Jos osastollasi / yksikössäsi alkaisivat yt:t ja siitä irtisanomiset,
olisitko ensimmäisten lähtijöidne joukossa?
Oletko tehnyt työsi niin hyvin, että olisit niitä "halutaan pitää firmassa"-tyyppejä vai "tästä joutaa luopua"-tapaus?
Kommentit (9)
Moni irtisanottu on hoitanut hommansa sinnepäin.
Mä olen key player meillä, en usko, että olen ensimmäisenä irtisnomislappu kourassa.
Hoidan työni työajan puitteissa, en pidä juuri siitä mitä teen ja pomoni on ääliö. Kaipa se näkyy naamasta aina välillä.
Saattaisin olla saneerattavien joukossa, en osaa sanoa.
Ensinnäkin olen viimeksi tullut ja olen eri paikkakunnalla kuin muu ryhmä ja esimies. Tavallaan olen esimiehen haihattelun tulos ja valitettavasti itse en näe tätä kuviota toimivana, jossa olen epämääräinen etäispääte. Tämä menisi, jos tehtäväkenttäni olisi itsenäinen, mutta sen sijaan minä kokoan muiden töitä etänä... Lisäksi en pidä työstäni, minulla ei ole siihen intohimoa ja sen varmaan huomaa.
Tietenkin työnantaja voisi lakkauttaa koko toiminnan ja sitten olisi minunkin lähdettävä, mutta jos toiminnan pitäisi jatkua niin minun olisi jäätävä. Kaikista muista sitten varmaan päästäisiinkin tarvittaessa nätisti eroon; osa-aikaeläkeläinen siirtyisi kokopäiväisesti eläkkeelle, työpari jää muutenkin eläkkeelle ihan kohta ja äitiyslomansijaisesta päästäisiin siististi eroon.
Taitaisin olla lähtijä, jos tämän tason (ylempi toimihenkilö) ihmisiä meidän osastolta pihalle laitetaan.
Teen kyllä työni hyvin (kaikki tulee ajallaan ja kunnolla tehtynä ilman ylityökorvauksia), mutta meillä vaan tilanne on se, että minut varmaan laitettaisiin pihalle. Oma esimieheni on ylempien luottamusmies, joten häntä ei ainakaan laitettaisi pihalle ja hänen kanssaan tehdään aika samantapaisia hommia.
Jos toimihenkilötasolta laitettaisiin pihalle, niin minä varmaan joutuisin heidän esimiehenään nimeämään lähtiäjät. Ei olisi kivaa, meillä on vain "halutaan pitää firmassa" -tyyppejä.
Ja siis yt:t pyörii, osa laitetaan pihalle (talous on kuralla, ei rahaa palkkoihin). Toivotaan kuitenkin, että lähtijät on muilta osastoilta (meillä on töitä edelleen ihan sikana).
Oletko tehnyt työsi niin hyvin, että olisit niitä "halutaan pitää firmassa"-tyyppejä vai "tästä joutaa luopua"-tapaus?
Meillä kaikki on määräaikaisilla sopimuksilla ja ne lähtee ensin, keiden soppari lähtee ensin. Sitten jos väkeä joskus palkataan takaisin, voidaan ehkä pitää jonkinlaista preferenssijärjestystä.
kotiin. Lisäksi suoritusarvioni on keskimääräistä huonommat.
Olisin varmaan lähtijöidne joukossa ja joutuisin ehkä onnekseni hakemaan minua vähemmän stressaavaa työtä.
Tosin ei onneksi minua saa uskomaan moista puppua. Saattaisin itse alkaa hakeutumaan muualle töihin, jos työtä ei vähennetä samassa suhteessa kuin työntekijöitä, jos siis jäljellejäävät tekevät poislähtivien hommat. Olen jo nyt ihan viimeiseen asti niin tehokas kuin olla ja voi. En haluaisi tuollaisessa työnkuomittavuuden kasvun tilanteessa jäädä taloon. Jos vielä yksikin meiltä irtisanotaan, niin kamelin selkä katkeaa.
Teen työni hyvin. En ole valittajatapaus, työyhteisön negatiivinen narisija.
Mulla on lähes aina hyvä päivä ja vaikkei olisikaan, en pura sitä työkavereihini tai asiakkaisiin. Pärjään hyvin myyntituloksissa verrattuna työkavereihini.
Mulla on hyvä työmoraali. Olen siis halutaan pitää tapaus.