kiitos kokoomukselle lapsiperheiden ahdingosta!
Kommentit (40)
Jokainen vanhempi tekee itse päätöksensä milloin lapsensa hoitoon laittaa, mutta Kokoomus ja Kepu ovat kyllä vaikeuttaneet etenkin keski- ja pienituloisten elämää. Me saatais enemmän rahaa, jos olisin kotona, mutta mulla loppuu opinto-oikeus, jos en valmistu ajoissa. Enkä tiedä ketä oikeasti hyödyttää mm. mun väkisin kotona pitäminen, koska opiskeluja on miltei mahdotonta taloudellisesti jatkaa? Myytiin jo asuntomme, jotta saadaan pudotettua asumismenoja kun palaan opintojen pariin. Että kiitti vaan!
Voin kysyä haluatko sinä hoitaa lapsiasi kotona 3 vuotta, menettää opinto-oikeutesi ja siten opintosi parempaa tulevaisuutta varten jää kesken, kun oikeisto haluaa pitää äidit väkisin kotona lapsen ensimmäiset 3 vuotta?
köyhien, vanhusten, sairaiden ja luonnon kustannuksella. Vain täydellinen idiootti kannattaa moista itsekkyyttä ja ahneutta.
kotihoidontukea työttömyyspäivärahan tasolle? ai niin, silloinhan rikkaat joutuisivat maksamaan enemmän veroja ja sehän ei kokoomukselle käy
demareiden Viitanen yritti sönköttää samaan malliin, kun vihreiden ja kokoomuksen edustajat tekivät erittäin selväksi, kuin tämä tekeillä oleva uudistus nostaa päiväkotien tulorajoja niin, että yhä suuremman joukon pienituloisista ei tarvitse maksaa päivähoitomaksuja lainkaan !!!
(vai oliko liian pitkä lause sinun ymmärrettäväksi)
sinun ja perheesi elättämiseen. Jos on jo tehnyt mukuloita eikä varaa opiskella, niin sitten varmaan on paree mennä duuniin. Ja (jatko)opiskella vaikka iltaisin duunin ohessa, kuten meillä tehtiin. Omalla rahalla. Olisit kiitollinen ilmaisesta opiskelupaikasta....kehtaatkin vielä vaatia yhteiskunnalta ruoat ja asunnot ja kaikki sen lisäksi.
Kun vain toinen perheenjäsen tienaa, niin hän maksaa suhteessa enemmän veroa kuin, jos kaksi tienaisi. Ja koska PK-seudulla eläminen on niin sairaan kallista menee rahat sitten vain elämiseen. Laskin tuossa pari päivää sitten, että on ihan sama tienaako mieheni 2600 euroa vai 3200, eroa oli vain muutama kymppi käteen jäävään osaan, kun lasketaan suhteessa päivähoitomaksun nousu ja verotus mukaan.
Että silleen. Yhteiskunta maksaa enemmän, jos olen kotona. Kuka hyötyy?
Koulu voisi alkaa jo viisi vuotiaana. Silloin vanhemmat säästäisivät vähän.
Minäkin suorittelen valmistuakseni mm. äitiyslomalla iltaopintoja ja maksan niistä. Ai niin, kaikkien pitäisi opiskella heti lukion päätettyään ja vasta opiskelujen jälkeen tehdä lapsia, jotta voisi rauhassa olla 3 vuotta hoitamassa lapsiaan kotona, yhteiskunnan rahoilla. Minä olen työskennellyt useamman vuoden opintojeni välissä ja nyt olen jatkanut, jotta voisin erityisammatillisesti kehittyä vielä pidemmälle, jotta sinä ja sinunkin muksusi hyötyisitte ammattitaidostani.
Hauska lukea tätä ketjua, jossa " rikkaat" ja " varakkaat" ovat niin kokoomuslaisia jotta. Kokoomuksen pääasialliset hyysättävät asiat eivät liity juuri mitenkään suurimpaan osaan suomalaisista. Jos kokoomusta äänestäisi vain ko puolueen kohderyhmä, Kokoomus olisi aivan marginaalipuolue. Kokkareiden tyyliin kuuluu se, että heitellään pikkuisen almuja sinne tänne, niin typerykset tarttuvat niihin ja antavat äänensä puolueelle, joka ei todellisuudessa aja heidän etuaan. Itse en äänestäisi Kokoomusta vaikka olisinkin äveriäs yrittäjä, koska arvoni ovat toisenlaiset. En halua Suomesta maata, jossa ei uskalla iltalenkille lähteä, kun tarvitsee pelätä pusikoissa asuvia mielisairaita kodittomia ihmisiä. Kaikille kuuluu ihmisiarvoinen elämä.
eikä sinun enää ikinä eläessäsi tarvitse opiskella uudelle alalle. Iso osa nykyisistä " työläisistä" tekee ammatinvaihdoksen jossain vaihessa. Osalla on ihan terveydelliset syyt, toisten aloilla tuotanto lähtee pois Suomesta ja osa on yksinkertaisesti valinnut itselleen alkuun väärän alan tai muuttunut elämän varrella niin paljon, että haluaakin tehdä jotain muuta työkseen.
Afrikan neekeritasoa. Iloisesti tanssivat ja juhlivat eläen tätä päivää. Eivät ymmärrä, ettei ole olemasta iloista rahasampia.
On vain toisten työllä tehtyä jaettavaa, yhteistä hyvää. On ajateltava huomisen kurjuutta säästämällä tänään eikä laitettava kaikkea menemään tänään ja nyt. Tämän hetken kurjuudesta avaimet ulospääsyyn on itsellä eikä passiivisena saa jäädä odottamaan, että " valkoinen hyväntekeväisyysjärjestö" tulee ja antaa taas riisisäkin huomiseen. Sellainen on suomalainen vasuri, kuin on stereotyyppinen savimajaneekeri afrikassa.
Tässä on juuri sellainen kohde, johon Kokoomuksen kusetus on napsahtanut oikein nasakasti suoraan keskelle otsaa. Lasketaan pikkuisen suurenjoukon päivähoitomaksuja, mutta muutetaan varakkaiden verotus sellaiseksi, että varallisuus alkaa kulkemaan suvuittain esimerkiksi. Eikä kyse ole siis mistään muutaman sadantuhannen varoista. Puhun oikeasti rikkaista ihmisistä. Nostetaan terveydenhoidon, ruuan, asumisen jne hintaa...
Hyvä, että totuus tulee julki, mitä pimeissä päissänne mietitte.
työtä tekevät kansalaiset.
Kaikkien ei-työtätekevien kannattaisi muistaa, että heiltä ei koskaan voida ottaa pois mitään heille kuuluvaa, kuten lasten maksutonta päivähoitoa, koska absoluuttisesti sellaista ei ole. On vain laillistettua palkansaajien ryöstämisellä saatavaa yhteistä jaettavaa.
Tästä kannattaa lähteä liikkeelle.
Totta kait minä ja muut hyvätuloiset mukaanlukien kannatamme nykyisen kaltaista suomalaista hyvinvointivaltiota. Ei syytä suurin muutoksiin. Mutta erilainen ruikutus ja napina ja väitteet, kuinka " lasten päivähoitomaksut" olisivat pois näiden maksajilta on paskapuhetta. Suuremmat päivähoitomaksut vain tarkoittavat, että suurituloisilta otetaan vähemmän Pois. Ei suinkaan että suurituloisille annettaisiin enemmän.
Hyvin ovat kommunistit kansalaiset uudelleen kasvattaneet asenteiltaan kelpo sosialisteiksi.
Ongelma vaan on, että mm. kokoomuksen suosima politiikka ei kannusta työntekoon. Et ajatellut sitä, että hoitaessaan lapsia kotona valtio menettää yhdet verotulot + joutuu maksamaan kotihoidontukea. Ja nykyisellä politiikalla pienipalkkaisen " paskatyöläisen" ei kannata tehdä työtä vaan olla kotona.
Silloin ei kannata olla köyhä eikä kipeä, kukaan ei auta vaan omillaan on pärjättävä.
En ymmärrä nimenomaan kokoomuslaisten ahneutta ja itsekkyyttä, kun he tällaista ajatusmallia kannattavat. Missä on lähimmäisenrakkaus ja toisista välittäminen?
En minäkään kannata sellaisten hyysäämistä, jotka haluavat elää muiden siivellä, mutta on oikeasti ihmisiä (tulevaisuudessa enemmänkin), jotka eivät selviydy yksin vaikka mitä tekisivät.
Demarit ja vasemmistolaiset ym. ne haluavat tunkea kaikki lapset laitoksiin (eli päiväkoteihin) kesken pahimman eroahdistuksen. Se on kaiken pahan alku ja juuri. Lisäksi haluavat tasapäistää lapset ja tappaa luovuuden.