Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puisteletteko ja tamppaatteko sunnuntaisin? Me toisinaan eli emme pyhitä lepopäivää.

Vierailija
24.02.2009 |

Kerrostalossa en tampannut sunnuntaisin, mutta nyt omakotitalossa kyllä. Kuulijoita vieressä muutamia, eipä monta, josko kotonakaan. Häiritseekö tällainen sinua? Itse elän aika lailla hetkessä kolmen lapsen ehdoilla ja lauantaina touhuamme usein jotain muuta. Lapset saattavat silloin viettää aikaa isänsä kanssa ja minä olen ostoksilla tai sitten tehdään hyvää ruokaa ja ulkoillaan. Sunnuntaiaamu jää toisinaan sopivaksi siivoushetkeksi. Liian harvoin tosin puistellaan, joten suuri riesa emme taida olla. Hirmu leppoisat naapurit meillä, kiva niin.

Pyhitättekö lepopäivän eli sunnuntain? Lepäättekö? Meillä päivä on samanlainen kuin muutkin: samat lapsiperheen kuviot, mitä nyt isä on kotona. Eihän lepo ole minulle edes mahdollista: pienet ja isommat lapset ja kodin hoito on kokopäiväistä työtä! Olen agnostikko eli uskonto ei määrää tekemisiäni. Ajattelen itse. Toisinaan sitä tietysti miettii, mitä muut tästä ja tästä ajattelevat, ja niinhän sitä pitääkin :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tamppaaminen oli aiheellista. En osaa kyllä ajatella, ettemme mattopiiskalla piiskaisi lukuisia tyynyjä ja tiiviitä torkkupeittoja. Untuvatäkit tomutellaan vain kevyesti ja nehän eivät kerää pölyä. Patjatkin kävivät kaikki ulkona petareineen.

Olen aina ajatellut, että monet eivät pidä siitä, että tamppaillaan kirkonmenojen aikaan. Olenko auttamattoman vanhanaikainen, kun aika uskomattomana ihmisenä ajattelen aiheuttavani muille pahan mielen siivouksillani? Eivätkö ihmiset pahastukaan siitä, että piiskaamisen ääni kantautuu heidän pyhäpäiviinsä?

Mitä lepopäivän pyhittämien tarkoittaa sitten? Ajattelen, että jonkinlaista uskonnonharjoittamista olisi syytä tehdä, kuten käydä vaikkapa kirkossa tai kiittää menneestä viikosta. Eikö kuitenkin ole nimenomaan tarkoitus olla tekemättä töitä?

Vierailija
2/3 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä muuten useinkin siivotaan sunnuntaisin. Se nyt on yleensä ainoa päivä viikosta jolloin on aikaa siivoukselle.

Me olemme lisäksi uskovaisia. Mutta minusta lepopäivän pyhittäminen tarkoittaa jotain muuta kuin siivouskieltoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tamppaan silloin, kun on suursiivouspäivä enkä mieti onko sunnuntai tai maanantai. Usein olen kyllä sunnuntait töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan