Blogiskandaali
Blogeissa järjestelmällisesti negatiivisia kommentteja ja nälvintää kirjoittaneet paljastuivat tyyliblogin porukoiksi.
Uudistuksen myötä blogin pitäjä voi nähdä kommenttien alkulähteen ja useassa blogissa lähes kaikki vittuilukommentit ovat tulleet tyyliblogin mailiosoitteesta.
Kyllä saa taas olla ylpeä meistä äideistä.
käykää lukemassa esim tyylisuuntauksia...
Kommentit (252)
mun blogissa ei ollut tyyliblogilaisilta mitään kommenttia mun lasten ulkonäköä kohti, mutta kuulema jarnan blogissa oli juuri heiltä jotain kommenttia jarnan lasten ulkonäöstä juuri. (mitä kommentoin itse ala-arvoiseksi)
tuusis
minustakin jarna oli nostanut esille loukkaavuudeltaan aika eri tasoisia kommentteja, eikä tuo kommentti jostain kuosien yhdistelystä tosiaankaan ole mikään törkeä. Että liioittelua hänen puoleltaan. Mutta ilmeisesti nää pahimmat ihan ilkeilytarkoituksessa kirjoitetut jutut oli tyyliksiltä? (tätähän ei tiedä muut kun jarna)
minun kirjoittamani kommentti:
Rose:
04.06.2008
Munkin silmään tuo kahden kuviollisen yhdistelmä on liian "raju". Itse pukisin myös yksivärisen kanssa niin kuosi pääsisi paremmin näkyviin.
Ja ihmettelen suuresti miten se on tuohon listaan päässyt. Vai enkö mä vain ymmärrä, että olen tuolla kommentillani arvostellut liikaa?!?!?
Rose
vaan aivan asiallinen, mutta tosiaan ilm. juuri joku tyyliblogilainen oli kommentoinut kuinka lapset katsovat kieroon. Törkeetä! Aikuiset ihmiset ja kaikenlisäks vielä ovat olevinaan muita tyylikkäämpiä!
eihän tämä ensimmäinen kerta ole kun vauvalehti mokailee ihmisten henkilötietojen suhteen. Muistatteko kun palstoille tuli rekisteröitymispakko jos halusi kirjoittaa? No vauvalehtihän yhtenä päivänä sitten julkaisi palstoilla oikeassa yläkulmassa koko kansalle henkilön etu- ja sukunimen. Se oli minusta pöyristyttävää, miksi ihmeessä sitten piti keksiä nimimerkki? Jos tehdään uudistuksia kuten on tehty. Sitä varten olisi syytä kehittää heikkalaatikko jossa harjoitella. Vaikka kutsuttu paria päivttäin bokaajaa sinne harjoittelemaan jotta raakaversiota ei missään päästetä toimintaan ennen virheiden korjausta. Tästä vauvalehti ei ole oppinut yhtään mitään, toistavat vanhaa kuviota.
Tyyliblogin tytöt olivat niin nuoria iältään, että heiltä saattaa ehkä odottaa tuollaista lapsellisuutta ja raakalaisuutta että kanssaihmisiä ei kunnioiteta eikä arvosteta.Lieneekö syy elämänkokemuksen puutteessa , ollaan vielä kasvuvaiheessa kohti aikuisuutta. Olen todella pahoillani heidän tyhmyydestään sillä tuollainen käytös on todella tyhmää, tyhmää, tyhmää. Joka päivä täällä opettaa lapsiaan että me kaikki olemme yhtä arvokkaita ihmisiä ikään, ihonväriin, ruumiiseen tai erilaisuuteen katsomatta. Kukaan ei ole huonompi kuin sinä itse.Ketään ei saa haukkua vaikka itsellä olisi kuinka huono päivä. Toivotan tyyliblogin tytöille mitä parhainta tulevaisuutta uuden vaatebologin suhteen . Jokainen päivä on kasvamista, he ovat nyt oman kantapään kautta tehneet itselleen kipeitä tyhmyyksiä joista voi vaan toipua ja antaa anteeksi itselleen ja muille.
En malta olla muistuttamatta, että puhdas anteeksipyyntö, julkinenkin lähtee kirkkaasta sydämestä. Pyydetään anteeksi oman itsen virheitä, ei niin kuten tyylikset. Niin me kun noi muut ensin..... muistetaan olla haukkumatta muita eikä ainakaan syytellä että joku muu provosoi. Netti on täynnä provoilijoita. Tästä päästään taas siihen, että vauvalehti vaikenee asian kuoliaaksi. Ei pyydetä anteeksi nimien julkistusta ilman asianomaisen lupaa. Monet ovat kommentoineet blogeissa hyvin kipeitä asioita_lapsettomuutta, keskenmenoja, rypäraskauksia, vauvan kuolemia jne. Anonyymisti!!!!!
Miksei kukaan blogisteista lähettänyt selvityspyyntöä ylläpidolle rumista kommentoinneista. IP osoitteita olisi voinut verrata toisiinsa ja huomattu asia ennenkuin se levähti reisille???Ehkä se huomattiinkin ja yritettiin tehdä muutokset kaikessa hiljaisuudessa. Nyt eletään sellaisia aikoja tässä maailmassa, että kaikki rumat salaisuudet nousevat julkisuuteen inhottavalla tavalla. Ihmisistä tulee läpinäkyviä, aika moni sen joutuu näin kokemaan. Eikös ole helpompi olla kun on aidosti oma itsensä ja seisoo sanomisiensa takana?
Uusille tyyliblokaajille toivotaan mitä lämpimimmin tervetuloa luomaan uutta ja vanhoille blokaajille toivon tsemppiä muutosvaiheeseen. Jos blogit loppuvat tai siirtyvät on se minulle iso harmi. On ollut hauskaa seurata elämäänne ja mukavia postiitivisia elämänmenoisia postauksianne. kiitos myös kaikista hyvistä shoppailuvinkeistä ja muista.
tyttötiimi
Nuori ei ole tyhmän synonyymi..
Turha puolustella..Suurin on nuorista äideistä on fiksuja ja muita kunnioittavia.
http://blogit.vauva.fi/tyyliblogi/
Miksi ihmeessä he julkaisisivat omassa uudessa blogissaan jotain tälle saitille liittyviä juttuja?
Toisekseen en yhtään ihmettele, että osa näistä tavis blogisteista on saanut negatiivista palautetta. Ja en todellakaan usko, että KAIKKIEN negapalautteiden takana on ollut nyt syytetty ja nimetty joukko.
Moni muukin on ajatellut samoin kuin kommentoijat mutta ovat vaan jättäneet kirjoittamatta... Oikeasti.
Jonkinlaista anteeksipyyntöä ja selitystä tässä kyllä kaivataan ylemmältä, vauva-lehden taholtakin.
Olen tykännyt tosi paljon tästä vauvalehden omasta "blogosfääristä", nyt se kyllä paljastui aika ikävällä tavalla valheelliseksi. Eniten kuitenkin ihmetyttää tyyliblogistien ylimielinen asenne, juuri kuten sanoit, tuntuu että anteeksipyyntö ei tule sydämestä eivätkä oikein tajua tehneensä mitään typerää. Ei voi mitään mutta nuo uudessa blogissa olevat lepertelyt "rakas lukija" -tyyliin ei oikein tunnu uskottavilta.
mä olen aina ollut sitä mieltä että nämä blogistit on ihan huuhaa-sakkia ja nyt se on todistettukin.
vaan aivan asiallinen, mutta tosiaan ilm. juuri joku tyyliblogilainen oli kommentoinut kuinka lapset katsovat kieroon. Törkeetä! Aikuiset ihmiset ja kaikenlisäks vielä ovat olevinaan muita tyylikkäämpiä!
Jos lapset kerran oikeasti katsovat kieroon, niin miksi siitä ei saisi mainita? Kaikkihan voivat tämän todeta kuvia katsoessaan eikä se ole ARVOSTELUA vaan asian toteamista.
Siis puolustautuvat anteeksipyynnön lomassakin..
Selittelyä vaan, eikä edelleenkään ole oikeasti munaa seistä sanojensa takana vaikka totuus on paljastunut ja selittelyt ei enää auta. NOLOA!
Saa toki olla eri mieltä ja ajatella rumastikin, mutta onko oikein kirjoittaa toista loukkaavia kommentteja julkisesti? Ei, sitä kutsutaan herjaukseksi/kunnialoukkaukseksi.
Erityisen ikävän asiasta tekee että he kirjoittelivat samoihin ketjuihin ensin anonyymejä törkeitä haukkumaviestejä ja sitten perään nimellä jonkun sormi pystyssä tyylisen lässytyksen "muistetaanpa kirjoittaa nätisti muista". Todella kaksinaismoralistista ja tekopyhää!
Moni muukin on ajatellut samoin kuin kommentoijat mutta ovat vaan jättäneet kirjoittamatta... Oikeasti.
eihän tämä ensimmäinen kerta ole kun vauvalehti mokailee ihmisten henkilötietojen suhteen. Muistatteko kun palstoille tuli rekisteröitymispakko jos halusi kirjoittaa? No vauvalehtihän yhtenä päivänä sitten julkaisi palstoilla oikeassa yläkulmassa koko kansalle henkilön etu- ja sukunimen. Se oli minusta pöyristyttävää, miksi ihmeessä sitten piti keksiä nimimerkki? Jos tehdään uudistuksia kuten on tehty. Sitä varten olisi syytä kehittää heikkalaatikko jossa harjoitella. Vaikka kutsuttu paria päivttäin bokaajaa sinne harjoittelemaan jotta raakaversiota ei missään päästetä toimintaan ennen virheiden korjausta. Tästä vauvalehti ei ole oppinut yhtään mitään, toistavat vanhaa kuviota.
Tyyliblogin tytöt olivat niin nuoria iältään, että heiltä saattaa ehkä odottaa tuollaista lapsellisuutta ja raakalaisuutta että kanssaihmisiä ei kunnioiteta eikä arvosteta.Lieneekö syy elämänkokemuksen puutteessa , ollaan vielä kasvuvaiheessa kohti aikuisuutta. Olen todella pahoillani heidän tyhmyydestään sillä tuollainen käytös on todella tyhmää, tyhmää, tyhmää. Joka päivä täällä opettaa lapsiaan että me kaikki olemme yhtä arvokkaita ihmisiä ikään, ihonväriin, ruumiiseen tai erilaisuuteen katsomatta. Kukaan ei ole huonompi kuin sinä itse.Ketään ei saa haukkua vaikka itsellä olisi kuinka huono päivä. Toivotan tyyliblogin tytöille mitä parhainta tulevaisuutta uuden vaatebologin suhteen . Jokainen päivä on kasvamista, he ovat nyt oman kantapään kautta tehneet itselleen kipeitä tyhmyyksiä joista voi vaan toipua ja antaa anteeksi itselleen ja muille.
En malta olla muistuttamatta, että puhdas anteeksipyyntö, julkinenkin lähtee kirkkaasta sydämestä. Pyydetään anteeksi oman itsen virheitä, ei niin kuten tyylikset. Niin me kun noi muut ensin..... muistetaan olla haukkumatta muita eikä ainakaan syytellä että joku muu provosoi. Netti on täynnä provoilijoita. Tästä päästään taas siihen, että vauvalehti vaikenee asian kuoliaaksi. Ei pyydetä anteeksi nimien julkistusta ilman asianomaisen lupaa. Monet ovat kommentoineet blogeissa hyvin kipeitä asioita_lapsettomuutta, keskenmenoja, rypäraskauksia, vauvan kuolemia jne. Anonyymisti!!!!!
Miksei kukaan blogisteista lähettänyt selvityspyyntöä ylläpidolle rumista kommentoinneista. IP osoitteita olisi voinut verrata toisiinsa ja huomattu asia ennenkuin se levähti reisille???Ehkä se huomattiinkin ja yritettiin tehdä muutokset kaikessa hiljaisuudessa. Nyt eletään sellaisia aikoja tässä maailmassa, että kaikki rumat salaisuudet nousevat julkisuuteen inhottavalla tavalla. Ihmisistä tulee läpinäkyviä, aika moni sen joutuu näin kokemaan. Eikös ole helpompi olla kun on aidosti oma itsensä ja seisoo sanomisiensa takana?
Uusille tyyliblokaajille toivotaan mitä lämpimimmin tervetuloa luomaan uutta ja vanhoille blokaajille toivon tsemppiä muutosvaiheeseen. Jos blogit loppuvat tai siirtyvät on se minulle iso harmi. On ollut hauskaa seurata elämäänne ja mukavia postiitivisia elämänmenoisia postauksianne. kiitos myös kaikista hyvistä shoppailuvinkeistä ja muista.
tyttötiimi
Jos bloggaa lastensa vaatteista ja laittaa niistä kuvia nettiin, ja kertoo kaipaavansa kommentteja, ei niistä kommenteista oikeasti kannata suuttua ja loukkantua, etenkään jos kommentit on Rosen jättämän kommentin tasoisia..
Tai sitten siihen esittelylootaan voi kirjoittaa "vain positiiviset ja ylistävät kommentit sallittu, muunlaisia pidän asiattomana ja ilkeilynä"
Kieroon katsomiskommentista en tiedä missä muodossa se on ollut. Olisko, että oletko huomannut, että lapsesi katsovat kieroon? -> Tähän on myös hoitoa saatavilla, jos lapsi / äiti haluaa.
Toivottavasti poistettaisiin kokonaan.
Jarna jatka samaa rataa:)
Miksi aina pitäisi vain antaa positiivista palautetta? Eiköhän jokaisen blogin perustajan pidä olla valmistautunut vastaanottamaan myös negatiivista palautetta? Jos yksinkertaisesti jonkun blogistin vaateyhdistelmät ovat aivan kauhistuttavia päivästä toiseen niin miksi siitä ei saisi mainita?
Saa toki olla eri mieltä ja ajatella rumastikin, mutta onko oikein kirjoittaa toista loukkaavia kommentteja julkisesti? Ei, sitä kutsutaan herjaukseksi/kunnialoukkaukseksi.
Erityisen ikävän asiasta tekee että he kirjoittelivat samoihin ketjuihin ensin anonyymejä törkeitä haukkumaviestejä ja sitten perään nimellä jonkun sormi pystyssä tyylisen lässytyksen "muistetaanpa kirjoittaa nätisti muista". Todella kaksinaismoralistista ja tekopyhää!
Mutta täytyy sanoa että kyllä tyylilyylit nyt munasivat itsensä täydellisesti. Ei se täydellinen ulkokuori ja kulissit näköjään ihmisestä tee yhtään sen tyylikkäämpää kuin me taviksetkaan ollaan. ;-) Sydämen sivistystä ei ostaa voi, vaikka rahaa olisi muille jakaa...Uskon että jarna on myös syyllistynyt samaan, mutta hänen kohdallaan sen ymmärrän, koska joka kerta kun hän oman nimimerkkinsä kommenttikenttään laittoi, tuli siitä jotain negatiivista kommenttia. Ja vielä se, että vauvalehti todellakin maksoi tyyliksille korvausta tästä hommasta. Kuinka noloa!
Tsemppiä Jarna, Mia (minäkin odotan Mian puolesta anteeksipyyntöä aivan kuin Tuusis, vaikka Miaa en tämän blogin ulkopuolella tunnekaan), Tuusis, Mimon äiti ja muut lastenvaatebloggaajat. Älkää lannistuko tästä, teille on myös paljon "faneja".