Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tyttöjen murrosikä pahempi kuin pojilla?

Vierailija
12.04.2026 |

En haluaisi yleistää mutta olen nähnyt monta tapausta että tytär on se perheestä vaikein tapaus....

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaksi poikaa, ei mitään ongelmia edes murrosiässä.välit edelleen hyvät.

Vierailija
2/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä. Omat kaikki tyttöjä ja esikoisella oli tosi vaikea murkkuikä, samoin kuopuksella. Keskimmäisellä ei niinkään. Toisaalta olen sitten aika  montaa murrosikäistä poikaa valmentanut urheilukentillä niin ei ne ollut niin pahoja kuin omat tytlr.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien on helppo runkuttaa itsensä leppoisiksi 48 kertaa päivässä. 

Vierailija
4/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on.

Vierailija
5/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen näkee naamasta. Itse olin joskus 16-vuotiaana 2 viikkoa putkeen parittelematta. Meni naama niin mutruun ettei se meinannut siitä oiota enää ollenkaan.

Vierailija
6/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksilöllistä. Omat kaikki tyttöjä ja esikoisella oli tosi vaikea murkkuikä, samoin kuopuksella. Keskimmäisellä ei niinkään. Toisaalta olen sitten aika  montaa murrosikäistä poikaa valmentanut urheilukentillä niin ei ne ollut niin pahoja kuin omat tytlr.

Ei tuossa ple kysymys sukupuolesta. Keskimmäinen lapsi vaan oppii elämään hiljaa ja piilossa. Tämä on ihan tutkittu fakta. 

Vierailija
7/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko vain suhtautuminen eri? 

Vierailija
8/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sekä poikia että tyttäriä. Ainoastaan yhdellä pojalla on ollut varsinaisesti vaikea murrosikä, mutta fiksu aikuinen mies on nyt. Ei murrosiän vaikeus riipu sukupuolesta vaan luonteesta, ympäristötekijöistä ja varmaan ihan hormonaalisista syistä yms. 

Vierailija
9/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut satoja ja satoja murrosikäisiä. Murrosikä voi olla hankala niin pojilla kuin tytöillä, mutta useimmilla se menee ihan mukavasti enimmäkseen. 

Vierailija
10/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen näkee naamasta. Itse olin joskus 16-vuotiaana 2 viikkoa putkeen parittelematta. Meni naama niin mutruun ettei se meinannut siitä oiota enää ollenkaan.

Elämän pahin panetus oli juurikin siinä 14-20v. Samoin vauvakuume. Sen jälkeen ne vaan loppuivat kokonaan eivätkä tulleet enää ikinä takaisin.

Vierailija
11/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Mulla (N) ei koskaan edes ollut mitään murrosikäoireilua, mutta velipoika sekoili sitten senkin edestä. 

Vastaavasti silloisella parhaalla naispuolisella kaverillani oli oikein pahemman luokan murrosikä (mihin meidän ystävyys tavallaan karisikin), mutta hänen veljensä taas oli superhelppo teini. 

Vierailija
12/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Pojat haisee ihan hirveälle murrosiässä. Talin ja lisääntyvän testosteronin takia. 

Vierailija
13/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöillä/naisilla on aina jotain kriisejä ja muita päästä keksittyjä vaikeuksia. Totuus on se että suurin osa on vain kusipäitä luonteeltaan ja sitä sitten selitellään milloin murrosiällä ja milloin vaihdevuosilla.

Vierailija
14/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettanut satoja ja satoja murrosikäisiä. Murrosikä voi olla hankala niin pojilla kuin tytöillä, mutta useimmilla se menee ihan mukavasti enimmäkseen. 

Meillä teinin murrosikä näkyi enemmän kotona kuin koulussa. Kotona päästeltiin höyryjä ulos ja koulussa oltiin fiksusti.

Vierailija
15/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöillä/naisilla on aina jotain kriisejä ja muita päästä keksittyjä vaikeuksia. Totuus on se että suurin osa on vain kusipäitä luonteeltaan ja sitä sitten selitellään milloin murrosiällä ja milloin vaihdevuosilla.

Millä selittelet asennettasi? 

Vierailija
16/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan silloin kun eivät ole astutettuja.

Vierailija
17/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan silloin kun eivät ole astutettuja.

Tämä. Lapset hankitaan tarpeeseen. Olen ollut onnettomin lapsettomana. Lapseni nyt 16v, 12v, 10v, 9v, 7v, 5v, 3v ja 6kk.

N30

Vierailija
18/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosikä on vanhentunut käsite. Nykyään se on ahdistuneisuushäiriö tai masennus, ja siihen määrätään lääkkeet ja käydään terapiassa.

Vierailija
19/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöillä ja pojilla murrosikä eroaa kuitenkin paljon toisistaan, heillä tapahtuu kovin erilaisia muutoksia fyysisesti ja emotionaalisesti. 

Mutta voidaan sanoa että murrosikä on voimakkaan emotionaalisen kehityksen aikaa, jota leimaavat hormonaaliset muutokset, aivojen kehitys ja itsenäistyminen. Nuori kokee suuria tunteiden vaihteluita, herkkyyttä ja voimakkaita ihastumisia tai pettymyksiä. Tunteiden säätely on haastavaa, ja kehitys voi näkyä uhmakkuutena tai lapsenomaisena käytöksenä. 

Vierailija
20/31 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonit vaikuttaa todella paljon. Jos vaihtaisit sukupuolta huomaisit millaisia muutoksia estrogeeni saa aikaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi