Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan vauvani kiinnostumaan kiinteistä?

Vierailija
28.02.2009 |

Pelkkä tissi menee!!! Vähän raskasta. Kokeiltu vaikka mitä! 9kg,7kk. Onko muilla tällästä? Eka lapsi söi heti kaiken tarjotun...tällä suu menee tiukaksi viivaksi....

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän toinen lapsi oli samanlainen. Rupesin antamaan kiinteitä, kun oli 5kk. Neuvolan suosituksesta, kasvoi hitaasti (mutta varmasti...). Meni tosiaan hermot ja ruokaa haaskuun kasoittain, lapsi rupesi kunnolla syömään niitä ruokia n. vuoden ikäisenä. Lasta ei vaan kiinnostanut syöminen ja juuri mitään ei mennyt.

Esikoinen oli ihan toista maata, vaikka samanlailla imetettty oli hänkin. Mutta söi aina kaiken ja todella hyvin, lisäksi tykkäsi syödä itse esim. maissinaksuja jne.

Onneksi nuorempi kuitenkin kasvoi (hitaasti tosin, mutta omalla käyrällään. Ei ole iso vieläkään, 3 vuotiaana.), sitten vuotiaasta alkaen on syönyt todella hyvin. Imetin 1v8kk.

Jaksamista vaan, kyllä se joskus vielä tajuaa syömisenkin päälle. Tärkeintä, että kuitenkin kasvaa ja kehittyy. Ainakin kuulostaa ihan hyvän kokoiselta. Meillä lapsi painoi tuon verran n. vuotiaana. Ja nyt kohta 3-vuotiaana n 12 kg.

Vierailija
2/4 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin esikoinen söi itse naksuja ja leipää jo 6kk! Edelleen innokas syömään. Muutenkin ulospäinsuuntautunut pakkaus! Tää kakkonen on tosi ennakkoluuloinen...johtuukohan toi syömättömyyskin siitä...

Auttaakohan jos en vaikka viikkoon yritä mitään tarjota? Olen myös heittänyt kasapäin ruokaa menemään...

Mun piti mennä töihin kun hän on 9kk! Mutta nyt taitaa tulla suunnitelmiin muutos...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopus oli ihan mahdoton, kun harjoiteltiin lusikkaruokaa. 7-9kk iässä söi 1-2 tl kerrallaan. Sormiruoka kiinnosti enemmän. Sitten pikkuhiljaa alkoi syömään lusikasta, oisko ollu 10kk ikänen. Eli tarjoa sitkeästi, ÄLÄ pakota. Kyllä se lapsi oppii aikanaan!

T. itsekin asian kanssa tuskaillut

Vierailija
4/4 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siis silläkin voi olla tekemistä asian kanssa. Mutta huonosyömäisestä vauvasta on tullut todella hyväsyömäinen 3-vuotias. Sitten, kun rupesi syömään, olen yrittänyt monipuolisesti tarjota ja maistattaa.

Mutta eipä meilläkään olisi kiva tilanne ollut, jos olisin joutunut töihin lapsen ollessa alle vuotias. Meni päiväkotiin 1v3kk, silloin söi jo mainiosti.

Tämä toinen ollut kehityksessään paljon esikoista rauhallisempi muutenkin, onkohan se samaa... Esikoinen käveli 9kk iässä, toinen 1v2kk. Esikoinen puhui vuotiaana ja toinen vasta paljon myöhemmin.

en tiedä tuosta, jos antaa olla ilman kiinteitä esim. viikon. Mä en koittanut, sitkeesti annoin joka päivä. Ehkä jonkun aterian joskus jätin väliin... Ja pidin aina porukassa, kun muut olivat syömässä, mutta eipä sekään auttanut. Onnekis kuitenkin maito edes maistui.

-2-