Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät kommentoi uutta taloamme mitenkään?

Vierailija
27.02.2009 |

ensivisiitillä, sen jälkeen nyt en enää mitään kommentoimista odotakaan:)

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja porukkaa alkaa käydä "arvotelemassa". Luotan kyllä omaan makuuni, mutta eihän se kaikkia miellytä, mutta talo onkin tehty meidän maun ja tarpeiden mukaan. Onnea uuteen kotiin toivotus riittää :)

Vierailija
2/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin niin ylpeä ja onnellinen talon valmistumisesta..:-) Kun sitten n. vuoden verran olin kuunnellut kommentteja tyyliin "en ikinä laittaisi tuollaista lattiaa keittiöön" ym, niin alkoi jo vähän nakertaa...

ja porukkaa alkaa käydä "arvotelemassa". Luotan kyllä omaan makuuni, mutta eihän se kaikkia miellytä, mutta talo onkin tehty meidän maun ja tarpeiden mukaan. Onnea uuteen kotiin toivotus riittää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä oli ihan muuta juteltavaa.

Olen kyllä itse tutkinyt ystäväni kanssa jokaisen nurkan ja huokaillut ihastuksesta kun kuljetti jokaisen paikan läpi ja odotti kehuja. Mutta toisaalta, olen saattanut käydä kylässä jonkun uudessa kodissa ja en ole muistanut mitään erikseen kommentoida.

On voitu jutella heidän muutostaan ja muista jutuista, mutta en ole kierrellyt ja ihastellut joka paikkaa.

Kai minä sitten olen perussuomalainen kade kun en ole tuollaista huomannut.

Vierailija
4/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivasti kommentoiminen olisi valehtelua?

Vierailija
5/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on vieraittene kateelisuutta tai sitten talonne ei ole sisustettu talonarvolle sopivaksi, vai olisivatko he odottaneet tyylikkäämpää luomusta

Vierailija
6/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan ees tajuais mitään kommentoida, talo kun talo, koti kuin koti, kaikilla on jonkinlainen koti. En mä kommentoi kenenkään autojakaan jne.

Pitäis varmaan kohteliaisuuttaan jotain keksiä, aikaisemmin ei oo tullut mieleenkään, että pitäis jotain ylistävää jonkun kodista keksiä.

Vierailija
7/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina on jotain rehellisesti kivaa löytynyt, ikinä ei ole valehdella tarvinnut.

Ja jotenkin idioottimaista tuo 'talon arvon mukaan sisustaminen'. Jokainen voi vuosien varrella sisustaa miten haluaa, jos lainaa joutuu talon rakentamiseen ottamaan, niin aika vastuutonta on sitten törsätä johonkin ihan uuteen sisustukseen. Ja aika epäystävällistä ympäristöllekin.

Vierailija
8/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sanoo JOTAIN, kun joku on vihdoin viimein saanut talonsa valmiiksi ja kutsuu kylään. Takuulla jokaisessa kodissa on jotain, jota kehtaa rehellisesti kehuakin.

Tai jos nyt ei mitään muuta, niin sanoo vaikka, että "mahtaa olla ihanaa, kun pääsee muuttamaan uuteen kotiin."

Jos ei mitään sano, vaikuttaa kateelliselta. Vähän samaan tapaan kuin jos joku olisi saanut lapsen ja kutsuu kylään ihailemaan vauvaa, ei tulija edes onnittele.

Vierailija
9/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä erityisemmin kiinnitä huomiota kenenkään kotiin, enkä siksi kommentoikaan yleensä mitään. Suurin osa kodeista on kuitenkin hyvin "tavanomaisia", vailla mitään erityisen silmiinpistävää.

Vierailija
10/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsoo ja kommentoi elämää omasta näkökulmastaan. Toisen vauva tai talo ei saa välttämättä aikaan suuria tunnekuohua ja kehu ryöppyjä.

Vierailija
11/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kommentoin kivasti aina kun käyn jonkun kotona ekan kerran, enkä ole koskaan ajatellut että kukaan voisi olal kommentoimatta :) Itse koen sen vähän samanlaiseksi kuin että kitietään ruuasta ja sanotaan tutuille hei, peruskohteliaisuudeksi. Jos kämppä tai sisutus noin yleensä ei olekaan sellainen minkä itse haluaisn, niin aina on jotain kivoja yksityiskohtia löytynyt joten valehdellakaan ei ole tarvinnut.

Vierailija
13/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin tapoihin kehua jotenkin, yleisimmin suloiseksi tms. Jotkut moukat ei sano mitään vauvasta!

Vierailija
14/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alan väkisin jotain keksimään. Mulle sisustusratkaisut tai muut sellaiset eivät herätä mitään mielenkiintoa.

Talon ympäristöä sen sijaan saatan kehua, jos on kiva piha tms.

Vierailija
15/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on esimerkiksi itse äskettäin sisustanut tai ostanut talon, osaa kiinnittää huomiota sellaisiin asioihin kuin 'onpas avaraa', 'hyvä pohjaratkaisu', 'kaunis värimaailma' tms. Toisille se on vaan talo, jossa asutaan.

Itse en esimerkiksi älyä koskaan kehua toisten uusia autoja, en edes huomaa jos joku on vaihtanut auton, enkä tiedä mitä niistä voisi sanoa.

Vierailija
16/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita mitä yleisesti pidetään oikeana, tai ainakin se kehujen odottaa olettaa sanottavan.

Tälläistä tyhjää puhettako te haluatte?

Kummaks menee tämä maailma... mitä ihmeellistä siinä on että lapsi syntynyt tai että muutetaan uuteen kotiin?

Vierailija
17/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se kehuminen ja onnitteleminen voi olla hiukan pinnistettyä, muttei sitä silti tarvitse teeskennellä: varmasti jokaisen uudessa kodissa on JOTAIN, jota voi kehua. Tai vähintään nyt empaattisesti ajatella sitä iloa, jota muuttaja itse on varmasti kokenut, kun on saanut pitkän rakennusprojektin päätökseen, muuton tehtyä ja kamat paikoilleen - ja onnitella vaikka sitten siitä.

katsoo ja kommentoi elämää omasta näkökulmastaan. Toisen vauva tai talo ei saa välttämättä aikaan suuria tunnekuohua ja kehu ryöppyjä.

Ap:hän ihmetteli tilannetta, jossa vieras ei MITENKÄÄN kommentoi. Hän tuskin kaipasikaan mitään trumpettifanfaareja ja kärrynpyöriä.

Kyse on siitä, että ihmisten välisestä kanssakäymisestä tehdään normaalilla kohteliasuudella ja käytöstavoilla HELPOMPAA ja MUKAVAMPAA. Voihan sitä ajatella, että teeskennellään, kun sanotaan "kiitos", kun toinen on nähnyt vaivaa ja tarjoaa sinulle päivällisen. Mutta tuskin kenestäkään on mukavaa, jos joku tyystin viisveisaa normaaleille käytöstavoille (tämä kommentti sille kirjoittajalle, joka piti kehumista teennäisenä).

Vierailija
18/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole hyvää sanottavaa, ei sitten sano mitään. Omalla kohdallani kommentoimattomuus siis johtuisi siitä, etten pitäsi taloasi mitenkään kummoisena.

Vierailija
19/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään sanottavaa.

Tai aina yritän sanoa jotain, mutta jos se toisen asunto on ihan tavallinen, niin ei siihen ole mitään sanomista. Vain poikkeuksellisesta on sanottavaa.

Vierailija
20/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä puhuttukaan siitä, onko uusi koti tai vauva jotenkin objektiivisesti mitattavissa oleva SAAVUTUS tyyliin Nobelin rauhanpalkinto.

Puhutaan siitä, onko se sellainen yksilölle merkittävä asia, josta se yksilö toivoisi onnitteluja ja mielellään myös positiivista kommentointia.

Jos sinusta ei kannata onnitella ihmistä esim. oman kodin rakentamisesta tai lapsen syntymästä, niin MISTÄ sitten? Ollaan vaan naama norsunv...lla ikuisesti, mitäpä sitä ketään kehumaan

;-DDD

asioita mitä yleisesti pidetään oikeana, tai ainakin se kehujen odottaa olettaa sanottavan.

Tälläistä tyhjää puhettako te haluatte?

Kummaks menee tämä maailma... mitä ihmeellistä siinä on että lapsi syntynyt tai että muutetaan uuteen kotiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi