Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi elämänkevät! Miehellä takana iltavuoroviikko ja edessä kaksi yövuoroviikkoa ja sitten taas

Vierailija
22.02.2009 |

.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 6v tehnyt pelkkää yötä 5yötä-5vapaata listalla ja kyllä kiitos, pystyn hyvin nukkumaan päivällä, hakemaan lapset hoidosta ja laittamaan ruuan ennen päivätyöstä palaavaa puolisoa. Joten ehkä tiedän jotain noista valvomisten ja perhe-elämän yhdistämisestä.

t: myös hoitoalalla

ps. miehenikin kykeni tuohon parin vuoden ajan vaikkei mikään kotitalopusihme ole..............

Jos ei yötyö millään suju niin silloin on vain parasta todeta ettei ole oma juttu ja hankkia jostain päivähommia eikä kiusata muuta perhettä vuosikausia.

Niin ja jos kyseinen "mies" ei saa päivällä unta vaan vasta illasta niin miksei hän sitten vaikka pidä lasta kotona päivää ja vietä tämän kanssa aikaa ennen nukkumaan käymistään?

Vierailija
22/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei yövuorojen aikana kykene tekemään mitään muuta kuin käymään töissä ja nukkumaan, niin silloin vuorotyö ei sovi kropalle ja on syytä etsiä päivätyötä. On aika kohtuutonta, että kaikki vastuu perheestä siirtyy kokonaan äidin harteille viikoiksi vain siksi, että mies tekee vuorotyötä.

Tai sitten mies käyttää työaikojaan tekosyynä sille, että luistaa vastuustaan perheen hoidossa.

Eli mun mielestä noi on oikein hyviä kysymyksiä, että miksi mies nukkuu illalla ja mitä mies tekee päivällä.

Ilta tehdä sitten niitä kotitöitä.... veikkaan että viikko menee ja täysin loppu olet.

Ehkä tähän ketjuun osaa ap.lle vastata vain yötyötä tekevät, jotka ymmärtävät yötyön raskauden, ja osaavat antaa oikeita vinkkejä ap.lle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin kysellä ap:n miehen työvuoroja saadakseni jotain selvyyttä asiaan. Itse siis yhäkin teen yötyötä, työaikani on 20.45-07.00 ja kerkeän hyvin nukkua 6,5h, herätä rauhassa juoda kahvit ja vähän siistiä kotona, hakea lapset kolmelta päiväkodista, käydän mahdollisesti kaupassa tai kirjastossa tai tehdä kotimatkalla mutka leikkipuiston kautta ja puoli viidelta ruoka odottaa päivätyöstä palaavaa puolisoa. Mukava ilta yhdessä kunnes kahdeksan jälkeen lähden takaisin töihin. huomattavasti kevyempää ja rennompaa lasten kanssa kuin mitä olisi päivätyössä.

t: jatkuvaa yötyötä tekevä joka ei todellakaan osaa ymmärtää sen raskautta ja siksi yrittää antaa ap:lle neuvoja sen suhteen että mieskin voisi osallistua arjen pyörittämiseen

Vierailija
24/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vakioyökkö ja mies tekee 2vuorotyötä+ päivystysviikot päälle. Ja lapsia 4.

Ei tää nyt vielä kovin ole aharistanut.

Vierailija
25/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yövuoroa.

Mieheni oli myös leipomossa ja työvuorot meni jotenkin näin:

20.00-04.00

02.00-12.00

Ihan hyvin jäi hänellä aikaa osallistua perheen elämään.

Vierailija
26/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten etköhän nyt jo lopeta sen turhasta "ahdistamisen"!

Vierailija
27/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen ihmisen on PAKKO opetella olemaan oman lapsensa kanssa myös yksin, koska koskaan ei voi tietää mitä elämässä voi tapahtua. Ihan mikä päivä tahansa.

Nimin. kolmen pienen lapsen leskiäiti

Vierailija
28/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen mallissa on se väsynyt? Se yötyötä tekevä? Vai sen puoliso?

Missä töissä voi nukkua 3 tuntia vuoron aikana? Eikö tarkoitus ole nukkua kotona vuoron jälkeen? Vai puolisoko nukkuu sen 3 tuntia? Miksi?

Ei mua kiinnosta kokeilla 3 tunnin yöunilla selviämistä. Tulisin siitä hulluksi. Siksi oon valinnut alan, jossa ei tehdä vuorotyötä. Mun olisi ihan idioottia lähteä väkisin puskemaan työtöitä, kun vallan hyvin tiedän, ettei mun kroppa kestäisi sitä.

Vierailija
29/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se erilaista kuin monella muulla mutta ei erityisen raskasta. Joka 4. vuorokausi hoidan perheen yksin, hoitoon viennit ja muut - en koe että olisi epäreilua. Jos en yksin pärjää niin aika surkeassa jamassa olisin.

Vierailija
30/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen mallissa on se väsynyt? Se yötyötä tekevä? Vai sen puoliso?

Missä töissä voi nukkua 3 tuntia vuoron aikana? Eikö tarkoitus ole nukkua kotona vuoron jälkeen? Vai puolisoko nukkuu sen 3 tuntia? Miksi?

Ei mua kiinnosta kokeilla 3 tunnin yöunilla selviämistä. Tulisin siitä hulluksi. Siksi oon valinnut alan, jossa ei tehdä vuorotyötä. Mun olisi ihan idioottia lähteä väkisin puskemaan työtöitä, kun vallan hyvin tiedän, ettei mun kroppa kestäisi sitä.

Eli kun yövuoron jälkeen nukkuu 6 tuntia, vastaa se samaa kuin yölepo olisi 3 tuntia. Siitä voi miettiä paljonko löytyy virtaa vielä lastenhoitoon ja kokkailuun. kaikilla ei ole mahdollisuutta valita teenkö yötyötä vai en.

Vierailija
31/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap ihan turhasta valita. Kyllähän se nyt ei kivaa oo, jos neljään viikkoon ei nää puolisoaan ja pyörittää arkea yksin vain typerien työvuorojen vuoksi.

Vaikka sinä oot leski, niin se ei automaattisesti tarkoita, että kaikkien muiden elämä tällä pallolla on vain ruusuilla tanssimista.

Älä kadota kykyäsi empatiaan.

Vierailija
32/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten eri asia huolehtia yksin lapsista yksinhuoltajana kuin huolehtia yksin lapsista parisuhteessa.

Vierailija
33/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen turvin pystytään antamaan lapsille lyhyet hoitopäivät ja viikkovapaita. Lisäksi perheelle jää rennompaa aikaa yhdessä kun yökkö kerkiää tekemään töitä kotona toisen ollessa vielä päivävuorossa. Ei tarvi kiireissään juosta töistä suoraan hakemaan lapsia ja kaupan kautta kauhealla vauhdilla ruokaa laittamaan ilman että jää aikaa kuunnella lapsilta miten päivät ovat sujuneet.

Vierailija
34/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestit poukkoilevat.

Vierailija
35/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tekee yötyötä. Minä teen yötyötä ja kyllä teen osuuteni perheen hommista.

Ja kyllä 6 tunnin uni päivällä vastaa ihan 6 tunnin unta.

Kun mies teki aikoinaan yötyötä niin kyllä hänkin töiden jälkeen meni nukkumaan ja illalla oli perheen kanssa ihan normaalisti ja hoisi osuutensa hommista.

Vierailija
36/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun yövuoron jälkeen nukkuu 6 tuntia, vastaa se samaa kuin yölepo olisi 3 tuntia. Siitä voi miettiä paljonko löytyy virtaa vielä lastenhoitoon ja kokkailuun. kaikilla ei ole mahdollisuutta valita teenkö yötyötä vai en.

No ei todella mene noin! Tietty helppohan se on tuollaista väittää jos itsellä ei ole kokemusta yötyöstä kuin satunnaisten 2 vuoron putkien ajalta...

Tässä on nyt useampikin vakiyökkö yrittänyt toitottaa tälle 3h:sta puhujalle että yövuorojen päälle on mahdollista todella huolehtia myös perheestään jos sitä halua löytyy. ja jos ei löydy tai jostain syystä yövuoro ei yhtään sovi itselle niin eiköhän joltain alalta löydy jotain muuta työtä. Mun mielestä todella itsekästä kiusata perhettä tuollaisilla iltojen nukkumisilla.

t:24 tms, vakiyökkö

Vierailija
37/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.n mies taitaa tehdä niin, että ei halua nukkua töiden jälkeen, koska saa omaa aikaa kun vaimo on töissä ja lapsi hoidossa. Panee sitten illalla nukkumaan, ettei tarvitse osallistua perheen elämään. Kiva tapa viettää poikamieselämää.

Ja ei todellakaan ap.n miehellä voi olla paria viikkoa öitä ja heti perään iltaa. Kyllä siellä täytyy olla viikkolepopäivät ihan normaalisti, vaikka ap muuta väittäisi. Missähän ap.n mies viettää ne yöt, jotka on vapaalla ja väittää olevansa töissä;)

yövuoroviikoilla kun tulen töistä ja hakenut lapsen hoidosta niin mies on jo mennyt takas nukkumaan ja herää klo 19-20, eipä siinä aikaa ole...

Kun kerran noin täytyy kaikki yhteinen vapaa-aika nukkua... Siis mitä hän tekee päivällä jos täytyy vielä koko ilta nukkua ennen uuteen yöhön lähtöä? Eikö olisi järkevämpää että heti töistä tultuaan aamulla hän kävisi nukkumaan ja sitten kerkeäisi hakea lapsen kotiin vaikka kolmelta ja laittaa ruuan siiheksi kun palaat töistä. Sitten teille jäisi vielä useampi tunti yhteistä aikaa ennen miehen töihinlähtöä.

Ei kai miehen yötyö nyt oikeasti voi tarkoitaa sitä että koko lapsenhoito sysätään päivätyössä olijan harteille????

Ja joku velvoittaisi vielä sinun tekevän ruuan ja hakemaan lapset. Ei ole ihan sama asia nukkua päivällä yötiset unet. Yövuoro on hirmusti raskaampi kuin päivävuoro

T.hoitoallalla jossa tehdään VAIN 2 yötä putkeen.

Vierailija
38/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos homma ei toimi ja äippä-reppana ahdistuu niin mahdottomasti, niin sitten miehen työ ei ole oikea. Ja työtä voi aina ainakin yrittää vaihtaa. Ei ehkä onnistu varsinkaan tällä hetkellä ihan kädenkäänteessä, mutta ajan kuluessa varmasti. Toinen asia sitten kokonaan on se, että mies ei vaan tahdo hoitaa omaa osuuttaan perhekuviossa. Tunnen tehdaspaikkakunnallamme monta perhettä missä miehellä on vastaava vuorotyökuvio, mutta pystyvät kyllä venymään muuhunkin kuin nukkumiseen.

T: Leskiäiti

Vierailija
39/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on keksinyt oivan keinon välttää perhettään ja velvollisuuksiaan. Saapa vielä syyttää siitä työnantajaa. Nokkela vätys!

Vierailija
40/57 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä siinä jää aikaa ja voimia muuhunkin kuin nukkumiseen. Vaikka töiden jälkeen nukkuisi 10 tuntia, niin vielä illalla jää aikaa 4 tuntia kotihommiin ja perheelle. Kyllä vuorotyöläisenkin vuorokausi sisältää 24 tuntia eikä yhtään vähemän.