Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ketkä on oikeutettuja saamaan asuntolainaa?

Vierailija
09.12.2008 |

Pitääkö olla vakituinen työpaikka että saa lainan? voiko esim. kaksi opiskelijaa saada asuntolainan? tai vaikkapa kaks työtöntä? jo omassa säästössä on n.10 000euroa niin helpottaako se lainan saantia? ja lainaa haettaisiin n. 60 000- 80 000?

kiitän! :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävälläni on vakituinen työ ja minä valmistun reilu puolenvuoden päästä hoitoalalle. Saammekohan yhteisen lainan vaikka minulla ei vielä töitä olekkaan? Yksin poikaystäväni tuskin saa ihan sellaista summaa. Minulle kuitenkin varmasti löytyy töitä valmistumisen jälkeen. Onko kellään vastaavaa kokemusta?

Vierailija
2/9 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomuslaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ainoat tulonne ovat opintotuet, niin ette saa lainaa. Sinänsä vakituinen työpaikka ei ole lainansaannille pakollinen ehto. Esim. minä olen hoitovapaalla (eikä ole työpaikkaa, johon palata), mutta miehen tulojen ansiosta saatiin 300 000 laina...

Vierailija
4/9 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden pankki arvioi olevan riittävän suurella varmuudella olevan kykeneviä maksamaan lainan pois ja joilla on vakuuksia. Tuo 10000 euroa omaa rahaa helpottaa kyllä, mutta kahdella opiskelijalla tai työttömällä voi olla vaikeuksia esittää riittävän suuria ja varmoja tuloja, jotta lainan maksu onnistuu.

Vierailija
5/9 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön tai opiskelijapari tarvitsee isin takauksen

Vierailija
6/9 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltais otettu omatakaus. miehen netto tulot 1850 ja minun netto tulot 600 euroa kuussa. olen siis omaishoitaja ja en saa palkkatuloja, vaan palkion.

säästöjä ei ole ja takaajia ei haluttu pyytää.

lainaa ei saatu. haettiin lainaa 150 000 rivarin ostoon.

Vierailija
7/9 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun hain niin oli määräaikainen työsuhde, palkasta käteen jäi noin 1450 e / kk. Otin lainaa 44 000, yhtään ei ollut säästössä rahaa tms. Ja yksin otin lainan.

Vierailija
8/9 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltais otettu pari vuotta sitten miehen kanssa lainaa autoa varten 12 000 euroa. Minä sairaanhoitaja - töitä riittää varmasti vaikkei tuolloin ollut vakivirkaa (nyt on) ja mies IT-alalla ja palkka ok. Hänelläkään ei vielä tuolloin kylläkään tainnut olla vakituinen työ.

Mutta siis, 12 000 euroa!!! Noin mitätön summa!!! Ja kummallakaan ei velkaa ennestään. Ei myöntänyt osuuspankki meille lainaa ilman takausta. Minä melkein nauroin, että ette voi olla tosissanne...

Noh, lainattiin sitten miehen äidiltä tuo raha ja maksettiin vuodessa takaisin. Kiva niin, eipähän tullut korkoja. Mutta pointti siis se, että pankit on ihan ihme laitoksia :)

Vierailija
9/9 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pankit taas ovat alkaneet miettimään riskejäkin.

oltais otettu omatakaus. miehen netto tulot 1850 ja minun netto tulot 600 euroa kuussa. olen siis omaishoitaja ja en saa palkkatuloja, vaan palkion.

säästöjä ei ole ja takaajia ei haluttu pyytää.

lainaa ei saatu. haettiin lainaa 150 000 rivarin ostoon.