Noloa... :( Käykö kenellekään muulle näin? (vessassa käynnistä)
Mua ärsyttää kun monta kertaa vuodessa käy niin että vatsani toimii ns. yliaktiivisesti ja pönttö ei vedä jättimäistä tuotosta :(
Äskenkin jouduin urhaamaan vessaharjamme saadakseni tukoksen auki.
Olenko anatomialtani jotenkin poikkeava vai käykö muilla koskaan näin?
(En sattuneesta syystä kehtaa kysellä tätä keneltäkään kasvokkain. ;) )
Kommentit (30)
toissapäivänä ja tänä aamuna kun olin aamutortun saanu pönttöön, niin tää tuli heti mieleen :D Tavaraa tuli sen verran paljon että sitä oli reilusti vesirajan yläpuolelle, mutta se kuitenkin meni huuhtoessa alas.
ja tiedän "vaivan"
Pönttö ei tosiaankaan pysty vetäämään reipasta tuotosta, varsinkaan nämä nykyiset nuukasti vettä käyttävät.
Itselläni on vähän samaa vaivaa ja monen tuntuu olevan vaikea usko millä voimalla ja nopeudella se sonta voi ulos tulla. Siinä ei todella ehdi pönttöä välillä vetämään. Hyvä kun ehtii housut alas vetää kun se syöksy alkaa
Mutta ole ap iloinen että se sonta tulee ulos. Ummetus tuntuu olevan huomattavasti yleisempi vaiva, ja tuskaisempi vaiva.
Se on ongelmista pienin millä sen sonnan saa pöntöstä lähtemään. Olipa se sitten vessan harjan uhraus tai muu.
Itse olen sankolla kaatanut vettä lisää tuotoksen päälle, ihan ääriään myöten ja siitä ne on satsit sitten lähteneet. Joskus on pitänyt laittaa liukastetta sekaan, joko mäntysuopaa tai tiskiainetta.
hakemaan pihapuusta oksan vessaan "paskarassiksi" . Pitkällä risulla kun rassaa sitä sontaa edestakaisin niin kyllä se siitä aina on lähtenyt kohti puhdistamoa.
ei taida sitten harrastaa käsikakkaamista...?
ei siihen varpusparveen kyllä kättä tee mieli laittaa...
Onko käsikakkaajalla perseinen käsi? vai ihan vaan paskanen?
käsikakkaamisesta:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
hervoton ketju, ja tapa ei varmaan sovi näille varpusparven lennättäjille ;)
kättä asettelemaan niin on kyynärpäätä myöten sonnassa.... saati että siinä tulituksessa kestäisi paperit käden suojana...
Ongelmat kullakin...
meinaan jos on aukko ja sulkijalihakset niin heikossa kunnossa ettei pysty yhtään pidättelemään...
no, toivottavasti on ollut sen arvoista!
jos tavara tulee minuutissa niin että istut krampissa vapisten kykenemättä liikkumaan niin ei tosiaan pysty.
Jos pystyisin niin kai olisin kaikkina näinä vuosina tehnyt niin..
-ap
Tuo kasikakkaketju on aivan mahtava!! Ma en pysty hengittamaan, kun repeilen. Lapset tuli kattomaan hadissaan...
Ummetus ei aina oireile niin, että kakkaa ei tule. Joskus oireena on se, että suoli ei tyhjene kunnolla vaikka päivittäin jotain tulisikin pihalle. Sitten kaikki kertynyt tavara viimein poistuu kivuliaiden kramppien saattamana kerralla, ja tuotos on usein aika hankalaa koostumukseltaan.
Kenelläkään ei muuten ole paria kiloa "sitä itseään" suolistossa normaalisti. Paitsi ummettajilla.
10, mulla ei tosiaankaan ole ongelmana ulosteen kovuus vaan päinvastoin..
Se on niin pehmeää että tulee hirveällä paineella joten sitä ei voi "pätkiä"....................
Uloste ei kuitenkaan ole niin löysää että menisi normaalihuuhtelulla alas. :(
-ap
Sekin on aika noloa (ja kivuliasta). Mulla tosin auttoi noi pehmentävät juotavat. En tiedä mikä sua auttais ap, mutta tunnen tuskasi :)
Mä en kehtaa käydä missään paskalla ja jos käyn (vaan jos on ihan pakko) niin pakko vetää vessa joka kikkareen jälkeen=D Ja meilläkään ei putkissa vika,kun joka asunnossa sama juttu... Sydän oikeen pomppaa kurkkuun ku näkee miten se vesi nousee eikä meinaa laskea...
Itselläni munasarjakystia ja kun ne puhkeavat, on kipu järkyttävä ja vatsa tyhjenee heti ja tavaraa tulee ja paljon...
puhtaaksi! Eikö nuo kaikki suolihuuhtelut sun muut rassaukset ole trendi nykyään? Sinulla se käy luonnostaan :o) En sitten tiedä pitäiskö sinun alkaa kuljettaa jotain teleskooppikeppiä mukana, että saat kyläpaikoissa tavarat menemään alas...kotioloissahan yksi vessaharja on melkoisen pieni hinta mukavasta, kevyestä olosta, eiks jeh?
Ap, älä huoli, täältä löytyy toinen "pöntön tukkeuttaja" =DD
Mies sanoikin eka kerran jälkeen, kun tuli mua auttamaan, että kyl mä tiesin, että sä olet aika uskomaton nainen, mutta en arvannut, että näin uskomaton =D
Ja tätä pöntön tukkeutumista silloin tällöin on tapahtunut kolmessa eri osoitteessa ja 2 niistä aivan upo uusia taloja, että ei voi olla vika putkissa, vaikka niin mielelläni ajattelisinkin.
En tiedä mistä johtuu, mutta sama ongelma mullakin.
mä olin ihan varma että oon ainoa ihminen maailmassa,jolla käy näin! Kiva että on muitakin... =D
12
14, kipua tuntuu vain minuuttia ennen ja toimituksen aikana, ei koskaan muulloin..
15, onhan se niinkin ;D
16, mun mies vaan nauraa jos kerron tapahtuneesta...
18, no sitä selitystä minäkin ihmettelen koska olen ihan perusterve, syön monipuolisesti ja säännöllisesti ja yleensä vatsa toimii ihan normaalisti lukuunottamatta näitä "salamatyhjentymisiä"...
20, Joo yleensä koitan kaataa ensin vettä mutta viimeksikin vesi jäi vain lillumaan pönttöön.. (ei valunut edes hitaasti pois) Oli kiva siinä alkaa vessaharjalla työntämään tavaraa kun varresta jäi varmaan 3cm vedenpinnan yläpuolelle..... :P
Tuotos meni alas vasta kun olin vähän aikaa rassannut harjalla...