Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinähatut vko 9

23.02.2009 |

Hei,

Täältäkin kuulumisia pitkästä aikaa: eilen söin paistettuja munia leivän kanssa lounaaksi ja illalla kotona alkoi mahassa myllertää kummasti. Tuli huono olo ja menin torkkumaan sänkyyn, mutta paha olo ei vaan mennyt pois. Muutaman tunnin kuluttua tuli ripuli ja siihen heti perään oksennus. Mies soitti sairaalaan ja sai langanpäähän gynekologin, joka totesi, että ei kannata lähteä näytille, kuullostaa vatsataudilta. Omasta kokemuksesta tiesin kuitenkin, että taisi olla kyse ruoasta, joka ei mennyt masusta läpi, eli ne anopin luona syödyt munat tais olla vanhoja tai jotain. Mulla kävi nimittäin ihan samalla tavalla just ennen uutta vuotta ja sillon epäilin syyksi huonosti kypsennettyä lohta. No, onneksi tuli kaikki ulos ja hyvä huomata, että kroppa suojelee vauvaa näin luonnollisella tavalla. Kyllä sitä saa olla varovainen, kun ei syö omasta kaapista, kauhean kiva kokemus tuo kun ei ole.

No, sain sitten illalla palkinnoksi kärsimyksistäni kokea Ensimmäiset Oikeat Potkut, eli on siellä kovasti jotain tuntunut jo pidemmän aikaa mutta eilen tunsin ulkopuolelta ja sisäpuolelta selvät potkut ekaa kertaa. Huusin miehen paikalle, mutta show oli jo ohi.

Aika monella on näköjään jo ollut rakenneultra, meillä se on kahden viikon päästä. On se jännää, toivottavasti vauva suostuu näyttämään jalkovälinsä eikä ole turhan ujo! Miten kauan teidän rakenneultrat on kestäneet? Joku kaveri sanoi, että sen pitäisi kestää n. 45 minuuttia.

Vaunut on meillä jo varattu, ne on violetit Skatet, tai muuttuu ehkä ruskeaksi jos on poika tulossa.

Hauskaa viikonalkua kaikille heinähatuille!

RR ja masunasu 19+1

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä terkkuja Tampereelta, Luojan kiitos!

Mulle tehtiin lapsivesipunktio kolme viikkoa sitten ja tulos tuli viime viikolla: terveet kromosomit.

Viime viikolla moni kyseli ultrista. Tampereella ekan ultra-ajan antoi neuvolatäti raskausviikolle 13. Rakenneultra-ajan raskausviikolle 21 antoi kätilöterkka sen jälkeen, kun oli tehnyt nt-ultran. Lisäksi alle 18 v. ja yli 40-vuotias tamperelainen odottaja ultrataan viikoilla 28 ja 35. Kätilö sanoi, että pääsen näihin ylimääräisiin ultriin myös, vaikkakin täytän 40 vasta syyskuussa.

Kirjoitin viestin jo viime viikolla, mutta se hävis verkkoon. Äsken kirjoitin tämän viestin epähuomiossa viikon 8 juttuihin eli tuli sitten kahteen kertaan. On vissiin jo aivot valahtaneet tonne alakertaan.

Miten joillakin ei vielä näy masu kasvaa ollenkaan? Mulla on ihan selvä vauvamaha jo, Harrastan uintia ja saan uimahallissa jo tietynlaisia katseita..?:| Ja hallissa jotkut äijät on kattoneet vähän liian pitkään. Ei onnneks inhoten, mutta kuitenkin. Se ehkä pitää paikkansa, että raskaana oleva nainen on jotenkin yhteistä omaisuutta.

Ihanaa talvista viikkoa meille kaikille!

e69

rv 21

Vierailija
2/36 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans avata uutta pinoa mut ei onnistunu sivut tökki!!!!

Eli oltiin tänää rakenneultrassa nkl:lla. Kaikki oli hyvin vauvalla ja sukupuolikin saatiin hetken heiluttamisen jälkeen selville. En vaa viel halua julkistaa sitä. Tarkisti pyynnöstäni myös kohdunsuun supistelujen takia ja se oli tiukasti kiinni. Nyt voin olla hyväll omaltunnol töissä.

Mulla on viikon verran nyt kutissu jalat ja kädet ja öisin se on ihan sietämätöntä ja kysyin siitä sitte kätilöltä ja hän käski soittamaan neuvolaa ja soitin äsken nii huomenna heti pitää mennä maksakokeisiin hepatoosin takia. Olis kuulemma harvinaista näin aikaisin mut kutina on huolestuttavaa.

Ultra kesti n.30min ja oli tosi mukava käynti ja selosti kaikki tarkkaan, jäi hyvä mieli. Mä maksan ainaki mielelläni siitä käyntimaksun 25,60.

Nyt rupean soittelemaan 4d ultrausta ja kysyn hintoja. Helsingis on kolme paikkaa jotka tekee niitä.

Mittsin tänää masun ympäryksen ja vertasin sitä ennen raskautta olevaan mittaan niin 3-4 cm on tullu lisää ymp.mittaa. Oon kyl tosi tyytyväinen siitä ja on helpompi ollakkin.

Ainii istukka on etuseinässä joten se selittää sen et oon nyt vast tuntenu liikkeitä. Kätilö tunsi anturissakin tänää potkun. Ja aamulla sängyssä potkas mun käteen. Olipa helpotus ku kaikki on hyvin. Toivottavasti maksakokeetkin on ok...

Is

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa.

Ei ole juurikaan tullu kirjoteltua kun ollaan kaikki vuoronperään oltu kipeitä, ja tälläkin hetkellä tytöllä on kuumetta reippaat 38astetta, voi sen hiihtoloman siis näinkin viettää :(

Me oltii rakenneultrassa jo aika aikasessa vaiheessa, sillon oli viikkoja 17+6(n.1,5vko sitten) kaikki muut näky hyvin paitti munuaiset, lääkäri vain sano että kaiketi nekin siellä on.Oltais saatu aika vielä myöhemmille viikoille (noin 22),mutta joudun muutenki käymään seurannassa koko raskauden ajan ja seuraava ultra aika onkin 8.4 (vko on sillon 25+4).Kävin siis rakenneultrassa TAYS:issa ja seurannatki on siellä.

Tuolla seuraavalla ultra kerralla ajattelimme kysäistä kumpi sieltä olisi tuloillaan, kovin vahva tyttö tunne minulla on edelleen.Seuraava neuvola käynti on parin viikon päästä, saa kelaan samalla todistuksen raskauden kestosta.

Mieheni ja 8vuotias tyttömme on tuntenu ja nähnyt liikkeet mahan päältä jo reilu viikon.Aamuisin kymmenen aikaan alkaa kunnon möyryäminen ja sitä kestää hetken, päivä on aika rauhallista ja illalla taas uudestaan :)

Näin anoppini eilen kahden viikon tauon jälkeen ja hän totesi mahani kasvaneen viime kerrasta oikein kunnolla.

Miinnu 19+4

Vierailija
4/36 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuntui eilen potkut ekaa kertaa ulkopuolelle ja mieskin ehti niitä tunnustella :) Esikoisesta ne tuntui läpi jo rv 18+, mutta nyt on päässyt tuota vararavintoa muutama sentti kertymään että sen takia varmaan tuntui myöhemmin.

Palasin innoissani pirteänä töihin kolmen päivän vapaan jälkeen, mutta hyvi pian innostus laantui: meillä on töissä nyt todellista väkivallan uhkaa asiakkaiden puolelta meitä työntekijöitä kohtaan ja vähän pelottaa töissä olla. Mietin sairasloman hakemista, toisaalta tuntuu tyhmältä kun olen aivan työkuntoinen, mutta en halua itseäni saati vauvaa riskeerata. Esimiehele puhuin jo sen verran, että sieltä tuli heti ohje, etten saa olla yksin osastolla ollenkaan. Hankala tilanne siinäkin mielessä, että olen esimiesasemassa ja monesti konfliktitilanteissa työntekijät odottaa, että esimies tulee ja ratkaisee tilanteen... Ajattelin nyt muutaman päivän katsoa miltä töissä olo vaikuttaa ja jos tunnen oloni uhkaavaksi niin ei kai auta muu kuin hakea sairaslomaa. Kai sitä saa vaikka joihinkin selkäkipuihin vetoamalla...? Ei ehkä pelkän pelon perusteella.

Perjantaina neuvola ja rk-ultra, niitä odotellessa!

Nasqu 19+3

Vierailija
5/36 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut kirjoiteltua pitkään aikaan, miten sitä onkin niin kiireinen. Meillä olis tällä viikolla rakenneultra, halutessaan saa 4 d:n ihan kunnallisessa ja toki halutaan!

Neuvolassa kävin reilu viikko sitten, ihme kyllä ei ollu painoa tullu lainkaan vaikka ruokahalu on ihan käsittämättömän valtava! Muuten kaikki ok. Potkut tuntuneet jonkin aikaa, nyt tuntuvat jo mahan läpi, ukko ei vaan ole onnistunut tulemaan oikealla hetkellä. Tässä jo manailikin, kun ei saa potkuja tuntumaan. Mitäs on niin hidas;-)

Tuo työjuttu on kyllä ikävä, eipä tosiaan haluais ottaa riskiä varsinkaan väkivallasta. Mulle kyllä selkäkipujen hankintaan riittää viikko ilman liikuntaa. Jos siis menis töissä jotenkin kurjaksi olo. Ei toistaiseksi mitään hätää. Ja mulla on vuosilomia pitämättä vaikka kuin paljon. Aloitan siis äippäloman hyvissä ajoin.

Eilen piti oksentaa:( Taisi olla kolmas oksu koko raskaudessa. Aika outoa, että näin harvakseltaan. Ja joka kerta liittyny autolla matkustamiseen. Ei kyllä sitten sen enempää jatkunu, en usko siiis vatsatautiinkaan. Mutta parempi harvakseltaan kuin joka ikinen päivä ja monta kertaa.

Äitiysvatteista. Masu on aikamoinen jo, ei ajatustakaan että vanhat vaatteet siis menisi. Housut on ollu käytössä noin 10 vko. No nyt sitten repesi suht uusien h&m sammareiden takapuoli! Housut on väljähköt takapuolesta ja reisistä ja ihan normaalilla käytöllä olleet. On siis uskomattoman heikkoa tekoa! Piti illalla kipittää vielä H&M:llä ostamaan uudet pöksyt kun ei ihan yksillä pärjää. Onneksi on pari tosi kivaa hametta kaapissa. Mistähän sais edullisia ja kestäviä housuja lisää, ennen lindexin housut oli kyllä hyviä. Saa nähdä, kuinka kestää nuo uudet pellavaiset.

Tämmöistä täällä pitkästä aikaa. Laitan sitten viestiä, kun ultrassa käyty.

P-M 19+2

Vierailija
6/36 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli meilläkin rakenneultra ja oli ihanaa nähdä, että kaikki niin kuin pitääkin! Pikkuinen oli kasvanut kovasti sitten viime kerran ja vastasi tismalleen viikkoja. Ihana oli nähdä kun se siellä heilutteli jalkojaan ja vähän kääntyili kun lääkäri yritti jotain tiettyä kohtaa ultrata ja suurentaa. Saatiin sukupuolikin urkittua selville ja nyt on kyllä tosi jännä olo kun tietää kumpi on tulossa! Jotenkin muuttui todemmaksi kaikki.

Liikkeistä: oon miettinytkin, et onkohan jo mahdollista tuntea vauvan liikkeet ulkopuolelta ja näin on ilmeisesti jo muutama onnistunut tuntemaan. Eilen illalla kävi kova möyrintä ja kuplinta mahassa (vauva) ja mies piti kättään masun päällä ja yhden potkun tunsi jo! Keveitähän ne tietty on, mutta kyllä se siellä ottaa jo kovasti yhteyttä ulkomaailmaan! :) Kyllä siinä oli tulevalla isillä ihana ilme!

Torstaina onkin neuvolakin pitkästä aikaa (10 viikon tauon jälkeen) ja Kela-asioita käydään jo läpi. Nyt on mennyt muutama viikko onneksi jo tosi nopeesti, nyt jo puoliväli!

Mukavaa viikon jatkoa mammoille!

t. Suzan 20+0

Vierailija
7/36 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan aika kuluu, ihanaa =)

Meilläkin oli eilen rakenneultra ja kaikki oli niin kuin pitikin. Kuljeskelin ihan pöhkönä koko päivän ja hyvmy oli korvissa =) Mahtavaa oli nähdä pikkukaveri siellä imeskelemässä varpaitaan! Koko vastasi viikkoja, päänympärys oli muutaman päivän jäljessä, niin kuin np-ultrassakin. Eli kuta kuinkin pitäs syntyä sitten 14.7. Esikoinen meni 3pv yli, eli tuskin ainakaan aikaisemmin päättää tulla. Olen ainakin siihen asennoitunut ja sukulaisillekin suurpiirteisesti sanonut, et siinä heinä-elokuun vaiheilla syntyy ;)

Monella muullakin oli hyviä kuulumisa rakenneultrasta. Ihana oli myös kuulla, että kromosomitestistä oli tullut hyviä uutisia (nolona en nyt muista nikkiä). Mutta onnittelut kuitenkin hyvistä uutisista!

Vielä ultrasta, eli istukka oli takaseinässä tällä kertaa. Sekin varmasti vaikuttanut, että liikkeet tuntuivat nyt aikaisemmin. Uudelleen synnyttäjällä kuulemma ihan normia, että kohtu venyy/kasvaa leveyssuunaassa ensin ja sitten pituussunnassa ja tästä siis johtunut nää mun armottomat wc hädät! Siis mä jo luulin, et virtsista tjn pukkaa, ku iltasinkin joutuu 3-4 kert käymään pissalla, ennenku pääsee uneen. Siihen päälle sit viel normi 1-2 krt yöllä. Esikoisesta wc hyppääminen alkoi vasta myöhemmin. Kätilön mukaan tämänkin pitäs helpottaa, kunhan vauva vielä kasvaa ja nousee sieltä rakon päältä ylemmäksi. Sitä odotellassa =)

Kuulemisiin

t:Hepe rv 20

Vierailija
8/36 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hyvin ollaan voitu, sekä minä että vauva ja tuleva isukki :) Torstaina olisi neuvola ja kauhulla odotan paljon paino on noussu! Nyt oikeesti pelottaa se...

Eilen illalla makasin sängyssä kyljelläni ja alkoi tuntumaan semmoset jumpat että menin selälleni ja kokeilin kädellä mahan päältä ja sieltä se potku tuntui! Hihkasin äkkiä miehelle ja hänkin kerkesi tuntemaan :):):):) ihanaa!! Tänään täytyy taas kokeilla josko vauveli olisi pirteällä tuulella.. Itse en kovin pirteänä ole ollut, nyt kolme aamua takana(herätys 4:00) ja tänään sain otettua päikkärit, reilu kolme tuntia.. Oli jalat meinaan niin tulessa töitten jälkeen et sattui kävellä.. Nyt jo helpottaa ja sain tiskattuakin tuon kauhean kasan pois edestä..kohta pitäs lähteä koiran kanssa ulos..

Töissäkin sain puhuttua pomolle, että ei laittaisi minua enää yhteen työpisteeseen, jonka koen kaikista rankimmaksi ja hän oli samaa mieltä, ettei minun tarvitse enää tässä vaiheessa sinne mennä, kun muutenkin harvoin siellä olen, niin ei ole tottunut siihen kauheeseen ravaamiseen..aikoo ilmottaa muihinkin vuoroihin, että sitten vaikka porukkaa kysytään ylitöihin..hyvä homma, vaikka olisi työterveyslääkäri kirjoittanut lapunkin, mutta ajattelin nyt ensin näin.

Kyllä helpotti, kun alkuun pelkäsin, että miten uskallan sanoa, kun en oikeasti jaksa, mutta tuli hyvä tilaisuus ja hyvinhän se meni!

Joo, tulempa sitten torstaina kertoilemaan neuvolakuulumisia :)

- tanni ja bebe 22+2 -

Vierailija
9/36 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkasi äskeinen aloitus.

En vieläkään oikein tunne liikkeitä, ainakaan mitään selviä: On jo kolmas raskaus. Edellisissäkään en ole kyllä tuntenut, kun vasta vk 19 paikkeilla. Viikko sitten maanataina kävin kyllä kuunteluttamassa sydänäänet ja ne kuului hienosti. Ehkä vaan vauva on sellaisessa asennossa, että ei tunnu selvästi tai sit istukka on edessä. Onneksi maanantaina on rakenneultra. Jotain pientä liikettä mahassa ehkä tuntuu, mutta ei mitään selvää. On tämä vaan aina yhtä huolehtimista.

Niina rv 20+0

Vierailija
10/36 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua ettei sulla liikkeitä tunnu vielä NiinaR. Mulla alko tuntumaan jo rv 16+5 ihan kunnolla niinku joku nyrkkeilee masussa, siitä lähtien on joka päivä tuntunut ja joka päivä enemmän ja useemmin... :)

Ensin tuntui vain iltaisin ja nyt tuntuu pitkin päivää, jos juon jotn makeaa mehua se alkaa heti liikkua... :> Ja ensimmäistä odotan tosiaa..

Perjantaina neuvola taas silloin tasan rv 18 :)

Miranna 17+5

Vierailija
11/36 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti kysyy että tuntuuko liikkeet aikaisemmin jos istukka edessä vai takana? Kun mulla lukee neukkukortissa istukan kohdalla ES.

Ja mulla on nyt liikkeet tuntunu 17 viikolta... :)

Vierailija
12/36 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NiinaR:lle tulin lohduttelemaan... Mullakin liikkeet tässä toka raskaudessa on tuntuneet hennompina(?) ainakin toistaseksi ja tuntuvat tosi alhaalla. Lähinnä lapsukainen tuntuu tökkivän tuolla rakon seudussa. Muutaman kerran olen potkuja tuntenut vähän ylempänä. Kätilön kanssa oli just ma asiaa sivuten puhetta, kun wc reissujen tiheyttä pohdin... Eli sanoi vauvan monesti majailevan aika pitkään tuolla alhaalla, nimenomaan rakon päällä, siis useammin synnyttäneellä. Virnistäen kommentoi, että paikat on sen verran venähtäneet, että kudos antaa paremmin periksi ja kestää kauemmin, et kohtu nousee ylöspäin ja vauva sen mukana. (Tokihan ulospäin/eteenpäin tuntuu masu pullahtaneen aika nopeasti, ainakin itellä.) Olipas vaikeesti selostettu. Mutta, voisiko olla sunkin kohalla jostain tämmösestä ilmiöstä kyse ja istukan paikkakin voi vielä vaikuttaa asiaa. Pääasia, että sydänäät kuuluvat. Tsemppiä rakenneultraan! Joskus tää odotus voi olla raastavaa, eli myötätunnot täältä!

Mirannalle vielä...kai niihin liikkeiden tuntemiseen vaikuttaa loppupeleissä niiiiiiiiin monta asiaa, vauvan asento, istukan paikka, vireystila, äidin rasvapeitteiden määrä jne. Istukasta vielä, et etuseinäistukka voi joillain vaimentaa niitä liikkeitä, et ei tunne niin selvästi.

Tulipahan istukkaa ja liikkeitä =) Nyt tarttee lähtee typsy herättelemään, ettei ihan iltaan asti vetele sikeitä.

Hepe rv 20+1

Vierailija
13/36 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen rakenneultra. Kaikki hyvin vastasi viikkoja jne.. Myös sukupuoli saatiin tietää, sitä tässä "sulatellaan", vaikka itse arvasinkin jo etukäteen. Sulattelua siinä mielessä, että tämä tulee siis olemaan perheemme kokoonpano, koska näillä näkymin emme hanki lisää lapsia. Kumpikin vaihtoehto oli tietysti toivottava ja pääasia on lapsen terveys.

Istukkaveren luovuttajaksi pikkuisemme ilmoitin. Esikon kanssa luovutus onnistui (kuulemma 50% luovutuksista hyväksytään tutkimukseen/hoitoihin). En tiedä voiko muissa sairaaloissa luovuttaa istukkaverta kuin NKL:llä ja Kättärillä.

Kevätväsymys tms. vaivaa, torkun (tai ainakin yritän) joka ilta sohvalla tytön katsoessa telkkaria.

NiinaR: Liikkeiden tunteminen varmaankin hyvin yksilöllistä ja vauvakohtaista. Kakkosellakin on istukka edessä ja vaimentaa kivasti liikkeitä... ovat tuntuneet kolmisen viikkoa. Esikon perusteella en mitään hirveää jumppaa odota missään vaiheessa, mutta katsellaan... voihan tämä masuasukki olla kovempi potkuttelija. :) Odottele rauhassa tai käy kuuntelemassa sydänääniä neuvolassa, jos asia vaivaa...

- pikku2? & napsukka 19+3

Vierailija
14/36 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NiinaR sinuna en olisi huolissaan vielä se on tosiaan yksilöllistä. Minä aloin tuntea viime viikolla 19 tasan vissii. Sä oot vasta viikon pidemmällä... Kyllä ne pian tuntuu.

Ja sit sille nikille joka ihmetteleli liikkkeitten puuttumista NIIN se on tosiaan yksilöllistä ja jos istukka on etuseinässä liikkeet tuntuu myöhemmin.

Ja riippuu nii paljon vauvan asennosta. Jos on selkään päin niin ei niit liikkeit välttämättä tunne...

Vierailija
15/36 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli miranna....

Hepeliini puhut asiaa.

Vierailija
16/36 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla yhtä pässiä miestä, joka peruu kavereidensa tapaamisia ja kieltää tulemasta käymäänkään kun "talossa on raskaana oleva nainen"!? Siis pitää ihan käskemällä käskeä sitä lähtemään kavereille, kun se sopii menoja ja sit peruu ne yhtäkkiä kun ei muka jaksakaan mennä ja vetoaa aina siihen että on raskaana oleva nainen kotona. Tänään käskin sitä pyytämään luokkakavereitaan meille lukemaan tenttiin kun ne etti kokoontumispaikkaa ja eiköhän mies menny sanomaan että voi meille tulla muttei voi saunoa kun on raskaana oleva nainen talossa. Siis mitä helvettiä!?! Kävin sit ruokaostoksilla ennenku sen luokkakaverit tuli ja ostin sille muutaman lonkun saunajuomaksi ja pakotin sanomaan niille tyypeille, että minusta se ei samperi ole ainakaan kiinni jos ei meillä saa olla ja viettää iltaa, päin vastoin musta on kiva ku talossa on porukkaa ku istun päivät yksin kotona saikulla. Sata kertaa oon sille asian sanonu mut aina sama virsi. X-( Ihme mölliskä kuvittelee että mun luonne on raskaudenaikana varmasti muuttunu, vaikka tietääkseni olen edelleen erittäin sosiaalinen ja mielialanvaihteluita ei ole ollut ollenkaan joten raivohulluudenkaan piikkiin se ei voi selityksiään pistää.

Puuh, olipas sepostus, mutta johonki oli pakko purkaa kun alan vetämään tuosta kohta herneitä nenää kohti..

Huomenna olis lääkäriaika taas tän "kireän takamuksen" takia ja saas nähä jatkuuko saikku. Löhöilyn tää kroppa kyllä kestää mut esim. kaupassa käyminen ja normaali siivoaminen sattuu selkään ja persiiseen niin maan kamalasti tai jos ei välittömästi niin viimeistään illalla. En jaksais olla saikulla kesään asti, en oo helmikuussakaa ollu päivääkään töissä :( Perjantaina olis rakenneultra ja sinne pitää suunnata anopin kans ku mies ei pääse mukaan, enkä halua yksin ajaa pitkää matkaa.

vali vali ja seli seli :D

Vierailija
17/36 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeistä, mä tunsin esikosta liikkeet vasta 21+ viikoilla, ja nyt oon tuntenu silloin tällöin pientä muljahtelua mutta en mitään jatkuvaa ja isoa. Pari viikkoa odottelen rauhallisena. :)

Pikku2? muualla ei harmi vaan voi luovuttaa istukkaverta. Mä olisin niin halunnu jo esikosta sitä luovuttaa mutta ei vaan onnistu. Itte luovuttanu verta ennen esikkoa ja tässä välissä ja vielä luuydinluovuttaja rekisterissä niin olis ollu ihanaa saada tuota istukkavertakin luovuttaa..

Mä lähden lauantaina pitkästä aikaa ulos, Yö sattuu just esiintyy täällä entisellä kotipaikkakunnalla ja saatiin ennakkoliput ostettua. Vähän hienoo päästä taas kattoo sitä. Neiti saa jäädä ukin ja mummon kanssa nukkumaan. :)

Muuten ei omaan napaan uutta, viikon päästä olis vihdoin rakenneultra. Vauvoja taas syntyny sukuun, serkku sai pojan maanantaina ja täti puolikin saanu pojan joku aika sitten. Tulis heinäkuu äkkiä. <3

Bejpi ja Tiuhti 19+1

Vierailija
18/36 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se viimeviiikon ketjussa mihin oli päivitetty heinäkuisia? Mulla tais olla vaan nicci ja se että tämä on kolmas la. 15.7. Voipi päivittää että synnytyssairaala on NKL, ja vanhempien syntymävuodet -81 (minä) -80 (mies)

Itse yleensä tosin vaan taustailen, ON tulee sitten kirjoitettua enemmän tuonne yahoon suljetulle listalle (jonne tosin mahtuu mukaan!)

Athina tasan puoliväli 20+0

Vierailija
19/36 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille pitkästä aikaa.

(tovin hakkasin käyttäjätunnusta ja salasanaa, en meinannut millään muistaa...)

Eilen olin rakenneultrassa.

Lapsi on kasvanut ihan käyrien mukaan, vaikka hieman epäilinkin sitä, kun oma painoni ei ole noussut kuin 3,5 kiloa, eikä maha ole vieläkään kovin mainittavan kokoinen.

Oltiin jopa käyrien ylärajoilla joissain ympärysmitoissa.

Päättelin sen johtuvan ylettömästä karkin ym. epäterveellisen syönnistäni, ja päätin vähentää... :o)

Ei kuitenkaan ihan putkeen mennyt, joudun ensi viikolla uudestaan ultraan kun se hoitaja ei saanut jotain isoja verisuonia näkyviin. :o/

Nyt vasta selvisi myös istukan paikka. Se on takaseinässä, ja liian alhaalla!

Eli taas mennään ultraan viikolla 30 katsomaan että olisiko se noussut ylemmäksi sieltä. Se siis voi kuulemma vielä itsestään nousta sieltä ylemmäs.

En tiedä mitä sitten tapahtuu, jos ei nouse.

Se kun on jotenkin kohdunsuun tiellä, ja varmaan haittaa synnytystä sitten... :o(

Potkut on tuntunut jo jonkun aikaa. Ja olo on ollut hyvä. Tosin hengästyn helpommin kuin ennen... Ja nukkuakkin voisi vaikka kuinka pitkään. Ensi viikolla on taas neuvolakin pitkästä aikaa.

Niin, ja ultrassa ei selvinnyt lapsen sukupuoli. Mutta mullahan on ensi viikolla se uudestaan, jos sitten olisi parempi tuuri.

bejpi - Sanoit että KHKS.ssä oli suhtauduttu nuivasti sukupuolen kyselemiseen, niin ainakin mua ultrannut sh Gustafsson oli hyvin myötämielinen, ja yritti sitä selvittää meille, mutta lapsella oli jalat ristissä.

Vierailija
20/36 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä KHKS:n suhtautumista kun ultra vasta ens viikolla, mutta kun esikosta ultra tehtiin RIksussa niin siellä ei edes yrittäny sitä selvittää. :)

Toivotaan et mullekin sattuis taas mukava ultraaja kuten viimeksi.

Bejpi ja TIuhti 19+2