Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva väsymys, mikä mua vaivaa? :(

Vierailija
26.02.2009 |

Luulin ensin kun väsymys alkoi pari kk sitten, että olis psyykkisperäistä. Tällä viikolla olen joutunut jäämään pois luennoilta, koska fyysinen väsymys on ollut niin paha. Maanantaina vasta lääkäriin ja verikokeisiin. Huoh, ottaa päähän kun on näin saamaton fiilis ja hommat vaan kerääntyy ja rästit lisääntyy, mutta ei voi mitään kun ei jaksa edes kunnolla pysyä hereillä.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on minun arkeani.

33

Vierailija
22/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

havaitsemaan verestä tehdyllä testillä? Liittyykö siihen muuta oireilua kuin armoton väsymys?

Ihmeellistä, että masentuneiden oireiluun ei suhtauduta asiallisesti, sillä masennushan nimenomaan lisää riskejä monenlaisiin muihinkin tauteihin, kuten nyt sydän- ja verisuonisairastavuuteen. Oli syy oireiluun mikä tahansa (vaikka sitten alkujaan psykosomaattinen), niin pitäähän oireita hoitaa, kun kerran niitä on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi aamulla vielä oksentelua ja etovaa oloa.

Kilpirauhaskokeet on otettu ja sydänfilmiä. Lisäksi putkilokaupalla verta, mutta lääkärit ei ole minulle muistaneet kertoa, mitä kokeita otettiin.

Tuloksia odotellaan.

Vierailija
24/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppoa ja selvää? Miten sitä hoidetaan?

Olen usein niin väsynyt, että en jaksa edes seisaltaan pestä hampaita, vaikka olisin nukkunut syvää unta 12 tuntia. Joudun istumaan wc-kannen päälle, että jaksan harjata hampaani! Olen kuitenkin peruskuntoinen, eikä tällaista ole ollut aina.

Sydämeeni myös pistää usein kävellessä ja joudun pysähtyä haukkomaan ilmaa, kun kipu salpaa hengityksen. Olen kuitenkin vasta 37v., joten en ole jaksanut näitä oireita aiemmin listailla. Nyt onneksi pääsen kuitenkin tutkimuksiin, kun mittani tuli täyteen tätä epämääräistä oireilua, joka ei ota loppuakseen.

Mihin sairauksiin yöllinen hikoilu voisi liittyä? Petivaatteet ja yöpaita ovat joka yö litimärät, vesi valuu noroina kaulalta alaspäin.

Kurjaa, jos tämä väsymys ja hikoilu ovat vain normaalin vaihtelun rajoissa ja joudun kärsimään näistä lopunikäni.

Terv. vertaistukiterveisin 6

mulla oli sydämenvajaatoiminta olin jatkuvasti väsy, nukahdin istualleni, vaikka yöt nukuin kellon ympäri

en jaksanut kävellä, hengästyin ihna hiljasellakin kävelyvauhdilla

pyydä ekg ja sydämen uä, sekä thorax

Vierailija
25/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo yöhikoilu minuakin vaivaa, ja on pahentunut viime aikoina. Aiemmin tuli vain hyvin kuuma öisin, nyt olen usein ihan litimärkä ja petivaatteet samoin. Päivällä sitten hytisen kahden villapaidan sisällä ja välillä peitonkin alla eikä mikään lämmitä

Olen usein niin väsynyt, että en jaksa edes seisaltaan pestä hampaita, vaikka olisin nukkunut syvää unta 12 tuntia. Joudun istumaan wc-kannen päälle, että jaksan harjata hampaani! Olen kuitenkin peruskuntoinen, eikä tällaista ole ollut aina.

Sydämeeni myös pistää usein kävellessä ja joudun pysähtyä haukkomaan ilmaa, kun kipu salpaa hengityksen. Olen kuitenkin vasta 37v., joten en ole jaksanut näitä oireita aiemmin listailla. Nyt onneksi pääsen kuitenkin tutkimuksiin, kun mittani tuli täyteen tätä epämääräistä oireilua, joka ei ota loppuakseen.

Mihin sairauksiin yöllinen hikoilu voisi liittyä? Petivaatteet ja yöpaita ovat joka yö litimärät, vesi valuu noroina kaulalta alaspäin.

Kurjaa, jos tämä väsymys ja hikoilu ovat vain normaalin vaihtelun rajoissa ja joudun kärsimään näistä lopunikäni.

mulla oli sydämenvajaatoiminta olin jatkuvasti väsy, nukahdin istualleni, vaikka yöt nukuin kellon ympäri

Vierailija
26/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huviksesi lista oireista jotka liittyy kilpirauhasen vajaatoimintaan tai liikatoimintaan. aina kun en ei mene niin yksiselitteisesti jostain syystä.

kokeisiin vaan mars!

Vierailija
27/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumeilu, kyhmyn tunne kaulalla ulospäin ja nyt myös nielemisvaikeudet.

Ei näy yksittäisessä kokeessa, minullakin on ihan "normaalit" kilpirauhasarvot, mutta kun niitä otettiin tarpeeksi, ne pomppivat niin paljon, ettei se pomppiminen ollut enää normaalia.

33

Vierailija
28/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut oireet eivät sitten kyllä sovikaan. Itselläni on tyrä, joka tuntuu kaulassa ja kurkkutorvessa, ei kuitenkaan poltteluna. Toivottavasti oireillesi löydetään jokin syy, että saat asianmukaista hoitoa.

Aika monella näyttää olevan epäselvä tilanne - oireille syyn löytäminen vie tuskastuttavan kauan.

Vierailija
29/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa- ja liikatoiminnan oireet menevät minulla sillä tavoin ristiin, etten usko niihin.

Eikä sydämen vajaatoiminna oireet stemmaa.

Itse asiassa on kyllä ihan turhaa arvuutella näiden oireiden perusteella itse mitään. Monissa, ihan eri tyyppisissä sairauksissa on niin paljon samoja tai samantyyppisiä oireita, että joko sairastaa kaikkia niitä tai ei mitään. Huoh. En minä sairausdiagnoosia kaipaa, vaan vinkkejä oireitten helpottumiseen.

lueppas huviksesi lista oireista jotka liittyy kilpirauhasen vajaatoimintaan tai liikatoimintaan. aina kun en ei mene niin yksiselitteisesti jostain syystä.

kokeisiin vaan mars!

Vierailija
30/55 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palatkaa ihmeessä kertomaan, jos jotain ratkaisevaa selviää. Mä nappasin tän ketjun talteen. Mulla on myös noi palelu ja hikoilu sekä satunnainen huimaus. Niin ja tietenkin se väsymys. Kaikki mahdolliset verikokeet otettiin juuri ja masennuksen puolelle ollaan nyt kallistumassa, vaikka mulla ei siitä aiempaa historiaa olekaan. En osaa omin taidoin enää pyytää muita kokeita, joten fyysisen puolen tutkimukset on toistaiseksi ohi.

Vierailija
31/55 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkaan.

Vierailija
32/55 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon sairauksia niiden piikiin laitetaan kun ei haluta tutkia kunnolla.

Ystävälleni diagnostisoitiin paniikkireaktio. Sappikivet sieltä löytyi kuitenkin jonkin ajan päästä niitä oireita tekemään.

Että semmosta.

Vierailija
33/55 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suljettiin jo pois.

- 48

Vierailija
34/55 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kk vetkuttelin lääkäriin menoa. Viime maanantaina otettiin monta putkea verta, ekg ja virtsanäyte.

Ensi maanantaina lääkäri. Katsotaan mitä sanotaan.

Vierailija
35/55 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule kertomaan, löytyikö mitään!

Muuten olen sitä mieltä, että ei paljon lohduta, jos fyysiset oireet kuitataan vain psyykkisillä häiriöillä. Ei paljon lämmitä, vaikka hoitaa masennustaan (esim. lääkitys ja terapia) ja fyysiset oireet vain jatkuvat.

Täällä yksi väsynyt, paleleva, yöhikoileva, ärtynyt, janoinen, rytmihäiriöinen jne 6 kk vetkuttelin lääkäriin menoa. Viime maanantaina otettiin monta putkea verta, ekg ja virtsanäyte.

Ensi maanantaina lääkäri. Katsotaan mitä sanotaan.

Vierailija
36/55 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli täällä taas 21 ,jolla siis sydämenvajaatoimintaa

paras tapa asia selvittää on, että kardiologi eli sydänsairauksiin erikoistunut lääkäri tekee sydän ultraäänen eli eccon, jossa siis näkyy onko sydän normaali kokoinen ja miten miltäkin osin supistelee ja miten veret siellä kiertää jne

myös keuhkojen röntgenkuivssa näkyy, jos sydäm on suurentunut

rytmihäiriöt ei ainanäy ekg filmissä, varsinkin jos ei juuri silloin satu tulemaan niitä häiriöitä

eli silloin kannattaa tehdä ns holter-nauhoitus, eli ´joko vuorokauden tai kaksikin on laite, joka taöllentaa koko tuon ajan sydänkäyrääsi nauhalle,jolta lääkäri sen sitten tulkitsee

joitain veriarvoja on olemassa myös, jotka kuvastavat sydämen kuormitustilaa'

hoidetaan syyn perusteella, aina ei ole parantavaaa hoitoa, vaan lähinnä estetään lääkkeillä paheneminen, valitettavast sekään ei aina onnistu

Vierailija
37/55 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nuo sinun oireesi kuulostavat ihan kilpirauhasen vajaatoiminnalta, ihan samat oireet oli minulla ennen kuin sain diagnoosin.

Ja kuittaan myös tuon että usein kilpirauhaspotilaat tuomitaan masennuspotilaiksi ennen kuin oikea diagnoosi löytyy, niin kävi minullakin.

Jos lääkärisi tutkimusten jälkeen sanoo että kilpirauhasarvosi ovat "rajoilla" eivätkä silloin hälyttäviä niin älä usko. Vaadi koetulokset itsellesi ja lähetteen sisätautilääkärille ja oireenmukaista vajaatoiminnan hoitoa.

Nuo nykyiset raja-arvot ovat ihan metsässä, joskus 50-luvulla tehtyjä. Nykytutkimuksen mukaan ihmiset voivat hyvin silloin kun esim. TSH on alle 2 (eikä 4,5 - 5 niin kuin nykyiset "maksimiarvot" ovat).

Tsemppiä, vaadi itsellesi hyvää hoitoa!

T. Krooninen kilpirauhasen autoimmuunitulehdus- & vajaatoimintapotilas

Vierailija
38/55 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olen joitain asioita meinannut jo laittaa senkin piikkiin, mutta aika kallis vekotin se on näin lyhyellä käytöllä.

Tai tietääkö joku, mitä hormonikierukka on pahimmillaan aiheuttanut jollekin?

- se kilpirauhas 2.3 ja 14.8

Vierailija
39/55 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään selvinnyt?

Minulla verikokeiden tulokset tosi hyvät. Masennustakin epäiltiin, mutta nyt on ainakin kaikki masennusoireet poissa lukuun ottamatta tota väsyä. Viimeiset kolme yötä mennyt n. 10 tunnin unilla (ihanaa nukahtaa sohvalle ennen klo 20 viikonloppuna).

Mitä voisi olla, mikä ei näy mitenkään verikokeissa?

Vierailija
40/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla epäillään tuota, olen menossa ohutneulanäytettä antamaan. Oliko muita oireita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän