Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuuakateemisten ihannointi?

Vierailija
20.02.2009 |

Siis se, että akateemisia luullaan ylivertaisen älykkäiksi jne?

Olen itse ensin opiskellut hoitsuksi ja nyttemmin opiskelen yliopistossa. Olen tässä todennut, että sekä hoitsukoulusta että yliopistolta molemmista löytyy tosi teräviä ja tosi epäteräviä. Minua huvittaa suunnattomasti akateemisten asenne, toivottavasti en huomaamattani omaksu sitä itsekin! Ja te ei-akateemiset, lopettakaa sureminen, akateemiset eivät ole yhtään teitä kummempia:)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oikeestaan ihannoi akateemisia ihmisiä, mutta kyllä mä vähän kaipaan sellasta yliopistoelämää, sivistystä, tieteellistä maailmaa. Ja olis kiva, kun osais pukea ajatuksensa ei-niin-junteiksi sanakäänteiksi, kun olis lukenut muutakin kuin Ruikka-Peräsalon Sisätautioppia ja Roper-Logan-Tierneytä.

Vierailija
2/22 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sure, juntteja löytyy kyllä yo:ltakin. Se, mitä ihminen on itsessään, on tärkeintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottanut asioista selvää kuin minä. Minä ainakin ihannoin heidän ahkeruuttaan? Itse olen aina mennyt siitä mistä aita on matalin eli mahdollisimman lyhyellä koulutuksella mahdollisimman rahakkaisiin töihin.



Akateemisen maailman sivistyksestä, en kyllä tiedä mitä ystäviltäni olen kuullut aikamoisia selkään puukotuksia sielä tuntuu olevan. Vanhempi tutkija vie nuoremman tutkimustulokset omaan väikkäriinsä jne.

Vierailija
4/22 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihannoijiksi. Kai nyt kaikki omaa koulutustaan arvostavat?

Vierailija
5/22 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvii kanttia nähdä, kun ihminen kuolee, kuihtuu, riutuu, sairastaa. hoitsuna saa kuulla kaikenlaista paskaa vaikka parhaansa yrittää... saa tehdä kovaa työtä huonolla palkalla, vuoroissa.

kantaa huolet kotiin ja oppia olemaan kantamatta. pelätä väkivaltaa, kuulla uhkauksia.

myös nähdä onnistumista, paranemista, elämän alkua.

itkua, surua, iloa ja onnea.

vaihtaa vaippoja, syöttää vanhusta. olla läsnä, joillekin ainut ihminen, joka on läsnä.

en ikinä olisi muuta kun hoitsu!

Vierailija
6/22 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin akateemisesti kouluttautunut. Pitäähän siihen nähdä vaivaa.. varsinkin kuin tuota jälkikasvuakin on...., mutta en yliarvio silti itseäni.. samallainen jaakko tallaaja kuin suurin osa ihmisistä. Kyllä tähän pystyy melkein kaikki muutkin.. Sinällään vähän pettymysys.. Tosi tavallisia me kaikki ollaan vaikka (muka) ollaan luettu.. .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten halveksittavia piirteitä?



Pitäisikö elää päivä kerrallaan ja antaa elämän vaan valua silmien editse? Ainoa sallittu suunnitelma on viikonlopun ryyppyreissun suunntelma tai shoppailu kaverin kanssa ostosparatiisissa?

Vierailija
8/22 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kunnioitettavaa. Mutta kyllä minä kunnioitan myös muunlaista koulutusta ja osaamista. Fiksuja ihmisiä löytyy kaikilta koulutusasteilta. Moraaliin ja etiikkaan koulutus ei vaikuta, yhtä "roistoja" löytyy kaikilta koulutustasoilta. Ihmisiä ne akateemisetkin ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ei siihen olisi.



t. akateeminen

Vierailija
10/22 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen akateemisen koulutuksen saanut, samoin kuin lähisuku ja kaverit, enkä yhtään ihannoi ketään heistä sen perusteella. En itse asiassa ymmärrä tätä ihannoimismyyttiä. Missä muualla akateemisia "ihannoidaan" kuin täällä av:lla? (Eihän täälläkään akateemisia ihannoida, vaan haukutaan ja vähätellään sen takia, että kuvittellaan, että yleisesti akateemisia kuuluu ihannoida...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko akateemiset yliopistolaiset noin yleviä? Mä oon luullu että niilläkin on niitä ryyppäjäisiä, ainakin mitä haalariväkeä oon kaupungilla nähny, mutta liekö junttiuteni tehnyt taas silmilleni tepposet.

Vierailija
12/22 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typerä väittää, että ei-akateemisia kiinnostaa vain ryyppyreissut!

Akateemisissa on juoppoja siinä missä muuntasoisen koulutuksen saaneissa - tästä on muistutuksena esim. neljä lähinaapuriamme, kaikki akateemisia ja suurissa vaikeuksissa alkoholin kanssa. Okei, otos on pieni eikä yleistettävissä, mutta kumminkin. Viina vie kaikenlaisia ihmisiä.



Tunnen monenmonta akateemista, samoin kuin alemman koulutuksen saaneita, enkä näe kovinkaan suurta eroa näissä ihmisissä - niin lastenhoitajissa, sairaanhoitajissa, rakennusalan ihmisissä kuin lääkäreissä, juristeissa ja humanisteissa on aivan ihania, älykkäitä, mukavia ihmisiä. En tiedä onko se sitten ikä vai mikä opettaa, että ihmisen laatu ei ole koulutuksesta kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä tiedä, mistä tuollainen väite johtuu.. ollaanko me ei akateemiset kateellisia vai omataanko huono ammatti-identiteetti. Mulla on yhtä monta akateemista kaveria kuin "tavistakin".. tavis.. hmmm. ne mun akateemiset kamut on ihan taviksia kylläkin..

Ollaan ylpeitä ammateistamme, meitä kaikkia tarvitaan.

t: ketjussa aiemmin kirjoittanut hoitsu

Vierailija
14/22 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä normaalielämässäni tapaa vastaaviin asenteisiin kuin täällä av:llä - mistähän sekin kertoo? Ihan kuin täällä elettäisiin jossain ufomaailmassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella typerä väittää, että ei-akateemisia kiinnostaa vain ryyppyreissut!

Akateemisissa on juoppoja siinä missä muuntasoisen koulutuksen saaneissa - tästä on muistutuksena esim. neljä lähinaapuriamme, kaikki akateemisia ja suurissa vaikeuksissa alkoholin kanssa. Okei, otos on pieni eikä yleistettävissä, mutta kumminkin. Viina vie kaikenlaisia ihmisiä.

Tunnen monenmonta akateemista, samoin kuin alemman koulutuksen saaneita, enkä näe kovinkaan suurta eroa näissä ihmisissä - niin lastenhoitajissa, sairaanhoitajissa, rakennusalan ihmisissä kuin lääkäreissä, juristeissa ja humanisteissa on aivan ihania, älykkäitä, mukavia ihmisiä. En tiedä onko se sitten ikä vai mikä opettaa, että ihmisen laatu ei ole koulutuksesta kiinni.

Vierailija
16/22 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan selvästi luettavissa kirjoituksestasi - vähän diskurssianalyysiä...

Vierailija
17/22 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan selvästi luettavissa kirjoituksestasi - vähän diskurssianalyysiä...

Vierailija
18/22 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan selvästi luettavissa kirjoituksestasi - vähän diskurssianalyysiä...

Vierailija
19/22 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin.



t. juntti 10

Vierailija
20/22 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan selvästi luettavissa kirjoituksestasi - vähän diskurssianalyysiä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän