Blogiskandaali
Blogeissa järjestelmällisesti negatiivisia kommentteja ja nälvintää kirjoittaneet paljastuivat tyyliblogin porukoiksi.
Uudistuksen myötä blogin pitäjä voi nähdä kommenttien alkulähteen ja useassa blogissa lähes kaikki vittuilukommentit ovat tulleet tyyliblogin mailiosoitteesta.
Kyllä saa taas olla ylpeä meistä äideistä.
käykää lukemassa esim tyylisuuntauksia...
Kommentit (252)
Olen kohua seurannut "kaukaa helikopterista", koska se ei kosketa minua henkilökohtaisesti. Olen kyllä itse kirjoittanut blogia, joten se maailma täältä vauvan sivuilta on tuttu.
ainakin Reima veti tämän kohun seurauksena(?) mainoksensa pois heidän sivuilta.
Luin sen vielä uudestaan ja siellä oli monta asialliseen sävyyn kirjoitettua kommenttia jossa kritisoitiin vaatemerkkiä ja mallikuvia, jotka kieltämättä ovat vähän outoja, ei esim. Heinin tai Lauran kotia, lapsia, vaatemakua tai muutakaan henkilökohtaista mistä voisi/pitäisi suuttua. Kaikkein törkeimmät kommentit tulivat kuvia puolustelevilta ihmisisltä. Samassa ketjussa (ja monessa muussakin) Heini ja Laura korostavat "miten tärkeää että ollaan aikuisia ja kypsiä ja kommentoidaan nätisti". Ja samaan aikaan nämä naiset haukkuvat toisten bloggaajien kotia, luonnetta, lasten ulkonäköä yms. henkilökohtaisuuksiin meneviä asioita törkeästi!
En ole minäkään mikään erityinen jarna-fani mutta tyyliksien käytös nyt vaan on todella kaksinaamaista ja uskomattoman typerää. Olen oikeasti niin pettynyt tuollaisiin ihmisiin että meni täysin fiilikset blogin lukemisesta : (
Todella surkeaa.
Tuohon vielä kun Jarna kirjoittaa että tyylikset väittävät hänen provoisoineen mutta siinä ei ole MITÄÄN perää. No, Jarnan blogiin tulee 05/08 ilkeitä kommentteja, Jarna ei tiedä mistä ja keneltä, ja onko takana yksi vai useampi henkilö. No mistä Jarna silloin tietää mennä tyyliblogiin "kostamaan", kirjoittamaan negaa useilla eri nimimerkeillä? Jos ei halua negata oikein olan takaa, miksi pitää samassa ketjussa useammalla nimimerkillä kirjoittaa, eikö yhdellä tule asia selväksi? Eikö todennäköisempää ole ole että Jarna on ruvennut ketuttaamaan tyyliblogin kirjoittajia ja he ovat menneet Jarnan perässä, ERITTÄIN raukkaumaisella tyylillä.
hän on kuitenkin "tavis" suurperheen äiti joka asuu jossain kerrostalolähiössä ja käy itiksen lindexillä, ja blogin tarkoitus on lähinnä esitellä hyvin tavallista arkielämää.
Nämä tyyliblogistit ovat taas muodin tuntijoita ja saavat palkkaa uusien vaateiden esittelystä. He ovat välillä vaikuttaneet vähän snobin oloisilta ja alentuvaan sävyyn vastailevat ihmisille, jotka eivät täysin jaa samoja makumieltymyksiä. Kyse on kuitenkin vauvan virallisesta blogista ja silloin pitäisi kestää että kaikki lukijat eivät ole samaa mieltä. Jotenkin tää nimettömänä muiden parjaaminen sopii kun nyrkki silmään tähän kuvioon ja tuon lastevaatehössötyksen taustalla taitaa olla joku isompikin tyhjä aukko elämässä...
kuinka Jarnaa voidaan syyttää asian aloittamisesta tai jatkamisesta, sillä eihän kukaan ennen eilistä tiennyt, kuka on kirjoittanut ja mitä. Oksettava tuo kolmen kirjoittajan mafia. Oksettava sen kaiken kaksinaamaisuuden vuoksi ennen kaikkea: yhtäällä niin fiksua ja filmaattista, ja heti kun silmä välttää, mitä sylki suuhun tuo.
Eipä tarvi ainakaan tätä uutta blogia seurata, näin ilkeiden ihmisten bloggaukset ei paljon kiinnosta.
hän on kuitenkin "tavis" suurperheen äiti joka asuu jossain kerrostalolähiössä ja käy itiksen lindexillä, ja blogin tarkoitus on lähinnä esitellä hyvin tavallista arkielämää.
kommentin jarnalta tai miialta? Itse en ole löytänyt tällaisia vaikka olen lukenut näitä kaikkia blogeja ahkerasti alusta asit (ja kommentoinutkin niihin)
"Ja tämänkö takia hänelle suodaan ala-arvoinen kirjoittelu?"
Oli niissä mitä tahansa. Sitten lukijoiden puolelta pyydettiin sensuuria. Luulen, että tyyliblogilaiset eivät sitten lähteneet edes kaikki mauttomuuksia julkaisemaan, vaikka itse näkevätkin ne blogissaan.
Mun mielestä tämä varsin turha ketju, jos kerran asianomaiset on asiasta keskustelleet jo keskenään.
Jos Jarna ei tiennyt, että ilkeilyjen takana on tyylikset, niin millä oikedella sitten itse on käynyt nimettömänä haukkumassa?
Eihän me tiedetä myöskään mitkä kommentit Tyyliblogissa on Jarnalta, kun on tietysti eri nimimerkillä kirjoitettu. Onkohan kaikkia edes hyväksytty?
Käytös on ollut rumaa, mutta eikös Jarna ole jo takaisin antanut?
Tasapuolisuuden nimissä olis kiva tietää ne Jarnankin ilkeilyt, mutta tuskin niitä julkaistaan.
lähettelystä on vaan Lauran sana, johon en itse tämän tapauksen jälkeen luota yhtään.
Mikäs sitten oikeutti tyyliblogisteja kirjoittelemaan solvauksia poikien tyyliin-blogiin ja mahdollisesti muihinkin blogeihin?
Itse aktiivisena lukijana ja ex-tyyliblogin fanina olen todella loukkaantunut. Koko blogilta meni uskottavuus ja minusta todellakin noiden tyyliblogistien pitäisi kantaa vastuu töppäilystääm TYÖSSÄÄN ja kertoa mikä on totuus.
On kyllä vauva-lehti oikeasti saattanut tehdä mokan, riippuen blogi-kommentoinnin ehdoista. Nimittäin jos luvataan anonyymiyttä, se pitää myös suoda, ei silloin riitä, että "mitäs menit haukkumaan ketään". Kuten joku sanoi, se olisi jo poliisiasia, jos ip-osoitteita alettaisiin tutkimaan.
Periaatteessahan ihminen on voinut kommentoida asiallisesti, mutta kritisoivaan sävyyn vaikka sukulaiselle tai pomolle tietämättään ja se voi tunnetusti johtaa mihin vaan. Silloin saattaisi vauva-lehdelle pamahtaa syyte.
Asiaton kommentointi on noloa, mutta se on valitettava sivuoire. Ilman anonyymiyttä ei kuitenkaan olisi läheskään niin laajaa keskustelukulttuuria netissä, ei täälläkään.
sähköpostiosoitteita ei olisi saanut julkaista.
Itsestäni paljastui niin työpaikka kuin nimikin tämän uudistuksen myötä, jota en tosiaankaan olisi halunnut tapahtuvan. Sain myös tietooni monen kommentoijan nimi ja työpaikkatiedot blogini kautta, jota en tosiaan olisi halunnut tietää.
Myös omaan blogiini oli kommentoitu niin, että oli yllätys nähdä mistä viesti oikeasti oli peräisin ;) (En tarkoita nyt täällä mollattuja tyyliksiä),
sain tietooni ihmisten yhteystietoja joita en todellakaan olisi halunnut.
Ja tuli aika yllättäviltä tahoilta kommentteja, ei pahoja mutta mielenkiintoisia...
ja vauvalta myös asiatonta.
mun kommentti johonkin blogiin, kiva paita yms on kuitenkin saaja nyt nähnyt m,un suku ja etunimen mistä en pidä...
ei sekään ole oikein. Mutta en nyt jaksa välittää itsestäni kun mun mielestäni toi on todella hävytön teko... :(( Mian puolesta olen eniten pahoillani, mutta tottakai myös muiden esim jarnan ja hannan. Mia vaan puolustan sen takia koska hän ei halua tehdä sitä itse, ei ole sen tyypin henkilö joka tekisi itsestään numeroa.
tuusis taas
Mia ei ole sellainen että tekisi itsestään haloon, ja muahan tyyliblogilaiset eivät ole loukanneet.
MUTTA; jos heidän mielestään jarna "ansaitsi" kohtelunsa, mikä ei musta ole silti oikeutettua...
entäs MIA ? IKINÄ ei hän ole sanonut kirjautuneena eikä nimettömänä yhtään pahaa sanaa heistä, millä syyllä hän, niin neutraalissa ja kivassa blogissaan ansaitsi tuollaisia kommentteja myös tyyliblogilaisilta?
kehtaavatkin vaan sanoa jäähyväiset ja poistua, MUTTA hei te, PYYTÄKÄÄ MIALTA anteeksi, oikeasti. Mia on mun ystävä, siksi otan tämänm henkilökohtaisesti, vaikka mulle ei ole niitä huonoja kommentteja kirjoitettukkaan.
Hanna alias tuusis
- sähköpostiosoitteita ei olisi saanut julkaista.
Itsestäni paljastui niin työpaikka kuin nimikin tämän uudistuksen myötä, jota en tosiaankaan olisi halunnut tapahtuvan. Sain myös tietooni monen kommentoijan nimi ja työpaikkatiedot blogini kautta, jota en tosiaan olisi halunnut tietää.
Myös omaan blogiini oli kommentoitu niin, että oli yllätys nähdä mistä viesti oikeasti oli peräisin ;) (En tarkoita nyt täällä mollattuja tyyliksiä),
Tommonen varsinkin että anonyymina pysytelleestä paljastetaan sekä nimi että työpaikka VAROITTAMATTA ja lupaa kysymättä. Mun mielestä toi on jo niin törkeää että jotain korvausta saisi maksaa kivusta ja särystä.
Päivittäisiä lukijoiden kirjoituksia lukiessa hämmästytti lähinnä miten piiripienipyörii, itä-helsingissä tai vähän kauempana asuvat mammat käyvät ostoksilla keskenään, ostelevat yhdessä vaatteita ja sitten julkaiset kirjoituksia reissustaan, jossa jatkavat juttua siitä mihin jäivät, ja mukaan "tunnelmiin" pääsevät ne mammat, jotka ei juuri sillä kerralla nöpöineen päässeet mukaan itikseen.
Ollaan keskenään toisten lasten kummeja ja jaaritellaan päivittäisestä elämästä julkisella saitilla.
Ei puhelin, sähköposti ja live tapaamiset riitä? Pitää saada vielä yleisöä katsomaan vierestä tätä puuhailua ;)
Myönnän, että tietyssä mielentilassa on ollut erittäin huvittavaa lukea näitä tekstejä ja juttuja, joita osa "tavis blogisteista" on kirjoittanut. Kuvat ovat vain lisänneet huvittavuutta mutta toisille nauraminen ei ole ok, eikä pidemmän päälle hauskaa, joten olen vain skipannut tiettyjen kirjoittajien kirjoitukset.
Ok, Poikien tyyliin ja mimon menossa blogit on ollut ihan asiallisia ja hauskasti kirjoitettuja. Toivottavasti jatkatte kirjoittelua!
Nyt jäädään sitten odottelemaan, että tuonne keskusteluihinkin (erityisesti av :)) pätkähtää ihmisten tiedot. Kellä pelottaa? ;D
Kirjautuneet voi olla eri juttu, mutta jos nimettömänä kirjoittaa, ei ole mitään mitä paljastaa. Korkeintaan voi tulla jotain operaattoreiden ip-osoitteita, joitten takaa ei kenenkään henkilöllisyys paljastu muutoin kuin polisiioperaationa, ja siihenkin tarvitaan kai rikosepäily.
Tuo av on nimittäin täynnä sellasia tekstejä, että kyllä joillakin hävettäisi tosissaan ja taitaisi mennä maine aika monelta :). Mä luulen, ettei nuo tyyliblogin naiset ole ainoita kaksinaamaisia. Saattaisi tulla melkoisen v-mainen kuva monestakin ihmisestä, jotka on niin "ihania ja puhtoisia" IRL.