Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuleeko koira-ihmiset että kissoilla ei ole erilaisia persoonallisuuksia?

Vierailija
22.11.2025 |

Olen monesti törmännyt koirafanien ihmettelyyn kun kerron että nukun yöni kissani kanssa lusikassa. Minun kissani on todella rakastava ja kiintynyt minuun, eikä vain kinua ruokaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kissoissa on persoonallisuuksia. Mahtavia persoonallisuuksia! Minulla on ollut koiria jo 30 vuotta, mutta kun olen vanha, otan kissan löytöeläinkodista. 

Vierailija
2/12 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen niin koiraihminen niin tunnen kyllä useita kissoja ja ne ovat tosi erilaisia luonteiltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luule.

Vierailija
4/12 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on nykyään koira, mutta ymmärrän kissoja helpommin. Kissoilla on kasvojen ilmeitä ja myös niiden käyttäytyminen on jotenkin helpommin tulkittavaa kuin koirien.

Ja tietysti kaikilla eläimillä on oma persoona. Myös esimerkiksi kaloilla. Tämän tietää jos on pitänyt pidempään akvaariota. Mutta eläimiin tutustuminen kestää aina kauemmin kuin ihmisiin tutustuminen ja voi aluksi tuntua tylsältä, ennen kuin huomaa niitä persoonallisia eroja.

Vierailija
5/12 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulevatko kissaihmiset että koiraihmiset luulevat näin? 🤔

Vierailija
6/12 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luule

Vierailija
7/12 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai eläimillä on persoonallisuuksia. Kyllä koiraihminen sen tietää. 

Vierailija
8/12 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

K. Mitä väliä on kissojen persoonallisuuksilla tai kissaihmisten mietteillä? 

V. Ei mitään.

Vierailija
9/12 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat käyttäytyvät rotunsa perusteella. Koiraihmiset ei tajua sitä että kissat ei tarvitse rotua käyttäytyäkseen erilailla

Vierailija
10/12 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat käyttäytyvät rotunsa perusteella. Koiraihmiset ei tajua sitä että kissat ei tarvitse rotua käyttäytyäkseen erilailla

Olet väärässä. Ensinnäkin samankin pesueen pennut ovat jokainen yksilöitä ja luonne-eroja on.

Rotu vaikuttaa toki koirien ja kissojen luonteeseen myös. Luepa vaikka kissojen rotukuvauksia.

Vierailija
11/12 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihmiset jotenkin yrittävät ylläpitää tällaista mielikuvaa. Mutta jokainen joka ymmärtää jotain eläimistä, ymmärtää että tämä on höpöpuhetta.

Vierailija
12/12 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuvittele. Kavereissani on paljon kissanomistajia, joten niidenkin kanssa on tullut vietettyä aikaa. Parasta on, kun kissa kokee mut tarpeeksi hyväksi tyypiksi, jotta mun syliin voi käpertyä rullalle nukkumaan.

t: koiraihminen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi