Ajattelin lähettää tuntemalleni miehelle seuraavanlaisen kirjeen:
XXX:lle
Sinun on hyvä tietää, että
etenkin tässä elämäntilanteessa,
tässä terveydentilassa
ja tässä iässä
ja etenkin sinun kanssasi
jos olen, olen tosissani.
Pyydän siis sinulta
.....
ethän leiki tunteillani
etkä minulla.
Luotan omaantuntoosi
ja kunniaasi
tästä eteenpäin.
Allekirjoitus
- Mitä ajatuksia kirje herättää sinussa?
Kommentit (18)
mä ajattelin kans jotain mt-ongelmaista kirjoittajaa, mutta en ihan että kovin vakava sairaus, no eihän sen vian tarvi olla iso kun se on päässä :D
jos nyt osaan päätellä tilanteen oikein. Ehdottaisin, ettet muotoilisi sitä kuin runoa, säkeisiin, vaan kirjoittaisit ihan normaalisti rivi riviltä. Tuo runomuotoilu on minusta turhan tunteikasta. Jo sisällössä on tunnetta riittävästi.
Että on varmaan joku tosi pätevä syy, ettei asiaa käsitellä kasvotusten?
Jäykkä, teennäinen, painostava. Tunteet puuttuvat täysin.
Jessus mikä tyyppi. Ja juoksisin karkuun ja lujaa.
kirjoittaisi runon näköiseksi säkeistöineen päivineen. Vaikuttaa jokseenkin naurettavalta, vaikka sisältö muutoin onkin ok.
Turhan dramaattinen. Kirjoita suoraa tekstiä ja jätä pois terveystilat ja iät! (Loppukin on vähän too much...)
Luin tekstin miehelle, joka totesi, että kuulostaa sille, että joko nainen tai mies on pettureita. Onko näin?
Voisin harkita sen sanovanikin. Siinä tapauksessa sanon vain tuon, että jos olen, olen tosissani. Kirjeeseen ajattelin laittaa nuo muutamat lisärivit.
Ajattelin, että kirje antaa hänelle miettimisaikaa. Sisältö on sen verran "painava", ja todella haluaisin hänen harkitsevan asiaa kunnolla.
t. ap
tuollaista vähän juhlallisempaa ilmaisua. Ymmärrän kritiikin että se kuulostaa jäykältä ja teennäiseltä. Mutta miten voisin kirjoittaa kirjeen toisin? "Oothan tosissaan mun kaa, koska mä oon sun kaa, ja muuten en ala."
Puhun normaalistikin aika lailla kirjakieltä, ja vastaanottaja "ymmärtää" sitä myös, joten siinä mielessä ei olla ihan teinitasolla.
ap
mahtipontista runomuotoa. Kokeilepa, on paljon "normaalimpaa" ja tehokkaampaa tekstiä.
Kirjoita vähän monisanaisemmin. Kirjakieli ei ollut tässä se miksi tuo kuulosti mielestäni teennäiseltä ja jäykältä :-) Voisitko kertoa mitä tunnet, mitä pelkäät, mitä odotat? Entä voisitko "minä vaadin tätä ja tätä, nyt pallo on sinulla" miettiä asiaa enemmän yhteisenä juttuna ja kirjoittaa siitä?
7
Sanoa, että et halua aloittaa mitään, jos toinen ei ole tosissaan. Tai sitten mitä tuollaista sanomaankaan, ota sitten niin rauhallisesti että tiedät varmasti ajan kanssa ettei se sun kanssasi leikittele. Tuo kuulostaa vähän painostavalta, ja jotenkin sellaiselta, joo tässä on sitten sellainen sopimus, että vaadin että allekirjoitat tän ennen kuin päästän sinut minut tuntemaan. Jäykkä ja väkinäinen, niin kuin aiemmat sanoi. Kuka tahansa mies kauhistuisi jos saisi tuollaisen. En muutenkaan tykkää lapuista jos saman asian vois sanoa nätisti kun ollaan kahdenkesken.
Mielestäni aikuiset PUHUVAT ja kasvotusten eivätkä kirjoittele kuten teinit.
paras olisi minustakin, että puhuisit asiasta kasvotusten jos se kerran mahdollista on.
7
vanhanaikaisen kirjeen kirjoittaminen on kaunista. Nykyään valitettavasti kovin harvinaista.
Kasvokkain toisaalta saisit välittömän ja ehkä kaikkein rehellisimmän palautteen (miten reagoi, ilme, sanat).
ja miehen pitää olla myös.