Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kissanhiekkalaatikon putsaus+raskaus...

Vierailija
22.02.2009 |

Uskallanko putsata laatikon jos laitan sellaisen hengityssuojaimen, joka suojaa puupölyltä yms ja kumihanskat käteen?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huom! Kannattaa pestä kädet pesun jälkeen

Vierailija
2/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhasta kakasta, jos sitä sattuu syömään...

Eli suht turvallisin mielin voi kyllä putsata. :) Kunhan tosiaan vähintään peset (ja mielellään desinfioit) kädet putsauksen jälkeen.

Mä olen kyllä suosiolla antanut miehen hoitaa laatikon putsaukset. :P Lähinnä siksi että laiskottaa enkä tykkää siitä hommasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkokissa ja käy kakalla vain ulkona. Mies on työmatkalla joten laatikko on putsattava. Onko siis vain ulosteet se riski, ei pissa? Sitten näillä varotoimilla luulisi laatikon putsauksen olevan riskitöntä:)

ap

Vierailija
4/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissa on kissoillakin steriiliä normaalitilanteessa.

Vierailija
5/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 2 vuotias ja hyväkuntoinen, on tokson riski olematon. toksoa levittävät nuoret ulkokissat sekä erittääin huonokuntoiset sairaat kissat. tokso leviää ulosteesta. pese kädet huolella kuitenkin, itse käytin vielä käsidesiä (varmuuden vuoksi). hengityssuojaa et tarvitse, tokso leviäisi vain käsistäsi suoraan suuhun. siis älä syö kissan paskaa=). jos olet ollut aina eläinten kanssa, olet tod näk itse joskus sairastanut tokson eli sulla on vasta-aineita ja se ei enää tartu sinuun eikä vauvaan. jos asia huolettaa, kysy neuvolasta.

Vierailija
6/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä sit näppärästi suuhun. Ite putsailen myös löytöelukoitten hiekkiksiä ilman hengityssuojaimia. Tosin yleisen hygienian vuoks käytän kumihanskoja.

Vierailija
7/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä pitäisi kysyä neuvolasta, voiko asiassa olla jotain "riskiä"? Putsasin laatikon kumihanskat käsissä, hengityssuojaimen kanssa ja lopuksi käytin vielä käsidesiä...

ap

Vierailija
8/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olenko ylihysteerinen?

Vierailija
10/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se viesti oli ainakin faktaa.. itse kysyin neuvolasta voidaanko multa ottaa nuo tokson vasta-ainekokeet, ja sain vastauksen että vain eläinlääkäriltä otetaan rutiinisti nuo kokeet.

Vierailija
11/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitanut kissamme laatikonpuhtauden ja nyt menossa kolmas raskaus ja edelleen hoidan laatikkoa. mies tekee reissuhommaa ja kissa parka jos hänen aikatauluilleen laitettais laatikon putsaus.

olen vain katsonut että muistan putsauksen jälkeen pestä kädet kunnolla. ei ole ollut ongelmia

Vierailija
12/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai teinkö kaiken oikein hygienian suhteen?

ap

Vierailija
13/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanskat käteen ja saippualla käsipesu.

Tai saippualla käsipesu.

Hengityssuojaimista ja käsidesistä ei ole mitään hyötyä, haittaa vaan.

Vierailija
14/14 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa voi olla hengityssuojaimesta ja käsidesistä? Paitsi tietenkin silloin, jos niitä soveltaa normaalielämässä jatkuvasti ja kaikkeen.