Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Hesassa, että lapsen saa parempaan alakouluun?

Vierailija
26.02.2009 |

Asumme aika rupusessa lähiössä ja paikallinen ala-aste on aika levottomassa maineessa. Onkohan kuinka tavatonta, että alkaisimme katsella asuntoa jostakin muualta saadaksemme lapsen mukavaan, tavalliseen kouluun, jolla rauhallinen maine. Häiriköitä totta kai sattuu joka porukkaan, mutta voihan sitä aina yrittää tarjota lapselleen parasta (ja yrittää kasvattaa se niin, ettei siitä tule häirikköä)

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulua en tunne, mutta ainakin yläkoulun puolella ne opettajat vaihtuvat tiuhaan...

Vierailija
62/66 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä on tuollaisia vanhempia niin ei kiitos. Ei se näköjään edes alueen hyvä maine suojaa rupusakilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä stadissa on aamu- ja ip-ruuhka keskustassa aika paha. Jos me täältä Malminkartanosta joutuisimme kuskaamaan lapsen Töölöön vaikkapa nyt juuri aamuyhdeksäksi ja hakemaan töiden jälkeen ip-hoidosta n. klo 16 jälkeen, joutuisimme ajamaan ruuhkassa. Kolmostietä Ruskeasuon risteykseen (usein aamuisin tosi tukossa, kestää 15-30 min pahimmillaan), siitä Manskulle ja Töölöön. Kestää vähintään n. 40 minuuttia, enimmillään reippasti sen tunnin.

Ja sama ip uudelleen.

Mikäpäs siinä, kyllähän sen tekee, JOS kokisi että sillä saavutetaan jotain OLENNAISTA etua. Me kun emme vain usko siihen, että saavutetaan. Opetus on samansisältöistä täälläkin, luokka on hyvä ja opettaja erinomainen. Englantia oppii hyvin, vaikka sen opetus alkaakin "vasta" kolmannella luokalla.

Kukin tietysti puntaroi nämä asiat itse. Minusta on lapsen etu, että hän saa aamuisin nukkua pidempään ja ip kulkea rauhassa kotiin itse, yleensä kaveri on mukana.

-35-

Tunnin?

Kiillota sädekehääsi ihan rauhassa. Itse panostan mieluummin aikaa moneen muuhun tekemiseen kuin siihen, että istuisin joka aamu ja ip tunnin verran autossa ruuhkassa koulukuljetuksen takia. Jos tuo sinun mielestäsi on osoitus minun kelvottomuudestani äitinä, niin ole rauhassa sitä mieltä ;-D

vanhempien tasossakin on varmasti paljon eroa.

Vierailija
64/66 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulua en tunne, mutta ainakin yläkoulun puolella ne opettajat vaihtuvat tiuhaan...

Ja silläkö sitten ei ole merkitystä, missä lapset käyvät yläluokilla? Eiköhän sillä ole jatkon kannalta vielä suurempi merkitys, jos mahdollista. Jos muuten Porolahden alaluokkalaisen vanhemmat ovat usein yhtä ikäviä asenteeltaan kuin sinä, en kyllä haluaisi lapsiani sinne alakouluunkaan. Eikä onneksi tarvitsekaan, koska asun onneksi ihan muualla.

Vierailija
65/66 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, siis tasokas vanhempi laittaa lapsensa erikoiskouluun ja jaksaa kuskata häntä viikonloppuisinkin tapaamaan kavereita, joita ei siis asu lähistöllä? Minusta hyvä vanhempi järjestää lapselle sellaisen kasvuympäristön, jossa lapsi voi itse luoda sosiaalista verkostoaan turvallisesti ja jossa hän tuntee kuuluvansa joukkoon (eikä sen ylä- tai alapuolelle). Turvallinen lapsuus, nuoruus ja elämä edellyttää jonkinlaista kuulumisen tunnetta, ja on ehdottomasti parempi että ihminen tuntee kuuluvansa sinne missä asuu kuin että kotiseudulta pitää aina lähteä pois, että löytäisi soveliasta seuraa.

T. Se munkkivuorelainen, jolla ei myöskään ole ponia eikä purjevenettä

Vierailija
66/66 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Helsingissä, kuulostaa hurjalta. En varmasti itsekkään rupeaisi tuohon. Järjetöntä ajan ja luonnonvarojen tärväämistä.

Täällä stadissa on aamu- ja ip-ruuhka keskustassa aika paha. Jos me täältä Malminkartanosta joutuisimme kuskaamaan lapsen Töölöön vaikkapa nyt juuri aamuyhdeksäksi ja hakemaan töiden jälkeen ip-hoidosta n. klo 16 jälkeen, joutuisimme ajamaan ruuhkassa. Kolmostietä Ruskeasuon risteykseen (usein aamuisin tosi tukossa, kestää 15-30 min pahimmillaan), siitä Manskulle ja Töölöön. Kestää vähintään n. 40 minuuttia, enimmillään reippasti sen tunnin.

Ja sama ip uudelleen.

Mikäpäs siinä, kyllähän sen tekee, JOS kokisi että sillä saavutetaan jotain OLENNAISTA etua. Me kun emme vain usko siihen, että saavutetaan. Opetus on samansisältöistä täälläkin, luokka on hyvä ja opettaja erinomainen. Englantia oppii hyvin, vaikka sen opetus alkaakin "vasta" kolmannella luokalla.

Kukin tietysti puntaroi nämä asiat itse. Minusta on lapsen etu, että hän saa aamuisin nukkua pidempään ja ip kulkea rauhassa kotiin itse, yleensä kaveri on mukana.

-35-

Tunnin?

Kiillota sädekehääsi ihan rauhassa. Itse panostan mieluummin aikaa moneen muuhun tekemiseen kuin siihen, että istuisin joka aamu ja ip tunnin verran autossa ruuhkassa koulukuljetuksen takia. Jos tuo sinun mielestäsi on osoitus minun kelvottomuudestani äitinä, niin ole rauhassa sitä mieltä ;-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä