G: Yli 35-vuotiaana äidiksi tulleet: Kuinka kauan yritit miehesi kanssa raskautta?
ekalla kiekalla tärppäsi. Kaksi ekaa lasta myös ekasta yrityksestä!
Kommentit (43)
yritin tulla raskaaksi vuosikaudet,
kävin lääkärissä ja tarkoitus oli aloittaa hoidot. En kuitenkaan koskaan (uskaltanut) aloittaa.
Lääkärin asenne loukkasi. Sanoi, että tuskin tulet raskaaksi. Estrogeenitkin olivat matalalla. Käski syömään kermaleivoksen joka ilta. BMI oli ja on aina ollt reilusti alle 20.
Uuden kumppanin kanssa olen nyt saanut ekasta kierrosta kaikki kolme lasta. Kaksi niistä yli 35v. (edelleen yhtä 'laiha' eli sillä ei ainakaan ollut merkitystä)
Taisi olla ensin väärä mies.
Olen kuullut vastaavia tarinoita, että nuorempana ei tulla raskaiksi vaikka kuinka yritettän vuosikaudet ja hieman yli kolmekymppisenä tärppää helposti...
Ei aina kannata sokeasti uskoa mitä lääkärit sanovat ja vaikka jopa labratestit jotain väittävät.
Omalla kohdallan lääkärin antama lapsettomuus-tuomio ei ainakaan toteutunut!!
siis olen läski, ja olin 36-v. Miehen kanssa ajateltiin että jospa tehtäisiin se lapsi ja siinä suunnitellessa olin jo raskaana, vaikka luultiin että joudutaan hedelmötyshoitoihin jne.
Sitten päälle kolmekymppisenä sain kolme lasta eka kierrosta tai yhdestä kerrasta ja nuorimmaisen päälle nelikymppisenä ehkäisystä huolimatta.
7 vuotta annoimme raskaudelle mahdollisuuden alkaa...
ilmeisesti usein väärään aikaan, en tiennyt ovulaatioajoista. Seuraava raskaus 37 vuotiaana alkoi toisesta kierrosta, silloin "täsmäseksiä".
ja silti onnistui kertalaakista yhdellä munatorvella...
35-vuotiaana ekasta kierrosta ja 36-vuotiaana ehkäisystä huolmatta=)
Toinen tulikin nopeammin. Ikäeroa 1v1kk :)
Vastaavatko vain ne, jotka raskautuivat helposti?
Vastaavatko vain ne, jotka raskautuivat helposti?
Sain neljännen lapsen 36-vuotiaana ja viidennen 42-vuotiaana. Kumpaakaan ei yritetty ollenkaan.
Kolmas vauva 38v, samoin eka kierto
Toinen lapsi syntyi, kun olin 36, sai siis alkunsa ollessani 35v. eli en taida ihan kuulua ap:n kohderyhmään, mutta vastaan kuitenkin, että ekalla kerralla tulin raskaaksi.
eka vauva, ikää silloin 26v 4 yrityskuukausi. Toinen tuli yllättäen (nätisti sanoen :) ) yksi kerta ilman ehkäisyä, kolmas tuli kolmannella kierrolla, neljäs tuli täysin vahingossa, yksi ainoa kerta ilman ehkäisyä ja oli mielestäni oikeasti varmat päivät :). Viidettä toivottavasti enää tule, piuhat jo poikkikin...
t. 4: äiti
Toka siis 27v, kolmas 33v ja neljäs 35v!!
Jokaisella kerralla on tärpännyt kolmannesta ehkäisemättömästä kierrosta :)
Ei edes yritetty. Vauva oli siis ihana yllätys! :)
Seitsemännellä kierrolla tärppäsi, ikää 38 ja esikoinen tulossa huhtikuussa.
molemmilla kerroilla tärppäsi heti.
olen yli 35v saanut,
molemmat ekasta kerrasta.
Lapsia yhteensä kolme ja tämä ensimmäinenkin ekasta kerrasta.
Lisäksi olen saanut kaksi keskenmenoa, nekin alkoivat ekasta kerrasta.