Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen menossa katsomaan synnyttänyttä ystävääni sairaalaan, mitä veisin hänelle?

Vierailija
26.02.2009 |

joten kamalasti kamaa ei kannata roudata. Viet sitten kotiin kun kutsutaan.

Parasta on kuitenkin tuo suklaa ja joku leppoisa juorulehti. Tai jotain muuta syötävää mistä tiedät hänen pitävän. Liika tavara siellä on vain haitaksi (voidaan varastaa, voi unohtua sinne, vie tilaa sairaalakassissa).

Oikeasti, sairaalaan vain jotain pientä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrossa lämmitettävän lämpötyynyn, ajattelin että se helpottaa pinkeitä rintoja tai rentouttaa ihan hartioillakin,ja senhän voi myös viilentää, musta toi imetyspaita tai imetystee oli myös kiva idea, kyllä varmaan parhaan ystävän sen verran hyvin tuntee että voi viedä. Esikoisesta sain äidiltäni jo sairaalassa lahjakortin jalkahoitoon ja tykkäsin, menin sitten jalkahoitoon kuukautta myöhemmin ihan vauvan kanssa,siinä kun pystyi imettämään samalla.

Vierailija
22/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain pienen kori jossa oli viinirypäleitä yms. Jos hän pyysi luumuja vie niitä. Ja lisäks jotain. Joku hyvä juomakin on ihanaa. Muistan että meidän sairaalahuoneessa oli niin kuuma että oli jano koko ajan ja juoda nyt muutenkin pitää juoda paljon kun maito nousee rintoihin. Itse himoitsin jaffaa koko ajan. Ja muutama lehti vaikka Vauva lehti, ja joku muu. Vauvalle voisit viedä vaikka jonkun kivan lakin. Esim. silkkimyssy on ihana vastasyntyneellä. Tai vastasyntyneen tutti. Ne ei vie tilaakaan kun sairaalasta lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin paljon kampetta?

Minä olin sairaalassa minimiajan, nostin kytkintä heti kun mahdollista enkä olisi kaivannut sinne mitään ylimääräistä tavaraa.

Sairaalapöydän laatikko on niin pieni, että juuri ja juuri omat hygieniakamat ja käsilaukku sinne mahtui. Mihin ne kaikki lahjat olisin tunkenut?

Kotiin on ihanaa saada lahjoja, mutta sairaalaan en tosiaankaan veisi. Ja nuo hajustetut suihkusaippuat voi etoa monia hormonimyrskyissään, eikä vastasyntynytkään niitä innoissaan äidin iholta imppaile ;)

Vierailija
24/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta kärsin kipeistä hartioista ja kuopuksesta rintatulehduksista. Viilennettävää tyynyä voi käyttää myös jos särkee päätä. Nyt odotan kolmatta ja toivon salaa, että joku keksisi tuoda minulle tällaisen =)

Mikrossa lämmitettävän lämpötyynyn, ajattelin että se helpottaa pinkeitä rintoja tai rentouttaa ihan hartioillakin,ja senhän voi myös viilentää,.

Vierailija
25/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjakortin hierontaan (jos hartiat menee jumiin imetyksestä ja vauvan kanniskelusta), lahjakortin ripsien ja kulmien värjäykseen (aika oman itsensä huoltamiseen on varmaan kortilla, joten tämä piristää ilmettä kummasti), hiusväriä (ei ehkä ehdi/jaksa kampaajalle). Lahjakortteihin on liittynyt lupaus hoitaa vauvaa sen aikaa. Ainakin nämä mun ystävät on kovasti tykänneet.

Vierailija
26/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse roudata mitään edestakaisin. Ei ainakaan mitään vaippapaketteja.

Mä olen ollut sairaalassa (muutenkin kuin synnärillä) ja oli ärsyttävää kun tuotiin jotain herkkuja jotka pilaantuivat heti, esim jotain KAKKUA. Siis tyyliin syö nyt pakolla kun me tässä katsotaan, halusit tai et. Nuo suklaat ja hedelmät on ihan hyviä vaikka ne onkin niin tylsiä. lehdet on kanssa hyviä, ne voi lukea kuukaudenkin päästä jos ei sillon satu kiinnostamaan.

Vierailija
27/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys ja keskustelu voi myös kiertää ehkä vähän älykkäämmissä ja laajemmissa sfääreissä...

Vierailija
28/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jos se on Ap:n paras ystävä, hänen luulisi tietävän mitä paras ystävä toivoo.

Minä en veisi imetyspaitaa, koska olen ymmärtänyt, että imetys voi olla joillekuille herkkä teema.

Enkä muuten tiedä lainkaan, mikä on parhaiden ystävieni kanta imetykseen, enkä ole itse koskaan kenellekään kertonut omaani...

t. kahden äiti

Sulla ei selvästikään ole parasta ystävää/ystäviä, ehkä jotain kavereita... Surullista...

Vierailija
29/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain pienen kori jossa oli viinirypäleitä yms. Jos hän pyysi luumuja vie niitä. Ja lisäks jotain. Joku hyvä juomakin on ihanaa. Muistan että meidän sairaalahuoneessa oli niin kuuma että oli jano koko ajan ja juoda nyt muutenkin pitää juoda paljon kun maito nousee rintoihin. Itse himoitsin jaffaa koko ajan. Ja muutama lehti vaikka Vauva lehti, ja joku muu. Vauvalle voisit viedä vaikka jonkun kivan lakin. Esim. silkkimyssy on ihana vastasyntyneellä. Tai vastasyntyneen tutti. Ne ei vie tilaakaan kun sairaalasta lähtee.

Vierailija
30/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vie jotain äidille. Kaikki kun yleensä vievät vauvalle vaatetta tms..

Vie vaikka imetyspaita/tunika, mitä voi pitää, kun vatsa voi olla vielä iso..itse vein ed.m + lahjakortti kampaamoon...ja pikku kori, missä herkkuja..

Vierailija
31/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi ja kuskasi ne tavarat sujuvasti pois...

Vierailija
32/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys ja keskustelu voi myös kiertää ehkä vähän älykkäämmissä ja laajemmissa sfääreissä...

Mulla on yksi läheinen ystävä (tai on siis useampikin ;)) joka sai esikoisensa yli 10v sitten. Omat lapseni olen saanut monta vuotta myöhemmin.

En todellakaan tiennyt että hän on niin imetysvastainen! Hän ei suostunut edes yrittämään vaan oli sitä mieltä että lehmät on erikseen. Sitten kun imetin esikoistani, tajusin hänen asenteensa kun siitä ekan kerran puhuttiin.

Ehkä me ei sitten ystäviä oltukaan.

*snif*

Vierailija
33/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osu ja uppos!

Vierailija
34/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei imetyksestä puhukaan. Voihan vain olla, että se imetys on aiheena ihan yhdentekevä.

Vierailija
35/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidän ystävyys loppui erimielisyyten imetyksessä, niin ette ehkä tosiaan olleet tosi ystäviä. Kyllä tosiystävä hyväksyy toisen erilaisine mielipiteineen ja vikoineen. Keskustellahan asisoista voi ja pitää, mutta ei ystävyys voi imetysasiaan katketa.

Ja varsinaiseen aiheeseen, täällä on ollut tosi paljon kivoja, uusia vinkkejä! Kiitos!

Vierailija
36/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi ja kuskasi ne tavarat sujuvasti pois...

Että siinä mielessä mulla oli parempi palvelu.

Vierailija
37/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan vain olla, että se imetys on aiheena ihan yhdentekevä.

Ai että imetys on vasta synnyttäneelle naiselle aiheena _yhdentekevä_? Kaikkea sitä kuulee...

Vierailija
38/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teidän ystävyys loppui erimielisyyten imetyksessä, niin ette ehkä tosiaan olleet tosi ystäviä.

Kirjoitin vaan tuon mennessä aikamuodossa, kun täällä tuomittiin tuollainen ystävyys vain kaveruudeksi, kun ei kerran toisen imettämisestä tiedetä. Ei se ollutkaan ystävyyttä mammojen mielestä.

Vierailija
39/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia joka kuuluu tuohon vaiheeseen, muttei silti herätä yhtään sen suurempia tunteita.

En minä ainakaan ole koskaan ajatellut, että se olisi yhtään sen kummempi juttu kuin leikkaustikit suonikohjuleikkauksessa tms.

Sitäpaitsi tässä puhuttiin ystävyksistä, joista toinen on saamassa esikoista, toinen on lapseton. Vaikea kuvitella, että he olisivat ruotineet imetystä perin pohjin ja juurin...

Vierailija
40/48 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei imetyksestä puhukaan. Voihan vain olla, että se imetys on aiheena ihan yhdentekevä.

Mä olen itsekin imetysmyönteinen, mutta ei mulla ole mitään tarvetta keskustella siitä.