Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-vuotias sukulaispoika ei vastaa jos hanta puhuttelee tai jos hanelta kysyy jotakin. Saattaa tehda niin vanhemmilleen ja muillekin.

Vierailija
29.04.2008 |

Mitä sinä vanhempana sanoisit jos huomaisit lapsesi käyttäytyvän näin?

Itse kyllä kehottaisin vastaamaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä sinä vanhempana sanoisit jos huomaisit lapsesi käyttäytyvän näin?

Itse kyllä kehottaisin vastaamaan.

Vierailija
2/7 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ärsyynnyn suunnattomasti, mielestäni on epäkohteliasta, olkoonkin kuinka ujo tahansa. Omille lapsille yritän opettaa, että sukulaisille, opettajalle ja muille vanhemmille pitää vastata selkeästi kuuluvalla äänellä. Ettei mumista jotain eikä katsota silmiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tollaisia ihmeellisiä " tempauksia" aina toisinaan.

Vierailija
4/7 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa mennä toiseen huoneeseen ja olla siellä vaikka kuinka kauan jos paikalle saapuu hänen mielestään " vääriä ihmisiä" . Protestoi?

Vierailija
5/7 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissankaimojen uteluihin, ja vain pakotettuna on edes paikalla... Luonteita on monenlaisia, tietysti kohteliasta olis vastata jotain, mutta ehkä tuo puhumattomuus on jonkulainen vaihe...

Vierailija
6/7 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-18 vuotiaina ei puhuta mitään ja mennään pitkin seiniä tai äitin lahkeessa kiinni mulkoillen, ujouttahan tuo kait...

Vierailija
7/7 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on niin vaikeaa ymmärtää ihmisten puhetta ja ilmeitä että a) et tajua, että sulle puhutaan ja b) et yhtään puheen loputtua muista, mitä toinen sanoi. Ellei minulle ihan erikseen lapsena näytetty ja kerrottu äidin tai isän toimesta että tuo täti kysyy nyt kysymyksen johon pitää vastata, niin en minä tajunnut.

Tää oli erityisen ärsyttävää koulussa: opettaja antoi tehtävän, jonka jälkeen minä tutkailin muiden tekemisiä selvittääkseni mitä opettaja oli käskenyt tehdä.

Minulla on keskittymishäiriö elikkäs adhd, jonka yhtenä liitännäisoireena on juuri aistiärsykkeiden prosessoinnin vaikeus sekä kykenemättömyys hahmottaa sanatonta viestintää.