Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko rahaa kuluu viikon etelänlomalla?

Vierailija
20.02.2009 |

.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Kyproksella oli uskomattoman kallista ja Egyptissä sai kaikki rahat hatsata tavaraan kun ruoka oli miltei ilmaista.

Pidän kyllä ihan periaatteesta 1000e kädessä viikon matkakassana. 2 aik. + 2 pientä lasta.

Vierailija
22/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokaan ja muihin kuluihin, kerran on oltu etelässä kun rahat loppui kesken ja sen jälkeen on aina otettu reippaasti käteistä mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi viiden tähden huoneisto, niin palveluita ei ole tarpeeksi. Ja karseinta mitä voi olla, olisi laittaa yhtään mitään sapuskaa lomalla itse. Lomalla nautitaan ja törsätään, niin hotellin tasossa, ruokailuissa kuin retkissäkin (ja ostoksissa). Mahdoton sanoa montako tonnia paikanpäällä kuluu. Tuhansia joka tapauksessa.

Vierailija
24/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkista kuten siivomaan tai laittamaan ruokaa. Kulissien pitää olla kunnossa: huoneen tasokas, parvekkeelta hyvät näköalat, hotellin yleiset tilat mielellään loisteliaat ja mitä isompi ja viihtyisämpi puutarha, sen parempi. Nämä kriteerit siis rantalomilla, jossa lapsi mukana. Jotain juomisia ja hedelmiä voidaan ostaa kaupastakin, mutta suurin osa ruuista syödään ulkona ja tykkään, että voidaan just halutessa pysähtyä jätskille tai kahville ilman pennien laskemista. Lapsi saa haluamiaan pikkujuttuja: leluja, vesileluja ja pikkumekkoja. Me taas ostamme itsellemme kaikkea pientä, jos tekee mieli.

Lomassa pitää olla luksusta niin paljon kuin tälläisellä taviksella on mahdollisuutta luksukseen ylipäätään.

Vierailija
25/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saadaan nautta ravintoloista ilman laskemista. Kanarialla oli sen verran kallista, että pari lounasta laitettiin itse, ja ei se makarooni ja ketsuppi lomalla niin hääviä ollut.

Vierailija
26/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse varaan 2 aik + 2 alle 6-v lasta pelkkiin syömisiin viikon matkalle 300 e. Siis tuolla summalla syödään ja käydään kahvilla ja jätskillä jne. Muut menot sitten myös, sillä ei ole mitään järkeä lähteä lomalle niin ettei voi käydä misään tai että joutuu jokaisen pennin laskemaan, sehän ei voi olla kellekään kivaa??? Säästäkää mieluummin sitten tämä vuosi ja menette ensi keväänä kunnon rahastolla varustettuina. Ja huom! aina pitää mukana olla joku vararahasto (tai Visa), mitä jos esim. lapsi sairastuu matkalla tms?

Vierailija
27/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä siis puolihoito! ja silti varaamme tuon 40-50 e/pvä. Jos ei olisi puolihoitoa, täytyisi varata viikkoon ainakin 500 e ruokailuja ja herkutteluja varten.

Vierailija
28/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rahaa silti pitää varata vähintään n. 2/3 osaa matkan hinnasta. Ei jaksa kitsailla lomalla.

Vierailija
29/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjettömiä summia lomalla RUOKAAN!!

Jos kirjoittaja 40,pärjää 40-50 eurolla päivää kohden miehensä ja kahden lapsensa kanssa,uskon ap.n pärjäävän parilla kolmella kympillä päivässä,jos laittavat ruoat pääosin itse huoneessaan.

Onneksi löytyy vielä maltillisiakin rahankäyttäjiä :)!

Vierailija
30/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhtä paljon rahaa kuluu matkalla kuin matka maksaa. Sillä saa kyllä sitten jo tuliaisetkin.

Vierailija
31/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä summalla olemme syöneet ravintolassa kerran iltaisin ja muut syömiset joko vain .kaupasta tai kokattu itse. Meitä on 2 aikuista ja 6 lasta

Vierailija
32/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjettömiä summia lomalla RUOKAAN!!

Jos kirjoittaja 40,pärjää 40-50 eurolla päivää kohden miehensä ja kahden lapsensa kanssa,uskon ap.n pärjäävän parilla kolmella kympillä päivässä,jos laittavat ruoat pääosin itse huoneessaan.

Onneksi löytyy vielä maltillisiakin rahankäyttäjiä :)!

Miten niin onneksi? Kenen onneksi? Mihin sinä käytät ne kaikkien maltillisten rahat?

Vierailija
33/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin samoinhan kolmihenkinen perhe pärjää sillä 20-30 eurolla!

Vierailija
34/44 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Turkissa ulkona syöminen on edullista, kun suosii aitoja paikallisten suosimia ravintoloita. Hyvää ruokaa ja loistava tunnelma.

Huoneistohotelliin vaan, aamukahvi ja paikallisesta leipomosta hyvää leipää, hedelmiä jne.

Turkkiin suosittelen lähtemään jos ei halua törsäillä.

Vierailija
35/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinähän tulee kamalasti ruualle hintaa viikon aikana!

Vierailija
36/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinaatte syödä, niin menee paljon rahaa, mutta jos teette itse kaiken, niin tietenkin sitten pärjäätte varmaan sillä 100-200 eurolla.

Vierailija
37/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti hyödynnämme sen :) ja selviämme jopa alle satasella!

Kiitos vinkistä!

Vierailija
38/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötiin yksi kunnon ruoka päivässä ravintolassa ja toisena vaikka keitto tai sitten hotellilla tehtiin itse ruokaa. Juomiin sun muuhun uppoaa yllättävän paljon sen pakollisen ruuan lisäksi. Jos yksin lähtisin, ihan minimibudjetilla, varaisin n. 25-30e/pv. Matkustelen paljon ja yleensä halvalla.

Vierailija
39/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ruokiin lähinnä ajattelin?2 aikuista ja yksi lapsi.

Selviääkö 100-200 eurolla?

Voitteko suositella jotain edullista kohdetta?Otamme halvimman äkkilähdön minkä saamme....

Lomasta unelmoiden :)

Vierailija
40/44 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on jäänyt yli. Ja ei siis koskaan puolihoitoa.