Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään on tosi kivannäköisiä äitiysvaatteita, kunpa mäkin vielä tulisin raskaaksi...

Vierailija
21.02.2009 |

Vauvakuume on toki kaikilla muillakin perusteilla ja syillä, mutta jonkun Lemonkidsin sivujen selailu vielä lisää tätä raskautumisen vaikeuden tuskaa...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä ihan tuskassa kivojen äitiysvaatteiden etsimisessä. Noissakin kaikki neuleet on 100 % akryylia. Raskaana kun hikoilee muutenkin, niin sitten vielä olisi päällä muovikuori. Mekot on viskoosia.

Ei mulle, kiitos vaan.

Vierailija
2/7 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan ole mistään kaupasta löytänyt sopivia :D

Onneksi en tunne sinua, kuulostat sairaan ärsyttävältä valittajalta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on peräti 4 ihan tavallisesta kaupasta ostettua neuletta, jotka nyt (2 viikkoa ennen laskettua aikaa) menevät ihan sopivasti päälle.

Vasta toissapäivänä kokeilin Aleksi13:ssa Kookain kesäpaitaa, joka oli niiiiin A-linjainen, että menis mulla ihan loppuun saakka ja todellakaan se ei ollut mammavaate. Arvaatte varmaan, että kesäksi haluan jotain huomattavasti tyköistuvampaa, kun olen päässyt tästä masusta eroon.

Vierailija
4/7 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä niitä jotain löytyy. Mua vaan risoo kun kaikki kehuu koko ajan, että nykyään löytää äitiysvaatteita. Ok, ennen ei niitä edes myytykään, joten tilanne siinä mielessä parempi.

Mutta esimerkiksi työssäkäyvän ihmisen on aika vaikea löytää hyvälaatuisia äitiysvaatteita. Esimerkiksi siistejä prässihousuja tai jakkuhameita ei ole mitenkään erityisen paljon. Ja nekin mitä löytää eivät laatuunsa nähden ole mitään kovin halpoja. Esimerkiksi kehutuista Helsingin kaupoista saa ostaa satasella tekokuituiset muodottomat housut. Jos ostaisi normaaleja vaatteita, niin tuohon hintaan saisi jo villasekoitekankaiset.

Juhlavaatteet ovat täysin saantosaaliissa. Jos sattuu esimerkiksi tarvitsemaan iltapukua niin, niitä ei vaan ole. Pikkumustan etsiminen on melko mahdotonta.

T-paitoja ja olovaatteita on sitten mahdottoman paljon. Mä en tiedä millaiset äitiyslomat teillä on, mutta mulla on alkanut kummallakin kerralla 30 päivää ennen laskettua aikaa. Sitä ennen on pitänyt keksiä n. kuudeksi-seitsemäksi kuukaudeksi jotain töihin.

Vierailija
5/7 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toki monille normaalit vaatteet käyvät monille. Mulla on ollut se tilanne, että eteenpäin kallistunut kohtu ja paljon lapsivettä, joten a-linjaiset ovat olleet vaihtoehto jonnekin rv 15 asti. Joo, maha on ollut iso, sf-mitta yläkäyrällä.

Ja siis se suurin ongelma on ne alaosat: suorat housut ja puolihame? Mistä niitä saisi?

Vierailija
6/7 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mietin tässä uhmaanko kohtaloa tilaamalla samalla jo jotain mammavaatteita - en siis ole vielä raskaana ja aika kivikkoinen tie lienee edessäpäinkin sillä rintamalla. En tietysti myönnä olevani taikauskoinen, mutta mutta...

Sille kirjoittajalle joka haikaili työvaatteita, tilenne on varmasti yhä tukala, mutta uskaltaisin väittää että 4 v sitten ainokaistamme odottaessani tilanne oli vielä kehnompi - lähimmät oikeasti bisneskelpoiset jakut löytyi ranskalaisesta verkkokaupasta

Ap

Vierailija
7/7 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nyt on löytynyt todella kauniita mammavaatteita. Olen tilannut netistä sekä Englannista että Saksasta työvaatteita. Lisäksi inventoin vaatekaappini syksyllä ja tein osasta normaaleja vaatteita itse äitiysvaatteita. Käytä normaalisti työvaatteina seuraavia merkkejä: Sand, Turnover, Andiata jne.

Jakut menivät aika pitkään mukavasti päälle, kun ei yrittänyt napittaa niitä kiinni, vaan antoi olla auki.

Neljät tavalliset housut (kahdet Turnoverin ja kahdet Andiatan) leikkasin vetoketjuun saakka siten, että vyötärökaitaleen sijalle istutin resorin ja ompelin kiinni (ota mallia nykyisistä kaupan mammahousuista). Kun siihen päälle laittaa sopivanmittaisen mammakauluspaidan (Espritiltä voi tilata netistä ihan hyviä), ei resorireunaa huomaa lainkaan.

Ja kas, kuljin koko talven yhtä tyylikkäänä kuin ennenkin. Jäin äitiyslomalle sen 30 päivää ennen laskettua aikaa. Joskus opiskeluaikanani oli hieman A-linjaisempi takkimuoti kuin nykyään. Säilöin 2000-luvun alussa käyttämäni MaxMaran takin ullakolle jo varhain juuri (silloin vasta mahdollista) odotusaikaa silmällä pitäien. Takki on ollut tänä talvena todella ihana, mutta menee kyllä synnytyksen jälkeen odottamaan mahdollsta seuraavaa raskautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän