Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva väsymys, mikä mua vaivaa? :(

Vierailija
26.02.2009 |

Luulin ensin kun väsymys alkoi pari kk sitten, että olis psyykkisperäistä. Tällä viikolla olen joutunut jäämään pois luennoilta, koska fyysinen väsymys on ollut niin paha. Maanantaina vasta lääkäriin ja verikokeisiin. Huoh, ottaa päähän kun on näin saamaton fiilis ja hommat vaan kerääntyy ja rästit lisääntyy, mutta ei voi mitään kun ei jaksa edes kunnolla pysyä hereillä.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule kertomaan, löytyikö mitään!

Muuten olen sitä mieltä, että ei paljon lohduta, jos fyysiset oireet kuitataan vain psyykkisillä häiriöillä. Ei paljon lämmitä, vaikka hoitaa masennustaan (esim. lääkitys ja terapia) ja fyysiset oireet vain jatkuvat.

Täällä yksi väsynyt, paleleva, yöhikoileva, ärtynyt, janoinen, rytmihäiriöinen jne 6 kk vetkuttelin lääkäriin menoa. Viime maanantaina otettiin monta putkea verta, ekg ja virtsanäyte.

Ensi maanantaina lääkäri. Katsotaan mitä sanotaan.

Vierailija
2/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukutko miten monta tuntia

onko uni katkonaista

miten syöt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poski ja otsaontelotulehduskin väsyttää paljon? voisko olla?

Vierailija
4/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nukun vaihtelevasti 7-10 tuntia yössä. Nukkumaan menen kello 22-24 ja herään kello 7-9. Lapsikaan ei enää herättele juurikaan. En tiedä kuinka monta kertaa herään yössä, en mielestäni ollenkaan. Unimääräni tllä viikolla on ollut suurempi, koska olen joutunut nukkumaan myös päivällä välillä kaksikin tuntia, koska väsymys on niin kova.

Syön kohtalaisen tervellisesti. Yritän parantaa elämäntapojani ja olen jättänyt roskaruuan yms. napostelut pois.

Esimerkki eilisen syömisistä

aamupala: leipää, paistettu muna ja kupillinen rahkaa

lounas: moniviljapuuroa ja mehukeittoa

välipala: voileipä ja rahkaa

päivällinen: kalakeittoa ja riisikakku teen kanssa

iltapala: ceasar salaattia kanalla ja mehujää

Liikun ehkä liian vähän, mutta ulkoilen kuitenkin noin 1-3 tuntia päivässä. Kuitenkin hikeen asti liikun vähintään 2 kertaa viikossa.

En tiedä mielestäni elän kohtalaisen tasapainoista elämää ja ainakin koitan elää myös terveellisesti. Ja silti vaan väsymys vaan pahenee. Lisäksi on tullut mm. nivelkipuja yms.

Vierailija
5/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä kannattaa mennä lääkäriin, kuten oletkin menossa

aina voi olla jotain vakavampaakin

siskoani väsytti kamalasti ja hänellä todettiin sitten syöpä, ei pysynyt hereillä koko aamun vaan odotti et lapsi menis päiväunille et pääsis itsekkin nukkuun, ja yön oli nukkunut ihan hyvin

Vierailija
6/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään lähetteen labrakokeisiin ja sydämen ekg-tutkimukseen.

Karseaa tämä väsymys ja voimattomuus, vaikka muuten on elämisen mieltä ja iloa. Olen ollut masentunutkin, joten tiedän eron masistyyppiseen alakuloiseen saamattomuuteen ja tähän huimaa-hikoiluttaa-väsyttää -oireiluun.

Mielessä on pyörinyt vaihtoehdot diabeteksen, uniapnean ja vaihdevuosien (37v.)välillä. Saattaapi olla luulotautiakin, vaikkei puhtaat paperit labrakokeista oireita poistakaan.

Vierailija
7/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko mitään muita oireita, kipua jossain, pattia, huimaako , heikottaakos tms

Vierailija
8/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain juuri tänään samanlaiset lähetteet. Heikottaa, on väsynyt olo (minua ei nukuta mutta on vaan väsy), yöllä hikoiluttaa ja päivällä palelen. Hengästyn ihan pienestäkin ja voimat on täysin poissa. Mielestäni en ole masentunut kuitenkaan, nautin asioista enkä vain murjota ja itkeskele

Sain tänään lähetteen labrakokeisiin ja sydämen ekg-tutkimukseen.

Karseaa tämä väsymys ja voimattomuus, vaikka muuten on elämisen mieltä ja iloa. Olen ollut masentunutkin, joten tiedän eron masistyyppiseen alakuloiseen saamattomuuteen ja tähän huimaa-hikoiluttaa-väsyttää -oireiluun.

Mielessä on pyörinyt vaihtoehdot diabeteksen, uniapnean ja vaihdevuosien (37v.)välillä. Saattaapi olla luulotautiakin, vaikkei puhtaat paperit labrakokeista oireita poistakaan.

Vierailija
9/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä kannattaa mennä lääkäriin, kuten oletkin menossa

aina voi olla jotain vakavampaakin

siskoani väsytti kamalasti ja hänellä todettiin sitten syöpä, ei pysynyt hereillä koko aamun vaan odotti et lapsi menis päiväunille et pääsis itsekkin nukkuun, ja yön oli nukkunut ihan hyvin

Vierailija
10/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut masennusta ja tiedän, että tämä väsymys ei ole masennusta. Nyt taas ihan ok olo, mutta olenkin nukkunut jo aamupäiväunet eli heräsin kello 8 ja menin nukkumaan 10 ja heräsin uudestaan 11.30. Nyt jaksan varmaan iltaan asti, mutta silti tuntuu äsyttävältä kun mennyt päivä ihan hukkaan, taas!

Eniten itseä pelottaa joku esim. diabetes, koska olen vasta 25 vuotias ja mulla on ylipainoa. Kuitenkin toivoisin, että olis vaikka anemiaa ja parilla napilla menis ohi :)

Onko jollain muilla väsyneistä ollut nivelkipuja? Mulla on sormissa ja käsissä ja lisäksi nilkoissa.

Ap

Vierailija
11/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaan vuodesta väsyttäisi

Vierailija
12/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liity usein myös nivelkipuja? Voisi olla sitä. On helposti hoidettavissa, kun vaan ensiksi todetaan.

Vierailija
13/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kilpirauhastulehdus sai aikaan sen, että nukahdin suorastaan pystyyn välillä. Siis käytännöllisesti katsoen sammuin, olin niin uupunut, vaikken olisi tehnyt yhtään mitään ihmeellistä.

Vierailija
14/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko olla raskaana? Mua väsytti alkuraskaudessa aivan tajuttomasti, siis se oli jotain ihan järkyttävää. Toisilla tulee pahoinvointia, mulla oli vaan tuota väsymystä.

Väsymys kuuluu myös diabeteksen oireisiin, samoin anemian. Meinasin ehdottaa myös tuota masennusta, mutta jos olet sitä mieltä että ei sitä ole.

Otatko vitamineja? B- ja D-vitamiinit näin pimeän aikaan ovat todella tarpeellisia.

Vierailija
15/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kanssa sama vaiva joka ikinen päivä..käväsin lääkärissä ja kerroin että väsyttää eikä ees tavallisia juttuja jaksa tsemppaamatta tehä,en oo mitenkään masentunu,palelee useesti ja koko ajan väsyttää olo on ihan hutera,kilpirauhas kokeisiin mutki määrättiin,vastauksia ootelessa yritän pysyä hereillä;)koita kestää tietän tunteen eikä oo hauskaa...

Vierailija
16/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole raskaana, ja otan kalaöljykapseleita joka päivä joten ainakin D-vitamiinia pitäisi riittävästi tulla. Itse toivon myös anemiaa tai kilpirauhasongelmaa, lääkäri pelotteli jo sydänviallakin :(

Ja tämä ei ole mitään tavallista talviväsymystä. Esim. olen aina kävellyt ja pyöräillyt paljon, nyt en oikein edes lähikauppaan jaksaisi kävellä. Hengästyn matkalla pahasti ja kaikki muut ihmiset paahtavat ohi, mutta minä en jaksaisi yhtään nopeampaa kulkea

T:8

Vierailija
17/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin jatkuvasti väsy, nukahdin istualleni, vaikka yöt nukuin kellon ympäri

en jaksanut kävellä, hengästyin ihna hiljasellakin kävelyvauhdilla

pyydä ekg ja sydämen uä, sekä thorax

Vierailija
18/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minulla se kilpirauhanen tulehtui flunssan jälkitautina.

Vierailija
19/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällaista asennetta pelättyäni olen siirtänyt lääkäriin menoa monella kuukaudella.

Kuollaan sitten vaikka pois, mutta valittaa ei saa, eikö niin, empatialääketieteen erikoislääkäri Hellä Tyrmäys!

Ketäpä nyt ei tähän aikaan vuodesta väsyttäisi

Vierailija
20/55 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos väsymyksesi kaikkoaa nettikirjoittelun perusteella, ei se varmaankaan ole oire vakavammasta.

Minusta taas 14 viesti oli asiallinen ja kannustava. Olen itsekin ollut viime aikoina järjettömän väsynyt, mutta piristyin heti kun huomasin, etten ole yksin vaivojeni kanssa. En aio mennä lääkäriin vaan heti lauantaina kampaajalle ja kosmetologille!

aikaan vuodesta väsyttäisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän