla muutaman sentin lyhyempi, jotta kulkisi samalla korkeudella kuin muut, eikä tarvitsisi katsella alaspäin. Pitäisin kamalasti korkokengistä mutta en halua käyttää, koska silloin vasta pitkä olisinkin. Tiedän, täytyisi oppia elämään asian kanssa ja sallia itsellensä korkoeakorkoiset kengät. Joissakin saappaissa minulla on sentin, kahden korot, kun ei ole löytynyt naisellisia saappaita ilman korkoja, mutta se on aivan maksimi. Varsinkin juhlissa olisi mahtavaa käyttää korkokenkiä muuten niin tyylikkäiden vaatteiden kanssa, mutta ei. Mies kyllä sanoo, että miksi en käytä kun jäisin häntä kuitenkin lyhemmäksi, mutta ehkä pienenä saadut traumat pituudestani vaivaa yhä =)
Minä olen 182 ja käytän korkoja juhlissa. Ei ole mitään kompeksia tosiaan. Pari senttiä voisi olla lyhyempi, mutta kun ei siihenkään voi vaikuttaa, niinkuin vaikka ylipainoon, niin olkoot. Olisi varmaan tylsempää jos olisin ylipainoinen tai ruma tai tuollainen "amazoni" noin muuten.
ja en käytä korkoja.
Kauhee amatsonikompleksi! =)
Kyllä korottomanakin löytyy nättejä naisellisia kenkiä.
Ja tietenkin pitkäkin nainen SAA käyttää korkoja jos haluaa.
Minä en halua.