Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keltikangas-Järvisen mielestä siis 1,5-vuotias voidaan laittaa hoitoon.

Vierailija
25.02.2009 |

Kunhan vain ryhmä on tarpeeksi pieni.

Kiitos tiedosta. Eiköhän kotihoito-fanaatikoille ollut tässä tarpeeksi tietoa palvomaltaan proffalta?

t. maalaisjärki-äiti

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuuntelit haastattelun kunnolla niin varmaan kuulit, että kyse oli tapauksista jolloin lapsi on PAKKO viedä hoitoon alle 3v. silloin suositteli pienryhmää, enintään 3-4 lasta. minä ainakin nauran sinulle, kun et tajua olevasi aivan yhtä fanaattinen kuin mainitsemasi kotihoitofanaatikot =)

Mutta se onkin ookoo Keltikangas-Järvisen mukaan. Kyllä huomaa, että kotihoitofanaatikkoja harmittaa, kun ei eilinen A-studio kirvoittanut tämän enempää keskustelua :D

17

Vierailija
22/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoitofanaatikko pahimmasta päästä, onnea vaan valitsemallesi uralle =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se onkin ookoo Keltikangas-Järvisen mukaan. Kyllä huomaa, että kotihoitofanaatikkoja harmittaa, kun ei eilinen A-studio kirvoittanut tämän enempää keskustelua :D

Mulla on yksi kotihoitofanaatikkokaveri, jonka tärkeimpiä argumentteja on juuri nämä keltinkangasjärvinenkotihoitokeltinkangasjärvinenkotihoito -mantrat.

Ai että sen naama on norsunv:llä kun ei pääse enää jauhamaan tuota. 100% varmasti on katsonut ohjelman, ehkä tirauttanut pari kyyneltä.

Vierailija
24/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoitofanaatikko pahimmasta päästä, onnea vaan valitsemallesi uralle =)

Meillä lapsi meni 2-vuotiaana yksityiseen päiväkotiin, jossa oli pieni ryhmä. Siinäpä sulle fanaattisuutta :D

17

Vierailija
25/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan vain ryhmä on tarpeeksi pieni.

Kiitos tiedosta. Eiköhän kotihoito-fanaatikoille ollut tässä tarpeeksi tietoa palvomaltaan proffalta?

t. maalaisjärki-äiti

Aivan oikein! Sitä paitsi 1,5 sopeutuu päiväkotiin paljon nopeammin kuin yli 3-vuotias, joka usein tappelee vastaan enemmän.

Terv. hoitaja

Vierailija
26/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain Vanhaslandiassa on varmaan eri tilanne.

Helsingin keskustassa asuessa ei vaihtoehdoiksi kyllä mitenkään jää pph. Yksityinen hoitaja omalla rahalla tai päiväkoti (yksityinen/kunnallinen) ovat ainoat vaihtoehdot kotiäitiyden ohella. Haluan nähdä sen pph:n joka omassa keskustayksiössään hoitaa ne 4-5 lasta kodinomaisesti, rauhallisesti, virikkeellisesti ja laadukkaasti kaikki luomupöperöt kokaten ja teematuokiot järjestäen.

Vierailija
27/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ole tiennyt että et tarvitse miltään proffalta mitään lupia, kyllä sinä saat oman pikku vesselisi viedä päiväkotiin jo vaikka alle vuoden ikäisenä ihan omalla luvalla..

onneksi on meitäkin jotka ymmärtävät että jos yksittäisiä sitaatteja irrottaa kokonaisuudesta niin silloin saattaa merkitys muuttua.. kuten nyt yrität kovasti tässä vääntää, et ota siis kantaa mihinkään muihin proffan kommentteihin?? se on todellisen fanaatikon merkki.. mielestäni oli hyvä että hän sanoi oman mielipiteensä siitä että jos joku vie alle 3v lapsen hoitoon niin mieluiten pienryhmään..

keskustelua ei varmaan enempää synny, koska monella painaa syyllisyys.. päivähoitoa kun puolustellaan aina lapsen sosiaalisuuden kehittymisen puolesta niin proffahan sanoi että asia on päinvastoin, iso ryhmä synnyttää ennemminkin ongelmia sosiaalissa suhteissa ja haittaa älyllistä kehitystä.. etenkin näillä alle 3v

Vierailija
28/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä minä minä minä haluan asua keskustassa, eikö niin?

Vierailija
29/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ole tiennyt että et tarvitse miltään proffalta mitään lupia, kyllä sinä saat oman pikku vesselisi viedä päiväkotiin jo vaikka alle vuoden ikäisenä ihan omalla luvalla..

onneksi on meitäkin jotka ymmärtävät että jos yksittäisiä sitaatteja irrottaa kokonaisuudesta niin silloin saattaa merkitys muuttua.. kuten nyt yrität kovasti tässä vääntää, et ota siis kantaa mihinkään muihin proffan kommentteihin?? se on todellisen fanaatikon merkki.. mielestäni oli hyvä että hän sanoi oman mielipiteensä siitä että jos joku vie alle 3v lapsen hoitoon niin mieluiten pienryhmään..

keskustelua ei varmaan enempää synny, koska monella painaa syyllisyys.. päivähoitoa kun puolustellaan aina lapsen sosiaalisuuden kehittymisen puolesta niin proffahan sanoi että asia on päinvastoin, iso ryhmä synnyttää ennemminkin ongelmia sosiaalissa suhteissa ja haittaa älyllistä kehitystä.. etenkin näillä alle 3v

miten perheemme elää ja järjestää elämänsä. Meillä meni lapsi 2-vuotiaana hoitoon, sen ehkä osasit lukea. Sen sijaan kotihoitofanaatikot elävät Keltikangas-Järvisen teesien mukaan, eivätkä osaa ilmeisesti ajatella omilla aivoillaan. Vängätään siitä kolmesta vuodesta suu vaahdossa, vaikka nyt arvostettu proffa ilmoittaa valtakunnallisessa tv-ohjelmassa, että kyllä voi 1,5-vuotiaanakin laittaa lapsen hoitoon. Taisi mennä kotihoitofanaatikoilta luu kurkkuun :D

17

Vierailija
30/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä minä minä minä haluan asua keskustassa, eikö niin?

Kyllä, asun mieluiten keskustassa, koska meillä ei lapset asiasta päätä. Työpaikkani ja samoin mieheni työ ovat keskustassa, jolloin meillä jää enemmän aikaa olla lasten kanssa kuin Vanhaslandiasta matkustellessa meillä olisi. Lisäksi arvostamme (myös lapsemme) keskustan virikkeitä ja mahdollisuuksia.

Joten painu sinne metsikköön ajelemaan yksityisautollasi meidän takapihaltamme! Pointti oli se, että tällä hetkellä hoitovaihtoehdot ovat aika pienet monille lapsiperheille, jotka arvostavat keskusta-asumista. Ja lapsiperheitä täällä onkin paljon - usko pois. Eikä valtaosa halua muuttaa teille lähiöön.

Vierailija
31/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko tämä ohjelma nyt hieman sitä maalaisjärkeä näiden yksi tie ja totuus-mammojen maailmankatsomukseen. Toivottavasti, kun ovat aika hiljaa olleet. Molempi parempi, jokainen taplaa tyylillään. Älkää kivittäkö nyt mua kotiäidit. Olin iItse isoryhmäläinen minkkitarhassa ja lapsetkin sieltä ihan täyspäisinä selvinneet. Annetaan nyt vaan ihmisten valita, ikävä kyllä Suomi sortuu, jos kaikki mammat jää kotiin, edes siihen asti, kun lapsi 3v. Tähän ei tarvitse kovin suurta taloustietämystä. Tai voidaanhan me palata tietty aikaan ennen kodinkoneita, lapsilisiä jne. jne, Eletään nyt kuitenkin ihan tässä NYKYmaailamassa, jookos?

Kaikkea hyvää niin kotiäideille kuin työssäkäyvillekin! Ei nyt olla susia toinen toisillemme, KAIKKI me haluamme lastemme parasta!

Vierailija
32/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt olla susia toinen toisillemme, KAIKKI me haluamme lastemme parasta!

Näinhän se on! Siksi tämä aihe onkin niin arka, koska haluamme aina lastemme parasta, vaikka emme sitä aina pysty antamaan. Äidinrakkautta ei valittu hoitomuoto vähennä. Kiitos tästä!

Vierailija
33/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää syyllistää toisiaan, kaikki varmasti haluaa parasta lapsilleen. Eikö tätä energiaa voisi suunnata sinne päättäjiin päin, että saataisiin pienemmät hoitoryhmät ja siten paremmat olot lapsille. Tämä toistemme syyllistäminen on ihan turhaa...

Vierailija
34/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltinkangas-Järvinen käski juuri fanaatikkojen lopettaa keskinäisen tappelunsa ja ruveta käyttämään energiansa esim. päiväkotiryhmien pienentämisvaateisiin jne. Puhui täyttä asiaa ja se ei siitä muutu, vaikka fanaatikot tällä palstalla tappelis verissäpäin keskenään.

Vierailija
35/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää syyllistää toisiaan, kaikki varmasti haluaa parasta lapsilleen. Eikö tätä energiaa voisi suunnata sinne päättäjiin päin, että saataisiin pienemmät hoitoryhmät ja siten paremmat olot lapsille. Tämä toistemme syyllistäminen on ihan turhaa...

Komppaan sua! Valjastetaan energia sinne minne se kuuluu eikä toistemme syyttelyyn näillä palstoilla! Great. T. EI-syyllistynyt "uramamma"! Ryhmät pienemmiksi jne. varmasti parannettavaa löytyy.

Vierailija
36/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osasin viestisi lukea kun oikein sitä pitkään tavasin, mutta hei olenkin "vain kotiäiti" ei voi siis paljon vaatia =) no sulle ei varmaan tullut mieleen että myös kotiäidit voivat olla lukutaitoisia ja jopa suht korkeasti koulutettuja.. meitä on moneen junaan..

en ole kotihoitofanaatikko, en siis puhu suu vaahdossa siitä että lapsi pitäisi hoitaa kotona 3v asti, mutta olen sitä mieltä että mitä pidempään sen parempi, ja tätä mieltähän ei saa olla täällä ilman fanaatikon leimaa. Olen kotihoidon vaihtoehtona ennemmin pienryhmien ja kodinomaisen hoidon puolesta puhuja kuin päiväkotien.. olen ollut töissä päiväkodissa pienten puolella joten tiedän siitä maailmasta tarpeeksi..

Vierailija
37/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltikangas-Järvistä sitten aiemmin kuunnellut? Minulla on ollut hänen puheistaan aina tuo käsitys, ei hän koskaan ole sanonut, että alle 3-vuotiasta ei pitäisi laittaa hoitoon! Vaan hän on sanonut, että alle 3-vuotiaan paras paikka on yleensä koti, ja hoitoon vietäessä hoidon tulee olla laadukasta ja ryhmien tarpeeksi pieniä.

Palvon edelleen Keltikangas-Järvistä :-) Hän on ainoita ellei ainoa, joka herättelee toistuvasti julkista keskustelua lastenhoidon tilasta ja laadusta.

Vierailija
38/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kolmivuotiaalle paras paikka on kotona. Eikö tämä nyt ole ihan tuttu fakta?

Jos on pakko viedä hoitoon, paras viedä pieneen ryhmään, eli pph tai ryhmis.

Ja tosiaan, ne pienet 1,5v:t ei tarvitse mitään askartelutuokioita päivittäin vaan ihan turvallista perushoitoa.

Vierailija
39/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja miten se taataan kaikille hoitopaikkaa oikeasti tarvitsevien lapsille.

Sanoi kyllä, että lapsen paras paikka on kotona. Tässä puhuttiin tapauksista, joissa hoitoon vieminen on pakko: huono talaudellinen tilanne, yksinhuoltajuus jne.

Se K-J puhui juuri teistä kun ihmetteli ihmisten puolustelevia reaktioita sen sijaan, että yritettäisiin saada lasten oloille parannusta.

Vierailija
40/45 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä ainakaan ole sellaista huomannut, vaan hän puhuu aina siitä, että yhteiskunnan pitäisi panostaa lastenhoitoon ja sen laatuun. Pitää olla aika idiootti, että tuollaista vastustaa. Ja tuon hoidon laadun puolesta voisivat tosiaan puhua muutkin. Typerää tapella siitä, saako mennä töihin tai jäädä kotiin vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme